-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz szentkuti11 #14030 üzenetére
Egy kicsit árnyalnám a képet: a gyári dob nekem pl. zörgött, szóval valóban
volt egy karaktere (mint egy kehes Trabant?!), de nekem nem volt kellemes.
Jó gyári dobom sose volt, így nem tudom milyen hangja lenne. De a 4Road
kegyetlen karakteressé teszi a gépet, aztán hogy ez vkinek nem tetszik...Multivar fölött nem kéne pálcát törni, amíg egy beteg motorban próbáltad.
Ugyanez igaz a finom(abb) reakciókra, torpanásra (és minden motorikusra):
nyilván tudod, hogy az ex-Majámban már egy utángyártott hengerszett van,
egy tökmás motorról származó karbival, amit elvileg mai napig nem sikerült
tökéletesre belőni: legalább nem eszik sokat, de bevallottan sz.rabbul megy.
Ezt egy gyári motorhoz hasonlítani nem fair. Nekem volt összehasonlítási
alapom a gyári varió és a Multivar közt: ég és föld volt maga kategóriájában.Öreg Maján a teleszkópok felújítást még nem láttak, nem csoda ha kemény.
Van bennük km rendesen. És ebből ugye rengeteg Bp-en, kátyús utakon.
Szerintem erre az összehasonlítós dologra térjünk vissza 2 év múlva, mikor
huszi beleteker az új gépbe is 20000 km-t Bp-en mennyire romlik az állapot.Annyi bizonyos, hogy az ezüst Maja vételkor is lepukkant volt, s nem kevés
pénz volt, mire használható állapotba került, és nem mindenre költöttem.
Pl. letört idom fel van csavarozva és kész. (Műanyaghegesztőnél nem járt.)
Szóval az fél siker, ha a sötét így friss import állapotban is már/még egyben
van, de azért majd nézzünk rá az állapotára 2 év (cihopata?) hajtás után.kcsa: én mondjuk a saját ízlésemre kialakított ("tuningolt") motort szeretem.
Meg az is, aki pl. fogyasztáscsökkenésre hajt. Tuningolja a hajtást.
Szerintem örülj neki, ha egy gyári motor Neked tökéletes. Mondjuk azt nem
tudom, miért vettél a Kymcoba anno Malossi kuplungot, ha a gyári a tuti.
Szerk: vagy miért mondod, hogy a Dr. Pulley görgőkkel jobb volt a motorod.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz szentkuti11 #14033 üzenetére
Abszolút: nem véletlen mondtam, hogy sokkal jobb kiindulási alap!
Az enyémet ott kellett volna hagyni, 2010-ben a kereskedőnél... Ezt is
leírtam már párszor, meg azt hogy azért cseréltem el mégis, mert már
szabadulni akartam a 150-es Symtől, amire ugyan semmit nem kellett
költeni, csak hát letoltak vele, annyira nem is ment és rendszám nuku.Burt: természetesen igazad van. Rengeteg idő, és pénz: ez egy hobbi!
Drága hobbi de mint írtam volt szórakoztat. Ha megjön a normális rpm
konverter elektronika (ha már forrasztani nem sikerült jól az SMD IC-t),
kezdődhetnek a komolyabb tesztek. Van egy pár alkatrészem.- Dr. Pulley görgők 14, 16 gr, kombinálva 15 gr
- Hagyományos görgők 15, 17 gr (akár 16 gr?)
- Malossi kuplungharang, Malossi kuplung ami
nem biztos, hogy kompatibilis. De meglátjuk!
- Polini kotrasztrugó, Malossi kontrasztrugó stb.S végül a csúcs, ha megérkezik lassan: JCosta
Valami szórakoztató csak összejön majd a fentiek kombinációjából.
Ui: mások egyhengeres hangjához, és/vagy utálatához semmi közöm.
Nem kevésbé irritáló, amikor a sor4 600/1000 1-esben húzatja 120-ig!
(Természetesen valami tyuning dobbal, versenypályára való hanggal.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #14038 üzenetére
Műszakin átmegy a 4Road (lásd 2012), csak a tompító legyen benne.
2 éve azért voltam kénytelen a gyári dobbal levizsgáztatni, mert elhagytam
a tompítót valahol és mire sikerült pótolnom (15K), lejárt volna a műszaki...
De ha "kotlaként" adod el az ezüstöt, tedd rá a zörgős gyári dobot. "Jó az!"Szerk: de ha lesz sok dobod, esetleg ha eladó a tompító, vevő lennék rá...
(Röhej, mert a dob mérete eltér, de pont olyan a tompító a Madisonban is.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #14041 üzenetére
"E" jelzésű dob, abszolút street-legal (tompítóval), nem köthetnek bele.
Amúgy hüle Autóklub küldött levelet, hogy 19-én lejár a műszaki, vigyem!Jah, hát a kísérletezés érdekes lenne. Nélküle Madisonon elviselhetetlen,
vele meg nem nagy durranás, hogy ezzel a kis képzavarral éljek.Szerk: dob cserét ne este csináld ha reggelre van időpontod: nekem pl. a
tűzkarika kimaradt, amit a próbakörön "hiába" vettem észre már forró volt,
reggel meg sietni kellett, úgyhogy vittem nagy dirrel-durral. Úgyse indítják
be jeligére. Hát richtig beindították és kötekedtek, hogy kifúj, meg hangos.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #14044 üzenetére
Nem kellek én bele. Már csak azért sem, mert sündisznó nem a vételkor volt.
Egy apróság a környékéről (egyelőre, mivel TLDR): "tervezési hiba végett"
Ez azt jelenti, hogy tervezési hiba céljából: értelmetlen. Azt akartad írni, hogy
a tervezési hiba okán, azaz miatt. Sokan keverik. De annál rosszabb írásban.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Ha karbis géped lenne, akkor simán a gyári hőmérő jeladó helyére tekerve az
adaptert, feltéve, hogy 1/8 NPT kúpos menetes az is, nem vmi más egzotikus.
De mivel a gép injektoros, így ha van gyári hőmérő jeladó*, azt biztosan kell is
használnia a motorhomérséklet ellenőrzésére, szóval nem nyúlnék hozzá. Így
a legkisebb károkozás, 1 db vízcső megvásárlását jelentené az eladás előtt, s
a megfelelő közdarab használatát addig. Vízcső belső átmérő ismerete kell.
Azért is jobb a vízcső+közdarab megoldás, mert az sokkal kevesebbet mozog
a motorblokknál, utóbbin hajlamos a jeladó vezetéke megtörni => kontakthiba.*: akkor is szokott lenni, ha nincs kijelző, mert arról megy a "forr a víz" lámpa.
Persze ilyenkor a gyári jeladó rém buta szerkezet: olajnyomás mérőnél dettó.
(X beállított érték alatt letestel, és kész. Semmi ellenállás változás, mérés.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #14062 üzenetére
Ha a gyári rendszer használja a jeladót, akkor arról még abban az esetben
sem tud egy ilyen aftermarket kütyü üzemelni, ha (valami csoda folytán!)
pont megfelelő lenne az ellenállás-karakterisztikája. Ha meg lekötöd róla a
gyári rendszert, akkor cseszheted az injektorvezérlést. Én nem tenném.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #14064 üzenetére
Kíváncsi lennék, hogy szerinted hogyan kéne működnie lekötés nélkül.
A linkelt cucc ellenállást tud mérni, úgy, hogy ő adja a tápot. Élő áramkör
ellenállását megmérni nem igazán lehet, meg értelme sem sok van.Ui: olvasva a hibát, semmit nem oldana meg, hogy tudja, milyen meleg...
Ha forralta már a vizet, akkor egyértelmű, hogy nagyon. Mivel robogó így
nagyon kímélni nem tudja (fordulatcsökkentés?), hiába látja, hogy meleg,
másra meg nem nagyon kell az infó, mert ugye nincs rajta kézi szívató.
(Azt a gyári "műszert" én is nyugodt szívvel kidobnám, csak injektorpara.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
sokkal több dzsuva kijött, azóta sokkal kevesebbet megy a venti
Hát igen, valaki nagyokos egyszer azt mondta, a karbantartás a legjobb tuning.Ui: a vízpumpa felújítás indikátora az alacsony áramlás kellene, hogy legyen. De
arra meg csak két vízhőmérő egyidejű figyelésével tudsz következtetni... Nekem
a Madisonon pl. van is két hőmérőm (amikor épp működik a kecseg második),
tehát tudom, hogy amíg 20-25 fok különbség van a hideg/meleg víz közt, addig a
termosztát nincs nyitva, mert ilyen hőmérsékletkülönbségnél az áramlás csekély.
Amint nyit a termosztát megindul a rendes keringés, "kiegyenlítődnek" a hőfokok.Akkor is lesz 2-3 fok különbség, de az teljesen normális. Mellesleg a vízpumpa
működési elvéből adódóan az áramlás a mindenkori motorfordulatszám függvénye.Ja és nálam 86 fokon kapcsol a venti a gépkönyv szerint, és a mérések szerint is.
Az "50-es haladás" sajna pont nem kímélő üzem, a hűtés szempontjából. Igaz, a
hőtermelés kisebb, mint nagyobb gáznál, viszont a hűtőlevegő sebessége is kicsi.
Ezért is mehet olyankor* a venti. Lenne több menetszél, nem is lenne rá szükség!*: pláne, ha forgalomban mész, s az előtted haladó konkrétan fogja a menetszelet.
Szerk: ebben a HSZ-ben fasságot beszéltem, a másik irányban megy az áramlás.
Tehát a blokkon van a melegebb víz, és ahhoz van belőve a 86 fokos hőkapcsoló...
Azért volt könnyű összekeverni, mert termosztát nélkül még a hideg oldal is elég
hamar meleg lett. (Bár nem üzemi hőfokú, csak langyos: lassabban melegedett.)
Nameg megtévesztő a vízpumpa fedél alakja, de nem ugyanolyan, mint a Beverly.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Kis színes: bedöglött a Madisonban az - általam belerakott - áramlásmérő, nosza
vettem másikat, mert nem járja, hogy nem tudom az üzemanyag átfolyását mérni!
Le is cseréltem, miután teszteltem, hogy az új működik, adja a jelet, ahogy kell...
Megnéztem, mi baja a réginek: felakadt a rotor, nem jó jel, az újjal is megeshet.Ami vicces: 2,5 dl üzemanyagot eresztettem le a gépsárkányból a művelet során!
Szóval nagyjából ennyi volt a tankban, 212 km megtételével. Ezzel nem lenne baj,
mert számoltam vele, hogy nincs sok benne. Sőt, direkt örültem, mert nem kellett
a tankból leszívni semmit. Viszont összerakás után merjek-e elindulni tankolni?Számolgattam, hogy mire elég 2,5 dl? Úgy gondoltam, hogy ~5 km-re még éppen.
Gondoltam, hogy a lejtőn majd leállítom, hogy spóroljak s biztosan elérjek a kútig,
vagy ha nagy a baj, akkor félúton is van egy kút, igaz, nem Shell, de aztán inkább
nem csináltam semmi extrát. Úri módra akartam érkezni a kútra. Dadogó karbival,
csontszáraz tankkal. Mivel így legalább lemérhetem, pontosan mennyi fér bele.
Benne volt a pakliban, hogy az utolsó pár(száz) méteren tolni kell, de sebaj...Na, megyek a kútra, le is dadogott, ahogy kell! A kanyarodó sávban... Kiraktam a
vészvillogót, hogy hehe, csak 10 métert kell majd tolni, erre magához tért.
Szóval járó motorral érkeztem. Tényleg az utolsó cseppeket sajtolva ki a tankból.S akkor a teszt: az első csattanás tökig beledugott pisztoly mellett 9,56L-nél volt,
ez korrelál azzal, hogy ha épp "csóróságjelzővel" érek a kútra, akkor még tuti van
benne 3L, és akkor 6,5-nél szokott elcsattanni. Ezek után még beleóvatoskodtam
némi lónyálat a névleg 12L-es tankba. Összesen 12,37L fért bele. Fogyi: 5,7L/100Korábban ilyen garázsban kólásüvegből töltögetős módszerrel hasonlót "mértem",
azaz több belefér, mint 12L, de leszívni mindet nem lehet, az alján marad ~fél liter.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Lassan légszűrőt kell cserélnem, dúsult az alapjárati keverék, utánahúztam
egy csavarmozdulattal, de ez csak tűneti kezelés... Hidegen is pöcc-röff, ez
minimum gyanús, szívatót sose kér ezért elég egyértelmű: pár decit számít.Szerk: arra nem számítok, hogy be tudok menni 5 alá városban: már a túrás
4,7 is egy kicsit sok(k) volt, Multivar ide, vagy oda... Ez egy ilyen bicikli.
(Gondolkodok egy gyári varió beszerzésén, s az összehasonlító teszteken.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14093 üzenetére
Láttad már élőben? Nagyon pici motor, lábtér nuku, 190-es magasság = necc.
Szerk: 150-est venni nem jó ötlet, mert ha eladnád, alig lesz vevőd. B125-höz
ugye már nagy, akinek meg A2-je van, az minimum 250-esben gondolkodik.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14098 üzenetére
A Madisonon sokkal több hely van (de ha rajtahagyod a háttámlát, az is lehet
kényelmetlen hosszabb távon): ahogy kcsa is írta fizikai méretére gondoltam.Szoktam parkolni PCX mellett. Elképzelek mellé egy 190 magas embert? Pff!
Majom + köszörűkő esete. Nexus már elég nagy, bár a lábtartója nekem nem
volt kényelmes egyáltalán: sokkal inkább a Madison. Könnyedén terelgethető.
A 250-es talán Yamaha blokkos. Esetleg Pigi. Nem Hondából van, de japán...
(A 400-as Morini blokkos tekinthető echte olasznak. Enyhén iszákos típus.)Szerk: két topiklakónak is van/volt köze a 250-es Madisonhoz, ha kérdés van.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14100 üzenetére
Érzésre teljesen más* a két motor... A Nexusnak nagyon más a súlyelosztása:
megkockáztatom, hogy fizikailag is nagyobb, de mindenképpen nehézkesebb
döntögetni. Cserébe persze stabilabb, "nagymotorosabb", ha ledöntöd, le van
döntve, fordul az íven, ahogy kell. A Madison kisebb kerekű, kóválygósabb.Nexusból AndrewTdi-nek volt egy 500-as, nekem meg van a 400-as Madison.
Gyorsulgattunk 140-ig, abszolút egál volt. Igaz nekem 1,5x annyit bezabált.
Városi használatnál, autók közé beszúrni kb. egyformák. De a Nexuson olyan
kályhacső volt, hogy bármikor csinált magának helyet: Mózesnek is hívták!Szerk: 178 vagyok, nekem nagyon kényelmes a Madison, de csak a háttámla
nélkül. Nem lehet állítani az ülést, mind mondjuk egy Majestyn, vagy Burgin...*: az elég nagy kifejezést úgy értettem, hogy jobban lehet rajta ülni/elférni.
Egy PCX-en tényleg nagyon kevés lenne a hely, elveszik alattad. Rá kell ülni.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14103 üzenetére
A "rettenet ronda" szerintem csak az lehet, aminek a tükrében van az index,
alias nagyfülű... viszont azt 2003 óta nem gyártják, szóval nem arra gondolt.
(Annyira nem vagyok otthon a 250-esekben. De azokból a Piaggo a "jobb".)Szerk: ezek nem esznek 5-öt... de 4-et simán. 3.5-höz injektoros csoda kell.
Esetleg megnézheted az SH300-akat, abból is van kettő a topikban.
Ja és azok Hondából vannak.Szerk a szerkre: na igen, az SH... Jól megy, állítólag, és 3.5-et eszik. Ha el
tudod viselni az üléspoziciót ("budinülős"), akkor jó vétel lehet. (A T-Max az
sötét ló, senkinek nem volt a topikban, de bárki elfogadná: drága. Nagyon.)Ui: és a régebbi kiadásai karbival a gatyádat is lezabálják. Újabbakat meg
nem kapsz 600-ból, de talán még kétszereséből sem, mert iszonyat drága
a szalon ára, s elég jól tartja az értékét: egyfajta "robogós királykategória".[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14105 üzenetére
Az első az külsőre pontosan ugyanaz, mint az enyém. Ergo (nekem) szép.
Csak a motor kisebb benne értelemszerűen, meg nincs benne xenon.
A második már faceliftes. Én csak csokornyakkendősnek hívom. Szubjektíve
nekem nem annyira tetszik, de ez csak a külső. Ülni rajta/menni vele az más.Ha jól emlékszem, csokornyakkendős verziója StoneBridge-nek volt, az előd
meg most is van miresz fórumtársnak. (Motorikusan nem tudok hozzászólni.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14107 üzenetére
Xenont lehet bele rakni persze, szerintem három "P-betűs módon" is.
- Parasztosan
- Problémásan
- ProfinElőbbi egy H4-es szett bedobását jelenti a gyári HS1-es izzók helyére, a
gyári foncsorba, annak minden előnyével és hátrányával. Előny, hogy kb.
nulla szerelést igényel, szinte bontás nélkül megoldható, kb. "izzócsere".
Előny még, hogy a "látni és látszani"-ból a második teljesül, azaz csilivili!
Hátrány meg minden más. Valójában nem látsz jól vele, mert úgy szórja
a fényt, hogy lehetetlen értelmesen belőni (a távolsági állásában pláne),
sötétben meg levillognak, hogy vakít, hiába mész csak tompítottal.Ehhez képest egy fokkal jobb a problémás megoldás, amikor egy éppen
nem beleférő projektort belefaragsz a helyére (vágni kell a foncsort, stb.)
Mivel projektor, ezért szórt fény nuku, nem villognak le, nem vakítasz, jól
látsz, és mivel a HS1-es foglalat ~olyan, mint a H4, minden a helyén van,
a magasságállítás is működik, ahogy kell, jó a távolsági fény is stb. De
barkács megoldás, műszakin se megy át, így venned kell tartalék lámpát.Végül a "profi" megoldás: 2,2"-os projektor, 2x35W szigorúan AC trafó, s
a neked tetsző színhőmérsékletű (<=6000K) H1-es xenon izzó (eBayről).
Ez belefér vágás nélkül, tehát a vizsgára simán kiszerelhető. Mondjuk én
gondolkodok egy tartalék lámpatesten, mert a mostani nem az igazi... És
akkor azt le is fújnám megint matt feketére: sokat dobna a megjelenésén.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14112 üzenetére
Akkor nyilván az utolsó játszik: azt nem mondom, hogy gyári, mert meg szoktak
nézni más motorosok, amikor csak "angel eye"-jal megyek. (De azért jól néz ki.)
A vetítési képeket meg összehasonlítottam annak idején. Ég és föld a projektor.Burt: hozod a formád. Akkor hokedli. Lényeg, hogy lábból semmit nem
tudsz tartani magadon féktávon. Ha ez nem zavar, és az sem, hogy nem
tudod kinyújtani a lábad 8 óra hasonló pozícióban (székben!) eltöltött óra
után, akkor természetesen nincs baj vele... Habár írtad, hogy be szoktad
verni a térded a kormányba, szóval nagyobb lábtér neked is KÉNE, de...
Nincs. Ezért inkább tagadni kezded a tényeket és "elmismásolni" a hibát.De legalább Hondaaaa! (Amúgy meg vegyél SW600-at, azon elférnél.)
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14130 üzenetére
Halkan jegyzem meg, a Madison kisebb az SH-nál.
Oké, picit szélesebb, de hosszra, szemre ez a helyzet.
Szoktam SH300 mellett is parkolni, akkor nézegettem:
ehhez képest egyesek szerint az SH "kicsi" városi gép
pedig nem az, csak lábtér nincs rajta. Ez megtévesztő.A PCX amúgy másik véglet: majom a köszörűkövön.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz szentkuti11 #14120 üzenetére
Túl gyorsan jött. A gyalog persze szarjon sünt. (Fizetni ki fog? KGFB?)
tigipuf: napi használatban nem szabadna lemerülnie. Mérnék egy töltést.
Legkönnyebb a töltőfeszültséget megmérni: ha az sem jó, akkor fesszab.:
alapjáraton jellemzően kevés szokott lenni, picit emelt fordulaton nézd.
(Szerk: persze, ha a generátor szar, az okozhat hasonló tüneteket, de az
a ritkább, egy fesszab megsülés sokkal gyakoribb, én is cseréltem már...)Szerk2: az akku is halódhat. Ha pl. elszulfátosodott, "nem veszi a töltést".
Amúgy azt a guminak látszó ipari hulladékot cseréld, mert drága az idom.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Én nem vagyok "antifanboy", 2 érvecskét mondtam, hogy ÉN miért nem vennék
soha budinülős robeszt, és pont leszarom, hogy 15-20 percet "a köszörűkövön"
is ki lehet bírni, mert ha nem muszáj, minek kínozzam magam? Te magad írtad,
hogy van egy véleményed, "nem kell egyetérteni"! Senki nem kötött bele.Egyébként meg komolyan félnék egy nagyobbat fékezni, ha nincs lábtámasz...
Ahogy a nagymotorosok a combjukkal fogják a tankot féktávon olyasmi plusz.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14152 üzenetére
Vedd meg a PCX-et, és számolj be róla. Az keveset fogyaszt, kisméretű,
tehát a dugókban sem ragadsz be vele soha, ahol egy szélesebb géppel igen.
Mint minden, a robogózás is kompromisszumokról szól. (fogyi/kényelem/ár)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Mit nem értesz rajta? Kifekszik a mutató, onnantól mész "tartalékon".
Amúgy meg csak tájékoztató jellegű műszer. Ha ismered a gépet, és az
a tapasztalat, hogy X/100-nál többet sosenem, akkor tank/X km belefér.(Én is elgurultam 202-ig, mert normál esetben 6 alatt járok vele. Írtam is
huszinak 04.29-én priviben, hogy új tankolási rekord: 12,35L. Akkor még
azt hittem, hogy pár deci volt benne, de a teszt óta tudom, hogy 0,02.)Sokkal érdekesebbek az ismeretlen üzemeltetési körülmények, pl. túra...
Ott jön az, hogy mennyire pontos a műszer, vagy van-e jó referenciapont.Szerk: azzal a 3,3-mal meg még haza is értél volna simán: elkapkodtad!
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Amúgy viccen kívül a Kymco 500 (gyári görgőkkel már) normálisan evett:
az nem volt "jobban motorozható" gép? Külsőre az szimpatikusabb volt...Ha ennyire fogyifétis van, 3,5 a(z álom)határ, maradhatott volna a Satelis:
az is egy szép motor volt. Persze, az ember kipróbál ezt-azt, az is érthető.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #14182 üzenetére
Még erősebb motorral még gyorsabban mennék.
Azért az régen rossz, ha csak a motorerő korlátoz: fejben dől el...
Én mindenesetre a Lágymányosira felhajtáskor tudom értékelni a
30 lovat is, és azt mondom, oda kell is ennyi (felgyorsul, besorol).Sokan mondják, hogy városba elég egy 125-ös is, és részben ez
így is van, de másrészről biztonságosabb egy erősebb motor...
(Erősebb géppel lehet lassan menni, a nyélgázas 125-től viszont
többet nem kapsz, ha mégis kéne erő... Azaz jobban kell figyelni,
mert háromféle menekülés helyett legtöbbször kettő marad.)Ui: a Sym Mio 50 4T kész életveszély volt. (Petőfire felhajtva, HA
a 30-at kiköhögte nyélgázon, már jónak számított -> sorolj be.)Természetesen egy 300-as, 400-as, akár 500-as robogó már nem
ez a kategória, és messze nincs köztük akkora különbség, lásd pl.
a Nexus 500-at, ami szög ugyanúgy ment, mint a Madison... Azon
lehet mosolyogni, hogy az 4L/100 fogyi alatt tudta ezt a tempót.
Igazából "szegény" 400-as Madisonnak EZ a legnagyobb hibája...
Ezért rakott kcsa popcornzabálós képet, "vitatkozok-e" azon, hogy
sok-e az 5,7L vagy sem. Hát nem. (Ettől a géptől sajnos normális.)kcsa: injektoros tud fuldokolni? Nem szimplán letilt az elektronika?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
DigitXT
nagyúr
A regadója elvileg 43875 Ft. A többi meg ugye fix. Ha a külföldi műszakija lejárt,
akkor persze az is drágább, mint a normál műszaki. Szerintem úgy érti, hogy el
is intézi a papírozást ennyi pénzért: nekem is 30K volt a Majára a "munkadíj".
(Viszont nem kellett sehova sem rohangálni, névre írva, rendszámmal hoztam el
a roncsot. Aztán, hogy ez megérte-e, mindenki döntse el maga: tapasztalat, lol.
Madisonnál mivel magyar papíros volt nem volt hosszú az átírás, 5K-ért csinálták.
Ez nekem abszolút megérte. Nagy Majánál én jártam utána: biztos több idő volt,
mint az 5K értéke. De legalább csináltam olyat is. Eredetvizsga, meg ilyenek.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #14205 üzenetére
Injektorosok akár a pizzériáig is eljuthatnak.
kcsa: fotó nincs róla? Ez az a robogó, ahol (márka)szerviz cserélt görgőket?
Szerk: bocs, rosszul emlékeztem, az a szerviz, ahol "gyertyákat" cseréltek.Szerk: viszont akkor igazam volt, hogy beleváltott az indulásba, azért remegett.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Hauptmann #14223 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy a görgők sem esnek szét, és a szíj sem kopik el...
Nagyon olyan érzés, mint amikor a "lelkiismeretes" szerelő ugyan kicseréli a
szíjat, de csak azért, hogy a könnyező főtengelyszimering miatt szivárgó olaj
kinyírhassa, mert azt is cserélni luxus (legalább 500 Ft!), nyomjunk rá szilót...Megjegyzem, nem írta Burt, hogy terepmotorozásra használná a gépet. Hehe:
akkor esetleg indokolt lehetne, hogy 2500 km után fullretek legyen a légszűrő.StoneBridge: ma direkt kipróbáltam egy húzósabb emelkedőn. Ilyenkor azért
kijön a 400-as ereje, még ha két pofára is tolja be közben a benyát 10L/100 km
pillanatnyi fogyi fölött... Simán fel tudott gyorsítani 80-ra noha amúgy 30 a limit,
szóval nagyon nem is erőltettem, csak a belátható, egyenes szakaszon, kb. itt.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz StoneBridge #14226 üzenetére
30... Ha még nem szaladt szét a fél ménes. Viszonylag jól gyorsul a gép,
(0-100: 8,6 mp) szóval a nagy része talán megvan... (Pöcc-röff, van benne
kompót, noha km is van benne rendesen, remélem még elmegy jó sokat.)A linkelt helyzet trükkösebb, mert nem én vittem szerelőhöz a 250-es Maját,
hanem még HGabor89. A szerelő ilyen munkát végzett, de neki nem tűnt fel,
hogy elég szarul megy a gép, és nincs végsebessége. Soha nem húzatta ki.
Szóval, megvettem tőle a motort, aztán néztem, hogy mitől ilyen "komótos",
és kiderült, hogy a fele nem volt meg a fokozatoknak az iszappakolás miatt.Szóval: ennyit a szerelőkről. Elektromos ütvecsavarozóval simán lekapható a
varióanya és a kuplunganya is: meghúzásnál kell figyelni, hogy "elég" legyen.
(Egyszer elkövettem azt a hibát, hogy nem csavartattam vele eleget. 100 Nm
a max. nyomatéka, de azt pár másodperc nyektetéssel éri el, persze közben
iszonyatosan durva hangja van a szerszámnak - szóval azt hittem, jó lesz az!
Nos, 300 km után lepörgött a varióanya, és tolhattam a gépet. Szerencsére a
főtengelyben nem csinált kárt, mert fogta a dekli. Csak a külső tárcsa bordáit
darálta le "picikét", és valami ótvarós fémes hangja volt mindeközben...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14230 üzenetére
Okés, így érthetőbb. Amúgy nézem, hogy az Apostol adott szakasza
kb. 30 m szintkülönbség 200 m-en, szóval nem gyenge emelkedő.
Ehhez képest a Mártonhegyi linkelt szakasza ennyit ~270-en emelkedik.
(Szerk: adott szakaszon 200-on kb. csak 24 m, szóval akkor gyengébb.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz StoneBridge #14232 üzenetére
Ahogy kcsa is mondja, egy "kuplungcserebere" minden, csak nem nagyszerviz.
Nyomatékkulcs jó, ha van, sőt, nekem már 3 is van, de ehhez pont nem kell.Vagyis de: a dekli csavarjait előírt nyomatékra kell húzni hivatalosan... Na most
én ezt mindig betartva, utólag mindig nehezen tudom leoldani. Értsd 10Nm-re
húzom, de idővel "berohad" és 15 Nm legalább kell az oldásához. Ez ugye nem
is lenne nagy baj, ha nem valami gyenge szerszámmal akarod "megbontani".
Adott esetben a gyenge szerszám szűk keresztmetszet, pl. akkus csavarhúzó.Legutóbb épp ezért csak 9 Nm-re húztam, de így is berohadtak picit... ez ilyen.
Az ütvecsavarozóban az a szép, hogy nem kell rögzíteni, uis üt. Tehetetlenség.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz StoneBridge #14236 üzenetére
Na a "blokkban valamihez nyúlni", az a nagyszerviz: vezérműlánc, ilyesmi.
A hajtás szög egyszerű szerkezet ezeken a gépeken, nem egy SECVT.Kuplungnál előfordul, hogy valaki "felújítja", de jellemzően inkább csóróságból,
munkaidőben és egyszerűségben sokkal jobb egy új gyári, vagy azzal egyező
"tuning" kuplung beszerzése, és helyére applikálása. Ehhez is vannak persze
célszerszámok, mint pl. kuplungrögzítő, amivel biztonsággal lehet szétszedni.
Meg elvileg összerakni sem nehéz, de pl. legutóbb a kontrasztrugó cserénél...
Szóval az ütvecsavarozó sokmindenre jó. (Rátérdeltem, és kész. Sima liba.)Ui: olajcserénél pl. pont nem árt a nyomatékkulcs, mert ha nem húzod meg a
leeresztőcsavart eléggé, akkor ha elhagyod, a saját olajadon csúszhatsz el...
Ellenben ha túlhúzod, és beletéped a blokkba (mint egyes szervizekben), nos
nem kell mondanom, hogy mennyire kellemetlen (gépműhelyi) elfoglaltság vár.
És persze trailer, mert onnantól lábon nem viszed a motort sehova otthonról...Viszont a varió/kuplunganyát nem tudod nyomatékkulcsal meghúzni, mert ott
nincs semmi, ami rögzítené. Vagy használsz rögzítőt, spéci célszerszámot...
Vagy hegesztesz magadnak, meg ilyenek: azért nekem az már túl "hardcore".
Ugyanez volt amúgy a főtengely másik oldalán, a szerelőnél (nagyszervizen):
elvileg azt is nyomatékra kellett volna húzni, de nem tudta mivel ellentartani...
Így fel sem merült, hogy "pontosan" csinálja: odabaszott légkulccsal és kész.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz StoneBridge #14239 üzenetére
Ha ütvecsavarozót használsz, NEM kell rögzíteni, mert az ÜT.
A tehetetlenség az ellenerő. Nyomatékkulcsnál kell a rögzítő:
rátehénkedsz, folyamatosan fejtve ki a forgatónyomatékot.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz TayRol #14253 üzenetére
Na azért kérdeztem, mert így nem csoda, ha nem szokásod digitálisan vezetni,
de egy kisköbcentis (itt mondjuk inkább a 125 4T környékére gondolok) gépnél,
pláne robogónál hamar rászokik az ember, ha haladni is akar: ezek ilyenek...Nyilván 250-300 ccm környékén már messze nem igaz ez, de van aki azokat is
keményen hajtja (állandó gyorsulgatás lámpától lámpáig), aztán tankolhatja.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Érdekes ez a Malossi kuplung. Természetesen kompatibilis (huhh!), noha vannak
eltérések a felépítésében a gyárihoz képest, de ha a harang is tök ugyanaz...Szóval érdekes, mert a fehér rugók vannak benne semmi tuning, de így is jóval a
gyári fogáspontja felett fog, és nagyobb tempónál is old le: motorfék is kevesebb.
Viszont első blikkre teljesen jól motorozhatónak néz ki. Ha az ember nem figyel,
s a szokásos gázzal indít, akkor persze jobban seggberúg. De odafigyeléssel jól
csúsztatható, nyelezve meg 5500-on csúszik. Elég hamar megvan a 0-60... (3,4)
Fent megint nem megy annyira jól, de most FULL Malossi a hajtás, talán azért...
Multivarban Malossi görgők, hátul sárga kontrasztrugó és a(z új) Malossi harang:
mondjuk 7000 körül dolgozik 100 km/h körül*, elméletben nem félrehangolt.
Szerk: igaz, a Polini kontrasztrugóval, és a félrekopott gyári harang + kuplunggal
mértem már 8,6/5,0/10-et is ugyanezen paraméterek mentén. Bár a két egyenes
nem teljesen ugyanaz, ráadásul nem mindegy, hogy mennyire van tele a tank.*: természetesen nem utazóban értem, hanem nyélgázon gyorsításkor.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz StoneBridge #14263 üzenetére
Power Pure-on estem pofára 2 éve. (Hátul City Grip, az tapadt...)
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy abszolút önhibás volt a történet.
Amúgy visszarakhattam volna a Heidenau helyett a Michelint is, de
végül nem volt hozzá kedvem, így kopik a 4évszakos. De nem búg.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz miresz #14275 üzenetére
Homasita. Nem gyári a feliratod, hanem öntapadós betűkirakó.
Az originál feliratból nem lehet elhagyni egy betűt. Az egybematrica.Szerk: persze lehet, hogy rosszul emlékszem, de a betűtípus nem jó.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz miresz #14277 üzenetére
Pont a fényezés miatt is gondoltam, hogy nem gyári, meg tényleg
tök máshogy néz ki az enyém, s egy adott matrica-alapon volt, de
a felragasztás után végülis különálló betűk, így akár le is eshet.Potom 9K szettben:
De a tiédre is annyi:
Homasitában 0,3K egy betű, de csak akkor érdekes, ha véletlenül
pont ugyanúgy néz ki. Elnézést, hogy feltételeztem, hogy az...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Hauptmann #14282 üzenetére
Mekkora a tankod, milyen távon nézed a fogyit? Ilyen decis különbségek simán
a mérési hiba kategóriájába esnek kis tanknál rövid távokon. A kattanások közt
is lehet 1-2 dl különbség. Mert pl. ma nálam 8,14-nél csattant el a pisztoly, ami
az üres tankhoz viszonyítva (9,56-os csatt) azt jelentené, még 1,4L volt benne...
Na ehhez képest belefért 11,19L, ami elméletileg lehetetlen, hisz' múltkor 12,37
volt az üres tankra rátankolós rekord, most meg 1,4+11,19=12,69 ami sok(k).
Cserébe a fogyasztás "baráti" lett, csak 5,3L/100 km, nyehehe: úton a légszűrő!
(Természetesen mindkét esetben csurig tankoltam, és mindig folyt is ki utána...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Konteó topic
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Tápokról alaposan - mélyvíz
- Itt az új LOGOUT!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- DIGI internet
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen