-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
Nem gond, én is vettem vacsiúj felnit annak idején occón.
Be is zárt a bolt, akkora akcióban adta. De nekem jó volt.runner 125: kereket nem gányolnék így: élet múlhat rajta.
Nekem nem vállalták az ütött felnim javítását, így lett új...
(A régit meg hurimászom magammal ajtókitámasztónak.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #17316 üzenetére
Ha gáz van a kuplungszerkezettel, az összekavarhatja a dolgokat.
Mondjuk szerencsére nem többszázezres tétel cserélni, mint ezeket.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #17323 üzenetére
Tehát akkor megszakértettük, hogy lehet külföldről jót, és lehet magyar szart.
És persze magyar jót (hatalmas mázlival, vagy "kéz alatt", ismerőstől) olcsón...De azért egyet kell értenem abban, hogy jellemzően az olasz lefosottakból lesz
pörgés a használtpiacon, mert arra van pénz. Aztán lehet szidni a Hondát, mert
az elhanyagolt abból is szar, hiába szent márka. Ahogy egy olasz is lehet jó.Annyi a tényállás, hogy HA sokkal több pénzt szánok egy jó motorra az elején,
sokkal kevesebbet költöttem volna rá mostanra. (Viszont, nem is moddolnám
szanaszét, mert nem lenne szívem megfúrni és utólagos fedkompot rakni bele.)ON@csongi: egy kimaradt alkatrész bizony, hogy tud galibákat csinálni. Ha jól
látom, az a kontrasztrugót tartaná a helyén, nem is értem, hogy maradhatott ki.
Mondjuk én csak kussoljak, én is kihagytam egy alkatrészt kuplungcserekor.
Szét is hullott még a garázsfeljárón a technika... Gyönyörű hangja volt...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz szentkuti11 #17327 üzenetére
Azt mondod, várjunk még azzal a kijelentéssel, hogy patika a gép?
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #17332 üzenetére
A H4-et a HS1 robogó izzóval lehet könnyen összecserélni. A H1 az tök más.
Ha gyárilag 35W-os kell bele, s 55W-osra cserélték, nem a búra miatt aggodnék.
(Kábelek szoktak olvadni a nagyobb terheléstől...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #17334 üzenetére
Ha H4 kell bele, nincs kérdés, rakj bele azt... Nagy Majába is az kellett.
(Az egyik szemébe.) De gyengébbet nehogy tegyél, mint ami bele való.
Így is lófütty és rémgyenge között változik a robogók világítása.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #17349 üzenetére
Kíváncsi lennék rá, de még nagyon nem vagyok készen a Madisonnal.
Viszont ma léptem egy hatalmasat előre* fogyasztásmérés ügyben.
Történt ugyanis, hogy úgy találtam, hogy alacsonyabb áramlás esetén
egyszerűen nem mér a pörgettyű semmit: mondom ennek fele se tréfa.
Ugyanis a nullát akármivel akarnám felszorozni, akkor is nulla marad...Valamit mérni kell. De hogyan? Vegyük elő a mérő jelleggörbéjét. Ja,
az nincs meg. Akkor legalább egy hasonlóét, s abból következtessünk:
Az áramlási keresztmetszet szűkítése lesz a kulcs: mivel volt még egy
rossz mérőm, s abban is volt egy 1 mm-es fúvóka, nem volt kérdés, mit
próbáljak. Beolvasztottam a végét, majd tűvel 0,5 mm-re lyukasztottam.Mit ad isten bevált! Nem kicsit: hiperérzékennyé tettem a műszert.
Még elemzem, hogy mennyire. De nagyon biztató, hogy "csöpögtetés"
sebességű áramlás mellett is van stabil jel. Azt már lehet konvertálni.
Cserébe fojtja a rendszert. De ha a karbi max. igényét kiszolgálja, elég.Ui: a nagy Maja is jól világított, amikor bekötöttem a H4 tompított szálát:
nem tudom, hogy gyárilag miért nem volt bekötve. Vagy Luigi kötötte ki?*: pedig már úgy voltam vele, hogy lassan kivágom a kukába az egészet.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #17360 üzenetére
És akkor, hogy egy előre lépés után kettőt hátra (ahogy szokásos!): írtam,
hogy HA elég a karbinak így is, akkor minden szép, minden jó. Hát, sajna
sanszos, hogy nem lenne elég. Átlagban igen! De kövér gázra kifogyna.A jelenlegi setup 4 lph körül tud max. nekem meg kéne 10-12: kicsit kéne
növelni azon a lyukon... vagy beszerelni mégegy benzinszivattyút, hehe.
Mondjuk ki kéne próbálni... Normál használatnál nem tűnne fel, de durvább
gyorsításnál tuti ledadogna, az meg nem igazán egészséges dolog.WOT kapcsoló/kick-down switch, esetleg nitró gomb vagy amit akartok.Még mindig ott a kuka. Meg a gyufa + Duna. Sőt, ha szarul rakom össze,
még kigyullad nekem magától: a Lágymányosiról rögtön ugrathatok be.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Teljesen igazad van, tisztára F1 feeling. Ott is korlátozzák a max. átfolyást.
(Igaz, amennyire emlékszem vmi 100 lph környékén: a takarékosság jegyében.)csongi: nem, az 1 mm-rel 22-t tudott. Átmérőben kétszeres, felületben 4x.
Rengeteg megoldási ötletem van, természetesen. Többek közt csak egy picivel
nagyobb lyukat kreálni, amivel még érzékenyebb az 1 mm-nél, de nem áll meg,
ha 2 lph alá csökken az áramlás. Hovatovább van még egy tesztem. Azt láttam
ugyanis, hogy ahogy merül a munkaakku, gyengül a szivattyú, és nem is kicsit.Szóval éjjel ráraktam a töltőre, hogy "friss erővel" próbáljam, ne ilyen 11,7V-on...
Ezen kívül, a gyújtáskapcsolónak is van ugye átmeneti ellenállása, így szegény
fogyasztók még az akkufeszt sem látják, csak egy részét... Ezt is letesztelem!Ha nem tűnik teljesen "elborultnak" az arány, akkor meg összerakom kipróbálni.
A sztöchometrikus arányra keresve (amit mindenki jól ismer: 1:14.7), csináltam
egy elméleti számítást, hogy WOT esetén, tegyük fel, hogy "teljesen" teleszívja
magát a henger, mint a 383 ccm-et... Ekkor a max. légnyelése 287 l/perc, azaz
17235 lph 1500-as fordulaton: 1,93 lph benzináramlás kell a tökéles égéshez.Nyilván a fordulattal skálázódik, tehát 3500-ig jó vagyok. (4,5 lph) Utána viszont,
ha túl kevés a max. áramlás, ledadogna, ami vicces, mert 6-7000-en gyorsítana:
7,72 - 9,01 lph minimum kell. Ha semmi sem jön össze végül: kuka/gyufa/Duna.Szerk: a leágazás "hazavágná" a mérést: pont az a baj, hogy ha nincs meg egy
adott áramlási sebesség a mérőn át, akkor nem pörög a pörgettyű, nem ad jelet.
Ha a térfogatáram megoszlik, nem feleannyi jel lesz, hanem akár nagy semmi...
Szoftverből majd csak azzal lehet bűvészkedni, ami van. Ha kevés is, de legyen.Ami működhetne még, hogy két mérő van, és folyamatos nagyobb áramlás: ami
nem kell a karbinak, az menne vissza a tankba, és különbség értéket számolok.
Természetesen vannak csillió pénzért SOKKAL érzékenyebb mérők. Olyanok is,
amik nem háklisak az áramlási sebességre sem, de többet már nem költök erre.Bogyó bá': há má' maga se ismeri fel a LED-et? Múlt felhánytorgatása rovat...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #17367 üzenetére
A 0,8-as méret lett a nyerő: pont olyan vastag volt a tű, szóval...
Tudományosan meghatároztam, hogy pont jó lesz: 11,18 lph átfér rajta.Cserébe kb. 20000 impulzust tud literenként, ha ennyi át is megy rajta.
A faramuciság a dologban, hogy még 1 lph-t is mér! De ott már csak
10000 impulzus adódik. Na ezt kell majd szoftveresen helyrepofozni.
nyogo kolllégával már levelezetem a témában: Arduino vonalon esetleg.További faramuciság, hogy a vas alapjárati fogyasztása kevesebb 1-nél.
Tehát ott nem lesz mért értékem... Lehet, hogy azt is szoftveresen kell
beállítani. Nincs fogyasztási adat, de mérhető szívócsővákuum: nosza!
Generál 1 impulzust 1-2 másodpercenként. Aztán számolja a fedkomp.
(Igen, konkrétan az impulzusokat számolja, ez hótziher, semmi PWM.)Holnap fel kell pakolni az idomokat, aztán próbakör... Kicsit fosok attól
hogy a szelephézagot beállítottam: mi van, ha nem jól húztam meg stb.
Mondjuk mendegél magában. Meg fel is pörög. Kicsit be is melegedett:
beletekertem egy kicsit a keverékcsavarba is, hogy tuti legyen vmi gáz!Ja, az elektronika. Az kemény volt. Mondom, mi az, hogy esik a fesz?!
De mint állat. Mondom, nem igaz, hogy nincs táp... Nesze vaze, egyél!
Erre rá kellett jönnöm, hogy táp az már volt: a test volt picikét "karcsú".Átkötöttem közvetlenül az akkura a szivattyú negatívját. Mindjárt szebb
hangja lett, megerősödött + helyreálltak a feszek. Szóval szétkaptam a
xenon betápját, és mindenki megkapta a magáét. "DirectDrive" jeligére.Most van egy komoly, közösített testpontom, ami közvetlen vissza van
az akkura kötve. Minden fesz sokkal jobban néz ki. Tudom, tudom, "át
kell nézni" a csatlakozásokat, átpucolni, stb. DE annyi utólagos kütyü
van már beépítve, hogy sz*rt sem érek a gyári kábelek babusgatásával.
Hovatovább a vámpírok is megvannak: a KOSO + RaceTech mérők úgy
hármasban bekajálnak vagy 11 mA-t készenlétben. Feleslegesen, mert
ha lelövöm a tápot, elfelejtik a beállításaikat, de az alap tökéletes.
Szóval annak is van egy kapcsolója, így meg lehet kímélni az akkut.Ami amúgy egyáltalán nem szar. Magában nem merül: a Battery Sense
sem zabálja. Konkrétan alig eszik, viszont csinos logot készít, halleluja:
Az illusztrációnak berakott képen a durva zuhanás a "vámpírok" hatása:
visszaugrálás meg a munkába jövet menet belenyomott töltés miatt van,
a marginális fogyás magában az asztalon. Feltöltés után meg még nem
mérhető (érdemi) merülés, 2 hét után sem, mivel még 12,94V van benne.
A szintentartás az MXS 7.0-val történt. Amíg meg nem makkant. Ez van.Szerk: a régi akku, amit "munkakkunak" használtam, az szar sajnos.
Igazából folyton túl volt merítve, és nem volt normálisan visszatöltve.
De így tesztelni egész nyugodtan lehet vele. Sőt, indítózik, meg minden.
Azért kompressziót nem ezzel fogok mérni, hanem a rendessel. Vmikor.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Mielőtt nagyon egymásnak feszültök: a L/100 km egy származtatott adat.
Valójában minden (!) fogyasztásmérés alapja a térfogatáram, és az eltelt idő.Ha egy autó fedélzeti számítógépe kizárólag a származtatott L/100 km érték
megjelenítésére hajlandó, nos álló helyzetben kutyakötelessége "kihúzni" azt.
De mivel az elég hülyén néz ki, ilyenkor át szoktak váltani L/h kijelzésre.Az megvan, hogy a sebesség is származtatott adat? Megtett táv, eltelt idő:
ahogy a sebességnek is van pillanatnyi és átlagos értéke, a fogyasztásnak is.
(Az, hogy mit kezdesz azzal, hogy átfolyt 6L üzemanyag, eltelt 3 óra, és haladt
a karaván összesen 100 km-t, csak rajtad áll. Pontosabban: a szoftvereden.)Szerk: igen, ha az átlagfogyasztást írja, akkor az alapjáraron növekedni fog.
Nem kell ehhez semmi saccolás: az átfolyt üzemanyag nő, a táv nem változik.
Tehát a hányadosuk nő... vica versa, ha leállítod a motort, legurulsz egy lejtőn,
a megtett táv nő, az üzemanyagfogyás nem változik, így a hányados csökken.Nem rakétatudomány, hanem elemi matematika. Injektornál meg nem kérdés,
hogy pontosan tudja az alapjárati fogyit, hiszen azt is vezérli. Nem is átfolyást
mér, hanem az injektor nyitvatartási idejét összevetve a tápnyomással.
Ha komolyabb eltérés van, akkor az injektor halódik, és/vagy szenzorhiba.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #17372 üzenetére
A feszültség bezuhanás a jó akksival is ekkora értéket ér el?
Igen, mert a készenléti fogyasztás nagy (volt), és hétvégenként leszívta az akkut.
Vagy ha arra gondolsz, hogy a szivattyú fogyasztása lerántaná-e, akkor passz.
Azt még nem próbáltam, de olyan sokat nem eszik, hogy rángassa a feszt: 1.1A#17384: gyári szín lesz az, de szerintem nem saját vas. [link]
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #17385 üzenetére
Van egy tippem, hogy melyik topiktag az, aki ezután rá se bírna nézni a gépre.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz runner 125 #17388 üzenetére
Mondjuk egy első villa pont nem ad egyetlen pacit sem.
Gondolom az úttartást javítja, meg persze a "kinézetet".
Utóbbira gondoltam, hogy neked nem kell: nem gyári.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #17394 üzenetére
Amilyen bontószökevények* gurulnak nálunk, már a gyári
állapot helyreállítása is felér egy hatalmas tuninggal.*: tisztelet a kivételnek.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz lehella #17404 üzenetére
Gyújtáselektronikában lehet akkor baj: karbiban sem igen tudok elképzelni
olyan alkatrészt, ami áramtalanítás után gyógyul. Ez olyan digitális hiba.Hauptmann: jó gondolat, de az sem áll helyre egy áramtalanítástól (szvsz).
Ha jól tudom, melegíteni szokták az elektromos verziót, az meg nem gyors.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz lehella #17412 üzenetére
A kontakt tisztogatás alapvetően nem hülyeség, ártani nem használ...
Viszont a várjuk meg, amíg teljesen összefossa magát, nem valami jó tanács:
az a trailer, ami haza fogja vinni a motort ekkor, magában több lesz, mint 15K.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz lehella #17415 üzenetére
Megjegyzem, a bontott alkatrész ugyanúgy lehet szar. Ha csak nem
előtted egy rendben működő motorból vették ki és adták oda próbára.
Az persze teljesen jogos, hogy kicsit vaktában lövöldözve sok a 15K.Szerk. nem tudom, olvasgattad-e már ezt a PDF-et, de még jól jöhet.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz lehella #17422 üzenetére
Vannak azért nyalánkságok még abban a vasban. Nézegetem a kapcsolási rajzot.
Eleve ott a TPS, ami valamelyik kollégát (talán pont csongit) viccelte meg nemrég.Aztán ott van az automata szívató trükkös fűtésszabályzó modulja, ami nem csak
primitíven (adott ideig) fűt be a szívatónak, hanem figyeli a motor fordulatszámát is.
De ilyen bénán megrajzolt kapcsolási rajzot még nem láttam: pl. egymást metsző
vonalaknál általában egy pöttyel szokták jelölni, ha kapcsolat van, itt ez lemaradt.Szerk: mellesleg, ha jól látom, a vészleállító leveszi a tápot a gyújtótekercsről IS,
és az automata szívatóról IS. De, továbbra is a gyújtáselektronikát gyanúsítom.Szerk2: olajnyomáslámpa nem szokott bejelezni? Az is rá van kötve ugyanis...
Lehet, hogy ha elmenne az olajnyomás, akkor nem csak pislog, hanem le is áll...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Hauptmann #17435 üzenetére
De most őszintén: milyen fanboy volt, aki gyorsan ment a közúton?
Tetszőleges feliratú motorral gáz lett volna ~160-nál az a kamion...
Vakon vezetett, majdnem megszívta, mákja volt, hogy még él. Majd
legközelebb nem így csinálja, de ennek semmi köze a Hondához.Nincs bajom azzal, hogy linkeltél egy ilyen érdekes videót... Csak a
"napi hondás" felütés érthetetlen. Nehéz "nem gyűlöletként" eladni.
Vagy be akartál szólni a topikba járó Honda tulajoknak? Talán ők
eszetlenkedtek a videón? Komolyan, ha Hondám lenne se érteném.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #17445 üzenetére
Nem az van, hogy a motorteljesítmény a feltöltés sebességét korlátozza?
Az enyém is csak "2 lovas", de feltölt 10 barra egy pár perc alatt. Járt hozzá
légkulcs is, igaz csak kis pici (3/8"-os), de adapterre mennek 1/2"-os fejek...
Még nem próbáltam ki, variószereléshez bőven sok egy ütvecsavarozó is.
(A fő gond, hogy egy komolyabb légkulcs túl erősen húzza rá a varióanyát...)Grillo: csak ezért ne költs rá sokat... Ha állandóan bütykölni akarod, akkor jó.
Ha csak szétkap-bezsíroz-összerak a program, ugorj be hozzám, megoldjuk.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #17447 üzenetére
Értem. Tehát adott térfogatáramnál, amit a szerszám igényel,
nagy a vékonyka cső nyomásvesztesége, tehát nem tudja azt a
8-10 bar nyomást a szerszámnak dinamikusan leadni. Logikus!Ha meg jó csatlakozókkal, és vastagabb csövezéssel, kijönne a
megfelelő nyomáson a (megfelelő térfogatáramú) levegő, akkor
pikk-pakk kifogyna a 24L... De legalábbis: hamar lecsökkenne
a nyomás... folyton mennie kéne a motornak, amitől megmurdel
hamar. Kifejezetten írják az ilyen otthoni játszós kompresszorok
leírásában, hogy a folyamatos üzemet kerüljük*, túlmelegszik.A magam részéről élesben még nem teszteltem, mit tud. Amire
eddig használtam, arra jó volt. Légkulcsot üresen megpörgette:
majd egyszer letesztelem, hogy leszedi-e a varióanyát így.*: x perc pihenőt kell tartani. De egy csavart csak lekap 50L-ből.
Grillo: szó se róla, a fűnyíróról gyönyörűen lefújta a port.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #17452 üzenetére
Passzolom én pl. tuti nem veszek X9-et: huszinak köszönöm a próbalehetőséget!
Abszolút nem az én "méretem" a motor. A Madison is szűkös persze gyárilag, de
a háttámla kidobásával nekem tökéletes. (Lassan újra kell bőröznöm az ülést, így
megnézem, lehet-e rajta valamit faragni: néha azért kényelmetlenkedik, de sebaj.)MÁS: lecseréltem a hajtóműolajat, már nagyon ótvar kinézete volt. Tavaly április
közepén cseréltem, mindössze 2500 km után, már nem tetszett a színe: vicces a
dologban, hogy jobban is ment utána a motor. Most kb. 7200 km volt benne, hát a
változás, ha lehet mondani még drámaibb. Tegnap 10 mp volt a 0-100, ma pedig...
Azért tartok tőle, hogy ebben van egy kis mérési hiba is, mert ENNYIT csak nem
számít. De azért fura, mert tegnap ugyanitt sokkal rosszabbul teljesített a gép.
De ha csak 2 tizedet is téved, akkor is 1 mp... Az bőven több, mint mérési hiba...
Tényleg érdemes gyakrabban cserélni (gyári előírás 6000 km, így túlhasználtam).
Érdekesség, hogy 300 ccm maradt benne. Pedig úgy voltam vele, hogy ami nem
kell neki, majd kinyomja a túlfolyón. A gyári előírás mindössze 130 ccm. Most is
túltöltöttem (kb. 2 deci ment bele + van szintmérő pálca is hozzá, az is mutatja!),
kérdés, hogy várjak-e, hogy kinyomja a felesleget, vagy nem fogja: baja nem lesz.MÁS2: a távirányítós ülésnyitóm überfasza lett! Egészen 1 napig működött is.
Sajnos ideiglenes megoldással raktam össze, és mivel ma sokat köszöngettem a
forgalomban az előreengedő autósok szívélyességét, és egy technikai malőr miatt
ez folyton rányitott a csomagtartóra, de nem tudta megmozdítani, mert rajta ültem
nos: elszakadt a kábelkötegelő. A jó hír, hogy kulccsal simán nyílt így is.Műszerfal kontakthibáját kell még rendbetennem: szétrázódott egy tápkábel, így a
benzinszintmérő erősen diszkóüzemmódba kapcsolt, aztán egy darabig nyugi van.
Szerk: akkor elkezdhetem az Arduino projektet az áramlásmérő linearizálására.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
DigitXT
nagyúr
Na, úgy néz ki, még egy "misztikus zörgés" eliminálva. Az egyik kipufogó csavar
meg volt szakadva. Tudtam, de nem sejtettem: a hódok is mondták, "vmit tartott".Szerelés közben ki is szedtem, mert lötyögött. Visszatéve nem lehetett már picit
se meghúzni, úgy ki van a menet (M10). Pedig (én) nyomatékkulccsal dolgoztam.
Nosza, vettem egy hosszú csavart, átdugtam a lyukon, és anyával odafogattam...
Érdekes mód a "zörgés" eltűnt... Indulásnál csinálta, kövér gázra, de nem tudtam
pontosan honnan jön a hang: huszi is mondta, hogy kicsit "parasztosan" adja elő,
amit tud. Igaz, ezzel a nyers erőre () gondolt, de a csörgés-zörgés se kellemes.Ja és beragasztottam a rendszámot a Honda rendszámtartóba: az is zörgött.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
A tegnapi esős napot kihagytam. Erre ma délelőtt elég nehezen indult a gép.
Csutka szívató kellett neki, utána meg szívató nélkül, lámpánál állva lefulladt.
Majd megint. Jó hát hidegebb van stb. de mostanában ilyet pont nem csinált.
Tök örültem neki, hogy sikerült úgy beállítani, hogy stabil 1500 az alapjárat...
Erre ma melegen is benézett alá rendesen / fuldoklott kicsit. Mi változhatott?
Azt tudom, hogy a légszűrő cserés, úton van és pár napon belül jön, ha igaz.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #17497 üzenetére
Mennyi futás van benne? Kora? Profilmélység? Persze van olyan sz*r aszfalt is,
ahol teljesen tökmindegy, az elég ha kap egy kis vizet, és olyan lesz mint a jég.nyogo83: jó, hát a páratartalom sem mindegy elvileg, de most állítgassam? Jó,
hát vmit muszáj lesz* csinálni, azon kívül, hogy kap egy vacsiúj légszűrőt.*: már ha meg nem gyógyul önmagában ettől.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Egy kis színes: sikerült megnyekkentenem a középsztendert, mert nem igazán
emelte a motort az adott szögben. Viszont ráterheltem párszáz newtonméterrel,
és a fém volt a gyengébb. Értsd, teli súlyból ráálltam, s mintha besüllyedt volna,
de hát az nem lehet, mert betonon áll... Hát nem. Na mindegy: erre teletankolva
az oldalsztenderen parkolásnál szépen csurgott ki a benya a tankból. Nosza, le
kellett szívni. Erre elfelejtettem visszatankolni ma reggel.... Szóval kb. fél literrel
gyorsulgatok itt, és már a középsztender sincs fent (mínusz pár kiló)! Rögtön
be is figyelt egy 8.6-os eredmény. Mondtam én, hogy súlycsökkentés...
Persze én nem erre gondoltam... hanem más motorokkal összehasonlítva - nem
biztos, hogy az erősebb motor a "gyorsabb", ha az (számottevően) nehezebb is!Nem tudom, hogy esetleg vki itt konyít-e a hegesztéshez, mert csak vissza kéne
rakni a középsztendert... így esélyem sincs az alapjárati fordulatszámot állítgatni.
Persze, elvihetem oda, ahol a kiput hegesztették anno, nem gond - de gondoltam
hátha: annyi szerszám van itt a topikban, pont egy nyavalyás hegesztő ne lenne?https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Én még nyári kesztyűvel nyomom, sőt a szellőzőket sem csuktam be a kabáton.
Hegeszteni meg smafu...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #17565 üzenetére
Közel sem biztos, hogy az indítómotor cserés... Mi az a nyekk?
Elektromos kontaktok, akku töltöttség, és utoljára: szénkefék...
Ha semmi se jött össze, akkor érdemes cserében gondolkodni.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #17567 üzenetére
Feltéve, hogy megtudjuk, mi az a nyekk. Maja2-n a kábel volt laza.
Ha nem akart indulni (se kép, se hang módon, szóval egy nyekk se),
elég volt ugrani egyet az ülésen, mintha rárúgnál, rögtön elkapta, lol.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #17569 üzenetére
Na, mindjárt nem relé. Mintha megszorulna? Egyrészt gyengélkedés, másrészt
pech, hogy "pont úgy" állt meg a főtengely... A "gyengélkedés" azok miatt lehet,
amit írtam. Nem jó testelés pl.: relé- ill. kapcsolóhibánál nem tud "félig jó" lenni.Ui: ha azt sem tudod, hol található, hiába veszel (használtan) egy indítómotort.
A cseréje ezeknek jellemzően nem olyan egyszerű, hogy csavar ki, meg vissza.
Most ezért nem fogsz szeretni, de a távszerelés nem megy. Meg kéne csinálni
a diagnosztikai lépéseket, uis MIND sokkal egyszerűbb, mint kivenni az indítót.Ha semmi sem segít, és kivetted, akkor jöhet képbe a szétszedése / szénkefék,
és akkor lehetne egyszerűbb bepattintani egy zsír újat (javítás helyett): olcsóbb
nem lesz, max. a használt, de az a használt is lehet szar. Szóval kábelek, stb.Szerk: ha megszorul, nagy áramot vesz fel, lezuhan a feszültség: vica versa, ha
az akku döglik, akkor az indítás pillanatában nem ad elég kakaót... (Ha nincs pl.
feszmérőd, egyszerű teszt az akkusarun rámérni, vagy lakatfogóval az áramot.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #17578 üzenetére
Első körben mérd meg az akku nyugalmi kapocsfeszültségét az akkusarun:
ha ez 12,4V környéke, akkor az akku már félig le van merülve, és/vagy el is
van használódva, hogy nem tartja a töltést. Illene feltölteni: kisebb esély van
a megszorulásra utána. Nekem konkrétan újraindul az utólagos fedkompom
az indítózásra, mert leesik a fesz egy pillanatra 8V alá - ha gyenge az akku.
Ma éjjel feltöltöttem. Pöcc-röff, és max. 10-11V-ra esett le, így nem reset-elt!Ha a fesz 12.8V, akkor az akku kizárva. (Ekkor kéne indítózáskor is rámérni:
erre is van célszerszám, pl. a BT280: megnézi, hogy mennyire esett a fesz.)Amúgy ezzel a "megszorulással" kapcsolatban az az elméletem, hogy épp
a kompressziós ütemben állt meg a motor, s ugye indításkor már amúgy is
rohadt nagy áramot tud felvenni egy elektromos motor, hát még ha terheled,
márpedig a kompressziós- és munkaütemben kapja a legnagyobb terhelést.Ha pont nyitva van valamelyik szelep (szívás/kipufogás), sokkal könnyebben
indul be a forgás, s ha már forog, már jóval kisebb áram kell, hogy ez fenn is
maradjon, így adott esetben gyengélkedő akku/kábelek esetén is "pöcc-röff".Nagyobb köbcenits (lábbal) berúgós motoroknál pont ezért szokott lenni egy
dekompresszor szelep, hogy ne törje el a bokád, ha, neadjisten visszarúgna.
Ne kelljen akkora erő a főtengely megforgatásához a kompresszió ellenében.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Csak egyet tudok érteni. Ha valaki kíváncsi, hogy mit csinál az akksija általában,
tudom javasolni a CTEK Battery Sense megoldását. Logolja az akku állapotát,
kevesebb, mint 1mA fogyasztás mellett, okostelefonra Bluetoothon szinkronizál...Utána már rögtön látszik, hogy mi történt azon a bizonyos hétvégén. Mondjuk egy
félig feltöltött akku gyors merülését láthattuk-e. Persze "fantomfogyasztókat" is ki
kell mérni, mert nekem meglepetés volt, hogy a(z utólagos mutatós) műszereim is
(fordulatszámmérő, stb.) mennyi zabálnak "készenlétben", totál feleslegesen. Egy
kapcsolót építettem be, hogy elvegyem tőlük a tápot leállításkor, voilá... Tökéletes.Burt1793: nincs terepszínű motorosruhám, és mostanában nem is járok arra.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #17606 üzenetére
Szerinted akinek egy hétvége után nem igazán indít, annak hibátlan?
Amúgy meg a generátor nem igazán a kímélő visszatöltésről híres... Tehát
lehet, hogy ha egy ritkán használt motornál néha-néha ránézel, hogy hogy
áll az akku, s néha-néha ráraksz egy kis áramú töltőt, tovább él az akksid.Számold ki, hogy ekkor is kidobott pénz a 14K? Nekem abszolút megérte.
(Ha korábban tudtam volna, hogy hogyan használom az akkut, nem kellett
volna kicserélnem, mert gyakorlatilag folyton fél töltéssel jártam, és hát ott
meg is maradt szerencsétlen. Ma hiába töltöm fel, elszulfátosodott. Pech.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
OFF: de tanulságos történet... [link]
ON@Burt: messze nem olyan feltűnő a xenonom (4300K), hogy az alapján
ismerj fel: valóban van elég sok Madison a városban... Szinte naponta látok
én is hasonlót, akár pont ugyanebben az ezüst szintben... aztán messziről
még azt hiszem, hogy én vagyok.De nem.Parkolásnál "karakteresebb":
A feketére fújt foncsor működő xenon mellett nem is olyan látványos...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #17608 üzenetére
Ezüst szín akart lenni. De ha már blog: egyik kollégámnak annyira tetszett a
4Road, hogy Olaszországban járva lőtt magának is egyet 50 EUR-ért. Mondom,
hogy basszus, annyiért csak a tompítót vesztegetik, nemhogy ezt kompletten...De ha már tompító. A macskazabáló nem átallott levágni belőle! Kolléga szerint
egy kicsit hangos így, én nem vettem észre semmi furcsát, szóval azt ajánlotta,
hogy ki kéne próbálni, hogy milyet szól a tompítója a Madisonban és vica versa.Ma majdnem sor is került erre a csereberére, de amikor a helyére akartam rakni
a Madison tompítóját, az istennek nem sikerült. Pedig, látszólag egyformák...
Lehet, hogy nem csak passzióból vágott belőle a digó? Hanem volt vmi sérülése
a dobnak, ami miatt nem ment bele eredeti formájában. (De ez csak találgatás.)Mindegy. De ha már kint volt a tompító + eléggé siettem egy boltba, zárás előtt,
hát a csomagtartóba raktam vissza. Mindig kegyetlen, amit a gép előad így...
Volt egy faszi, akinek annyira tetszett, hogy kétszer körbeautózott miatta, és a
tetőablakon is mutatta, hogy fasza/húzzam neki: anyósülésen kislány vigyorog!De nem normális amúgy ez a hangerő. Én kérek elnézést! Olyanokat lehet vele
(vissza)durrogni, hogy AndrewTdi megnyalná mind a tíz ujját ha még meg lenne
a Nexus: szeretett volna ilyen hangeffektet, de az injektor nem volt a barátja, lol.
Persze nem mindenkinek tetszik, volt aki csak azért is lenyomni akar, ilyesmi...
Ugyan! Nem mindig sietek, ha hangoskodok. És nagyon ritkán hangoskodok.
De akkor nagyon. Természetesen este edzés után már halk hazagurulás volt.Értitek, fáradtan, lassan, laza 70-nel gurulok az Andor utcában, 50-es szakasz,
erre egyszer csak úgy érzékelem, levillognak... Nézem a tükörbe: senki. Akkor
haluztam? (Vagy trafi volt?) De nem, még egy villanás! De ekkor már feltűnik,
hogy a holttérben épp mellém ért valami fókás faszi, és épp előz jobbról: jólvan!
Hadd menjen! Előttem BMW, szintén 70-nel. Persze kérdés, miért nem voltunk
mindketten a belsőben? Én a közelgő balra kanyarodás miatt... Ez mindegy is:
a fókás NAGYON siet! Jó 100-zal "körbeautózza" a bömböst kicsit rá is húzva,
csak azért hogy nagyfékkel megállhasson a pirosnál másodikként. Az észlény.
Mögé értem, kölcsönkenyér visszajár alapon: én is villogtam, hogy menjen már.
De hát nem tudott a gyökérke, mert mentek előtte. Igen, a belsőben... És igen,
az is balra akart kanyarodni, nyílt a sáv, szevasz... Szerencséje, hogy a lámpa
éppen váltott, így csak átkiabáltam, hogy "Sietsz?", más szóváltás nem volt.Röhej mekkora tempóval érkezhetett, hogy hamarabb érjen a piroshoz.
Én is szoktam gyorsabban menni itt-ott. Van, ahol "megéri": ebben az esetben
nem volt nyerő stratégia. Ha esetleg azt nehezményezte, hogy előremegyek a
pirosnál a sorok közt és ezért váltott qrvárasieteklevilloglakvazze üzemmódba,
akkor javasolnám neki a KRESZ ismereteit* "felfrissíteni", hogy EBBEN bizony
nincs semmi szabálytalan. A gyorshajtás és a jobbról előzés (meg a belső sáv
indokolatlan használata) inkább minősül annak. De hát ez ilyen nap volt...Ja, az alapjáratom még mindig szar, de ma már megérkezett a légszűrő. Na,
az is megér egy misét: röviden, tömören, kettéhajtották, egy kicsi / alkalmatlan
méretű dobozba tömték bele a kiegyenlítőtartály sapival együtt. Csoda, hogy ki
nem lyukadt szerencsétlen: nem értem, ezen mit spóroltak. De így majdnem
tönkretették kapásból... Pedig azért rendelek gyárit, mert jobb szivacs, mint az
RMS! Ellenben a lyukas gyári szivacsnál még az RMS is jobb... Eszem megáll!
Viszont, ami érdekes, hogy motorféken most kontrolláltan durrog vissza. Ebben
a videóban pl. folyamatosan kelepel, most ilyesmit nem csinál! Gázfröccs után,
meg általában gázelvételre durrog, utána csöndben lehet vele gurulni. Keverék...
(Összefügg az alapjárati beállítással, ami augusztusban jó lett, aztán elromlott.)*: már ha vannak. Legalább azért, hogy tudja, hogy éppen mit szeg meg.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #17627 üzenetére
Na várj: eddig küszködésről szó nem volt. Amit én mondok megszorulás, az
egy kísérletre szól, utána már (megmoccant) kutya-kötelessége átfordulni...
Eddig mindegyik motoromon találkoztam néha a jelenséggel, de egyiknél se
volt percekig probléma, kb. másodjára már forgott is. Akkor ez más baj lesz.Ui: a halványodó világítás, ilyen esetben sajnos teljesen normális. (Még egy
pöcc-röff start is odaver az akkunak 1-2 tizedmásodpercre, de kegyetlenül.)
Ha sokat "nyekteted", az eléggé nyírja az akkut: csoda, ha 5 perc után indult.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Na, Ferenc pápa kezdhet aggódni...
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen