-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #16333 üzenetére
Ő pont napi 20 km-t menne, amiben van országút is (nem tudni milyen, mennyi, én ilyenkor kisebb, sokszámjegyű útra gondolok, mert olyanon megyek, de a kétjegyű nagyforgalmú utak teljesen más vezetést, motort igényelnek hosszú távon, ilyenre az sh-val is csak párhavonta tévedek).
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Értem én, lehet, hogy igazad van, szívesen kipróbálnék egy 125-öst hosszú távon.
Ha a kérdező 20-30 kilóval könnyebb nálunk és még nem használt nagyobb robogót, simán élvezheti ezt is.Gyorsan rágugliztam, sh125:
0-50: 5sec
0-100: 40 secRendben van.
Oké, kicsit változnának a szokások nálam egy ilyennel, de 1-2 perccel érnék be lassabban szerintem. Érzésre lenne csak más.
A 300-as elvileg 3,6 alatt van 50-en és 9,5 alatt 90-en, 100-ig jóval több kell gondolom (mondjuk 11), de az 5 másodperc 50-ig az pont kényelmes, kb. fél gáz lehet.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
Egy ekkora motort általában hosszabb napi távra vesznek, szóval a 30 ezer km 5-6 év alatt belemegy (minimum).
A kötényt én már levettem, kicsit megpróbálom átszabatni (vagyis belülre még egy anyagot, ami a motor homlokfala mögött függőlegesen lemegy a cipőmig, így nem tud majd befújni a szél). Kicsit csalódtam a tucano-ban, bár hozzá kell tenni, hogy múlthéten voltak napok, amikor aláöltöző+farmerben fáztam 5-6 fokban, ilyen a köténnyel nem volt.Arról van statisztika, hogy egy ilyen egyhengeres, sokat pörgő motor, előírásnak megfelelően szervizelve mennyit bír nagyjából?
Kíváncsi vagyok mennyit fogyaszt majd a tiéd.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16366 üzenetére
Órát nézve, ennél jobban megy az sh300.
Eszerint pl 6,8 sec alatt van 80-on. Talán pontosan mérték és nem óra szerint.kcsa: A bokám nem fázott, a térdemre jött egy kis szellő a kis lyukakon. Pedig ráragasztottam a motorra végig a tucano-t. A kormány mentén így is bejött kicsit.
Én amikor egyszer autópályán mentem vele, 145 km/h óra szerint 137-138 volt GPS szerint (plexivel ennyit tud). Felvenném én kamerával, de nagyon lent van az óra, ahhoz lefelé kell néznem, vagy máshova kéne rögzíteni a kamerát. Talán arányosan csal a sebességskála mentén, nem úgy, mint a mai modern autók, amik direkt csalnak, ráadásul csellel.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16371 üzenetére
Próbáltam egy olyan méréssorozatot keresni, amiben nem buherált a gyári beállítás, ez az oldal megfelelőnek tűnt, bár nem tudok olaszul... Mondjuk az furcsa, hogy ennyivel jobb a többinél gyorsulásban (kicsit könnyebb csak, pörgősnek se tűnik a hangolás, szép, kényelmes).
A te általad mért adatokkal tényleg nehéz összehasonlítani, visszakerestem, 0-100, 200m, 60-100-akat találtam, érdekes lett volna.Én álló helyzetből szinte sose húzok rögtön nyélgázt, sőt, 50 alatt csak vészhelyzetben, nem is megy sokkal jobban, mint 3/4 gázzal, csak 80 felett. Most nagyon jól be van kopva a hajtás így 30k km után, valszeg ez az aranykora a kicsikének. Aztán 36 ezernél jön a hajtásgenerál szerviz, a kötelezőkkel, már meg is beszéltem azzal a szerelővel, akit Hauptmann ajánlott.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16375 üzenetére
Köszi, így már össze tudtam hasonlítani.
Amikor előremegyek a pirosnál, utána a zöldnél figyelem a tükörben, hogy van-e versenyző autó mögöttem, vagy csak olyan, aki át akar sorolni az én sávomba, ezért gyorsít, stb...
Tegnap a Széll Kálmán téren, a Mammut felől a János Kórház felé a meki előtti pirosnál a jobb sávban álltam, mellettem volt egy új 3-as bmw, kb. félgázzal gyorsítottam, az egysávos jobb kanyar előtti pontig 65-70-re gyorsultam, mögöttem nem volt senki, de éreztem és láttam, hogy a bmw orra ott van a bal bokámnál, ránéztem kicsit mérgesen, hogy akkor most lepadlózza és elmegy, vagy beáll mögém. Lassított, rendes volt. Szóval ilyenkor, ha hamarabb észreveszem és nyélgázzal gyorsítok, akkor nincs ilyen, bár akkor meg fékezni kell a kanyarban, nem szoktam, ha nem muszáj.
A kocsis, szándékos bukózások nagyon ritkák, két-három hetente van egy. Bevallom az nagyon jó érzés, amikor a 30-40 milliós SUV-k lehúzódnak kedvesen, mindig megköszönöm.(#16376) csongi: Motorral elég nehéz otthagyni a jogsit, általában elölről mérnek, ott nincs rendszám és nem szoktak az ember után jönni. Ha hátulról mérnek, akkor simán észreveszed őket és lassíthatsz. A Budakeszi út alján, a Remiznél elég sokszor mérnek, amikor fentről jövök és ugye az egy lejtő, ha ott vannak, akkor azért belassítok 70 alá, de szombaton a vivicitta előtt észre se vettem őket, csak a mérő után, nem is foglalkoztak velem szerencsére.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz tigipuf #16463 üzenetére
Nekem nagyobb plexim van, de mivel két méter magas vagyok, így a sisakom tetejére ez is bőven ráküldi a szelet. Plexi nélkül kínzásnak élem meg a motorozást, 60 felett kapaszkodni kell és a hokedli üléshelyzet miatt, blablabla... szóval nem kellemes. Naked motorral mentem már, az nem ilyen (apropó, befizettem egy nagy A jogsira , már KRESZ vizsga időpontom is van).
Nyáron is plexivel megyek, de ha összehúzom magam, akkor kicsit gyorsabban tud menni a robi plexi nélkül. Persze eddig mindkét nyáron kipróbáltam, hogy milyen plexi nélkül, pl a robogós vezetési tréningen is így mentem, sőt helyben a dobozt is levettem, azt sose szoktam.
Fogyasztást valszeg minimálisan befolyásolja, bár nem megy az ember 60 alatt sokat, de azért nagy sebességgel sem, ilyen mocinál inkább a gyorsítás, lassítás számít elővárosban. -
Burt1793
veterán
Hagyd fent légyszi.
Nálam sincs semmi érdekes, a műszaki fog lejárni.
A te fogyasztásod még mindig több az enyémnél? Nekem 3,4 liter/100km-nél sose több.A mutató jó szar, nekem simán a legaljára megy már 225 km felett, pedig akkor se megy bele 8 liter se. Amikor 230 fölé megyek, akkor épphogy belecsurog a 8 liter.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16508 üzenetére
Nem tudom, nekem furcsának tűnt az, hogy az egyik totalbike-os (talán a Zombi) azt mondta a Honda nc700 vagy 750re, hogy túrázva 2,7-et fogyaszt a mondák szerinti félhondajazz motorral (tudom ez utóbbi tényleg kamu, nem onnan van a motorja). Plusz, hogy a dsg-vel jó az a motor.
-
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #16514 üzenetére
Világos, persze ez a nem megy dolog inkább a motoros topikban állná meg a helyet, 48 ló és 60 Nm nem rossz, még egy dct-vel sem. Ez egy ilyen kényelmes motor, dct-vel hasonló lehet egy kanapérobogóhoz több szempontból is.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Debilon #16598 üzenetére
Azért azt vedd figyelembe, hogy egy hosszabb túrán máshogy megy az ember, adott esetben nem is lassul sokat 50 alá, ami jótékony hatással van a fogyasztásra, akkor is, ha amúgy nyélgázzal megy nagyobb sebességgel (persze nem folyton).
kcsa: motorféküzemben nem is hallható nagyon berregés 😃 milyen autó ez? 😃 Ha olyan jó füle van a kollégának, hogy a gördülési és szélzaj mellett a dugattyúk súrlódását vagy a szelepek mozgását, vezérlés zaját hallja, akkor az dicséretes és tényleg nem a minimálisan befecskendezett tüzelőanyag miatt zörögnek ezek.
PH-n van típusspecifikus topik? Külföldi oldalak nem jobbak?[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ilyen kereszteződések mindenhol vannak. Sajnos előfordul az ilyesmi még akkor is, ha nagyon óvatos az ember. Szomorú.
Más: megvolt az összes, azaz egy alkalom az A2-ről A-ra rutin gyakorlatom, Yamaha Fazer 600-assal (naked, régebbi verzió). Elég élvezetes volt a lassan menés is, kíváncsi vagyok, hogy menni fog-e így a rutin vizsga.
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #16689 üzenetére
Nem kell azokat a kommenteket olvasni, az emberek nagy része úgyse látja.
Ha 60-nal ment, akkor már 15m, 70-nél meg már 20m is kellhet.
-
Burt1793
veterán
Nálam most hibátlan. Furcsa amúgy ez a dolog, mert áprilisban, amikor sokszor mentem esőben, elkezdte - minimálisan - ezt a remegős indulást, de azóta magától megjavult. Most újra csúcsban járok, a fogyasztás 3,5 liter környékére nőtt, megint túl gyorsan megyek, sok a dolog.
32 ezer km-nél járok, 36-nál jön a "nagy szerviz", szezon végére biztosan összejön ennyi. Az olajszintet a héten megnézem, múltkor is után kellett tölteni 4 ezernél, hátha most 2 ezernél is kér már valamit (még maradt a flakonban bőven).
Nagyon jól be van kopva a hajtás, jól csúszik a kuplung, kicsit persze pöröghetne többet 90 alatt nyélgázon, de csak a 600as yamaha után érzem a menés hiányát. Érzésre elérkeztem a fürdőkád görbe vízszintes részére, most éli az aranykorát a kicsike!
Örülök, hogy a tiéd is jó, most már akkor talán élvezettel jársz vele.
A motorhang is szebb? Egyszer találkoznunk kéne. -
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #16701 üzenetére
Mi számít nagyonnak egy 280 köbcentis egyhengeres, napi 2szer 25km-t járó, motornál? Múltkor 4 ezer km után töltöttem bele 2 decit asszem (de ide megírtam, lehet, hogy 3 deci volt), én maxig töltöttem, lehet, hogy olajcserekor nem is töltötte fel a szerviz odáig.
Amúgy megkérdeztem a szervizest, azt mondta, hogy ez természetes.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16761 üzenetére
Most valamiért nekem már majdnem ennyit fogyaszt, pedig nem változtattam a rutinon, oké, újra 130 körül megyek a lakott területen kívüli szakaszon esetenként. Nem is ez az érdekes, hanem, hogy rekord mennyiséget tankoltam ma (igaz, nem a szokásos kútnál, ami a budakeszi MOL, hanem egy budapesti OMW-nél). 8,55 liter ment bele az elvileg 9 literes tankba. 243 km-re volt elég. Ilyen sokat se mentem még egy tankkal.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16817 üzenetére
Az SH két éve 300 ezerért kapott egy új tükröt, fékkart és 2 műanyag elemet, az se lett tökéletes, mert alapból kemény műanyag, plusz a tartóelemek se olyan jók, hogy tökéletesen nézzen ki... az egészet biztosító fizette. Kinyitotta az ajtót egy autós, kb. 10 km/h-nál dőlt el a motor, nem én vezettem.
-
Burt1793
veterán
Ezt láttátok? A bubi és a greengo is elég gyorsan eljutott Budapestre, ez lenne a legjobb, persze saját sisakkal.
Mondjuk az a 45 km/h-s végsebesség kicsit ijesztő, remélhetőleg csak teszt jellegű. Bog meglepődött, hogy csal az óra és aszerint ő ment 50 felett is.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #16886 üzenetére
Ha Budapesten lakik az ember és sokat jár a munkahelyre, egyéb helyekre, akkor megérheti. Nincs aggodalmaskodás semmi miatt, gyors és kiszámítható. Az árát meg majd meglátjuk. Természetesen érdemes utánaszámolni a dolgoknak, ha majd bevezetik.
Ui.: nekem itt vidéken 11 ezer volt a műszaki pár hónapja. Felkészítés nélkül átment, a féken többet koptattak a próbával, mint én 1 hónap alatt.
Szerintem Bog-gal nincs semmi baj, rendes csávó. Telefonteszteket ritkán olvasok, persze azért szoktam, értenek hozzá, érdemes rájuk hallgatni általában. Bár én a magam útját járom, samsung bevált, egyszer próbáltam visszatérni nokiára egy Lumia 930-cal, nagyon szar volt, az s7 jó egy éve megfelel, ezt ők is dicsérték.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ha 9 másodperc lenne a T-max gyorsulása 4,5 literes fogyasztás, 2 henger, 500 ccm ellenére, akkor még jobban dicsérhetnénk az sh300-ast, alig lenne rosszabb nála... Az 500-as motorok 6,5 alatt gyorsulnak ilyen paraméterekkel 100-ra, szóval nekem ez a 7,5 is soknak tűnik.
A 9 pedig nagyon sok, 2 literes tdi golf tud 8,2-t és az nem erre való, hanem autópályára.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Most nagyon be van kopva a hajtásom, kicsit bántja a fülemet indulásnál a motorbőgés (megoldom azzal, hogy nem állok meg), lassan itt a 36 ezer km.
Sokszor viszek utast, 60 kilós embert pluszban még egész jól elvisel, 90pár kilóssal 125-ösre lassul, főleg hogy én is vagyok 87 és két táskát is vittünk, ilyenkor jól jönne egy pörgősebb konfiguráció, nem elég a nyomatékból küszködés, egyedül nagyon szépen elvan 70-80-ig azzal a fülre alacsonyabb fordulattal.Ma megyek a rutinvizsgára (végre), tologatták az időpontomat a csigavérnél. Jó régen voltam gyakorláson, az oktató rendesen leszarta az egészet, egyszerre 10 motor volt egy pályán, remélem azért nem lesz gond.
Fazerrel kell menni, nekem bejön, nem is kényelmetlen, az sh-nál sokkal kényelmesebb 2 méteres magassággal.
Az biztos, hogy ezt a szezont szkippelhetem nagy motorral. Nyaralás, meló és az autósiskola mind ellene dolgozik, pedig csak 2szer 1,5 órát kéne mennem forgalomban. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16924 üzenetére
Nekem ezt nem kell magyaráznod.
Nem adnak meg gyári gyorsulás adatokat általában. Odaírtam, hogy ilyen paraméterekkel, tehát kb. 200 kg és 50-60 lóerő. A T-max amúgy is normál automata, tehát jobban megy egy azonos cvt-snél. Azért a motorok 1980 óta 6 sebességesek már ebben a kategóriában is, nagyjából azonos áttétellel, csodák nincsenek. 7,5 másodpercnél nem lehet rosszabb a t-max 500, mindjárt keresek még gyorsulási adatokat, amúgy direkt hivatalosabb írást idéztem be az adatokkal, ahol sok motor volt felsorolva.
A papi mondta is, hogy nyélgázt húzott? Azért kérdezem, mert amikor anyámnak lett egy automata autója és még megvolt a régi, gyorsultunk egyet, nem nyomta le a pedált a kick-down-ig, le is maradt. Faszikám lehet, hogy maximum félig húzza, hiszen úgyis jól megy a gép.
Hibás motorokat felesleges összehasonlítani, az meg, hogy ki mit tuningol rajta, már nem a típus érdeme, problémája.Más: Meglett a rutin, az első kanyarig izgultam igazán, jó meleg volt. Három alkalom a forgalomban és mehet a vizsga, A2-ről elég rövid a dolog.
(#16923) Hauptmann: Köszi.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #16925 üzenetére
Na, most megnéztem pár youtube videót gyorsulásról, hát ez is fokozatmentes, akkor nem ez az egyszerű fajta? Valaki mintha mondogatta volna itt, hogy a t-max más.
A régi tmax 500 csak 40 lóerős volt. Motorkarakterisztika diagramot végképp nem csatoltak sehova...Ma viszont mentem egy kicsit 125ös váltós motorral, nagyon érezhető a motorerőhiány a 600as fazer után. Azt egyszer se forgattam el 9ezerig, ezt meg végig.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #16943 üzenetére
Tavaly voltam, nem volt rossz, hungaroringes faszik tartották. Minden turnust két részre osztottak, egy rész pedig kb. 6-7 emberből állt (a mi turnusunkban), nem volt tumultus, értelmeseket mondtak. Én élveztem, jókat szlalomoztunk, döntögettünk (persze mindenki magához képest ). Én a dobozt és a plexit azért levettem, de nem volt semmi gubanc. Talán most is mennék, de nem jó az időpont, nem leszek itthon.
Köszi az SOS jogsis tippet, lehet, hogy benevezek egyre. Most, ha meglesz a korlátlan, remélem el tudod menni túrázni valami bérmotorral, idén már nem veszek motort, aztán ha lesz saját, amint megszokom rendesen, megyek vele tréningre.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #16951 üzenetére
Szép! Milyen sztorival nyugtattak meg az évi 600 km-es (2 tankolás ) futásteljesítményről?
Nekem az SH-ban 33 ezer km van, 2011-es, kívülről és belülről is újszerű, második gumiszett van rajta, még egyáltalán nem cserések.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #16957 üzenetére
Persze, vannak ilyen kivételek, csak gondoltam mesélsz valami érdekeset.
(#16958) Mosquito34: 20 ezer km-t kibír a citygrip, versenypálya, satufék, erős gyorsítás nincs, nagy része nem is megvalósítható.
Amúgy most voltam a RedBaron-nál motorokat próbálni, az egyik eladó ott is az ABS mentesség híve, olyanokat mondott, hogy véleménye szerint megháromszorozza (!) a fékutat az ABS, stb... vagy, hogy egy kezdő motoros jobban megérzi a gépet abs nélkül, nem ajánlja az abs-t. (Még jó, hogy nem telik új motorra, azokon kötelező évek óta.)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #16961 üzenetére
Ezt én is leírtam, lehet, hogy nem jött ki a kételkedés a fenti hsz-emből, természetesen nem hittem neki, de illedelmesen végighallgattam.
Semmi baj nincs a robimon lévő gumikkal, ha olvastad a hsz-eimet, láthattad, hogy azért egész sokat használom, vagy legalább átlagosan, csak bejárásra, évi 6 ezer km-t. Vészfékezést próbáltam a tavalyi robogós vezetéstechnikai tréningen, jók a gumik még, ne aggódj.(#16962) yodamastah: Persze, robogónál az egyik legfontosabb, hogy amerre megállsz, ott merd hagyni. Én Pesten ritkán járok, Budán bárhol ott merem hagyni, sőt, általában mindig parkol ott a járdán más motor is, sokszor kint van az utcán a kicsike, kormányzárral és hátsó keréken egy komolyabb Abus colstok zárral.
[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16976 üzenetére
Ha nem kötöd ki, megbotlasz utána. 😃
kcsa: ja, ennxi pénze van, hogy escortra fussa?
Még mindig ugyanolyan a motoros csoport, mint két éve? Nem fogok abba belépni, még akkor se, ha meglesz a moci. Honda CBF600 a legvalószínűbb egyelőre, mert a józan ész ellenére 4 hengerest szeretnék. Azzal járnék be és azzal túráznék néha. Szóval lesz rajta nagy plexi, stb. Sajnos a magasságom miatt sok motor kiesik a szar tankkialakítás miatt, ez a cbf600 kényelmes, jó az ára, praktikus, megbízható, 2008-2012 közöttiek injektorosak (utána bepuncultak és megszűnt ez a kategória), nem mindben van abs...
Most hazafelé Pátyon, Bia felől szépet csúsztam, van az a 90 fokos kanyar, fehér aszfalttal, olajjal. Kb. 50nel akartam bevenni, majdnem átcsúsztam a szembesávba, pedig nem a felezőn kezdtem el kanyarodni, mondjuk nrm jött szembe semmi. Jó is lenne motoros forgalmi óra után hazafelé elesni. 😃
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen