-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hauptmann
addikt
válasz csongi #10830 üzenetére
Én már párszor végigzongoráztam ezt a váltós motor-robogó témakört, hogy mit vegyek most ősszel 125-150 cm3 körül.
Váltogatni poén, de nem minden nap 100-150 km-en keresztül a városban. A motoron nagyjából 0 szél, és esővédelem, legfeljebb egy plexi elől, de az ember lábát már semmi sem védi, lehet mindenféle szart felaggatni rá. Ha nincs doboz, rakhely 0. Lehet láncot kenni, nagyjából hetente, ami megintcsak nem valami kellemes szórakozás,kivéve, ha kardános (tényleg, ekkora hengerűrtartalommal van egyáltalán kardános gép)? Úgyhogy én arra jutottam, hogy a kb. fél literes többletfogyasztást bőven ellensúlyozza a robogó mindennapi használhatósága.
Persze, játszómotornak csakis váltóst.
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #10842 üzenetére
Tényleg nem tudom, mit kéne vennem. A 125-ös Liberty, meg a többi keskeny, de nagykerekű eleve kiesik, mert abban nincs raktér, és/vagy Rotax blokk. Ami jó választás lenne, az pl. a kismaja 125/150, Habana 125. Nézegettem a Vespa ET4-eket, de rohadt drágák. Na, majd mire összejön a pénz, elválik.
Mennyivel szélesebb a 250-es Maja, mint a kicsi? Ma ment el egy 400-as mellettem, annak azért volt szélessége. De az a fogyasztás akárhogy számolom, sok melóra, nagyon nyomottak most a szállítási árak, 2-2,5 L/100 km lenne az ideális fogyasztás, a 3 az a nagyon maximum.
A Bálna meg még mindig nincs kész, még nem jött meg minden olaszból hozzá. Pedig már kéne, mert most egy kicsit megszaporodtak a vidéki munkák, oda tökéletes lenne. Lehet, hogy a CRIB-hez kellett volna vinni, de most már mindegy. Fasza lesz arra is kiköhögni 140 ezret, mert a kárfelvevőnek 40%-ot volt avultatni kedve.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
De épp az előbb írtam, hogy a váltós munkára nem igazán jó. Akkor úgy módosítom, hogy 3 Liter fölé ne menjen a fogyasztás, pont ezért maradnék max. 150 cm3-ben.
Szerk.: Ha már szóba került a Foresight, a Budafokin rendszeresen látok egyet jönni-menni, elég szakadt példány, ráaádsul rendszáma sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #10848 üzenetére
Régebben egy haver besegített nekem melóba, ő 150-es ET4-et használt, azt mondta, hogy úgy átlagban 2,7-2,8 körül megállt a fogyasztása, a régebbi Piaggio blokkal (a LEADER blokk állítólag egy picivel kevesebbet fogyaszt). Az SH125-ös haver 2,2-2,4 litereket regél, igaz, az befecskendezéses. A külföldi Aprilia fórumokat olvasgatva a Habana 125 is megvan maximum 3-al. Az a megbízható Honda Lead 110, amit használtam egy kis ideig, ameddig meg nem halt, az is úgy 2,7 körül evett, de annak valami volt a keverékképzésével. Az kb. tökmindegy, hogy 3, vagy 3,1, de az elviselhető maximum a kalkulációim szerint.
bogyo,
Mondom, annyira nem problémás a helyzet, a 3 Liter is jó még. Persze azért az lenne a jó, hogy minél több maradna az ember zsebében, de a váltóshoz meg lehet láncspray-t venni, meg hasonló marhaságokat, az sincs ingyen.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz csongi #10866 üzenetére
A körút jó tesztpálya lenne. Elindulsz egy lámpánál, és mire a másikhoz érsz szabályos tempóval, piros lesz. Ez megy úgy kb. 1 kilométerenként. Van egy olyan érzésem, hogy sok helyütt szándékosan gátolják ezzel az autósforgalmat. Persze, a kerékpárosoknak mindent megcsinálnak, tegnap láttam az Akadémia utcában, hogy most már ott is mehetnek szembeirányban. Csak azt nem tudom, hogy minek, amikor a Nádor utcában és a Széchenyi rakparton forgalomirányhelyesen is mehetnek. Tényleg nem képesek áttekerni kb. 50 métert keresztben az említett utcákba?
A másik ilyen példa a szándékos szopatásra a Lánchíd pesti hídfőjénél az 'ideiglenes' zebra lámpával. Az volt a magyarázat, hogy a 2-es villamos felújítása miatt kell, de már jár a villamos, de a lámpa ottfelejtődött, néha hatalmas dugókat okozva.
-
Hauptmann
addikt
A dugódíj marha érdekes lesz munka szempontjából. Fogalmam sincs, hogyan fogom majd az ügyfelek torkán lenyomni, márpedig én biztos nem fogom benyelni. Remélem, motorra nem fogják bevezetni.
-
Hauptmann
addikt
Azt pl. melyik barom találta ki, hogy az Andrássy-Bajcsy kereszteződésében a Lánchíd felé haladva az Andrássyn kb. 10 másodperc a zöld? Néha majdnem a Nagymezőig feltorlódik a sor. Ezzel aztán élhetőbb az Andrássy út.
De a kerékpáros sávok festegetése az megy.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #10894 üzenetére
Az a baj, hogy sok ügyfelem van Rogánland közepén, ügyvédi irodák, bankközpont. Azok biztos nem fognak elköltözni onnan. Így is szopás autóval bemenni oda, ha nagyobb a szállítandó cucc, csomó idő, míg helyet talál az ember, egy vagyont kell bedobálni a parkolóautomatába, ami nekem eleve bukás, mert nem lehet az ügyfélre terhelni, mert pl. a bankos díjak eleve nyomottak (köszönhetően a sok seftes, benzint-gázolajt lopni tudó más cégeknek, akik szinte ingyen viszik a munkákat, de ez most más kérdés). Na most ha erre még bejön a dugódíj, nem tudom, mi lesz.
Mindenesetre a V. kerület közlekedése a fidesz éra alatt lett teljesen szétbaszva. Csak az a baj, hogy a város úthálózata olyan, hogy nem lehet tehermentesíteni a belvárost az átmenő forgalom alól, eleve három híd is csatlakozik ahhoz a területhez.
-
Hauptmann
addikt
Azt hittem, hogy a budapesti közlekedésben a kerékpárosoknál nincs lejjebb. Ma megállapítottam, hogy van, a szegvéjes turista. Eleve milyen gyökérnek kell lenni már ahhoz, hogy séta helyett azt a szart használja. De ez a kisebbik gond. A baj az velük, hogy össze-vissza mennek, a piros lámpa szintén nem érvényes rájuk, belemennek a gyalogosokba, a legváratlanabb helyeken képesek eléd gurulni, elfoglalják az egész utat, mint pl. ma az a három idióta, akik az Akadémia utcán egymás mellett, és még nekik állt feljebb, amikor rájuk dudáltam, hogy húzzanak a picsába. Valamit ugatott, de nem értettem a sisak alatt, mindenesetre biztonság kedvéért egy 'fuck you bastard'-al elköszöntem tőlük, amikor nagy nehezen ki tudtam kerülni őket.
-
Hauptmann
addikt
+1, Digit, szerintem kár volt lemondanod a topicgazdaságról.
Mosquito,
Mi lett a típusfórummal, megszűnt?
Maja ügyben van valakinek tapasztalata a 125-ös és a 150-es gépekkel? Papíron szinte ugyanaz a kettő, 1 Le, meg 0,3 Nm a különbség, de gyakorlatban? A hátsó tárcsafék mikori évjárattól alap?
-
-
Hauptmann
addikt
válasz huszi.gyb #10978 üzenetére
Ó, nálam a középsztender fogyóeszköz a kis rolleren.
Viszont ma egy telibebaszott taxisnak köszönhetően belementem egy nagy kátyúba a Hungárián, a sáv felén ment az állatja, nem tudtam kikerülni a gödröt, mert vagy a taxisnak megyek, vagy a parkoló autóknak. Azt hittem, szétszakad a motor. Eredmény: a légszűrődoboz két alsó rögzítőpontja elengedett, és mivel a harmadik meg a sárvédőben van, a rántástól az meg eltört a túloldalt. A szerencse az, hogy le is csúszott a karburátorról a gumi szívőcső, egyből észrevettem, hogy valami baj van. Az lett volna a fasza, hogy ha a komplett légszűrőt elhagyom. Gyorsan félreálltam, a kiugrott rögzítéseket odafogattam. A sárhányó túloldali rögzítésével majd kell valamit kezdeni, egyelőre nem ér bele a gumiba.
Kurva anyját annak, aki két sáv között előz, no meg az útfenntartónak is. Arra van eszük, hogy a kerékpárosok picsáját nyalják, de a fő feladatukat nem látják el.
csongi,
A rohadt beszállítója, direkt szar szénkefét rajott be, és csak nem engedi, hogy a szegény Honda soha el nem romló gépeket gyártson.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #11001 üzenetére
Azért az fura, hogy pont akkor húz befelé, amikor elmennél mellette. Nem egyszer, sokszor.
BMW téma, nemrég mentem pár kört egy 250-es C1-el, menni ment, de nagyon csúnyán öregszik. Marha fura volt a magas súlypont, de biztos megszokható. Csak a tükör ne lenne pont szar helyen, elég nehéz vele a sorok között menni.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
-
Hauptmann
addikt
Hol lehet kapni Pesten jó minőségű benzin- illetve vákuumcsövet, ami fél év után nem keményszik meg a hőtől?
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #11103 üzenetére
Azt honnét tudod, hogy spanyol területre szánt az a Bálna? Basszus, az enyém még mindig nincs kész, csak a fele alkatrész jött meg hozzá.
Más.
Van valakinek tapasztalata a Yamaha X-Max 125-tel?
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #11107 üzenetére
Ja, akkor azért volt fura az oldalsó felirat első ránézésre.
-
Hauptmann
addikt
Mégegyszer megkérdezem, lehet, hogy elsikkadt itt a pörgésben. Van esetleg tapasztalata valakinek a Yamaha X-Max 125-el? Nagyon szemezek eggyel. Azt látom, hogy az egyik legerősebb 125-ös a piacon a maga 15 Le teljesítményével, elvileg holnap meg is nézem.
-
Hauptmann
addikt
válasz Grillo #11131 üzenetére
Gratulálok. Merre volt a vizsgakör?
csongi,
Holnap megnézem, aztán beszámolok róla. Mondjuk menni nagyon nem tudok vele, mert még nincs rendszám rajta, de állítólag nagyon jó a gép, van hozzá olasz szervizkönyv szépen pecsételve, garantált a km (huszonvalahányezer), majd holnap elválik. De azért egy picit megyek vele, csak nem lesz épp ott rendőr.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Jaj, hagyjuk már ezt a Honda, Yamaha prémium faszságot, ezt csak a japánbuzik próbálják elhitetni magukkal, meg a világgal. Mindkettő ugyanolyan tucatgyártó, mint a Piaggio, vagy bármi más. Nincs szemellenző rajtam, mert a Vespa is kissé túlértékelt. Vicces, amikor egy viszonylag egyben lévő rendszámos ET4-ért elkérnek majd 4 kilót.
Grillo,
Az én vizsgám izgalmas volt. Eleve úgy indult, hogy az egyik megbízható Honda háromhengerezett. Ez pont fasza állapot egy vizsgára. Sorsot húztunk a másik sráccal, hogy kié legyen a szar gép. Ő nyert. Kitalálta az oktató, hogy menjünk az Egér útra egy kicsit meghúzatni, hátha megjavul. Igenám, de az Etele úti vizsgaúton soha nem jártunk, csak a Budaörsön keresztül menőt gyakoroltuk, úgyhogy pluszban egy teljesen ismeretlen területen voltunk (legalábbis motorral). Szegény srác, párszor le is fulladt a géppel, de rendes volt a biztos, nem gecizett, átmentünk gond nélkül. Egyedül ott nem indexeltünk jobbra, ahol az Egér út belemegy a Budaörsibe, de ennyi belefért.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Csak nem tudtam megnézni az X-Max-ot. Talán holnap.
-
Hauptmann
addikt
válasz lehella #11158 üzenetére
2007.12. havi, 125-ös, injektoros. Az órájában 17 ezer km van, a szervizkönyv ezt alá is támasztja, valamint a motor általános műszaki állapota is. A féktárcsáknak nincs válluk, most ment bele az új variátorszíj és görgő (18 ezrenként kell cserélni), új gumik is vannak rajta, megvan a két kulcs, plusz a mesterkulcs is. Givi túraplexi van rajta, sajnos a gyári kisplexi nincs meg hozzá, majd egy olyat nyárra kell szerezni, meg dobozt hátulra konzollal együtt, és teljes a felszereltség. Valaha volt rajta, mert van két lyuk az ülés alatti idomon.
Még nincs rajta rendszám, így nem sokat mentem vele, csak egy kis próbakört. Ez a 15 Le nem váltja meg a világot, de városban pont elég. Egy picit lustán indul meg, de utána azért elkezdi szedni a kerekeit, 80-ig gyorsítottam vele, ott még bőven volt benne erő. Majd rendszám után komolyabban megnézem, legfeljebb könnyebb görgők kerülnek bele.
Kíváncsi leszek nagyon, hogy vajon 'rendkívül megbízható' lesz-e. Mert Yamaha.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Nagyon sokat gondolkodtam, hogy legyen 125-ös legyen, vagy 250-es. Arra jutottam, hogy elég a 125 munkára, mert 90%-ban a városban lesz használva, 10% agglomeráció, utas pedig nem nagyon lesz, vagy csak elvétve, az is városon belül (utasra ott lesz a Bálna, ha kész lesz egyszer). Amúgy is a kategórián belül az egyik legerősebb motor van benne, a 250-es 5 Le-vel erősebb ebben a típusban, viszont jóval többet fogyaszt, állítólag a 125-ös megáll 2,7-2,8 liter körül, majd kíváncsi leszek.
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #11161 üzenetére
Azt írják, hogy 120 körül van vége, 90-ig viszonyag jól gyorsul, utána már nagyon nyögvenyelős, a 90 a kényelmes utazótempója.
485 ezer lesz mindennel együtt (és remélem, gond nélkül, mert minden szűrő, olaj, szíj új benne). De Neked minek az SH300 mellé egy hasonlóan nagytestű gép? A PCX125 nem lenne jobb?
Szerk.: Hazudtam, mégis van vele egy probléma, de csak a szokásos, az üléstartó teleszkóp szar. Majd gyártatok hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
-
Hauptmann
addikt
Békés megyében találtam egy embert, valami Miska, vagy hogy hívják, aki foglalkozik használt csomagtartó konzollal, dobozokkal, és van X-Max normál plexije is, ahogy néztem a hirdetését. Van tapasztalat vele?
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #11195 üzenetére
Yamaha X-Max 125-250? Lassan lesz vele tapasztalatom is. Az ülés alatti csomagtartó jó nagy, ez nekem is szempont volt, 15-14-es kerekek.
Shox téma, nekem a nyári Shox kesztyűm egy szezont bírt, aztán több helyen kiszakadt, vésztartartaléknak azért félre van téve. Ami inkább problémásabb, hogy a jóval drágább Alpinestars is szarrá ment egy év alatt. Valami tipp nyári kesztyűre?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Felhívtam azt az embert, akit a múltkor említettem csomagtartó és platni ügyben. Hát, vicces, 18 ezret kér használt cuccért, az új pedig helytől függően 22-24 ezer. Nyilván akkor újat veszek...
-
Hauptmann
addikt
Azt nem tudjátok véletlenül, hogy azoknál a hátsó gátlóknál, ahol lehet előfeszítést állítani körmös kulccsal, mekkora átmérőjű kulcs kell? Szabvány méretű az az állíógyűrű, amit tekerni kell, vagy minden gyártónál más? Sajnos sem a Bálnához, sem a Yamahához nincs meg a gyári szerszámkészlet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest