-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hauptmann
addikt
Az előbb kitisztítottam a variátor kis szivacsszűrőjét, és észrevettem, hogy a variátorhoz menő gégecső el van szakadva. Remek, mindig van valami. Megnéztem az oem-parts-on, 8 ezer Ft. Aha.
De ez semmi. A levegőszűrő, hátsó részén van két kis műanyag csövecske, az ülepítő szerepét tölti be mindkettő. Sima átlátszó műanyag cső, kb. 3 centi hosszú, 1 centi belső ármérőjű. 2000 Ft. Prémium műanyag csövecske.
-
Hauptmann
addikt
válasz dugynok #12890 üzenetére
Annyira nem merültem bele a témába, mivel ma vettem észre. De a 125-ös X-Max (X-City) ritka, és a 250-esnek más ez a része, így nem valószínű, hogy van bontott. Illetve Békésben van egy Yamaha bontós faszi, de az meg néha érdekesen kalkulálja az árakat. A múltkor kérdeztem nála a használt Monokey platnit, 20k-t mondott rá (plusz posta). Az újat 22,5k-tól be lehet szerezni...
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz balazs1011 #12903 üzenetére
Köszi a tippet, jó is lenne egy, de mire én eljutok egy Aldiba, biztos, hogy nem lesz.
-
Hauptmann
addikt
Én még nem költöttem 100 ezren felül a Yamahára, de ami késik, nem múlik. Az eddigi 12 ezer km alatt (október óta) volt három olajcsere szűrővel (6 ezrenként kell cserélni, de ezen nem spórolok), volt a fesszab mizéria, azt 13-ból megúsztam, meg most a telófelújítás, de azt végülis azzal a sráccal megoldjuk, akitől vettem, nem lesz jelentős összeg. A szíjcsere majd 18 ezer km körül esedékes, de lehet, hogy azt is előrehozom majd, meg akkor kihajtás olajcsere is lesz. Arra meg kíváncsi vagyok, hogy a CityGrip-ek meddig bírják, vadonatúj gumikkal vettem, most van bennük 12 ezer, de egyelőre még minta van rajtuk bőven.
bogyó,
Csótánnyal mit lett? Sikerült eladnod? A Cagiva Raprtor nem jönne be a GS500 utódjaként? Abban is V2-es Suzuki blokk van.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #12967 üzenetére
Hát, szerintem a japánbuzi TB/TC véleménye nem hiszem, hogy mérvadó lenne túlságosan.
-
Hauptmann
addikt
Fogyasztásban biztos gazdaságosabbak. De ott van pl. az örökös szopás a lánccal, lehet kenegetni, stb (feltéve, ha nem kardánost veszel). Amit nyersz a fogyasztáson, elveszted a kényelemben.
Tényleg, egyáltalán létezik 500 cm3 körül kardános motor?
Viszont a jövő héten be fogok menni a szervizbe, és rendet teszek a Bálna ügyében, nagyon nagy kuss van róla. Amúgy meg ha kész lesz, szinte biztos, hogy eladóvá válik.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #12972 üzenetére
Ja, ilyet láttam nemrég, először Guzzinak is néztem a keresztben álló V hengerek miatt. De ez csak egy típus, és elég ritka.
(jan),
Alapjáratról indulva füstöl, vagy közepes fordulatszámtól? Ha az előbbi, akkor az a jobbik eset elvileg, mert 'csak' szelepszárszimering, ha az utóbbi, akkor kopott gyűrű és/vagy hengerfal. Ha Nicasil-os a henger, akkor az bizony szopó, ahhoz nem létezik túlméretes készlet. Vagy új hengerszett, vagy felfúrás és öntötvas persely a régibe.
De abban tuti nem 17 ezer km van, hanem legalább a háromszorosa. A Nicasil jól bírja, ha rendesen volt olaj cserélve. Amire még kényes, ha felforr a víz, akkor le tud pattanni a réteg.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #12974 üzenetére
Ha munkára használom a gépet, 500 km nekem átlagban 4-5 nap. Tudod ki fújkálná le, még akkor is, ha középsztenderrel egyszerű megoldani. Persze játszós, túrázós motornál más más a leányzó fekvése.
Viszont nagyon rákattantam a haver 1200-as Brevájára. Ha elmegy a háztól a Bálna, részletekben, de ki tudom neki fizetni, és megvan a játszós motor. Hál' Istennek, nincs lánc.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Maga a szelepszárszimering nem tétel, sokkal inkább a cseréjével járó munka. Ha nem lehet helyben hozzáférni, akkor hengerfej le kell venni, és akkor egyből új tömítés jön, meg síkolás. De ha szét van már szedve, akkor ránéznék a vezérműláncra is.
huszi,
Hát ja, a legutolsó információm télen van, hogy lassan jönnek meg az alkatrészek Olaszországból. De valószínűleg az a baj, hogy nem baszogattam őket rendszeresen, de most majd fogom, kell az a Moto Guzzi.
kcsa,
Te mondtad, hogy ha autót mosol, vagy motort akarsz szerelni, esni fog. Úgy látszik, mindig bejön.
-
Hauptmann
addikt
válasz huszi.gyb #12984 üzenetére
huszi,
Egyébként igen. Van Yaesu és Icom adóvevőm is, mindkettő a megbízhatóság mintaképe, de nekem már megjárta a szervizt mind a kettő. Pedig nagyon vigyázok rájuk, a maximimális kimenő teljesítmény közelében sem jártak.
De nincs azzal baj, hogy elromlik, a technikai eszköz, vagy a gép el is fog romlani. A gond ott van, hogy a sok gyökér azt hangoztatja, hogy nem romlik el, főleg az olyanok, mint a TC..
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz dugynok #12994 üzenetére
Utólag okos az ember, a CRIB-hez keleltt volna vinnem. De azért döntöttem az Eleven mellett, mert hivatalos Aprilia dealer, sé azt gondoltam, hogy ebben az esetben a biztosító nem köt bele a márkaszervizes árakba. Dehogynem.
üszök,
Szerezz egy bontott kormányközepet, azt úgy fúrogathatod, ahogy tetszik, és mellette megmarad az eredeti is.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #13000 üzenetére
A motoros gps-nek tényleg van létjogosultsága, de én igazából olyanra várok, amin a korábban említett két opció benne van. Érdekes, hogy még nincs ilyen, mert autósban van sim kártyás, android alapú cucc. De annak meg valóban láthatatlan a kijelzője napon. Azért az etalon még mindig a Garmin a hardver terén. A mai napig megvan, és működik a 16 éves Garmin Legend, ládázáshoz ezt használom, mert a mai cuccokat is kenterbe veri a pontosságával.
Szerintem az offline cuccok nagyjából végnapjaikat élik, mert ha egy kicsit is hosszabb időre mész külföldre, alapdolog beszerezni a legolcsóbb feltöltős simkártyát (amiben mellékesen általában sokkal több netforgalom van, mint itthon a legdrágább előfizetésben, és az is előfordulhat, hogy olcsóbban telefonálsz haza, de ez már más téma). Nem véletlen, hogy az NNG (ami egy rendkívül gyökér cég amúgy) is nagyjából befejezte a primo fejlesztését, és az onboard navi felé ment el.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #13007 üzenetére
Hát igen, egy kicsit beteg árai vannak a Garminnak. A vas nagyon jó, és sokáig fejlesztik a firmware-t is, de az újabbak szoftverével nem vagyok kibékülve.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
csongi jól mondja, egy kompresszió ellenőrzés mindent elmond. De én mégiscsak a szimeringet tartom gyanúsnak, mert ha a henger, vagy a gyűrű lenne kopott, akkor magasabb fordulaton is füstölne.
Ha a gyűrű kopott az sem nagy baj, lehet cserélni, a nicasil-os henger általában tovább bírja, mint az első gyári garnitúra gyűrű.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13060 üzenetére
Nem tudom, hogy Te merre jársz, de nagyon nem jellemző az, hogy a rendszám nélküli 50-es, vagy nagyobb robogó átmegy a piroson.
Talán azért is, mert vissza tartó erő valahol az, hogy ha a rendőr elkapja, akkor jön a bírság, plusz büntetőpont, és ha 50-esként használja a nagyobb gépet, egyéb kellemes dolgok is érkezhetnek. De ez is kedvfüggő, láttam én már 400-as Burgit rendszám nélkül nyelezni a Hungárián rendőrautó mellett, nem foglalkoztak vele.
Ellenben a kerékpáros bármit megtehet következmények nélkül. Azért ez elég nagy különbség.
kcsa,
Ez még az Xciting-al volt?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Ma várok a Dessewfy utcában, zöldre vált a lámpa, fordulnék balra a Bajcsyra. De balról jön a kerékpáros bele pirosba, azért sem lassítottam, rádudáltam, de még neki állt feljebb. De ez a videó sem rossz, bazdmeg a sok gyökér keresztül-kasul, mintha a pusztán lennének.
Ma sikerült felavatni az X-Max-ot, eldőlt. Úgy ahogy nagykönyvben meg van írva. Oldaltámasz ki, leszállok, kinyitom az ülést, kieszem belőle, ami kell, visszaejtem az ülést, megvárom, míg lezáródik. Elfordulok, elindulok az ellenkező irányba, pár másodperc múlva hallom a csattanást, megfordulok, motor eldőlve. A bal első idom karcolódott meg, annyira nem érdekel, mert nem szobornak vettem. Ami nagyobb baj, hogy a bal tükör fémszára is eltört, és nagyon szar bal tükör nélkül menni. Mindegy, holnap péntek, kibírom valahogy, szombaton havernál meghegesztem.
Nem ám akkor borult volna, amikor még mellette állok...
-
Hauptmann
addikt
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz csongi #13127 üzenetére
A színekről jut eszembe, a havert azért büntettek meg a rendőr 10 ezer Ft-ra, mert a féklámpa búra el volt törve, és némi fehér fényt is kiadott. Jogos a büntetés, ezt em vitatom, viszont a kedves, jófej, senkit sem zavaró kerékpárosoktól is nyugodtan bel lehetne szedni ennyit egy piros lámpáért. kcsa videóján kapásból 40 ezrett be lehetett volna húzni kb. 1 perc alatt, teát borzalmas pénzeket lehetne kimenekíteni a Mészároshoz. . De mint tudjuk, a kerékpárosok valamiért védettséget élveznek.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13154 üzenetére
A japánbuzulást nem konkrétan erre a cikkre értettem, hanem úgy az egész TC/TB-re. Jó példa, amikor volt a dízelbotrány, és kiderült, hogy a kedvenc, 'világlegjobbdízelét' gyártó Honda is trükközött, mindenhol megjelent a hír, kivéve a TC-n. Meg általában az összes japán terméktől szinte azonnal ejakulálnak a tesztekben, de pl. azt nem közlik, hogy a másik kedvenc Honda Jazz-nek kissé igénytelen anyagból van a beltere, míg hasonló esetben más ország gyártmányainál megy a fikázás.
Az előbb megpróbáltam meghegeszteni a tükörszárat. Nem tudom, hogy ezt a japánok miféle fos, piszkos fémből csinálták, de a legkisebb feszültségen is átég az anyag. Mindegy, lehet, hogy átmegyek haverhoz délután, és ott védőgázas cuccal megpróbáljuk. Mindenesetre elég kényelmetlen bal tükör nélkül menni.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13159 üzenetére
Akkor mi nem egy TC-t olvasunk szerintem, nézz meg pár 'becsületesnepper' tanácsot az Accord dízellel kapcsolatban (aki meg egyébként totál elcsépelt mondatokat puffogtat el az összes tanácsában, nem is értem, hogy minek tesznek fel neki kérdéseket egyáltalán, ivéve, ha azok is kamuk sok esetben, mint a TB nepperűző rovata). Vagy itt van ez a bekezdés egy Accord tesztből.
'Az intelligens common-rail befecskendezésű turbódízelre utaló betűszó a számok alapján valóban a kategória egyik legjobb motorját jelöli. A 2,2 literes motor nyomatéka (340 Nm) és gyár által megadott fogyasztása (5,4 l/100 km) egyértelmű elsőséget biztosít az Accordnak, lóerőkben is csak a BMW tudott kicsivel erősebbet építeni.'
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #13181 üzenetére
Kész, megoldottam. A munka neheze most jön, mert le kell szedni a nagyplexit, hogy feltekerjem a tükröt. Ehhez kicsit szét kell szedni a motor elejét. Nem tudom, hgy legyen-e kedvem ma még ezzel foglalkozni.
-
Hauptmann
addikt
Nézegettem ma a Yamaha könyvét, hogy milyen olaj kell a hajtásba, mert lassan cserélem. Érdekes módon 10W-30-as motorolajat mond, nem valamilyen váltóolajat. Ha 10W-40-et teszek bele, az gond?
-
Hauptmann
addikt
Éghajlattól függően 10W-30-tól 20W-50-ig bármi. Én most 10W-40-es Total Quartz 7000-ret tettem bele.
A hajtásra azonban csak a 10W-30-at írja. API SE szintűt, de gondolom, az összes 30-as olaj ilyen, vagy magasabb fokozatú.
Na de mi van, ha 30 helyett 40-et teszek a hajtásba? Felrobban? Vagy a 40 már túl sűrű lenne neki?
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #13196 üzenetére
Mert teljesen feleslegesnek tartom megvenni az 1 liter 10W-30 olajat, hogy 18 ezer km-enként felhasználjak belőle 2 decit. Mire elfogyna, rég kukában lesz ez a motor. De mivel a motorba 10W-40-et rakok, oda másfél liter kell összesen, a maradék meg mehetne a hajtásba, és a polcra kerülne 0,3 liter.
Vagy a következő olajceerekor 10W-30-at rakok mindenhová. De a nyári kánikulában jó az még? És én nem 10-20 km-t megyek a 35-40 fokban, hanem 100-150 körül.
huszi,
Hát, a hajtásunk meg a blokkunk fő elemei szerintem ugyanazok.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #13201 üzenetére
Természetesen nem az 1521 Ft a lényeg. Csak feleslegesnek érzem plusz egy liter olyan olajat venni, ami aztán kb. soha nem lesz felhasználva. De ha az kell bele, akkor az lesz benne.
-
Hauptmann
addikt
válasz tikshow #13222 üzenetére
Én az X-Max-hoz tudok hozzászólni. Hány centi magas vagy? Az X-Max nem az alacsony emberek motorja, magasan ülsz rajta. Sajnos a japánok itt is elkövették azt a hibát, hogy nem lehet előre nyújtott lábbal ülni rajta, de ettől eltekintve kényelmes gép, én napi 100-150 km-t megyek vele naponta hátfájás nélkül.
Mindenképp 2007-től nézegess, és injektorosat. Az első sorozatú karburátoros modelleknél volt valami vázprobléma, amit utólagosan, visszahívás keretében javítottak (ha visszavitték). De a 2007-től már az erősebb vázzal jöttek ki a motorok a gyárból. A következő modernizáció 2009-ben volt, ezt a karácsonyfa folyadékkristályos műszerfalról lehet megismerni, majd 2001-ben már egész máshogy nézett ki az egész motor. Bár a 2009-es motorok nem fognak beleférni az 500-as keretbe, de a 2007-2008 körüliek elvileg igen.
A blokk a jó öreg vizes Minarelli modernizált változata befecskendezéssel, 4 szeleppel. Ha rendes olaj volt benne, és azt 6 ezrenként cserélgették (meg a szűrőt is, bár arra 12 ezret mond a könyv, de érdemes olajcserekor azt is kidobni), agyonüthetetlen. Ha basztak rá, jó eséllyel hordósra kopott a henger (de ez minden nicasil-os hengerre igaz). Két levegőszűrő van benne, a motoré és a hajtásé, 12 ezer km-enként kell cserélni, hajtásszíj 18 ezer km a gyári előírás szerint. A többi 250-eshez mérten amúgy többet fogyaszt, 4-4,5 liter körül, cserébe jól megy. A futómű a robogókhoz mérten jó, lehet rendesen döntögetni, és fordulékony a motor a viszonylag nagy tengelytáv ellenére is. A fékről lehet olvasni hideget, meleget, 2009-ig Brembo fékkel szerelték, utána Nissin. Azt mondják, hogy a Brembo jobb.
Ha a két hátsó lámpa mozog, nem jelenti azt, hogy törve volt a gép, annyira vékony az idom hátsó lámpafelfogató füle, hogy szinte az összes X-Max-on le van törve. Az ülés teleszkópja megintcsak halott az összesben, viccesen drága a gyári (25 ezer azért a kis fos teleszkópért, ami aztán hamar meg fog dögleni), de van olcsóbb alternatív megoldás itthoni gyártótól.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Jó lenne nekem is ilyen akciókamera, csak a rögzítéssel lennék gondban. Az állandó sisak le- és felvétel miatt a sisak kiesik a műszerfalon lenne neki hely, viszont ha meg otthagyom, előbb-utóbb lába kél, allandóan levenni meg macerás.
Amiben van GPS, és rögzít útvonalat, valamint elfogadható képe van, kb. mennyibe kerül?
-
Hauptmann
addikt
Igen, valami ilyesmire gondoltam. Vagy esetleg megcsípni használtan egy AS100-at. Na, futok majd egy kört ezzel. Az AA30 már nagyon elavult?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #13237 üzenetére
Hát, elhiszem, hogy nem toltad fel a motort. Bár a Rétköz utca talán kevésbé emelkedős, mint a Gazdagréti, de cserébe hosszabb.
Én még az 50-es Habanát toltam felfelé Törökbálint és Érd között fel a hegynek. Az is 110 kiló, nagyon nem volt egyszerű. De apránként (10 méter tolás, egy kis pihenő) megoldottam, aztán a lejtőn már ment magától.
Kamera ügyben, akkor az AS30 felejtős. De a 100 és a 200 között van érdemi különbség?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Ki is mondta itt, hogy a TC nem japánbuzi?
'Láncos motor van bennük, és ebben a láncot nem kell cserélni, mert az örök létnek csinálták, nem mennek tönkre'
Ilyet bazdmeg leírni, hogy nem kell vezérlést cserélni, amikor a gyári periódus az hiszem 100 ezer körül van. Komolyan, agyamat eldobom.
Ma jól jött volna a menetrögztíő kamera. Volt előttem egy KTM pedelec, olyat gyorsult, hogy csak lestem, és a 60-at simán tartotta. Mindezt rendszám, és bármiféle kötelező jogosítvány nélkül. Mondanom sem kell, hogy úgy ment át a piroson, hogy csak na. Ezekre kellene nagyon gyorsan rászállni, a végsebesség miatt közveszélyes. Plusz, ha valamit balesetet csinál, akkor nincs az a biztosító, ami bármit is fizetne.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Ja, vívom a magam kis szélmalomharcát. Az a bajom, hogy ez elvileg egy 'szak'portál lenne, de valahol megragadtak a legsötétebb japán fanboy szintjén. Ilyen erővel olvasgathatnék Honda topicot is kb.
csongi,
A Vályira gondolsz? Az szlovák, és valóban baromira idegesítő a stílusa, amióta bérkommentelőből előlépett szerkesztővé, picit nagy az arc.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest