Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csongi

    Topikgazda

    válasz huszi.gyb #15730 üzenetére

    Ez egy összetett dolog.
    Sajnos egy motorkerékpár rosszabb égési tulajdonságokkal bír, mint egy korszerűbb auto motor rendszere.
    Nem véletlen, megy bele az új motorokba minél több elektronika.

    Egy példa: A Hondám 3Liter/100 Km.
    Egy benzines autó 8Liter/100 városba.
    Igen, egyszerű 8 több mint a 3.
    A kérdés az, hogy 8Liter üzemanyag elégetése mennyi káros anyag kibocsájtással jár a 3Literhez képest.
    A több liter nem biztos, hogy több szennyező anyag. A kipufogó és üzemanyag ellátó rendszernek köszönhetően sokkal optimálisabb az égés. És könnyen lehet, hogy a 8liter nem ad több káros anyagot a levegőbe, mint a 3Liter,
    A régebbi motorkerékpárokban lévő katalizátorok, főleg a karbis motoroknál nem egy nagy durranás, éppen csak dobott rajtuk egy kategóriát. Az üzem meleg állapotban viszonylag későn lép működésbe.
    A rövid kipufogó rendszer egy egyliteres motorkerékpárnál nem lesz jobb hatásfokú mint egy Suzukinál, persze évjáratban azonos modellekről beszülhetünk.

    A motor üzemanyag ellátása, a kipufogó rendszer, a vezérlése, és az ehhez társuló külső eszközök teszik korszerűvé egy motort.Ezeket egy motorkerékpárra felszerelni szinte lehetetlen.
    Ami a kétkerekű oldalára billenthetné a mérleget, a járulékos szennyezés kisebbsége.
    De ugye ez is csak arány kérdése.
    Minden esetre, a kétkerekűeknél másabb szabályozás kellene bevezetni, és nem csak az EU besorolás alapján tiltani vagy engedni.
    Ha a robogó kategóriát rendszámozzák akkor azok nagyot szívhatnak egy ilyen rendelet esetén.
    Egy kétütemű robogó most behajthat, de a 150-es 4ütemű meg nem :)
    Az egész elég mókás, teli ellentéttel, amit sikeresen nem tudnak kezelni. Vagyis kezelik, a kérdés, hogy milyen módon :)

Új hozzászólás Aktív témák