-
Fototrend
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Ugyanez a gondolatmenet, én se vettem rex-et, mert az az olajcsere meg a benzines motor többi velejárója nem hiányzik. Vételekor rendbetettem mindent amit kellett, azóta nem voltam vele szervizbe… difi olajat akarok cserélni megelőző karbantartás okkal.
Én viszont megyek vele “messzebb” is, Bp-Balaton, Bp-Győr, de voltam vele cseheknél is többször, ami ~330km egy irányba. +1-1,5 óra benzineshez képest de valamit valamiért, évente az a pár alkalom bele kell, hogy férjen.
Tudna gyorstöltőn 50 helyett 75 vagy 100-at felvenni, még jobb lenne.
Leaf is jó, igazából mindegyiknek van előnye hátránya, de jobb lenne ha több 4-7M közötti sokak számára elérhető használt lehetőség lenne, mintsem a 25-30M-os verziók, amik használtan is 15-20 körül lesznek 3-5 évesen.
Nekem is van mellette benzines, de szószerint fáj azzal menni, 10-11l, 100-as benzin.[ Szerkesztve ]
-
senki68
senior tag
Én nem félek tőle, csak az én használati módomhoz nem jó.
Akkor lesz igazán alternatíva, ha kompromisszukok nélkül le tudom cserélni a mostanira. Hatótáv, teljesítmény végsebesség.
Hibrid egy sokkal kiforrottabb technológia. Szerintem. Ott nem kell kompromisszum. Valódi alternatíva.
Amúgy érdekes olvasni a mai világban, hogy " ha kétféle motor van valamiben, akkor dupla a hibalehetőség ". A mai autók, meg mindenféle eszköz, már olyan bonyolult, hogy egyel több hibalehetőség nemigazán számít. De mivel megbízhatóak, így ez számomra nem tényező.
Ezért biztos nem tartanék 2 autót. Arról nem beszélve, hogy 2 autó sokkal több hibalehetőség, mint 1 autó. Na meg fenntartani is drágább.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- Hyundai HYD-7018B benzines láncfűrész
- Bosch SPI25CS03E, A+ 9 terítékes beépíthető mosogatógép 170.000Ft-ról csak 61900Ft
- Mercedes minőségi gyári alufelni gyönyörű állapotban gyári nyomásszenzorral eladó.
- Új Nitro Concepts S300 székek több színben/futár is
- Új bontatlan 4 db Polyrattan állítható háttámlás szék eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest