Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Geresics

    Topikgazda

    válasz kardkovacsi #8946 üzenetére

    Ne gondolj nagy dolgokra, inkább csak az eljárásmód volt az idegesítő! :K

    Első esetnél a DataManager kártya volt a rossz, de több darab is. A DM kártyákra nem tudtunk csatlakozni. Ott álltunk az inverter mellett, bekapcsoltuk a wifit, kiírta a jelszót is (amit nem változtattunk meg), stb-stb, de nem engedett sehogysem rácsatlakozni. Hibás jelszó, hozzáférés megtagadva, és hasonló üzeneteket kaptunk (attól függően, hogy épp melyik telefonról, vagy tabletről próbáltunk csatlakozni). Fel is hívtuk a supportot úgy, hogy ott álltunk az inverter mellett, és minden utasításukat megcsináltuk. Itt szeretném megjegyezni, hogy én értem, hogy a supportos telefonos indiai (vagy nem is tudom honnan származó, de igen fura akcentusú) ember feladata az, hogy mindenkit hülyének nézzen, de 23 percig telefonáltunk vele, és természetesen egyetlen olyan mozdulatot sem csináltatott velünk, amit korábban ne próbáltunk volna már meg. Elég frusztráló, ha közel fél órán keresztül hülyének néznek, de végigcsináltunk mindent (áramtalanítani, Master/Slave kapcsolót csesztetni, stb-stb), és láss csodát, továbbra sem tudtunk csatlakozni az inverterre. Ekkor megkaptuk az engedélyt a wifi kártyák cseréjére. Kicseréltük, és láss még egy csodát: máris minden úgy működött, ahogy kell.
    Utána meg ment a levelezés, és piszok frusztráló volt, hogy egy szarul működő eszközről nekem kellett még bizonygatnom, hogy szar, mert nem tudok a gyártó által biztosított jelszóval rácsatlakozni a saját eszközünkre.
    Be is szóltam nekik nem túl elegánsan, hogy mi a töknek végeztük el a szervizpartneri képzést, ha nem szervizelhetünk? Mi van, ha ez egy ügyfélnél fordul elő, és nem egy saját rendszernél? Odamegyek, hogy jónapot, jöttem szervizelni, de ne tessék aggódni, még 2 hónap, mire megjavítom, mert ennyi idő kell, hogy lelevelezzem a gyártóval? Azzal a gyártóval, akit pont a kiépített szervizhálózat miatt választott más gyártóval szemben? (Hiszen a SAJ, az SMA, a SE, stb. pont ebben gyengébb!)
    Persze bocsánatot kértek, és utána ebből már nem volt gond, de leginkább mert a magyar csapattal tartom a kapcsolatot, ők meg ismernek személyesen, és nem néznek hülyének...

    Második eset pedig most volt. Az van, hogy a parkjainkban van kb. 600 inverter, és észrevettem, hogy van kb. 20, amik időnként minden hibaüzenet nélkül újraindulnak. Mivel az asztalom mellett kialakítottunk egy monitoring falat, így azért nem nehéz kiszúrni azt, amit az ember nem lát, ha nem nézi folyamatosan:

    Értük már tetten az invertert neten is, meg a helyszínen is, és a lehívott adatokból is látszik, hogy volt baj. A hibáról kiderült, hogy 112 a hibakódja, és mivel alacsony prioritású hiba, nem érkezik róla jelzés, csak ha a hibaszám 1 nap meghaladja az 50-et! A dolog pikantériája viszont az, hogy random jelentkezik! Alapvetően magas páratartalom, és alacsony besugárzási érték kell hozzá, de azért kell valamekkora kraft is, mert a 25/27kW-os inverterek 1000W termelés alatt sosem csinálják, és akkor is jellemzően 10-14 óra között! A hiba a 19 parkos területünkön jelentkezett kizárólag, összesen 4 erőművünkben, amik ráadásul egymástól mindegy milyen messze vannak (értsd: ha számozva lennének a parkok, akkor az 1. a 3. a 7. és a 19. park fizikai elhelyezésüket tekintve). A hiba jelentkezik olyan parknál, ahol megy keresztül rajta nagyfesz.hálózat (3.), de a többinél ilyen nincs. Jah, és ami még poén, hogy van, hogy egymás melletti inverterekkel van ez, és van, hogy egy 5-ös csoportból csak 2-nél! Az érintett parkok telepítése között összesen fél év telt el, szóval először még ezt is kizártuk. Az inverterekre az árnyék miatt vagy csak alsó sor napelem, vagy csak felső sor napelem van kötve, és az érintett inverterek között van mindkettőből szép számmal, tehát ez sem talált.
    Persze próbáltam okos lenni, és magam kísérletezni. Észre vettem, hogy egy park 1-es és 4-es invertere újraindulgat, de a 2-es és a 3-as nem. Odamentem, kicseréltem az 1-2-t, és a 3-4-et, mert ha eztán a 2 és 3 indul újra, akkor DC vagy AC oldalon kell keresni a hibát, ha továbbra is az 1 és 4, akkor az inverterben. Ezzel a tesztel mondjuk pont befürödtem, mert utána az 1 és 2 indult újra! :DDD Persze később a logfájlokból megtudtam, hogy az 1-2-3-4 mind újraindult, csak én épp nem akkor néztem, amikor a 2-3 is... :W
    No mindegy, a magyar csapattal egyeztettünk, és kicseréltünk egy ECOFIL boardot egy inverteren, és küldtek 4 Capacitor Kit-et, hogy meghatározott inverterekbe tegyük bele. Persze azóta nem volt olyan idő, hogy újraindult volna akár más inverter is.
    A Capacitor Kit-et az inverteren belül egy meghatározott ponton a 3 fázisra kell kötni és a nullára. Ehhez van rajta 3 fekete (mindegy melyiket melyik fázisra kötöd), és egy kék (4-es számú kábelhez). Végre meghozta a futár, hónom alá csapom egyik kollégám, pattanunk autóba, egy inverter kiválaszt, lekapcsol (napközben vagyunk, volt termelés is) és gyorsan be is teszem a helyére. Inverter visszatesz, bekapcsol, és semmi... se kép, se hang, se LED.
    Na, mondom ezt azért átbeszélem velük, mielőtt bármit csinálok. Hívom a magyar csapatot, nem veszik fel. Hívom a supportot a +43-as számon, néni felveszi németül. Szerencsére egész folyékonyan beszélem a nyelvet, mondom csókolom, a magyarokkal szeretnék beszélni. Ok, kapcsol. várok, várok, semmi. Egyszer csak egy újabb fura angol kiejtésű felveszi, természetesen angolul. Szerencsére az is megy folyékonyan, mondom a magyarokat keresném.
    És itt kezdődtek megint a gondok! :U
    Hát, ők épp nem elérhetőek, csak kb. 1 jó óra múlva, tud-e nekem segíteni? Na, most szerintetek a fentieket kicsit bővebben hogy kell elmondani angolul? Ejj, mondom ez nem lesz jó, rövid változat legyen: megjött a capacitor kit, betettem, azóta nem indul az inverter. Válasz: DC és AC oldalt egyszerre áramtalanítani próbálta már? Mondom ez hülyének néz, vagy olyan hülye, hogy azt hiszi, hogy termelés közben kötöttem szét majd össze 2 alaplap között a 3 fázist... Felhívtam a figelmét rá, hogy nyugodtan ugorjunk oda, ahol technikai részletekről beszélünk, mert ez így hosszú lesz, és kellemetlen. Megadtam neki a szervizfolyamat számát, hogy nyomon tudja követni hol tartunk, gyorsan futtában átvettük, stb. Ekkor megkért, hogy várjak, megnéz valamit. Hallom, hogy nagyon törpöl valamin, és 2 perc után feltettem a nagy kérdést: "are you searching for the capacitor kit install manual?" "Őőő, yes." Istenem... megadtam neki a manual azonosítószámát, hogy gyorsabban meglegyen... Kérdi hogy kötöttem be? Harmadszor is elmondtam. Aszonygya úgy jó! :W
    Itt elvesztettem a türelmem, és közöltem vele, hogy mivel nem akarok később vitát a garanciáról, ezért telefonáltam, és 3 lehetőség van: 1.) kiveszem a kitet, megnézzük indul-e nélküle az inverter? 2.) a kitet átteszem egy másik inverterbe, és megnézzük az elindul-e? 3.) egy másik kitet teszek ebbe az inverterbe. Nincs több opció, ő válasszon, hogy ha bármi elszáll, mondhassam, hogy ezért telefonáltam. Itt már nagyon izzadt, ezért gyengéden rávezettem, hogy a legkisebb rizikó az 1.) és 3.) opcióban van, de az első önmagában simán ráér a hármas után is, ha nem indulna. Megkért, hogy tegyem ezt, és szóljak vissza ha továbbra is baj van. Szerintem remegett szegény keze mikor letette a telefont...
    Persze a capacitor kit volt a rossz, 4-ből 3 hibátlanul megy, de mi pont kifogtunk egy hibásat, és pont azzal kezdtük. Murphy. A bajom nem ez, hanem az, hogy megint hülyének néztek, és azt nem nagyon szeretem.

    Aztán hívott a magyar csapat amint tudott, és elnézést kértek, meg jól elpoénkodtunk (mondjuk úgy könnyen poénkodtak, hogy én már kideítetem mi a gond), de amúgy is tök jó a viszony köztünk. Viszont megtudtam, hogy ez a 112-es hiba egy ideje már az inverterekben javítva van, és valószínűleg ezek olyan inverterek, amikben még nem volt. Normál esetben elő sem jönne, csak néha rejtélyes körülmények között - mint nálunk is, de én meg vagyok olyan hülye, hogy az ilyenen ne bosszankodjak, hanem kihívásnak tekintsem! :D

    Tehát nem győzöm hangsúlyozni! Olyan csapatot érdemes keresni, akik nem csak az eladáshoz, sőt, nem csak a telepítéshez értenek! Telepíteni napelemet egy cukrász is tud, ha egyszer valaki megmutatja neki! A lényeges különbség abból fakad, ha valami picit is eltér a normálistól, a megszokottól! :K

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

Új hozzászólás Aktív témák