Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • T.Peter

    őstag

    válasz Carlos Padre #2314 üzenetére

    Az az OR csak a texture es ray operations-re vonatkozik. Semmi masra. A ray accelerator a texture unit-on belul van. A tobbi unit ugyanugy dolgozik parhuzamosan. A tobbi shader is amit a compute unit futtat ugyanugy fut parhuzamosan.
    Rendben, egyetertek.

  • opr

    veterán

    válasz Carlos Padre #2314 üzenetére

    Roviden, tomoren ez ugy nez ki, hogy hardware-esen ez a resze ugyanaz a boxnak es a ps-nek. Ami hatalmas kulonbseg, az az API/SDK.
    A PS SDK az egy szarra optimalizalt, low-level, celzott SDK, ami raadasul nemhogy evrol evre, de honaprol honapra egyre jobb, gyorsabb, teljesebb. Mint ilyen, a celhardware-en (PS) iszonyatosan gyors, viszont abszolut nem univerzalis. Tegyuk hozza ehhez meg a hihetetlen minosegu, fejlesztest tamogato toolkitet (mint pl a pofatlanul egyszeru, gyors es konnyen hasznalhato profilozok), es egy nagyon eros fejlesztoi tamogatast/toolkitet kapunk.

    Az MS ehhez mashogy all hozza, mivel naluk nem ertelmezheto az "exkluziv", legalabbis maximum annyiban, hogy az MS exkluziv az PS-re (meg switch-re, ha a hw-es korlat egyaltalan engedne ezt a gondolatot) nem jelenik meg. Ez egy nagyon kenyelmes megoldas, ha boxon es PC-n is akarsz jatekot futtatni, viszont egyiken se lesz olyan optimalis, mint a PS SDK PS-en. PC-n ugye mar elmeletileg se lehet az, viszont ezzel elertek, hogy boxon is alig fognak tudni jobb teljesitmenyt nyujtani (ha egyaltalan), mint egy ugyanolyan eros PC-n.

    Itt jelenik meg leginkabb a mas strategia a ket nagy kozott. Ennek par mellekhatasa az, hogy papiron hiaba (elvileg, par dologban) erosebb a box, a gyakorlatban nem az. Rohadt nagy elony am az, amikor nem kell skalazhato programot irni, hanem abszolut celhardware-re tudsz optimalizalni, abbol az utolso biteket is kifacsarni. Es akkor az XSS-rol meg nem is esett szo, ami meg egy lapat foldet dob a celhardware optimalizacio sirjara.

    Most ez lehet fajni fog par embernek, de ennek az lesz a vegkimenetele, hogy oszinten meglepne, ha XSX-en lenne olyan jatek, a teljes generacio alatt, ami sokkal szebb, mint mondjuk a TLOU2 volt ps4 pro-n. A PS5-nel nincs ilyen korlat, maximum addig, amig az adott jatek megjelenik PS4-re is.
    Amugy nem kell ehhez messzire menni, meg kell nezni, milyen szintu grafikai kulonbseg volt a jobb PS4 exkliziv cimek, es akar a legszebb XOX jatekok kozott, hiaba volt papiron erosebb az XOX, ezt csak multiplatform cimekben tudta kamatoztatni, es ott is csak epphogy. Mindezt ugy, hogy az XOX-et meg nem vertek agyon univerzalis API-val.

    Szoval, az En velemenyem/joslatom az, hogy a multiplatform cimek, ahol a PS port annyit jelent, hogy megoldjak, hogy eppenhogy fusson rajta, amugy szarnak ra, azok talan picit szebbek lesznek XSX-en, de meg ez sem garantalt, talan valoszinubb, hogy kb egal lesz a vegeredmeny, a PS ex cimek meg fogjak hozni az eddig latott alleejtos, arcatlanul gyonyoru cimeket, amikhez hasonlo szintu grafikat PC-n csak evekkel kesobb fogunk latni, nagysagrendekkel erosebb vasakon.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • frankdelgado

    őstag

    válasz Carlos Padre #2314 üzenetére

    Padre légyszíves olyanokat is írjál, amit én is értek, mert így nem tudok beléd kötni. Mittudomén, nincsenrájáték, meg ilyesmi. Nem fair ez így.....most éppen nem tudok venni PS5 öt - mert nincs a bótba -, hogy leírhassam én is, hogy "Mindkét konzol tulajaként mondom, hogy...", így csak az egyoldalú rajongófiúskodás marad. :)

Új hozzászólás Aktív témák