Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    válasz schawo #11833 üzenetére

    Értem én, hogy mennyire nagy cég az Adidas, és mekkora marketing érték ez. De kifizetnek 7 év alatt ~490 millió dollárt. És nem érdekli őket, hogy ebből visszajöjjön egy jó nagy összeg a mezárakból?? 137200 millió forint! Ezt nehezen tudom elhinni. Túlzás szerintem.
    Mellékesen, lehet reklámok is lesznek a mezeken. Jövőre még tuti nem, de foglalkoznak a témával. :(

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Racecam

    MODERÁTOR

    válasz schawo #11833 üzenetére

    Én tudom, hogy ez egy Fórum és mint ilyen, nagyon jó arra, hogy a bárki elmondhassa a véleményét, meglátásait, esetleg saját maga által megfogalmazott következtetéseket vonjon le az előbbiekből, de sokszor előfordul, hogy átesünk a túloldalra és véleményeket írunk le alapigazságként, tényként.

    Na ez a postod most pont egy ilyen, mert köszönő viszonyban sincs a valósággal... :N

    A különböző bevételi források tekintetében a sportszereladások is jelentős összeget tesznek ki a különböző ligák éves bevételei között (az NFL-ben 2011-ban 3 milliárd dollár! [link] 33. oldal), tehát ezt kizárólag marketing eszköznek tekinteni és kijelenteni, hogy "nulla mértékben érdekli, hogy hány ... mez fogy" , nagyon messze áll a valóságtól.

    És mivel ez is (mint minden arrafelé) egy piac része, csak hajlamosak vagyunk néha ezt innen Kelet-Európából elfelejteni, vagy figyelmen kívül hagyni, úgy is működik, mint egy piac. Vagyis maximalizálni igyekszik a bevételeket és minimalizálni a költségeket. Éppen ezért nem mindegy a a termékek árazása, ez nem (sem) hasra ütésre megy. Amennyiben az új sportszergyártó termékeit felülárazzák és visszaesik a vásárló száma, ezáltal a bevétel a korábbi szint alá, nyilván felül fogják vizsgálni, és módosítják egy olyan összegre, amellyel a bevétel nem csökken, inkább ha kismértékben is, de növekszik. (Az előállítási költségekről most szándékosan nem írtam, mert nem hiszem, hogy ez változik, ha esetleg igen, az is elhanyagolható formában. És ez igaz a terjesztési és marketing tevékenységre is.)

    És itt térnék ki rlazol fórumtársunk véleményére, miszerint "ez undorító", ami azért furcsa, mert az előző mondataiban pontosan leírja, hogy ameddig van/lesz olyan aki ezen az áron is megveszi ezeket az árukat addig egy piacgazdaságban az a természetes, hogy a fent említett profit maximalizálás miatt ez képezi az áru értékét. Meg kellene szokni végre, hogy az irreleváns, hogy egy áru előállítási költsége (beleértve a terjesztés és marketingtevékenységet is) mekkora, az értékét mindig a piac fogja szabályozni egy normálisan működő piacgazdaságban.
    Ezt persze nevezheted akár undorítónak, akár szemétségnek, csak semmi értelme, legfeljebb a saját szempontodból, mert Te nem tudsz/akarsz ennyit kiadni érte. Kb. annyira értelmetlen, mint egy vendéglőben azon fintorogni, hogy a vacsorán mi került ennyibe, mikor Te ezt otthon az tizedrészéért összedobod...
    A Te esetedben nem a gyártóra, forgalmazóra stb. kell haragudnod, ha egyáltalán kell valakire, hanem azokra a potenciális vevőkre, akik a Te fogalmazásod szerint képesek ilyen összegeket kiadni egy század annyiba kerülő dologért. Nos, ha ők nem lennének, ha sikerülne meggyőznöd őket (a többségüket), akkor nagy eséllyel nagyságrendekkel alacsonyabb áron megkaphatnád a kedvenc csapatod mezét, sapkáját stb...

    El kellene felejteni végre a szocialista beidegződést... Éppen elég baj az, hogy nagyrészt pont amiatt ami itt volt 45 éven keresztül, nem alakult ki egy olyan vásárlóréteg a normálisan dolgozó és adózó emberekből, akik megengedhetnék maguknak azt, hogy akár ilyen áron is bármikor vásárolhassanak maguknak akár ezekből a termékekből is.

    Com'è diverso il mondo visto da qui

Új hozzászólás Aktív témák