Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tom5

    addikt

    válasz anytime #12065 üzenetére

    Kb csilliárd teszt van a neten a kérdésedre.... :U
    De segítek: link
    Kompatibilítási gondod nem lesz.

  • Laraxior

    titán

    válasz anytime #12167 üzenetére

    3 darab fullHD-s monitoron játszol egy GTX970el és egy 4670-es processzorral? :F

    "Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

  • Laraxior

    titán

    válasz anytime #12169 üzenetére

    Tehát 5760x1080.
    Sajnos el kell, hogy keserítselek, de a tökösebb játékokhoz egy picikét upgradelni kell a motyót. :D
    Még ha azt is mondom, hogy a processzor elég, de nem lesz az, akkor erre a felbontásra az 1070-es VGA a minimum, de még azzal sem garantált, hogy maxon megy minden. Kompromisszumot kell kötni, pár beállításnál.
    Majd megerősítenek, de legalább egy 4GHz-es CPU is jó lenne.

    "Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

  • Laraxior

    titán

    válasz anytime #12171 üzenetére

    Félre ne érts, nem cinizmus volt, csak csodálkoztam, hogy ekkora felbontásra ilyen masina van alatta.
    Ez a konfig egy FullHD-ra elég.
    i5-ből a 4690K a legnagyobb. 4mag, 4 szál, lockmentes, szabadon tuningolható processzor. Ezzel már jobban járnál, mivel magasabb órajelet tudsz kihozni belőle, tehát a VGA is jobban ki van hajtva.
    i7-ből meg csak a 4770K és a 4790K van. 4 mag, 8 szál, szintén lockmentes, tehát addig húzod amíg tudod.

    Tartósságra inkább a 8 szálas CPUt ajánljuk, most is van ami kihasználja, pont a Battlefield széria, de el lehet lenni az i5-el is, de szükséges a magasabb órajel.

    "Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

  • Razi

    tag

    válasz anytime #12167 üzenetére

    Szia!

    Nem akarlak elkeseríteni, de a saját tapasztalataim alapján a 3 monitoros megoldások bitang lóerőt követelnek. Egyrészt a 3 monitoros megjelenítés felbontástól függetlenül iszonyú széles látóteret garantál (field of view) és itt már nem lesz elég mindenhova a 4790k. Ahogy ma reggel írtam itt egy kollégának, a nagy felbontás kizárólag a videókártyát terheli jobban, nincs hatással a processzorra mert az mindig ugyanannyit számol az adott játékban. Igen ám, de ez alól kivételt képez a te eseted, mert neked nem szimplán a felbontásod magasabb az átlagnál, hanem a képarányod is 48:9 ami olyan nagyobb [field of view]-t eredményez ezáltal az eléd táruló képen a megjelenítendő objektumok száma, valamint a mozgó tárgyak röppályájának számolása drasztikusan megnövekszik. Pl: egy fallout 4-ben tapasztaltam olyat hogy az FPS-em 35-40-re leesett indokolatlanul, teljesen inkonzisztens volt az teljesítmény a játékom során és mikor bekapcsoltam a riva tuner statistic server nevü progit láttam, hogy a videókártyák átlagba 45-50%-on mennek (ergo proci limit). Természetesen nem lehet általánosítani, ez nem minden játékot érint, de azért akad egy pár és speciel ez nálam már kizáró ok. Persze ez egyéni preferencia, ha neked pár adott játékhoz kell a Surround/Eyefinity és tudod hogy oda elég akkor mehet a buli, de itt prohardveren szerintem az emberek zöme úgy épít gépet hogy általánosan ha játékokra használja (mindenféle játékra, új AAA címekhez, kompetitív játékokhoz stb...), akkor próbál egy olyan konfigot összehozni ami egységesen jó teljesítményt nyújt.

  • Razi

    tag

    válasz anytime #12247 üzenetére

    Szia!

    Igazán nincs mit, erre van a forum :D A kérdéseidre a válaszok elég komplexek úgy hogy haladjunk szépen sorban, hogy egy szép összefüggő képet kapjunk. Kezdjük is a vertikális szinkronnal (ne menjünk bele hogy pontosan mi és miért történik ha ez a funkció aktív, igyekszem tömör és lényegre törő lenni). Ha a vertikális szinkron be van kapcsolva, akkor az adott megjelenítő maximális képfrissítési rátájához igazítja az alkalmazás a képkockák számát, ergo ha 60hz-es monitorral operálsz akkor fix 60fps-ed lesz. Most jön a naaagy DE! Nem csak ez történik ekkor. Nagyon komoly erőforrásigénye van ennek az opciónak, persze te ebből nem érzel szinte semmit, hiszen ha teszem azt a videókártyád képes másodpercenként 85 képkockát renderelni és te bekapcsolod a vsyncet, fix 60fps-ed lesz, de ha mondjuk vsync nélkül 65-68 FPS-re képes a géped, és bekapcsolod az opciót, könnyen lehet hogy még akár 50 alá is beesik az FPS-ed akkor pedig már jön a stutterint (akadozás, szaggatott mozgás). Ha a Vsync nincs bekapcsolva és a monitorod 60hz-es de a géped képes 85 képkockát előállítani másodpercenként, ez megint csak nem jó, mert a monitorod nem fogja tudni követni ezt a tempót, így időnként 1 másodpercre nem egy képkocka fog esni, hanem mondjuk 1,5/2 és így tovább. Iyenkor tapasztalható az úgynevezett screen tearing, amikor a monitorodon az éleknél jól láthatóan megtörik a kép vízszintes irányba, hosszú távon nagyon zavaró tud lenni. Összegezve, az eddig leírtakból arra lehet következtetni hogy ha be van kapcsolva a vertikális szinkron és megvan a fix 60fps (amennyiben 60hz-es a megjelenítőd) akkor minden zsír. Hát nem az! Ami engem a legjobban zavart mindig is, az az input lagg. Ha a vertikális szinkron aktív és fix 60fps-ed van, a kép nem törik nem akad látszólag minden fain, akkor még mindig ott van az input lagg probléma, és ez egy lövöldözős (FPS játékok) játéknál számomra elviselhetetlen, persze ez egyéni preferencia. Fontos kiemelni hogy játékonként eltérő mértékben tapasztalható a vertikális szinkron használatából származó input lagg/késés, nagyban befojásolja az adott játék motorja (programozás, leképzés, apik meg minden lóf@sz). Van ahol nem okoz különösebb gondot, teljesen észrevétlen és van ahol az egeret elmozdítom vízszintes irányba 20 centit, és mire elér A-ból B-be addig elszívok egy cigit (természetesen nem ennyire drasztikus, de eszméletlen irritáló). Konklúzió: A vertikális szinkron sz@r! Az se jó ha nincs bekapcsolva, de az sem az igazi, ha bevan. Meg lehet találni az arany középutat amennyiben nincs más alternatíva. JA DE VAN! Pontosan ezen felsorolt okok miatt hajt az AMD a freesync technológiával, míg az Nvidia a G-sync-el. Egy Freesynces monitor gyakorlatilag felár nélkül megvásárolható, ugyanakkor kritérium hogy AMD-s kártyád legyen ami hát... haggyuk. Nvidia oldalon a G-sync relatíve nagyon magas felárat követel magának, de fontos kiemelni hogy minőségben magasan a freesynces konkurencia felett van ami a tartományát illeti 35-200Hz-ig akár vagy ahány hz az adott megjelenítőnél a maximum. Összességében ez a két technológia arra van hogy a monitorod szinkronizálja a saját képfrissítési frequenciáját a videókártyád által renderelt képkockák számával, tehát ha 53FPS-ed van az adott pillanatban, akkor a monitorod is 53hz-en fog működni. Se input lagg, se képtörés, se szaggatás.

    Következő téma az élsimítás. Egyéni preferencia! Minél nagyobb a PPI az adott megjelnítőn (Pixel/inch, pixelsűrűség) annál kevésbé szükséges. Én speciel 110 PPI-nál vagy afelett semmiképp nem használnék élsimítást. Nem ad hozzá annyit a játékélményhez mint amennyit elvesz az óriási erőforrásigényének köszönhetően, de mint mondtam, ez egyéni preferencia. Az élsimítás (Anti-aliasing) nem tesz mást mint a kontúrok mentén beduplázza a képpontokat, tehát magasabb felbontást állít be az adott területen mint a megjelenítőd natív felbontása, ezáltal a "kockás" éleket elhomályosítja és nem annyira szembetűnő hogy szemcsés a kép.

    Hogy mit ajánlanék a jelenlegi vasadhoz? Nos. Abban szerintem mindenki egyetért, hogy mindegy milyen vas van alattad, az élményt végsősoron a megjelnítő határozza meg amit nézel (meg a hang amit hallassz). Az elmúlt 2-3 évben nagyon sok jó monitort volt szerencsém kipróbálni de most nem fogom őket ide felsorolni, körülbellül 13db. Nem tudtam megállapodni ezért volt ennyi :D Kettőt emelnék ki: Eizo Foris FG2421, LG34UM95P. Az Eizo mindamellett hogy bámulatos fekete szintel és kontrasztalt operált 240Hz-es képfrissítési freqenciával hasított (igen tudom, ez felskálázott de akkor is kurv@ jó volt). Az LG34UM95P az LG-től megszokott AH-IPS panellel, a 21:9 képarányával, 3440x1440 felbontásával és a 34"-es méretével engem földhöz b@szott. Még sem volt egyik sem az igazi, valami hiányzott. Az egyikből a magas felbontás a másikból a gyors képfrissítés. A 4 megjelenítős Surround-os korszakomat direkt nem említem mert az más tészta, nem sokan bírnák meghajtani kellő lóerővel, köztük én sem. Mindezek után most tökéletes alternatívának ígérkezik az Asus ROG Swift PG348Q monitor, aminek relatíve magas felbontása és magas képfrissítése is megvan, valamint 21:9-es, ívelt panel (mondjuk ez csak extra) és természetesen G-sync technológiával is meg van áldva. Na már most ezen tapasztalatok alapján a fontossági sorrend a következő számomra: 1. magas képfrissítés, 2. G-sync/Freesync 3. Felbontás 4. paneltechnológia (TN/IPS/VA). Ezek után amit a te vasadhoz ajánlani tudok, az attól függ mennyit szánsz rá. 150 ezer forintos kategóriában LG34UM67P fix 75Hz-en. Ha aszondod durr bele akkor Z35 Predator. Ennél feljebb a videókártyád miatt nem mertem menni.

    Nos, bocs hogy ennyit pofáztam. Remélem találsz hasznos információt is a sorok között. :R

Új hozzászólás Aktív témák