Új hozzászólás Aktív témák

  • Puma K

    veterán

    Délelőtt 9 óra óta használom a ChatGPT-t.

    Az elején csak véletlenszerű dolgokat kérdeztem tőle és 2x pontosítottam olyan információkat amiket nem tudott vagy pontatlanul tudta. Aztán javítás után írta hogy "Rendben, az adatbázisba rögzítem a következő információkat:".

    Majd utána újra megkérdeztem ugyan azt amit előtte nem tudott és utána azt válaszolta amit én megadtam neki. Nem tudom mennyire igaz az a része hogy az általam megadott és kért információt elmentette és abból dolgozott vagy csak mivel előtte került szóba ezért azt használta fel.

    Kíváncsiságból megkérdeztem miként lehet azt megcsinálni hogy egy mappában sok fájl van aminek a neveit ki kellene listáznom és egyenként szerkeszthetővé tennem.

    Magamtól azt csináltam, hogy lőttem egy képernyőmentést. Majd TIFF-be lementettem a vágott képet. Egy OCR-t használó programot ráengedtem., ami ugyan megcsinálta a feladatot de adott szóközöket lehagyott és egy előzetes sok-sok lépésből álló ellenőrzést kellett csinálni. Mert nem volt elég éles a kép a szöveg felismeréséhez az OCR számára és a pontot meg a vesszőt nem tudta egyértelműen beazonosítani.

    Amit meg ő javasolt az ez:

    "Ha jól értem, olyan listát szeretnél létrehozni, amely tartalmazza egy adott mappa összes fájljának nevét, és ez a lista szöveges formátumban kerüljön mentésre, hogy könnyen betölthető legyen az Excel-be. Ezt a következő módon teheted meg:

    1. Nyisd meg a Windows File Explorer-t, majd válaszd ki azt a mappát, amelyben a dokumentumok találhatók.
    2. Kattints a "Fájl" menüre, majd válaszd ki az "Új mappa" opciót.
    3. Írd be az új mappa nevét (például "Dokumentumok nevei"), majd nyisd meg a mappát.
    4. Kattints az ablak tetején lévő "Fájl" menüre, majd válaszd ki az "Open Windows PowerShell" opciót.
    5. A megnyíló ablakban írd be a következő parancsot:
    Get-ChildItem | Select-Object -Property Name | Out-File -FilePath "dokumentumok_nevei.txt"

    Ez a parancs kilistázza a mappa összes fájljának nevét (az elérési úttal együtt), majd kiválasztja csak a neveket, és menti azokat egy szöveges fájlba ("dokumentumok_nevei.txt"), amelyet az előbb létrehozott mappában helyez el."

    A elírás pontatlan, de ezzel sikerült.

    A 2. pontban pl Windows 10 alól a Fájl részre nyomva ott nem lehet Új mappát létrehozni.
    A 3. pontban nem kell bemenni az újonnan létrehozott mappába, mert mivel ott nincs semmi ezért a 4. pontban leírt parancs működik de mivel az újonnan létrehozott mappában nincs semmi ezért ott a semmit fogja kilistázni a txt-be. :D Tehát ahol vannak a dokumentumok ott kell lefuttatni a parancsot és akkor fogja kilistázni egy a parancs által létrehozott .txt-ben. Viszont elérésiutat nem fog írni csak dokumentumneveket.

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

Új hozzászólás Aktív témák