Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Azt mondd meg, meddig vagy itt, mert jellemzően azután 1 nappal szakad le a hó miután elmentél, és tart a havazásos idő egészen 3 nappal azelőttig, hogy újra erre jössz.
Tegnap reggel Mezőtúrra menet Jászberény és Szolnok között egy kb. 20 km-es szakaszon 3 autó is az ég felé mutogatta mind a 4 kerekét az árokból, mert 50-el még kiadta volna a kanyar, de 55-el már nem. Úgyhogy szorgalmas mentő-rendőr-tűzoltó vonulás volt azon a szakaszon. Pedig hó sem volt, csak egy kis dér meg zúzmara.
bitpork: fura módon a búgás tegnap estére megszűnt. Pedig semmi nem változott felhasználói oldalról. Igen, több készülékkel is próbáltuk, az egyiknél eleve kontakthibák voltak, de a másiknál nem, mert az újszerű. Mondjuk a kontakthibással nem búgott annyira, de nem is lehetett hallani a beszédet sem. Az újjal remek a beszélgetés, de kitűnő erősséggel is búgott. Most jónak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
concret_hp
addikt
no megkaptam az ertesitest a kovetkezo kgfb dijrol... annyi valtozott, hogy egy 70 ezres varos melletti falurol a varosba kerult a hivatalos lakcimem, ez egy szolid 70% emelkedest jelent ugy nez ki... es a netrisk kalkulator is elhanyagolhatoval ad ki kevesebbet ha ujrakotom ... BPn akkor mi lenne? (bonusz fokozat meg novekszik kozben...)
vagy fullba vagy sehogy :D
-
szőröscica
addikt
Hajvago gepekkel van valakinek tapasztalata? Eleg gyorsan no a hajam, ezert 3 hetente kenytelen vagyok fodraszhoz jarni, de kezdem sajnalni ra a penzt. Oldalt rovidebb, felul picit hosszabb frizurat szoktam csinaltatni, es hatrafesulom a hajam.
Netes reklamvideok alapjan egy geppel tok jo frizurat lehet csinalni, de erdekelne valos tapasztalat is, a nullassal letolt fejnel komplexebb hajviselettel is.
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz szőröscica #64805 üzenetére
szerintem növeszd meg, és egy csomót spórolhatsz
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
EQMontoya
veterán
Szeretnék repülni valahová ( legyen A ), ahova alapvetően B-n keresztül érdemes. Visszafelé viszont megállnék B-ben két napra.
Oké, veezek egy retutt itthonról B-be, meg egy másikat B-ből A-ba, csak ezzel az a baj, hogy ha odafelé lékesem a csatlakozást B-ben, akkor mindenki elegánsan széttárja a karját, én meg baszhatom. Van erre valami értelmes megoldás, lehet valahol így jegyet venni?
Same rules apply!
-
bobsys
addikt
válasz EQMontoya #64808 üzenetére
Legacy tarsasagnal meg kell tudniuk oldani. Egy booking ala pakolni az egeszet es keseskor majd felraknak egy masik gepre?
Itten nalunk ugy hivjak, hogy multi-city booking[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
bobsys
addikt
válasz EQMontoya #64811 üzenetére
Nem. Egy tetelben veszed mint multi city. Otthon->A->B (ahol megallsz ket napra)->otthon utat veszed meg. Kb 4 egyiranyu jegy, de egy szuszra megveve.
Ez errefele mukodik de csak a legacy (American, Delta, Southwest stb.) tarsasagokkal. Fapadosnal (Spirit) ilyen nalunk nincs.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Lortech
addikt
válasz fokukac #64773 üzenetére
A régi villamosokon meg alig van fűtés, látszik a leheletem mikor kint mínuszok vannak, és mivel nincs leszállás/felszállásjelző mindegyiken, minden megállóban minden ajtót nyílik sokszor 1 percig is, így a kevés meleg is hamar kimegy. De legalább csak kicsit van büdös.
Thank you to god for making me an atheist
-
nagyúr
-
concret_hp
addikt
válasz szőröscica #64805 üzenetére
nekem egy 10+ éves philips van, akkoriban aránylag drága volt, olyan 5K (inkább 15 éves, mint 10 így jobban meggondolva), mire odaérnék a fodrászhoz kész vagyok, igaz én egyen pár mm hosszra tolom
vagy fullba vagy sehogy :D
-
BlacKSouL
addikt
Lefekvés előtti szellőztetésnek nagyon jót tesz ez a fasza
magas szállóporkoncentrációgecinagy füst.
Fulladós köhögésroham, torokirritáció a kedves eredménye. Szilárdtüzeljük el a bolygót, jóaz. Megfulladni jobb mint megfagyni. Euro 20-as belsőégésű motorokat és nyers cserfát mindenkinek.
Vajon 200-300 év múlva is kályhák okádják tele a nyers fák füstjével a légkört?[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
EQMontoya
veterán
válasz bobsys #64812 üzenetére
Skyscanner tud ilyen keresést, de elég durva felára van így. Kb. 50%, nem biztos, hogy megéri
BlackSoul: Miskolc ugyanez. Egyrészt völgyben van, tehát beül a szmog télen a köd alá, másrészt emiatt nincs is elég szél, hogy kivigye, harmadrészt szegényebb vidék, sokan tüzelnek mindennel is.
Sokkal rosszabb tud lenni a levegő, mint Budapesten valaha.
Abban teljesen igazad van, hogy az autók euro92 normája tényleg egy hülyeség, abból a szempontból főleg, hogy itthon a határértéket a szállópor-koncentráció szokta átlépni, tisztességes belsőégésű motorból meg szilárd anyag jön a legkevesebb. Oké, nitrogén-oxid jön, de az még soha nem volt határérték felett BP-n.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #64818 üzenetére
Álszentségnek tartom ott szmogriadó miatt korlátozni az agyonadóztatott, agyonszűrt, agyon hegyilevegősített járművek közlekedését például, vagy azt, hogy csak olyat lehet forgalomba hozni, ami 1 millió kilométer alatt annyi szennyezőanyagot juttat a levegőbe, mint egy 8kW-os kályha egy óra alatt.
Persze az euro 5-6-7 szabályzást többnyire olyan országokban hozzák, ahol fát már csak az erdőben sétálva, vagy az ikeában látnak az emberek, olyanról hogy kályha meg tűzhely, meg körülbelül a kettővel ezelőtti generáció hallott. De mivel a tüzeléstechnika nem fejlődik, a közlekedési ipar meg igen, fura, hogy a szabályalkotók szerint közlekedni nem annyira fontos mint fűteni.
Az is igaz lehet, hogy a világ jelentős részén sosem hallottak olyanról hogy téli tüzelő, meg fatüzelés, meg kályha, meg hideg, de van ahol meg döglenek tőle az emberek, és ráfogják mindenre, csak a kedves drága jó füst az ami nem bűnös. Olcsó, és ha olcsó, akkor perszehogy lehet káros, mint a füstszűrő nélküli ukrán zárjegymentes.
De a hivatalos nyelv is álszent ezzel a szállóporral. Este két fulladásroham között azon gondolkodom, hogy mostantól szállóporkoncentrált kolbászt, meg szállóporkonycentrált szalonnát, meg szállóporkoncentrált sajtot fogok kérni a boltban. Hiszen a füstnek ez a hivatalos neve.
Ja, és biztos nem mondok újat, de pl. ahol sok a füst, ott nagy a ködképződés esélye.
Erről meg az jutott eszembe, hogy esőben 4-500 méteres látótávolságnál 100 autóból 50 égeti a ködlámpáját, de ma reggel amikor 30-40 méterre se lehet ellátni, most kb. 100-ból legfeljebb 5-nek világított.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
gaborbol
őstag
válasz EQMontoya #64818 üzenetére
Regen en is nyomtam a multi city utakat csak a varosnezes miatt, de csak 1 max 2 napra, PL Baltimore-London-Bud, es akkor vagy oda vagy visszafele volt 1-2 nap nezelodes valahol. Aztan tenyleg megemeltek az arakat igy maradt az "ingyenes" multi city.
Direket ugy kerestem jegyet, hogy az egyik normalis sima atszallas legyen, a masiknal viszont a talalati lista aljarol ahol ott voltak az 1-2 napos layover-ek. Igy extra koltseg nelkul meg lehett oldani egy Parizs, Amszterdam, London kiruccanast csak a szallas jott ra. Volt ahol a bornonddel sem kellett szorakozni, atraktak maguktol, kezipoggyaszba meg volt 1-2 valtas ruha. Volt ahol ki kellett szedni a csomagot, az meg ott volt a repteri csomagmegorzobe addig.
Meg csak a nagy diszkont jegyes oldalakhoz se kellett menni, siman meg lehetett csinalni a KLM, BA oldalan direktbe, bar a diszkont oldalak nagyobb kombinalasokat engedtek ugyan azert a penzert, vagy picit olcsobban.
Azt hozza kell hogy tegyem, hogy legalabb 5-6 eve nem csinaltam, nem tudom mi a helyzet mostansag.[ Szerkesztve ]
-
bobsys
addikt
válasz gaborbol #64822 üzenetére
Erdekes. Most voltam Baselben es at akartam ugrani Magyarorszagra. A Miami-Basel-Miami dragabb volt mintha vettem volna egy Miami-Basel-Budapest-Miami jegyet + egy Basel-Budapest. A Basel-Budapest masik tarsasaggal lett volna (EasyJet/Wizz futtat kozvetlen jaratokat)
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
bobsys
addikt
Redditen jott szembe a budapesti tuntetes. Ez az uj torveny, hogy 3 evig lehet a tulora kifizetest halasztani azt jelenti, hogy
1) 3 even belul bedontik a cegekt akkor igy jartal?
2) 3 even belul elveszted az allasod akkor szinten igy jartal es nem kapod meg vagy azert ilyenkor ki kell fizetniuk az utolso munkanapodon?Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
válasz bobsys #64825 üzenetére
1) Jah.
2) Ha van működő jelenlétnyilvántartás, akkor az alapján kilépéskor elszámolsz. Kisvállalkozásál, csaló cégnél meg úgyis zsebbe ment minden eddig is, ott nem változik semmi.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bobsys #64825 üzenetére
Naszóval, ha már nem mobilról vagyok. Ez az egész cécó nem is annyira arról szól, hogy 3 év múlva lesznek kifizetve a túlórák, hanem a munkaidőkeretekről. Nem tudom már a pontos számokat, de meg volt eddig is határozva, hogy hetente max 8, havonta max 20 túlórája lehet a jómunkásembernek, ha ezt túllépte, meganalizálták a céget némi bírsággal. Ezt eddig háromhavi munkaidőkerettel lehetett kijátszani valamennyire, ahol a heti 8 óra maradt ugyan, viszont elmehetett 60 túlóráig akár egy hónapon belül is, arra kellett figyelni, hogy a keret háromhavonta restelődik. Nem néztem át az új törvényt, de az a gyanúm, hogy ez a keret lett most munkaadói szempontból még tovább lazítva.
A másik dolog az, hogy a túlórákat sok helyen nem úgy adják, hogy ki lesz fizetve, hanem majd le lehet csúsztatni. Erre nem tudom, hogy eddig mi volt az időkeret, most van rá három évük, hogy úgy túlóráztassanak, hogy majd egyszer lecsúsztatod. Lehetőleg akkor, amikor a cégnél úgyis leállás lenne, vagy amikor beteg lennél, legalább nem kell táppénzre menned. Ezek ilyen praktikus dolgok, lehet őket kulturáltan is kezelni, de ez ugye hozzáállás, és munkaügyi kultúra kérdése. Addig is lehet gyűjtögetni a havi 20-30 túlórákat, néha kivehetsz egy-egy napot cserébe (már ha van elég ember, és lesz, aki elvégezze a munkát), legalább addig sem fogy a szabikereted.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bobsys #64825 üzenetére
Nem csak arról szól a tüntetés, de ez az egyik lényegi eleme.
A 3 éves kifizetésnél az is probléma, hogy vannak szereplők akiknél a heti 40, napi 8 munkaórát három éves elszámolással lehet tartani még a 400 óra elrendelt kötelező túlmunkával is ami így elveszti a túlóra jellegét. Ilyen tipikus melóhely az autógyár ahol lehet több hónap folyamatos munka 3 műszakban és az év hátralevő részében pedig kényszer leállás. Egy éven belül elszámolva még lehet ez túlóra de 3 év viszonyában már lehet h csak az átlag heti 40 jön ki.A másik fontos de agyonhallgatott dolog, hogy a tegnapi nappal a regnáló kormány elfogadta a különbíróságokról szóló saláta módosítót. Ezzel minden az államot és az aktuális kormányzást érintő kérdésekben (tüntetés, rendőrséggel kapcsolatos dolgok, ki nem adott kormányzati információk iránti perek stb stb stb)egy un közigazgatási bíróság fog dönteni, ahol olyan bírók lesznek akiket a OBT jelöl de csak az igazságügyminiszter jóváhagyásával töltheti be a posztját. Rgo az állam ellen tegnaptól nincs jogorvoslat és csak veszíthet bárki.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz parandroid #64827 üzenetére
Most találtam egy összefoglalót, nagyjából erről van szó, igen:
Az egész amúgy csak hab a tortán. Messze nem ez az első aljasságuk, nem is az utolsó, és nem is a legsúlyosabb. Én már a magánnyugdíj államosításakor leléptem, annak 6 éve, és azóta egyre roszabb a helyzet, annak ellenére, hogy azóta kilábaltunk az elmúlt 50-60 év legsúlyosabb pénzügyi válságából. Konkrétan a lenézett Románia előzi az országot már egy rakás mutatóban, felkészül Bulgária. Lengyelország, Csehország, Szlovákua meg már lassan nyugat hozzánk képest.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz parandroid #64829 üzenetére
Sose bizz abban, aki JPEG-et hasznal szoveget tartalmazo kep tomoritesere
while (!sleep) sheep++;
-
-
nagyúr
-
ToBeY
nagyúr
válasz szőröscica #64835 üzenetére
Pont ez kérdés merült fel bennem valamelyik nap.
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #64835 üzenetére
Majd kiderul, hogy mindig is Eurazsiaval alltunk hadban.
Same rules apply!
-
lenox
veterán
válasz szőröscica #64835 üzenetére
Nalam ez a valasztasok elott merult fel, hogy vajon mit lepne a gep, ha elotte 2 hettel tortenne egy ilyen.
-
1. Soros nem elpatkol hanem átalakul. Bocsánatot kérek a linkelt oldalért, de a szemléltetéshez néha be kell szaroznunk a billentyűzetünket.
2. Soros - állapotától függetlenül- a patás ördög.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
tildy
nagyúr
válasz gaborbol #64822 üzenetére
Amúgy mióta fizetős a british airwaysen a kaja és veszik el a kezipoggyaszt egyesektol, mint a fapadosnak?! Gáz..,
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
válasz BlacKSouL #64801 üzenetére
Január 12 Nem cecozok, itt telelek. Tegnap este mi is baleseteztünk amúgy, hála égnek személyi sérülés nem lett.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain