Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • focvis

    veterán

    válasz Gyöször #9544 üzenetére

    A lassan 7 éves Golfot 4-5 óráig tölti, az 5 éves Mazdát 1-2 óráig, mindkettő akksi még a gyári, mindkettő EFB (a Mazda csak valószínűleg EFB), a Golfban egyből kinyomom a start-stopot, a Mazdában nincs S/S.
    A tegnap esti töltés után ma reggel ismét nagy gázzal, 1500 feletti fordulatszámmal indított a Fiat motoros Mazda, így nem volt olajlámpa. Ennek máshogy működik a pszichéje. 🤷‍♂️

    Olaj téma, Fiat motor.
    Frissen cserélt csodaszuper Selenia Abarth olaj volt benne, valószínűleg 10w50 :U vagy 5w50, valószínűbb a 10w50. Versenyautóba való kábé.
    Eleinte főleg racse üzemmódban nyomtam, azért volt benne némi autópálya is. 1300 km után cseréltem az olajat, addig elfogyott kb. 6-8 deci olaj, illetve az olajcsere visszaszámlálója is meredeken esett - ez utóbbi majdnem érthető a racse stílus miatt.
    Olajcsere alkalmával Motul 5w40-et kapott, tudja a gyári specifikációt. Azóta 900 km-t tettem bele, ugyan már kevesebb, de előfordul racse (ma pl. 18 literes városi átlagot hoztam, nyugodtan tud 9 alatt is). Az imént néztem, szinte maximumon van az olajszint, nagyon max. 1 deci hiányzik belőle, lehet csak fél deci (Fiat 1.4 Multiair turbó, 170 ló).

    Magyarán fosch nem optimális olaj volt benne eredetileg és hiába sűrűbb, jobban ette. A mostani olajfogyasztás tökéletesen elfogadható számomra egy turbóbenzines autótól nem kímélő stílusban.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák