-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
Sziasztok!
Használta már valaki a Motul Engine Clean Auto-t?
-
polonic
félisten
Renault 1,6 dci-ben Elf Fulltech FE 5W-30 (RN0720 szabvány) van használatban.
Igazából nincs baj vele.
Csak érdeklődnék, ha váltanék, akkor mire javasolt? Motul rn0720-as olaja? Más esetleg? Van itt tapasztalat ezzel a motorral és más olajjal?És a korábban belinkelt Motul motortisztítót ismeritek, használjátok?
-
polonic
félisten
Eddig ezt az olajat használtam a Renault 1,6 dci-be.
Most kinéztem ezt a Motult.
Nagyon pici eltérések vannak az adatokban. Ez jelenthet bármit is? Vagy ezek annyira kicsik? Pl forráspont baj, hogy 16 fokkal alacsonyabb a Motulnál.
-
polonic
félisten
Köszi a választ mindenkinek a webshopra és az olajöblítőre.
Amiért gondoltam rá:
- gyári csereperiódus 30 ezer km, agyrém
- a márkaszervíz 20-23 ezer km-enként cserélte az olajat
- mióta lejárt a gari az autóról, én megfeleztem a gyári periódust, 15 ezrenként kap új olajat.
- egy nagyon minimális olajfogyás van, mondjuk nem megy le minumum alá a szint két csere között. Talán a dugattyúgyűrűk nem teljesen tiszták. Erre pl a Motul öblíő pont jó, azt írja legalábbis. Bár azt mondják, turbós motoroknál ez normális fogyás.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz Motion_Blur #3230 üzenetére
Tudom. Tényleg jó az Elf szerintem is.
Csak kipróbálnék mást is, egy minőségibb terméket.
Az öblítő meg az olajfogyasztás miatt. -
polonic
félisten
Ezt a párolgási veszteség értéket hogy kell értelmezni?
Ez sok, kevés?Evaporation loss (Noack) 9,2 %
CEC-L-40-A-93[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Köszi a részletes infot.
Ez a korábban említett LM toptec 4400-as olaj egyik értéke. Akkor ez jó érték.
Az a bajom, hogy a többi általam nézett olajnál ez az érték nem szerepel az ismertetőjénél. Sőt a többi érték sem azonos. Azért így nehéz összehasonlítani.
Van ahol az egyik viszkozitási érték 15 fokra, a másiknál 20 fokra van írva. Van ahol a HTHS érték meg van adva, van ahol hiányzik.Egyébként egy dízelmotorban van esély arra, hogy az olaj felforrjon?
-
polonic
félisten
Köszi ismét!
Egyébként teljesen jó az Elf Fulltech FE is nekem.
Csak ki szeretnék próbálni vmi jobbat. Azt mondjátok, hogy az LM az egyik top? Mert akkor hiába drágább egy picit a Motulnál, ez lesz a következő.Egy nagyon minimális olajfogyás van egyébként. Kiváncsi leszek arra, hogy másik olajjal, mi lesz.
-
polonic
félisten
Persze, nem is úgy értettem, hogy az határozza meg. Az csak ilyen megjegyzésként, hogy kiváncsi leszek.
Még van 3000 km-em a következő cseréig. De be is rendelem. az LM-et, "akciós" 6 liter az olajwebshopnál. Úgyis 5,5 kell bele és akkor marad fél liternyi töltögetni, ha kell.
Aztán majd később a Motult is kipróbálnám.Szűrőnek purflux-ot választok szerintem. A levegőszűrő renault OEM, pollen pedig mann freciousplus.
-
polonic
félisten
Városban felkúszik 110-re is az olaj?
Azt hittem a dízel nem tudja ennyire felmelegíteni az olajat városi használattal.
Nekem van olyan, hogy a víz sem éri el az üzemi hőfokot, ha megyek 10 km-t városban. Akkor nyilván az olaj sem. Télen persze.Azt szoktad figyelni, hogy télen hogyan melegszik az olaj?
Én sajna nem tudom megnézni, nincs ilyen opció a járgányban.
Milyen a gép egyébként?
-
polonic
félisten
Fékfolyadék eltarthatósága mennyi, ha fel lett bontva?
Egyébként a márkaszervíz nem cserélte, még a gyári volt benne....
-
polonic
félisten
válasz Motion_Blur #3505 üzenetére
Kíváncsi vagyok, miben nyilvánul majd meg a prémiumság. Az áron kívül.
-
polonic
félisten
Egyébként azt nézem, ezek az 5W-30-as olajok hidrokrakkoltak, szintetikus technológiával előállítottak. Nem full szintetikusak. A 0W olajok azok pl.
-
polonic
félisten
válasz Motion_Blur #3548 üzenetére
Én meg beindítom olajcsere után és egyből összekoszolja.
-
polonic
félisten
Lassan jön az olajcsere ideje, már alig várom.
Olajszűrő purflux lesz, levegőszűrő Renault OEM, pollen pedig mann freciousplus.
Gázolajszűrűből mit ajánlotok? Purfluxot néztem abból is.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Egyébként gondolkodtam én is, hogy 0W-s olajat kéne a motorba tölteni.
Mondjuk garázsban áll az autó. Városban és rövid távokra nagyon ritkán van használva.
De a dízelmotor jóval lassabban melegszik be.
Csak az a baj, hogy RN0720-as 0W-s olajat én még nem láttam. -
polonic
félisten
Elég jól teljesít Mann FreciousPlus. Most fogom a másodikat betenni.
Azért egyszer valami ősrégi teherautó mögött állva ez sem fogta meg teljesen a bűzét, persze lecsökkentette gondolom. Szóval nem mindenható. De ezt leszámítva nem nagyon jött be bűz, tényleg jó.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Az én autómba kauffernel 7 ezer. Nem tudom ez dragának minősül-e.
Eddig ez a legjobb pollenszűrő, amit próbáltam. Igaz előtte csak renault oem volt. Az előző autókba is gyáriak.
Szóval én azt mondom, elég jó. De azért az, hogy totál minden bűzt kiszűr, az nem igaz. Bár csak egyszer jött be szag, egy régi csotrogányé, az is igaz. Máskor nem.
-
polonic
félisten
Megvolt az olajcsere és a szűrőcserék.
A Renault OEM szűrők:
- olaj, Purflux
- gázolajszűrő, Mahle
- levegőszűrő, azt nem tudom nem láttam rajta a gyártót, csak a Renault feliratot, Szlovéniában gyártják
- pollen, ezt azért agyrém berakni, de másodjára már egész gyorsan ment. Grand Scénic III részAzánt az LM olaj is bekerült. Igazából teljesen elcsendesedett. Szép dízel hangja van (már, ha ezt lehet szépnek nevezni ). Bár ez a friss Elf olajjal is ilyen volt.
Nem olyan traktoros, mint a korábbi olajjal. Ezt az Elf olyan 9 ezer környékén érte el. Kiváncsi vagyok, hogy az LM-nél meddig tart a finomabb hang.
Ezen kívül, fogalmam sincs miért lesz jobb az LM olaj. -
polonic
félisten
Kipróbálnám én is a földgáz alapú shell olajat. De sajnos ami kell a motorba, abból a fajtából nincs ilyen. Nekem csak az RN0720-as olajok a jók. 5w-30-ból van full szintetikus.
Néztem egyébként 0W-s olajat, de rn0720-asból sincs ilyen. -
polonic
félisten
Ebben lehet vmi.
Valaki szerintem itt írta vmelyik topikban a fórumon, hogy az 1,5 dci kicsit komolyabb mínuszokban országúti tempónál nem tudja a vizet felmelegíteni.
Mi lehet akkor az olajjal...Én is tapasztalom az 1,6 dci-vel, hogy nagyon lassan melegszik. Mig a cimborám 2,5 feles traktormotorja Mitsu L200-ban szinte egyből, az enyémhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz Dluinet #4235 üzenetére
Én tényleg nem. Hallani lehet egy kicsit bentről is álló helyzetben. De eddig még melegedés miatt nem kapcsolt be. Hegymenet után sem, nem kímélve, 4 ezerig elforgatva.
Klíma miatt is csak álló helyzetben szokott.Nagyon kevés hőt termel ez a motor. Télen vissza is szokott hűlni, mikor nincs terhelés.
-
polonic
félisten
Én keresek full szintetikus C4-es RN0720-as olajat. Motult, Shellt találtam egyelőre.
Van még más?
Még a most használt LM olja is hidrokrakkolt. Gondoltam most már egy full szintetikusra váltok.
Esetleg lenne 0W-s olajból ilyen minősítésű? Ezt sem nagyon találtam. -
polonic
félisten
A 100 celsius fokos viszkozitási érkéknél a 12,2 helyett 11,9 mekkora eltérésnek mondható?
-
polonic
félisten
válasz Dluinet #4457 üzenetére
Ez két RN0720-as olaj.
Az ELF-nek, amivel új kóra óta használva volt, annak volt 12,2. A Motulnak 11,9Nekem a Shell szimpatikus most. Bár ennek meg a HTHS értéke nincs megadva. De mivel C4-es, ezért 3,5-nek meg kell lennie.
Egyébként HTHS szempontból a Motul a legjobb a 3,6-tal.Most ez a LM van benne.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz Dluinet #4459 üzenetére
A gyári periódus 30 ezer km. Ez meg van felezve, 15 ezrenként cserélek.
Nem hallgatok a Renaultra. A korábbi 1,5 dci-nél az elnyújtott csereperiódus is ok volt a hajtókar csapágy halálára.
A levegőszűrő is minden olajcserénél cserélve van. A gyári 60 ezer volt...Egyébként hosszabb távokra van használva az autó. Város ritka. Ha meg igen, akkor igyekszem úgy menni, hogy bemelegedjen a motor rendesen.
Bár amíg cégesként volt használva az autó, addig nem kímélték ennyire. Mondjuk 30 ezerig nem húzták el azért a cserét. A levegőszűrőnél viszont tartották a gyárit.
Városoztak is vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Autós topik
- OLED TV topic
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Dragon Age: Origins
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...