-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #3194 üzenetére
Az LM is jó minőség és ez tudja a neked szükséges Renault előírást is. Ha olcsóbb én az LM-et venném.
mod:
stickermajom: Ne is mondd, egyszer hordós Castrolt akartak tenni az autómba aminek még a viszkozitása sem stimmelt a gyári 5W30 helyett 5W40-es volt. Szerencsére még időben észrevettem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
válasz polonic #3215 üzenetére
kauffer, filterabc pl.
motoröblítőnek akkor van értelme ha úgy veszel meg egy autót hogy nem ismert az előélete és kb. olajsár jön le a teknőből, de én abban az esetben is azt csinálnám hogy rendes olajcsere, majd 3000 km után ismét, aztán mehet 10e km-ként
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz polonic #3229 üzenetére
Figy, az Elf amit használsz tökéletes.
Nekem a céges autómba is ez megy (1.5 dCi), amikor átvettem egyből vittem cserére, akkor volt az olajban 25e km, a fekete hugy a legjobb szó amivel jellemezni tudom a lejött olajat.
Azóta 15e km (átlag 7-8 hónap) és csere, Elf 5W30, semmi gond nincs vele.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #3387 üzenetére
Úgy, hogy (adott szabványban rögzített feltételek mellett) az olajat egy órán át 250 C°-on tartva, annak hány tömegszázaléka párolog el. Minél több annál rosszabb, mert ez a párolgási veszteség az olaj besűrűsödéséhez vezet.
Szintetikus olajoknál a 10% alatti érték már nagyon jónak számít, míg ásványi olajoknál a 15% alatti az. A széles viszkozitási spektrumú olajoknál (pl 10W60) ez az érték jellemzően nagyobb mint az alacsony spektrumúaknál (pl 0W20).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #3390 üzenetére
Ha nem szerepel az nem véletlen, általában akkor nem írják ki, ha nem akarnak dicsekedni vele (ugyanilyen talány a gyári Suzuki olajnál a HTHS érték pl). Viszont annyira rossz sem lehet a párolgási érték ugyanis az API szabványban megkötik ennek mértékét. Pl az API SL minősítést csak olyan olaj kapja meg, aminek a párolgási vesztesége 15% alatti.
A különböző 15/20/40 fokos viszkozitás megadásával is az összehasonlíthatóságot nehezítik a gyártók (nyilván nem véletlenül).
Ha modern autóról beszélünk és épp a kenési kör (nincs benne dugulás pl) akkor nem, ezeket elég bolondbiztosra csinálják. Ha elszáll az oljahőfok előbb kapcsol az autó vészmódba, mint sem elforrald az olajat.
#nincsbennetarcsi
-
-
-
nagyúr
válasz polonic #3466 üzenetére
Fékfolyadék megköti a párát a levegőből, ha nincs cserélve 2 évente, akkor először a fémmunkahengerek ragadnak be, rosszabb esetben 4-8 év után az ABS is tönkremegy.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
sutszi
veterán
válasz polonic #3519 üzenetére
Ezt hogy érted? Ha az van ráírva, hogy full szintetikus, akkor annak kell lennie. Vagy ez egy kiskapu?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
bul07
nagyúr
válasz polonic #3585 üzenetére
Persze tudom
Nem ártana tényleg és nem csak úgy hogy ilyen olyan módon külön dologgal kinyerni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
eTrade
tag
válasz polonic #3828 üzenetére
Aktív szenes Purflux az enyémbe 3400 Ft, a MANN FP meg a picivel több mint a duplája (7600 Ft), szerintem ez elég nagy differencia... persze a MANN aktív szenes is elég drága, ahhoz képest nem nagy a különbség.
Amennyiben tényleg szűri a bűzt, akkor nem sajnálnám rá a pénzt, mert utálom amikor a csatorna szag, vagy ősrégi Diesel kipufogógáz (korom) bejut az utastérbe.
-
8
senior tag
válasz polonic #4454 üzenetére
N22A1 2004-ből
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
nagyúr
válasz polonic #4458 üzenetére
+-0,2 eltérés simán lehet a gyártási szórás, azok az adatok csak a laborban leadott mintára érvényesek.
A motul méri a HTHS, a többi azért ad meg simán csak 3,5-öt, mert annyit minimum tud az olaj, még a gyártási minőség ingadozás ellenére is.
Ez csak egy tulajdonság a sok közül. De minden értéknek jelentősége van.
Ha jót akarsz, akkor a gyári szigorú előírás szerinti intervallumba cseréled az olajat, akár egy olcsóbb fajtát választva.
A légszűrőt is érdemes időben cserélni, mert az azon átjutó részecskék is koptatják a motort.
Ha autópályázol, vagy csak nagyon hosszú utakra használod az autót, akkor érdemes gyári intervallum és drágább olaj használata felé menni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
veterán
válasz polonic #4702 üzenetére
Nem ismerem a Fiat szabványokat, de bizonyára jól írtad.
Mivel 1:1-ben szerelték ezt a motort Opelekbe is (Corsa C, D, Astra H, stb. 70, 75, 95 lóerős verzióban, sőt Suzukiba is); így jónak kell lennie bele a megfelelő Opel szabványt tudó olajnak is. Ez pedig a GM-LL-B-025, valamint a későbbi GM Dexos 2 szabvány.
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban