Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • krx21

    nagyúr

    válasz AVhelper #120 üzenetére

    Ezt megintcsak kamera oldaról kell és szokták megoldani... Nem értem ebben hol kap szerepet a tv, hogy mikor milyen dinamika részlet látszódik? Ezt csak a kamera tudja rögzíteni.
    Mondom ez hogy a tv hdr ez egy gumicsont... Aminek a műszaki alapjai sincsenek még letéve...
    Sokkal korrektebb és marketing mentes lett volna az a információ, hogy a videószabvány igyekszik nem csak felbontásban, hanem színmélységben és több részletet megkülönbőztetni tudó jelfeldolgozó kódolással előrre lépni... Ha ez így lenne előadva egy rossz szavam sem lenne... De ez megintcsak semmi új, mert ilyen törekvések mindig is voltak... Szerintem minden videó technikában jártas ember füllét bátja, hogy hdr tv...
    Volt HD ready aztán FUll Hd, majd 4K, most kellett egy új matrica... A régi jelek legalább konkrét műszaki információk voltak... Ez a HDR olyan infó mint a 1000mhz-es lcd tv... Lehet magyarázni... És eszik a tescóba járó tömegek... :U

  • hunspikey

    őstag

    válasz AVhelper #120 üzenetére

    Nagyon örülök, hogy ezt a példát hoztad, mert remekül bemutatja, hogy HDR képes felvevővel, ezt röhögve meg lehet oldani normál TV esetén úgy, hogy a HDR kamera mely egy adott expozíciós értéknél az általad ábrázolt helyzetben még mondjuk bőven lát 3-4 blendével az árnyékos részek "alá" illetve a hatalmas dinamikája miatt a napsütéses részeken is tud részletet ábrázolni mondjuk a fehér pólós drukkerek pólójában, szépen eltárolja az egészet amit remekül be lehet konverzió után mutatni a mai TV-ken is - és szép lesz. Nem kell 1000 nit. Szerintem kifejezetten kellemetlen éjszaka már a plazma csúcsfénye is - én le is veszem - nekem a kalibrált profilom 90 nitre szól. Efelett fáj.

    Én ott vitatkozom - illetve ez rossz szó, inkább azt mondom a dolog létjogosultságát vitatom bemutató eszköz oldalon, hogy pl a minap a plazma topikban említett Southpaw film 44. perce környékén ahol a bokszoló a menedzserével beszél és a menedzser mondja neki, hogy el kéne adnia a házát, na ott megint olyan helyzet van mint amit írsz - és számomra elképzelhetetlen, hogy a jelenetet HDR felvevővel vegyék fel és azt HDR TV-n nézzem, úgy, hogy itt ebben a képben a színes-bőrű menedzser mögötti külső fények 800 vagy 1000 nit fényerővel jöjjenek - illetve nem lennének kiégve mint most - mert ugye a HDR kamera röhögve látja azt is, miközben helyesen exponálja a fiatalember sötét arcát.

    Ez nem fotózás ez nem operatőri munka innen fogva - az egész filmkészítés két-lábbal tiprása már megint.

    A fotósok, és operatőrök pont azért tudnak alkotni mert a film mint médium ad egy sajátos keretrendszert.

    Pár év múlva majd az impresszionisták festményeit HDR-esítjük, az eredetit meg elégetjük - mert ott voltak bedőlt meg kiégett részletek :Y

    Már látom Monet képeit ahogy a felhőkben végre megjelenik a részlet. jááááááj :F :Y

    Lesarkítva, nagyon cinikusan: akkor a Dolby értelmezése szerint az a tökéletes felvevő / megjelenítő páros a jövőben az lesz, ami úgy vesz majd fel, hogy nem is kell expozícióra figyelni, mert mindent rögzít A-Z-ig - mintegy 50 blende átfogással, amit majd az ultra HDR TV be is mutat 0 nittől 20.000 nitig. Kellemes TVnézést kívánunk...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

Új hozzászólás Aktív témák