-
Fototrend
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz
Pro Koryak
#119300
üzenetére
Nem elérhető azt írják. Nem kell remegni sajnos
-
hunspikey
őstag
válasz
Yodamest
#119180
üzenetére
én hidd el tudom miről beszélsz- de akkor is ez belenyúlás a gradációs görbéjébe a képnek azaz keményedig - ez amígy pl gyárilag olyan SDR-t nézel, hogy a csúcsfények sincsenek RGB: 220,220,200 fölé húzva, ott nyilván "szebb" - de inkább hívjuk ütősebbnek - képet fogsz kapni, mert a TV elkezdi átszámolni RGB 255,255,255 irányába. Hogy meddig megy az attól függ mit kapcsolsz a dinamikus opciónál mármint mennyire agresszívre teszed.
Azt kell megértned, hogy amennyiben pl az anyagban egy felhőket átvilágító fényes égboltot mutat a kamera ott normál esetben RGB 240,240,240 és e környékén lesz a valós képi adat, és lehet hogy egy-két érték különbség van midössze a részletek bemutatására.
Ne egy ilyen helyzetben hazavágja az algoritmus ezt a tartalmat, mert am blokk emel az egészen, kikoppan és nem lesznek részletek.
Dettó ugyan ez igaz lefelé. Egyre több fekete közeli részletből lesz valós fekete.
Ez csak attól függ, hogy mi van az eredeti anyagban.
-
-
-
hunspikey
őstag
válasz
laci1117
#118828
üzenetére
Ha most kimész a ködös erdőbe és sétálsz egyet, hallgatod a levelekről csöpögő vízcseppeket az avar borította földön, nézed ahogy a ködfal mögül tűnik fel a táj ahogy haladsz előre, akkor mit látsz? Szarrá szaturált 1:35000000 kontrasztú tájakat?
Hát NEM!
Se színek, se kontraszt nincs -és ez így jó. Mert ez a természet. Ha te egy erről szóló felvételt megnézel filmmakerben akkor az olyan lesz mintha ott kint néznéd. De ha széttekered az összes létező csúszkát, akkor az egészet elbaszod magadnak.
Vagy lehet, hogy te étterembe is sóval, borssal, fokhagymával jársz, modnván, hogy "mert a hülye séf biztos úgy se használt elég intenzív ízeket" ???
És ezzel nem azt akarom vitatni, hogy neked van-e jogod saját ízléssel rendelkezni. Persze, hogy van, de az nem fog találkozni a többiekével

-
hunspikey
őstag
válasz
Joco_77
#118646
üzenetére
OLED mivel azonnal frissít pont annyit röcög amekkora a TV felületén a távolság, mivel nincs maszatolás, nincs panel lustaság miatti simítás, csak sample & hold van, ami a világosabb részeken valós 24p esetén kibaszottul szaggat ne szépítsük. Ezt lehet szeretni meg utálni. Én bírom, tetszik, nekem ettől mozis. Én pl a Pana VT60-amat nem bírtam elviselni a zöld foszfor trail, meg a rainbox effect miatt - kikészített.. az oled az én szememnek logikus és szép. de hát ez a melyik a legszebb nő kérdés kb.
-
hunspikey
őstag
válasz
Luck Dragon
#118588
üzenetére
kotta leegyszerűsödött az egész választás mára már.
A sony kuka. Szarban hagynak és szar is a képe out of the box.
Philips: jó tv, de hazudós volt a képi világa annak amit én láttam a szomszédnál, kicsit színes mese világ - persze van akinek ez nagyon bejön. Viszont LG panellel megy, és fényerőben elmarad az LG-től valamiért
csak az ambilight miatt amúgy nem vennék philipset, utólagos ambilightok is jók az esetek 90%-ban, lásd govee
LG a legjobb garit terkintve mert élhetsz vele és segítenek - szánalmas de már ez is nagy szó manapság.
samsung jó képpel rendelkezik, a QD OLED veri az LG-t, de szarban hagynak ha gari gond van - kivéve ha már olyan otromba eset van- pl komplett beszarik a TV, hogy nem lehet kimagyarázni
-
hunspikey
őstag
válasz
alaves
#118036
üzenetére
Hát én megmondom őszintén, néha ha akarom úgy látom, hogy javítgatják, de néha csak egyszerűen azt érzem ugyan olyan szar mint mindig. Én egyszerűen sávos pofájúságnak hívom a jelenséget és sajnos a legundorítóbb képhiba az összes közül. Én C9-en és G3-on gyakorlatilag ugyan olyannak látom.
-
hunspikey
őstag
Hát igen, a C szériát ezért érdemes kalibráltatni profi műszerrel, pl Viktornak van olyan. 2 nanós ha jól emlékszem.
G szériánál igényesebb az LG. Nálam a G3 hatalmasat javult az évek alatt, ezen dolgozott rengeteget az LG. Én a Silo című TV széria második évadának első részével tesztelek, amikor Fergusson kisasszony lebilleg a lépcsőn a másik Silóba - illetve amikor később van az a jelenet amikor leveszi a szkafandert. Ott mutatnak egy távolabbi képet ahogy rángatja le magáról a ruhát és ebben a rövid snittben tökéletesen látni a sötét homályos épület részleteket, HA jó az IRE 2.5 és alatta lévő részletek kezelése.
Igen, amikor megvettem akkor feketébe borult minden, egyszerűen fekete hatalmas pacák voltak a kép nagy részén. De mára hibátlan lett. Legalábbis nekem rohadtul tetszik.
Mindenesetre C5 + kalibráció <> Pana Z95 árral, viszont ugyan olyan szép kép, ha nem szebb, helyesebb...
-
hunspikey
őstag
válasz
Yodamest
#117852
üzenetére
Szégyen komolyan. Ráadásul jogilag is segg hülyék, mert a fogalom: rendeltetésszerű használat nem a felhasználási szokásaidat tárgyalja hanem azt, hogy miként kell a TV-t üzemeltetni, és hogy külső behatás ne érje. Ha te 1 méterről nézed akkor onnan nézed - semmi közük nincs hozzá.
-
hunspikey
őstag
válasz
torma1981
#117361
üzenetére
Szerintem ezt szépen csendben elkummantották, mivel eddig verték a mellük az 5 évre, asszem a g2 óta minden évben, illetve a weblap is nagybetűkkel ezzel nyitott. Nyilván nem fogják reklámozni, hogy már csak a C osztály alap garija jár a G-re is, illetve szerintem még az is lehet, hogy fostak az új tandem paneltől, nem volt idő tesztelni, hogy öregszik és úgy döntöttek, hogy amíg nincs több empírikus adat erre vonatkozóan addig inkább ne feszegessük a húrt, legyen csak 3 év standard gari, aztán majd a G6-nál visszahozzuk az 5 éves panel garit ha addigra azt látjuk, hogy bírja is rendesen, tehát nem lesz anyagi csőd...
szerintem valami ilyesmi lehetett a gondolat menet
-
hunspikey
őstag
válasz
szaki58
#117344
üzenetére
Végül is ha hiszed ha nem majdnem tök mindegy annyira jók.
Samsung kicsit szarabb anyagból van de a qd olednek szebb a képe mint az lg féle woled panelnek.
Lg ennek megfelelőnek talán jobb build quality, jobb garis ügyintézés de picit gyengébb kép
Sony, Philips egy kutya, gyárilag nem túl helyes színek de persze kalibrálni lehet őket is
Panasonic : drága premium motyó szigorúan hívőknek, gyakorlati előnye nincs. -
hunspikey
őstag
válasz
torma1981
#117290
üzenetére
Ez nem egy kvantitatív mennyiség - mármint a "ha nagyon hangos" kinek mi a hangos.
Én inkább úgy határoznám meg, hogy SDR-ben 30-as oled fényerővel az 50%-os szürke diát mutatva nem recseghet.
HDR demo esetén, főleg, ha hidegen egyből ezzel kezd a dolgozó, akkor nincs a TV amelyik ne reccsenne, olyan hő van ott.
Nekem is recseg mint a szakramentum ha így "vandálkodok" vele- de pl normál TV adás után pár perccel már lehet HDR-t indítani illetve az is jól látszik, hogy a demok tudják kizárólagosan olyan hangosan reccsenősen megfingatni, a streamingek letekert HDR-je semmivel sem ad összességében nagyobb terhelést mint egy SDR - mert csúcsfény itt-ott néha villan, de a ABL sehol sincs - szerintem 100 nit alatti.
-
hunspikey
őstag
válasz
gabo01
#117285
üzenetére
Én ugyan régebbi 77G3 esetében tettem inkább állványra, tehát egyéb gyártó talpára, de ahhoz volt vagy 10 féle csavar és én sem tudtam milyen mélyre merészkedhetek, de fogtam egy tolómérőt és beletoltam a furatba és így határoztam meg a megfelelő csavar hosszt. Szerintem tedd te is ezt.
Ha netán nincs tolómérő akkor meg még minden előtt úgy hogy a dobozában van a TV de hozzáférsz a hátuljához, szépen próbáld meg kézzel betekerni a csavart és ha teljesen bemegy és nem ütközött a furat végben, akkor az a jó hossz! Magyarul a leghosszabb kell neked ami teljesen betekerhető csak kézzel, könnyűszerrel.
-
hunspikey
őstag
válasz
Roland861010
#117281
üzenetére
ezt hívják a fizikában hőtágulásnak. Erre van a hangszóró
az elfedi a recsegést amit a műanyag elemek egymáson elcsúszása vált ki. Mindegyik csinálja. De egyébként kocsiban is megfigyelhető, pl ha nincs benne robbanómotor és csendben mész, pl egy jó EV. Ahogy fűt recseg.. ez ilyen ebben az univerzumban sajnos...Ha szörnyet akarsz halni és baltát akarsz dobni bele, akkor kapcsold ki hosszan, hagyd, hogy jól hűljön ki, pl reggel, majd kapcsold be, hangot vedd nullára, indíts YouTube-ot és keress egy 4000 nit HDR demo című videót. Aztán enjoy

(teljesen normális jelenség, az összes csinálja, bármelyik gyártó vacka is legyen)
-
hunspikey
őstag
válasz
Pro Koryak
#116748
üzenetére
kicsit rosszul van feltéve a kérdés, mert nem a streaming csatorna limitálja, hanem minden esetben az adott tartalom olyan amilyen. Tehát bármelyik "adón" találsz szépet és szart is.
Egyébként jellemzően fényesebb kontentet ad a Netflix és a Disney, sötétebbet az AppleTV+
Ha kvázi über HDR-t akarsz, (iszonyat részletes rajzolattal) akkor a Netflix - Csütörtöki Nyomozóklubb című elnevezhetetlen foságyú ömledékét javaslom. Kizárólag saját felelősségre - de a kép az referencia!
-
hunspikey
őstag
Múltkor volt itt szó a TV-k fényerő csökkenéséről SDR-ben- Hát most kiváncsi voltam, recsekkoltam a G3 tartós RTINGSes tesztjére, és azt látom, hogy bár a 10% ablak valóban csökkent a full screen fehér gyakorlatilag pár százalékon belül van 13000 óra után - innen fogva kit érdekel ez?
És akkor még arról nem beszéltünk, hogy 200 nit is bőven sok lenne SDR-hez.
-
hunspikey
őstag
válasz
romero.
#116127
üzenetére
Tinting általában azonnal van és nem változik.
A sávok jönnek mennek de érdekes hogy eddig mindegyik oled tv-men voltak a panel sajátos örök sávok. Ezek nem tűnnek el soha.
Pl a mostani LG 77 G3:
Jól látszik a jobb harmadban lévő függőleges sáv, de ha hiszed ha nem, valós tartalommal nem ez tudna zavaró lenni.
Sosem találnád ki melyik
Majdnem teljesen bal oldalt a fényes vékony függőleges sáv (az 5% szöveg bal oldalánál kezdődik).
Na egyedül ez látszik ha akarom látni. Hál istennek annyira a szélén van hogy nem foglalkoztam vele.
-
hunspikey
őstag
válasz
Vhiktor
#116022
üzenetére
Hát hogyne tudnék : Dune2 című film (az új) amikor a kisgyerek tanul a sosem fürdő lánytól homokon osonni éjszaka. 33. Perctől
Vagy pl van egy referencia teszt, netflix: Marco polo első éved második rész, most csak telóról tudom nézni a time stampet és itt csak a hátra lévő időt mutatja: kb amikor 47 perc van hátra onnan kezdődik egy éjszakai jelenet melynek végén ellovagolnak. Na ott minden csíkos tv elvérzik!
-
hunspikey
őstag
válasz
Vhiktor
#115885
üzenetére
Oké de kérdés hogy mégis miért. A kinti világban több mint 30 fényérték (blende) fényátfogás van, ebből látunk kb 20-25-öt, teljesen logikus lenne az igény hogy rögzíteni kéne minél többet. Illetve be is kéne mutatni.
Erre jobb esetben sdr átfogást utólag masterelnek HDR-re amitől hányok, vagy rosszabb esetben sdr átfogást rögzítenek és sdr-t is pakol hdr konténerbe.
Megint megy az Apple TV-n az invázió új évada, kajak sdr /3 az egész dinamikában.
Szóval miért csinálják ezt?
Olyan picsa jó szenzorok vannak már a profi digitális kamerákban, eleve tud HDR-t valósan rögzíteni tehát kvázi nem is kéne semmit csinálni mert alapból a raw már hdr.
-
hunspikey
őstag
Én nagyságrendileg 8 éve vagyok oled tulaj és mindig a legújabb tv-t vettem. Most épp 77G3.
És azt látom hogy teljesen feleslegesen növelik a gyártók a tv-k képességeit mert a Dolby Vision mindenkit totálba kiszívat. Minek 2000 nit ha maga a DV úgy van kitalálva hogy kényszeríti a tv-t a sokkal alacsonyabb fényerőre? Ahogy telik az idő kajak egyre sötétebb minden anyag. Színek is? Nincs kihasználva semmi a mai tv-k képességéből. Egy - két kivétel talán akad de többségében pasztell, lehúzott szar minden.
Ha beteszek egy 2000nitre masterelt HDR demót konkrétan kiesek a gatyámból, aztán elindítom a kedvenc sorozataimat és sírok. Max 70- 80 nit ránézésre.. a dallas világosabb volt a nagyim videotonján.
És akkor csodálkozik mindenki hogy vivid módban tolja a paraszt...

Az egyetlen tisztességes képpel rendelkező anyag mostanában az a netflix Csütörtöki Nyomozó Klubbja. Kár hogy ostoba a story

Szóval az egésszel azt akarom mondani hogy tökéletesen teljesen mindegy melyik tvt veszi valaki. Legyen stramm a cucc azt kész. Kép kvázi ugyan olyan lesz mindegyiknek.
-
hunspikey
őstag
válasz
Sasi001
#115305
üzenetére
A mindenütt azért túlzás. Rec 709 sdr követelményeit tutti 100% fedi a g3 illetve utáni széria, 110-120 nitre állítva nincs olyan anyag ahol megmutatkozna a Samu ki nem használt lehetősége. Azt adom hogy 1000 nit vagy feletti anyagok esetén van különbség, de főleg egymás mellé téve.
Én pl sosem kiáltottam fel hogy wááááááhhhggghgh nézd asszony kromatikus deszaturáció! Ott! Látod?
Nincs ilyen, szép és kész.
-
hunspikey
őstag
válasz
anderledani
#115353
üzenetére
ha nem a g3/4/5 - mert azok konkrétan 10 millimétert állnak ki a falsíkból és cserébe tökéletesen teszik ezt, tehát nincs mögöttes rés se, kávánál se.
-
hunspikey
őstag
válasz
Dare2Live
#115347
üzenetére
én azt mondom 90% management, 10% aki kulizik...
ugyanis a tetves menedzserek állandóan szarul terveznek, szar imaginárius be nem tartható a valós fejlesztési időket nem figyelembe vevő határidőket állítanak fel, általában fingjuk nincs a szakmáról, excelben meg egyéb szarokban "terveznek" - gyakorlatban álmodnak. Az egyetlen isten a pénz, ezért olcsó jánost vesszük fel, azt a pár faszt aki meg tud is programozni, meg rohadtul lelkes agyon terhelik illetve ha még szakértő lévén kritikát is meg mer fogalmazni egyenesen kicsinálják, nehogy sérüljün az ő nimbuszuk. Ez a menedzser ismérve.. hányok tőlük.
-
hunspikey
őstag
Nem tudom pontosan az elmúlt időszak melyik firmware-jének köszönhető, mert volt vagy kettő is az elmúlt 3-4 hónapban, de tegnap elővettem a kedvenc kis teszt filmecskéimet és azt látom, hogy teljesen elkészült az LG a G3 firmware-jével - mondjuk ideje volt...
A totál 1 nit alatti near black jelenetek teljesen plasztikusak, nincs sávosodás, nincs paca, pl Sárkányok Háza, 7. epizód ahol a kisgyerek oda megy a sárkányhoz, és először hasra vágja magát a füves homok dombon, aztán mutatnak róla szemből egy portrét ahogy kémlel: tipikus beégés volt eddig, képtelen volt a TV eldönteni, hogy fekete, vagy sötét vörös, pacák ugráltak előre hátra, egy agyrém volt az egész. Most kajak rendesen van bőrtónus és mégis ugyan olyan sötét. Sőt: annyira, hogy most már csak IRE 2.5-nél +2 ben vagyok minden csatornánál. Aztán kicsit később amikor sétál a sárkányhoz a szárny alatti bőr lebeny sem látszott ennyire szépen soha sem.
De nem csak HBO-t teszteltem, Apple TV is fejlődött.
Így már azt mondom 99%-os a cucc. Lassan be lehet kalibrálni
-
hunspikey
őstag
válasz
L4D1K
#114968
üzenetére
menj át másik csatornára. előtte wifi scannerrel nézd meg hol üvöltenek a legkevesebben, tedd oda a cuccot. tv allergiás a többi routerre egy azon csatornán mert egy csomó ezt szűrő technológiát nem támogat a beéptett wifi adaptere - tehát nem olyan okos mint a laptopod
-
hunspikey
őstag
válasz
Jorgi Kormi
#114961
üzenetére
Netflixen a Kavos a legkeményebb teszt szerintem (alvilág jelenet, asszem 4. vagy 5. epizód..), bár az Usher ház elején lévő jelenet is kiváló kalibrációs anyag - amikor az ügyész megérkezik a tesla taxival és bemegy a házba.
-
hunspikey
őstag
válasz
Turbo73
#113835
üzenetére
A b8-at védeni kellett mert pár perc alatt oda kokszolt akár, de a c4-nél nem ez a helyzet. Mai LG-k egyike se indít tűzijátékot fél perc után. Nincs rá szükség. Dolby Vision filmek esetén ha megfigyeled, pause után kb 10 másodperccel leveszi a fényerőt kb sdr 10-es értékre és ott vár 30 percet. Ezalatt nem lesz semmi baja akár milyen hihetetlen is.
-
hunspikey
őstag
válasz
Buxi72
#113863
üzenetére
Annyit kell tudni, hogy a C osztály altalában iszonyú lassan fejlődik. Tehát akár egy C1 - C5 párbaj is szinte döntetlen lenne. Szinte.
A G széria fejlődik iszonyatos tempóban, de a G2-vel megállt az a hagyomány, hogy előbb utóbb leszivárognak az újítások a C szériába. Tehát a G3 MLA panelje sosem jött le a C osztályba és kétlem, hogy a G5 4 rétegű RGB tandem panelje akár a C6 -ban megjelenne a jövőben.
Ebből kiindulva teljes nyugodtsággal hozz el szépen egy 77 C4-et, nem vesztesz semmit.
-
hunspikey
őstag
válasz
Vhiktor
#113820
üzenetére
Na erről jut eszembe: a legutolsó LG G3 firmware után panaszkodtam, hogy megjelent egy érdekes jelenség, bizonyos tartalmak esetén a sötét árnyalatok világosabbra ugrottak, majd vissza. Ez a legjobban a Kaos alvilági jeleneténél látszik, amikor a nagyon sötét szürke területek felvilágosodnak egy érezhetően világosabb szürkére, majd vissza. Villog a fekete közeli magyarul.
Na kiderült már rég, hogy mi az oka, csak sorry, de elfelejtettem írni róla.
Az ok:
FeleségEgész pontosan feltekerte az élességet az új firmware me nem bírja és így válaszol.
Szóval Dolby Vision tartalom esetén ha az élesség nem kotta nulla akkor ez a jelenség van bármelyik képi mód esetében.
Ezzel az élesség csúszkát gyakorlatilag offolta az LG - na nem mintha én használtam volna, de a nejem pl rosszabb látással bír, neki hasznos a fals kontúr, de a villogást meg ő is látta és utálta.
-
hunspikey
őstag
válasz
Vhiktor
#113788
üzenetére
a kóreaiak elfelejtették hogy a diffúz fehéret hány nitre illik megjeleníteni? Miért nem oda van belőve a G5? Aki 500 nites SDR-t akar bámulni annak hulla mindegy a 20-as delta E is. Aki meg műértő és max 130 nitre szereti annak meg legyen már ott referencia! Maradok a G3-nál

-
hunspikey
őstag
válasz
Vhiktor
#113747
üzenetére
Most őszintén - ez a 2450 nit ez tényleg olyan nagyon frankón vakító fényes, vagy csak so-so fényesebb mint egy G3/G4 illetve megfelelő 1000-1400 nit körüli "standard" oledek?
Tisztában vagyok, hogy 1000-ről 8000 nit tűnik a szemnek kétszer fényesebbnek, de kíváncsi vagyok a szubjektív véleményedre - mellbevágós vagy csak javulás, ami bár látható de nem kell eldobálni minden korábbi TV-t miatta?
-
hunspikey
őstag
válasz
eL Geri
#113533
üzenetére
Ami érdekes, hogy a beszámolók alapján nagyjából minden G3 / G4 tulajnál jelentkezik - már aki nem Steve Wonder, viszont nem egyformán. Nálam pl 3 db szép széles, a képernyőn, a valós méretben kb 5 centi szélesről vízszintes csíkként jelenik meg, a leges-legsötétebb kb 1-2 nites tartalmaknál.
-
hunspikey
őstag
válasz
eL Geri
#113533
üzenetére
Majd a mester megmondja, de szerintem a Viktor által kalibrált filmmakert nem barmolja el az ha váltasz profilt. Ezek a kép módok végül is csak beállítások, nem valós másik módja a panel hajtásnak. Többnyire csak EOTF görbe meg szaturáció. De ha ő írt neked saját LUT-ot akkor az marad minden esetben - szerintem, de én csak elmélkedem tudás nélkül!
-
hunspikey
őstag
válasz
Thread62
#113371
üzenetére
Én rengeteg 1000 fps videót készítettem a G3-omról és nulla egész nulla dupla frame van kint a valóságban. Szó szerint azonnal rajzolja a következő kockát, egyedüli megfigyelhető jelenség az annyi, hogy fentről lefelé rajzolja ki a következő kockát, azaz nem egységesen teljes képernyőn jelenik meg azonnal az új video frame. Ez mindenféle AI frame számítás nélkül értendő, 5:5 pulldown esetén. Amennyiben elkezdem a frame interpolációs csúszkát felfelé húzni, láthatóan az 5 ismételt frameből az utolsó, tehát közvetlen az új frame előtti egy számított frame lesz, ami érezhetően segít a szemnek feldolgozni a látványt. Én mondjuk utálom, mert szerintem a mozi az bizony 24p-vel röcög - az a jó

-
hunspikey
őstag
válasz
Quadgame94
#113250
üzenetére
ez esztétikai kérdés - én konkrétan felvágom az ereimet a kábelcsatorna látványától.. de nem vagyunk egyformák, elfogadom, hogy neked ez rendben van és nincs bírálat - csak én nálam nem elfogadott ezért írtam a kollégának, hogy szerintem a legkultúráltabb megoldás egy csini előtét fal - pl TV szélessége +oldalanként 20 centi, elég ha csak 10 centi mély és még el is lehet ezt színezni egy függőleges csíkban- így adva alapot a TV-nek - szerintem szép.
-
hunspikey
őstag
válasz
Rossi
#113247
üzenetére
pusztán azért mert sokkal erősebb a kék mint a fehér, nem a zajszűrés vagy a lángállóság miatt. én gyűlölöm a kábelcsatornát, szerintem nincs nála lehangolóbb látvány - számomra azt üzeni: elrejthettem volna ezeket a kábeleket, ha időben gondolkodtam volna.
akkor inkább horony maró és abba kis cső majd glett és festés - ez is kb 2 órás munka....
-
hunspikey
őstag
válasz
Fox Mulder
#113226
üzenetére
pontosan.. és nem volt mindig így - egyszer csak jött egy frissítés (G3) és elmúlt ez a funkció, pedig ez volt az egyetlen jó számomra a YT-ban...
-
hunspikey
őstag
válasz
eL Geri
#113015
üzenetére
Én ezt amit írsz sosem tapasztaltam, pedig amúgy én is így gondolnám jónak. Illetve tulajdonképpen mi a bréért nem lehet ezt konfigolni a menüben? Van már az összes tetves streaming szolgáltatónak dedikált gombja, de persze erre az alap funkcióra nincs gomb a TV távirányítón - pedig mekkora lenne?
-
hunspikey
őstag
válasz
MaxxDamage
#112997
üzenetére
Az egy stand by tartalom detektáló algoritmus, ami leveszi a fényerőt - pont azért mert tudja hogy úgy hagytad. Semmi köze a melegedéshez inkább az inaktivitáshoz. Sajnos volt olyan FW bug a régi c9-cx szériáknál, hogy túl agresszív volt ez az algoritmus és pl hosszabb sötét jeleneteket nem detektált elég stimulusként és még lejjebb vette a fényerőt - na így lett az 1 nites trónok harca éjszakából 1 perc után 0,2 nites trónok harca pitch black hibrid

-
hunspikey
őstag
válasz
Tizedespont
#112991
üzenetére
A teljes G széria hűtött mint a Sony-k. Szóval nem találkozni ilyesfajta fényerő csökkenéssel normál használat közben. Asszem Vincent tesztelte, ha jól emlékszem max SDR fényerőn végül is 15 perc után el kezd csökkenni, de felejtős, mert ilyen tartalom nincs.
-
hunspikey
őstag
válasz
Sasi001
#112850
üzenetére
Ezt adom, viszont én megnéztem a Vincent videóját ahol ezt a kettőt teszteli úgy, hogy kitesz 1 percig egy 100-as SDR értékes fehér négyzetet, aztán fekete slide és arról szól a dolog, hogy meddig tart a ghost. A G3 / G4 kiheveri kb 5 másodperc alatt, míg a Samun világít még vagy egy percig, amiből arra lehet következtetni, hogy többszörösen beégés hajlamos a Samu a MLA LG panelhez képest.
-
hunspikey
őstag
válasz
HarryMason
#112739
üzenetére
Nekem van egy első gen Samsung Q60 qd-led lcd tv-m is és az is recseg.
Én egyébként azt csinálom hogy kicsit előmelegítem: SDR 50-es fényerővel neten elolvastom a híreket (kb 2 perc) aztán már jó is lesz.
Egyébként idővel (nekem most lesz 2 éves) rengeteget javul, nálam már alig roppan egyet egyet sokáig sötét jelenet után ha DV-ben jön egy kotta csúcsfényes nappali jelenet. De mivel megy a Denon valós tartalommal nem hallom.
-
hunspikey
őstag
válasz
HarryMason
#112733
üzenetére
Nálam 77G3 van és ez is hőtágul, ha fényes tartalmat mutat sokáig. Aztán kikapcsolódáskor vissza, mint a lada kipufogó. Előtte 65C9 volt - az is recsegett. Ezek ilyenek
-
hunspikey
őstag
Én szerintem az 5 év panel gari kizárólag a G1- G4 privilégiuma volt.
-
hunspikey
őstag
válasz
alaves
#112541
üzenetére
Óvatosan azzal a dinamikus kontraszttal, asszem csak az alacsony álláson hoz a fekete közeli részleteken, a többinél növeli a kontrasztot azáltal hogy sokkal fényesebbre, (akár részlet vesztés árán) teszi a közepesnél világosabb részleteket.
Szerintem ennél sokkal jobb megoldás a kifejezés fokozó fényerő opcióval de még ennél is jobb konfigurálni egy profilt ahol némi IRE nindzsáskodás alkalmával IRE 2.5 - 20-ig bele tolsz mint állat. Akár +20-as értékeket is.
Illetve ténylegesen világos nappal nem ördögtől való a fekete szintet feljebb venni picit mondjuk 53ra
-
hunspikey
őstag
válasz
huby80
#112516
üzenetére
Hát ha nincs kamera, akkor nem tud arról a képről ami a TV-ben keletkezik, tehát a beépített streaming appok képét nem tudja feldolgozni - ilyenkor külsős hdmi-s eszközt kell használnod.
A kemarás szerintem teljesen jó, főleg, hogy én faszán rájöttem, hogy NEM KELL a TV tetejére tenni elég csak lazán elé hanyatt dobni - a szoftver tudja ezt a fajta elhelyezést is és szépen helyesen kezeli a képet.
-
hunspikey
őstag
válasz
huby80
#112507
üzenetére
én 77 colos LG G3-at alakítottam philipsesre govee-val - dual kamerás verzióval, hogy streaming is jól menjen. SDR esetén makulátlan, HDR-nél néha kicsit színt téveszt, értsd a nagyon világos árnyalatokat kéknek látja de ez egyáltalán nem zavaró, cserébe iszonyú frankó és pihentető vele TV-zni!!!
-
hunspikey
őstag
válasz
Vhiktor
#112493
üzenetére
DV esetén a filmmaker mód nekem teljesen gyári - nem ninjáztam szét az IRE szinteket, hozzá se nyúltam kivéve egyetlen egy paramétert: a gyári 10-es élességet levettem nullára, nem tudom ez okoz-e gari vesztést

Szóval nem, a fekete villogás nem ennek tudható be, bár az is igaz, hogy 49-es fekete szint orvosolja - de ekkor meg near black részlet vesztés van - legalábbis a szemem számára.
Amit te írsz jelenség az egyébként nem kb az amikor az arcok éle mentén egy világos kontúr jelenik meg mozgás közben (én eddig ezt hittem)?
-
hunspikey
őstag
válasz
alaves
#112489
üzenetére
Nálam kajak úgy néz ki a hiba mintha a TV szoftvere kb magától pár frame erejéig a fekete szint csúszkát felugrasztaná 55-re majd vissza 50-re. Rettenetesen idegesítő, még kész szerencse, hogy abszolút műsor függő. Vannak olyan sötét jelenetes műsorok amik meg tök jól lemennek...
-
hunspikey
őstag
válasz
alaves
#112440
üzenetére
Nem tudom itt mi a brét kéne látnom, mert azt nem mondtátok. Én egy kotta fekete alapon elhelyezett tucatnyi különbőző árnyalatban időszakosan szereplő négyzetet látok, de nem villog semmi. Tehát pl van sötét cián zöld aztán picit más árnyalatú sötét cián zöld.
Mit kéne látni??
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
válasz
alaves
#112416
üzenetére
A víz hullámzás, meg a fű, meg minden egyszerű algoritmussal nem jól leírható sűrű képi adat bizony zabálja a sávszélességet, de a Kavos említett jelenete nem ilyen. Kb 1 Mbit is elég lenne, mert lófasz sincs a képen, egy kotta fekete alapon egy két figura azt kész. Easy - lenne, ha a fekete nem fluktuálna mint az euró árfolyam....
-
hunspikey
őstag
válasz
alaves
#112406
üzenetére
Figyeltem rá, hogy az stream infó kint legyen minden visszanézéskor és legalább 20 másodperccel korábbra tekertem vissza a jelenetet, hogy az appnak legyen ideje rendesen feltölteni a puffert és max bitrátára váltani - ez most a netflixnél olyan 18Mbit / s.
És számtalanszor megismételhető konstans eredmény jön ki: filmmaker 20-ból 20x villog, Vivid 20-ból egyszer sem. Szóval nem a tömörítés - egyszerűen máshogy kezeli a fw a különböző profilokat. De Vhiktor elvileg valamikor idén meglátogat és ránézünk élőben.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#112391
üzenetére
És az a röhej, hogy nem az alap kotta 0 nites fekete villog, hanem egy elég szép láthatóan szürke "fekete" az alap és ez emelkedik tovább villanásszerűen. Szemre kb olyan a fekete, mint a legutolsó gen pana plazma fekete - tehát olyan 0,003 magassága, ami sötét, de a szélesvásznú területen kívüli valós 0 nithez képest nagyon könnyen meglátható.
Szóval van egy video anyag, mely 50-es fekete szint mellett nem tud 0 nites feketét és ez villog. De ha beteszem "vivid"-be akkor meg jó - szerintem ez óriási baki.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#112302
üzenetére
Ez nem ennyire egyszerű.
Ugyanis a gond az hogy vannak filmek és jelenetek ahol csak bizonyos képi módokban villog a fekete.
És ez már gond, mert ha van olyan profil ahol minden fekete részlet meg van de mégse villog akkor értelemszerűen a villogó profil hibás.
A netflix Kavos sorozatának alvilági jelenete pl ilyen.
És a mostani firmware előtt bizony a Filmmaker hibás volt mértem villogott míg az élénk meg nem.
-
hunspikey
őstag
válasz
torma1981
#112181
üzenetére
Az a baj, hogy régen ez működött, mert pl C9 és C3 között a jóisten se tudta megmondani, hogy mi a különbség a képét tekintve. Hangban még jobb is volt a c9... szebben szólt, sokkal öblösebb rendes mélyek voltak benne és volt DTS is.
Viszont mostanában rákapcsolt az LG
A G3 látványosan jobb a G2-nél míg a G5 köröket ver a G4-re. Szóval ha fennmarad a fejlődés akkor mindig azt fogod érezni, hogy ténylegesen régi, gyengébb technikát veszel az újhoz képest.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Diablo IV
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- iPhone topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen nyomtatót vegyek?
- AliExpress tapasztalatok
- Autós topik
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- További aktív témák...
- Huawei P30 Lite / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Samsung Galaxy S10 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Keresünk iPhone 14/14 Plus/14 Pro/14 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Vostro 3425 6magos Ryzen 5 5625U 16GB RAM 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





