-
Fototrend
Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
jozsi252
veterán
Köszi! Bocsánat hogy csak most írok csak most jutottam előrébb a dolgokkal. Union biztosítóval felvettem a kapcsolatot, és mondták hogy akkor módosítják december 1-re az évfordulót mert náluk is 11.10 szerepel a rendszerben.
Viszont lenne még egy dolog. Most a Casconál C08-ba leszek 12.01-től. A kártörténeti igazolást a Postától le tudom valahogy online kérni, vagy azt csak akkor lehet ha a szerződésem megszűnt velük és ők elküldik emailben vagy postai úton?
Mert az mindenképp kell hogy C08-ba legyek az Union-nál. Mert így 105 egy évre a biztosítás, amúgy meg 79 ha igazolom a jelenlegi bonusom. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
IntelKiller7 #3571 üzenetére
Igen. Ha nem veszed bele akkor utolag fogjak modositani.
-
IntelKiller7
veterán
Sziasztok.
Volt egy balesetem ahol en voltam a karokozo.
aug 26-anntortent, de szeptember 10 korul adtuk csak be biztosito fele a papirt.
Oktober 23-an van a valto pontom, akkor mennek fel b7-be.
ugyhogy jovo het hetfoig tudok varialni.
Ha most kitoltom a biztositasok.hu-n a dolgokat, akkor bele kell foglaljam, hogy iden volt balesetem? Mert meg semmi hivatalos papir nem jott errol. -
jozsi252
veterán
Közben kalkuláltam egyet a Kötelező + Casco-ra és 115 000ft-os ár jött ki az Union-nál.
Most 42 a kötelező illetve 105 a casco. Tehát a 115 az bőven alacsonyabb, főleg ha a Posta emel a Casco díján, márpedig tuti emel mert 5 éve 60 000ft-ról indultunk.
Úgyhogy akkor lehet az lesz hogy újrakötöm most már a kötelezőt cascot együtt.Viszont van egy kérdésem ezzel kapcsolatban. Az évforduló 11.09 a kötelezőnél a casco-nál pedig valami miatt 12.01. Pedig amikor a kocsit vettem akkor a szalon egyszerre kötötte nekem. Ez nem tudom hogy a francba van, de mindenesetre nem fog gondot okozni hogy most újrakötöm a szerződést? Ergo 11.10 és 11.30 között 2 Casco szerződésem is lesz ha jól gondolom.
Köszi!
-
jozsi252
veterán
Sziasztok
Már jó pár éve az Union-nál van a kötelezőm. Most jött ki a kövi éves díj értesítés és 42-ről felemelték 49-re az éves díjat. Kíváncsiságképp Netrisken keresztül kalkuláltam egyet és ott meg 35 szintén az Union-nál. Most ilyenkor mit csináljak? Simán Netrisken keresztül kössem újra ugyanahhoz a biztosítóhoz, vagy hívjam fel a biztosítót azért?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisharsany #3565 üzenetére
Kitartás, egyszer egy ilyesmi ügyünk 3 évig húzódott mire fizetett végre a biztosító...
-
kisharsany
aktív tag
válasz
kacsaesokos #3563 üzenetére
Remélem nem az Alfa a károkozó biztosítója.
Nekem már július 26. óta húzódik az ügyem velük, szintén károsultként. Jelenleg azért nem haladunk semmit előre, mert egy határozatra várnak a Rendőrségtől, amiben kijelentik ki a károkozó. Közben a kocsi áll a karosszériásnál. A Rendőrség elküldött egy dokumentumot, amiben meg van jelölve a feltételezett elkövető, de ez az Alfának nem elég. Mivel 3 szereplős a baleset, és egy hete elhunyt az egyik utas, ezért büntető eljárás van folyamatban, amiben az egyik sofőr még ki sincs hallgatva, kórházban fekszik. Bírósági tárgyalás lesz, jó esetben egy éven belül, addig nem fog születni végleges határozat a tényleges okozókról. A Rendőrség amúgy segítőkész, a héten elküldte a jegyzőkönyveket a tanúvallomásommal, de az Alfa azóta sem reagált. Mondjuk a legutóbbi válaszuk is 15 napon túl volt. Ha az Alfa a következő válaszlevelükben sem akar fizetni, akkor a létező összes platformon megy a feljelentés. Egyébként 3 telefonos beszélgetésben összesen 8-szor tájékoztattak félre az ügymenettel kapcsolatban, mivel azt mondták, hogy a szerviz fogja megállapítani, hogy javítható-e az autó, közben az Alfa meg feltette roncsbörzére és gazdasági totálkárosra vették az autót úgy, hogy előzetesen nekünk erről semmiféle tájékoztatást nem adtak és a szerviz meg sem bontotta még az autót.
Egy igazi rühes sz@rkupac banda.
Bocs, ki kellett írnom magamból... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
kacsaesokos #3563 üzenetére
Genyók.
Akkor hívd fel őket, 3 napon belül szoktak küldeni kárszakértőt.
-
kacsaesokos
tag
Elhajtottak, mivel online történt a kárbejelentés. Ez igazából csak azért dühítő, mert fel is hívtam őket, hogy mehetek-e és persze mondták, nyugodtan, intéznek mindent. Hát mégse.
Szóval a károkozó biztosítójával kell felvenni a kapcsolatot, majd kárszemle után mehet szervizbe... -
krypton
senior tag
Sziasztok!
CASCO-t ha elfelejtettem időben felmondani tudok még valamit tenni?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kacsaesokos #3555 üzenetére
Igen, ha leadod a márkakerben ők intéznek mindent a továbbiakban.
-
kacsaesokos
tag
Sziasztok,
Ma reggel a parkoló autómat bal elől meghúzták. (Toyota Rav4 6 éves) Papírozás megtörtént az e-kárbejelentőn, elismerte a felelősségét. Mi a következő lépés? Bevihetem a márkaszervizbe és megy minden a maga útján, vagy kell valami más is? A károkozó biztosítója már küldött egy emailt, hogy töltsem fel a képeket, aztán kárszemle és javítás, de főleg a javítás helyszínét én szeretném megválasztani. -
GalaHU
addikt
Casco+kötelező kombinált biztosítással kapcsolatban lenne kérdésem:
Tavaly októberben vettünk szalonból egy új RAV4-et, 40% önerő befizetésével a Toyota Finance-on keresztül. Mindent a kereskedésben intéztek a biztosításokkal kapcsolatban (elég büdös volt a dolog, van egy saját biztosításokkal foglalkozó dolgozójuk és nagyon nyomatták) de mivel az akkori összevetésben a biztositas.hu ajánlataival csak pár ezer forint volt az éves különbség, nem rugóztam a dolgon és szerződtünk az általuk javasolt Allianz-al.
Most jött meg az évfordulós díjmódosítás és ezt összevetve a többi biztosító jelenlegi ajánlataival már több mint 100.000 Ft-al olcsóbbat kaptam az Union-tól.
A tavalyi "vakítás" része volt, hogy az Allianz felel meg csak a Toyota Finance követeményeinek ami akkor is megmosolyogtató volt, de aktualitása igazán csak most lett.
Érhet valamilyen hátrány ha átszerződöm? Egyáltalán kell-e tájékoztatni a finanszírozót a Casco-cseréről? Mondhatja-e a finanszírozó hogy ezt nem fogadja el? (nyilván a kalkulációba beírtam hogy finanszírozott az autó) Ha nem fogadja el és én közben már leszerződtem az Unionnal, akkor hogyan tovább?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisharsany #3550 üzenetére
Keress másik szervizt szerintem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Peter.70 #3549 üzenetére
Sehogy, ezért írta a kárszakértő, hogy további vizsgálatot igényel. Ilyenkor az a bevett szokás, hogy a szervíz megbontja az autót (helyreállításhoz amúgy is meg kell) és ha van további látható sérülés akkor pótszemlét kérnek. Ilyenkor kijön újra a kárfelmérő és megnézi újra az autót és ha szükséges módosítja a kárszekértői véleményt, ami alapján fizet a biztosító.
-
kisharsany
aktív tag
Igen, a mi értelmezésünk szerint is ezt jelenti, de a szerviz szerint így nem kezdhetik el a javítást. Van egy sejtésem, hogy nem is akarnak vele foglalkozni.
Egyébként azt is kérdeztük tegnap és ma is a biztosítótól, hogy akkor mi a helyzet, ha elkezdi a szerviz a javítást, leszedik a karosszériaelemeket, levágják a küszöböt, majd alatta további károsodást találnak és az avulás miatt nekünk már saját költségen olyan sokat kellene beletenni, hogy azt már nem akarjuk finanszírozni.
Erre az volt a válasz, hogy ne a legrosszabb forgatókönyvből induljunk ki, erre ő nem tud válaszolni. Itt is azért már ment fel bennem a pumpa...Egy biztos: sose legyen balesetetek.
-
Peter.70
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisharsany #3547 üzenetére
Hülyék lennének mondani, mert azzal csökken a profitjuk. Egy hatóságnál felnoymás sokat lendíthet az ügyön, mert kötelesek teljeskörűen tájékoztatni.
A további vizsgálat itt azt jelenti, hogy meg kell bontani a kocsit és akkor derülhet fény arra, hogy van-e struktúrális/egyéb sérülése az autónak, vagy egy sima elemcserével megoldható a javítás.
-
kisharsany
aktív tag
válasz
Peter.70 #3546 üzenetére
Most kaptam két helyi kárrendező kontaktot, illetve még megy a huzavona a szerviz-kárszakértő-biztosító között.
Kárszakértő kiállította a kárfelmérési jegyzőkönyvet, amelynek a végén van egy ilyen mondat: Gazdaságosan javítható: További vizsgálat
Emiatt a márkaszerviz nem hajlandó hozzáfogni az autó javításához, mert szerintük még további vizsgálat szükséges.
A biztosító, aki az Alfa Biztosító, nevezzük nevén őket, tegnap már nagyon lekezelően beszélt velünk, hogy nincs itt semmi probléma, vigyük a szervizbe, lehet javíttatni.
(Ma meg már úgy kezdte az ügyintéző, hogy látja, hogy már két kollégájával beszéltünk, mit akarunk még...)
De mondom a nőnek, hogy a szerviz nem fogadja, és ki vagyok én, hogy megmondjam a szervizes embernek, hogy tesó, te nem jól tudod hogyan kellene végezd a munkádat.Mindenesetre minden biztosítós beszélgetésről kikértük a hangfelvételeket, de még mindig nem küldtek egyet sem, pedig szombat óta mindig beszélni kell velük valamiért, mert mindent úgy kell harapófogóval kihúzni belőlük.
Pl. ha nem kérdezek rá, hogy az autó törése, szátvágása miatti értékcsökkentést ki fogja nekünk megtéríteni, akkor maguktól nem mondják, hogy erre be lehet nyújtani kártérítési igényt. -
Peter.70
addikt
válasz
kisharsany #3543 üzenetére
Próbáld meg fel venni a kapcsolatot a hybrid garázzsal. Az én autómat is Ők csinálták. Mindent intéztek. ( ajtó, sárvédő csere, stb ). Az enyém 2015-ös és nem avultattak.
Talán nem csak hybriddel foglalkoznak -
Qru
MODERÁTOR
Jogos én látod csak a gépjármú biztosítási lábukra fókuszáltam. Legutóbbi infók szerint a befektetési részlegüket egy Francia cég akarja megvenni. Ez egy bármilyen magyar cégnek túl nagy falat lenne.
Amire te gondolsz az Allianz Bank felvásárlása az FHB által: [link]
De nem tudom hol van a lóvéd pontosan, így be kell érned ennyivel.
-
Peter.70
addikt
válasz
kisharsany #3537 üzenetére
Milyen idős az autó?
-
Bocsánat, úgy értettem, hogy nyugati. Nem teljesen vagyok biztos a kérdésben, mert az FHB bankkal összefüggésbe hozták, hogy valamelyik részét felvásárolták anno 10+ éve. Tudtommal jelenleg az Allianz Hungária 100% német tulajdonban van, azért is lenne ez nekem érdekes, mert magyar tulajdonú biztosítónál nem tartanám a pénzem.
-
Üdv,
Az Allianz Hungáriáról tudja-e valaki, hogy milyen tulajdonban van? Konkrétan arra gondolok, hogy európai vagy magyar.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisharsany #3537 üzenetére
Szerencsere a birok is utaljak a biztositokat,.ha az ugyved azt mondja erdemes nekifutni akkor egy percig se habozz
-
kisharsany
aktív tag
Köszi az infókat! Utánajártam jobban a témának, elég nagy szívás. Ráadásul akkor fog kiderülni mit kell még cserélni, javítani az autón, amikor elkezdik szétbontani, amiből az is következik, hogy még egy rakás pénzbe kerülhet nekünk a javítás, amit meg ha már úgy ítélnénk, hogy túl sok, ott lesz egy darabokban lévő, szétvágott autó, ami már sosom ér annyit mint a baleset előtt.
Gondolkodok egy ügyvéden, mert azért nehéz ezt lenyelni, hogy semmiről sem tehetek azon kívül, hogy rosszkor voltam rossz helyen. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisharsany #3535 üzenetére
Azok akkor is uj alkatresznek szamitanak. Hulyeseg nyilvan de sajnos ez a szabaly. Ez igazabol nem karterites, csak veszteseg csokkentes.
-
kisharsany
aktív tag
De hogy érhetne többet az autó, mikor szétdarabolják és össze lesz toldozva-foltozva "új" elemekkel? Eladáskor ez óriási értékcsökkenés lesz...
Másrészt kizártnak tartom, hogy a VW raktárában a kedvemért tárolnának originál 1T3 Touran ajtókat, küszöböt és még ki tudja mit, aminek a gyártása 2015-ig tartott, ergo ugyanúgy bontott alkatrészből lenne újraépítve az autó mintha én vadásznék hozzá a netről. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisharsany #3533 üzenetére
Igen, az avultatás miatt nem fizetik a teljes árát egy új elemnek, mert a biztosító szerint így többet érne a kocsid javítás után mint előtte. Nyilván röhej de sajnos így van.
Bontóból lehet esetleg vadászni hozzá, ha nincs szín azonos akkor azt még fényezni is kell...
-
kisharsany
aktív tag
Sziasztok!
Szombaton baleseteztem az autóval: előttem lévő Kiás bekanyarodott balra, szemből jövő Audis 140-ről, utolsó pillanatban fékezve belécsapódott, majd a Kiáról lepattanva belevágódott a VW Touranomba. Az autóm bal oldala a két lökhárító között összetört, még van benne A4-es méretű darab az Audiból amit nem tudtam kihúzni.
Én teljesen vétlen vagyok, minden tekintetben szabályosan közlekedtem, az autó is műszakilag kifogástalan volt.
Kaptam egy rendőrségi igazolást, ami alapján el tudtam indítani az ügyet a biztosítóval, ugyanis a többi sértett és az Audis mentőhelikopterekkel és mentőautóval lett elszállítva, így a helyszínen nem volt lehetőség biztosítási ügyeket intézni.A lényeg, most ott tart a folyamat, hogy az autót kárszakértő megvizsgálta, szerinte a biztosító javíthatónak fogja elbírálni, de ez majd a szervizben történő megbontás után fog igazából kiderülni.
Felvettem a VW márkaszervizzel a kapcsolatot, ők azt mondták, hogy ha gyári alkatrészekkel történik a javítás, akkor annak csak az 50%-át fogja állni a biztosító.
Ilyen létezik? Honnan szerezzek utángyártott ajtókat? Honnan szerezzek ugyanilyen utángyártott felniket?
Holnap fogok tudni erről beszélni a biztosítóval, de addig is aki jártas a témában, ez valóban így működik?
Gyakorlatilag egy nyomorult összetöri az autóm, ami ezek után ha meg is lesz javítva, a töredékét fogja érni és még csak gyári alkatrészekkel sem lesz pótolva az eredeti állapotnak megfelelően? Arról nem beszélve, hogy ki tudja milyen menetdinamikai gondok lesznek később is... -
hhenry
őstag
Sziasztok!
Eladtam az autóm és múlt héten jött az email a törlésről, -83.000 forintban maradtam (Allianz) ezt az összeget kiutalják vagy milyen módon kapom vissza? illetve mennyi idő alatt? -
diegho
nagyúr
Sziasztok
Adott egy kötelező és egy casco, de van kb 2 hét különbség a fordulónap között. Előbb a kötelező természetesen. Ha kalkulálok egyben kettőt online, akkor mi fog történni? Casco is előbbre ugrik, vagy ez hogyan működik?
-
-
robag93
aktív tag
Sziasztok! Lett egy kár, de nem vagyok benne biztos, hogy Casco önerő feletti lenne, vagy max. marginálisan. Ilyenkor megéri Cascora csináltatni? Azon túl, hogy nekem kell eldönteni, mik a retorziók itt a következő kötéskor pl.?
Egy másik kérdésem a sorrenddel kapcsolatos. Tegyük fel bejelentem a kárt a biztosítónak. Ilyenkor kijön valaki szemlézni és ajánl egy összeget vagy meg kell csináltatnom és állják a számlát? Ilyenkor még dönthetek úgy következmények nélkül, hogy inkább magam költségére csinálom meg? -
Imy
veterán
Köszönöm, akkor az eurotax felejtős, majd megmondja a biztosító, remélem korrekten.
A többi része GTK esetén úgy van ahogy írtam? -
Imy
veterán
Casco esetében, ha megállapítják, hogy gazdasági totálkáros a kocsi, akkor mennyit fizetnek ki? Eurotax ár - önrész - éves casco díjja, ilyet olvastam, ez így van? Egy ismerősöm is ezt mondta, mert napokban mentek bele, és a kárszakértő azt mondta neki, ez valószínű GTK.
Amúgy Eurotax árat honnan lehet megtudni? -
Stylewars_kp
őstag
válasz
Stylewars_kp #3516 üzenetére
Tájékoztató oldalon 15 napot találtam. Várok türelemmel.
-
bandi0000
nagyúr
Ha körbepolíroztatom és nagyjából javítják, akkor azt elfogadják hibátlannak, vagy mivel látszani fog, azt se? Vagy kérdezzek kettőt és könnyebbet
Azon agyalok, hogy polír előtt kössem-e meg, vagy lehet csak havira kötöm és akkor gondolom lemondható bármikor és újraköthetem
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Stylewars_kp #3512 üzenetére
Általában 15 nap szokott lenni de az Allianz szigorú, ott 24 órán belül kell.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Stylewars_kp #3510 üzenetére
Kb igen. Vagy a fényezésre nem adnak egy fillért sem.
-
-
bandi0000
nagyúr
Sziasztok,
Tudtok adni egy gyorstalpalót, hogy mire kell figyelni casco esetén? Ez lenne az első egy 2021-es Passatra
Ami nekem kérdéses, hogy hány évig fizetik az új árakat törés esetén? Tehát pl én csinálom a kárt, begurulok a VW-hez megcsinálják horror áron, akkor fizet rendesen?
Önrész esetében netrisken azt láttam, hogy min 100k legtöbb esetben, ez mit jelent? Ha nem éri el a 100 at a javítás, gondolom akkor is annyit kell fizetnem, viszont ha 2 milka lesz akkor mennyi lesz?
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Groupama oldalán Casco-ról a következő tájékoztatás olvasható:
"Új autó új alkatrészekkel
Ha az autód fiatalabb 8 évesnél, az új alkatrészek árát fizetjük egy esetleges törés után."azonban az évfordulós értesítőmben a következő szerepel:
"Új értéken térítünk
Ha autója 9 évesnél fiatalabb, akkor az új alkatrészek árát térítjük töréskár után (kivéve a kipufogót, az akkumulátort és a gumiabroncsokat)..."persze a biztosítási feltételeket ismertető dokumentumban az előbbit alátámasztó mondat van:
"Amennyiben a jármű kora meghaladja a 8 évet (a jármű kora évben számítva: a káridőpont évének és a jármű gyártási évének a különbsége) a biztosító a jármű minden más elemének sérülése esetén is értékemelkedést von le."Nekem az első két mondat jelentése ugyan az csak 8 illetve 9 számokkal, akkor most mégis hogy van ez?
Mellesleg 2024.08.16. óta van casco az autón -idén 8 éves- de az évforduló 2025.08.01. (2027.07.31.-ig díjrendezett). A díjértesítőben az szerepel hogy "...a biztosítási időszak végére – 30 napos felmondási idővel – írásban felmondhatja.". Ezek alapján jól értem jelen esetben a cascomat már nem tudom felmondani?
Köszönöm a segítséget!
-
karlkani
aktív tag
Szia!
Üzenet küldése, személyes adatok módosítása, állandó lakcím módosítás.
-
diegho
nagyúr
Sziasztok,
Netrisken állandó lakcímet hogyan lehet módosítani?
Új hozzászólás Aktív témák
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3327, 94% Akkumulátor
- 157 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060
- új akku Ár/ÉRTÉK BAJNOK! Dell Latitude 5330 i3-1215U 6magos! - 16GB 256GB 13.3" FHD 1 év garancia
- GeForce RTX 2060 (OEM HP) Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest