Új hozzászólás Aktív témák
-
szilchi
őstag
Szép napot!
Az alany újfent a w211 E500-am.Tavaly vettem 4 másik gyári Mercedes felnit és most mikor gumishoz kellett vinnem az egyiket kiderült,hogy van benne,elvileg gyári,TPMS szenzor.
Pár kérdés:
-tényleg gyári lehet,nem valami kínai?
-Vajon még jó lehet?Ki tudnám deríteni valahogy?
-láttam elemes,ha nem jó akkor cserélhető vagy ha lemerül kuka?
-vagy gondolom beviszem Merci szervizbe ahol 70.000/db áron szivesen kicserélik....
-ha esetleg jó a w211-el valahogy össze tudom hozni vagy esélytelen, mivel valamilyen másik Mercedeshez való és csak is azzal hajlandó kommunikálni?
- -
ricsmoka
tag
Bontót kérdeztél?
-
Simivok
senior tag
sziasztok,
esetleg valakinek van ilyen?
enyémről lekopott a festék és nem túl esztétikus.
köszi!
-
Vesa
veterán
válasz
barnam_ #14905 üzenetére
Ez jó hír, de érthetetlen, hogy ez miért nem alap? Ez pont akkora hülyeség, mint ahogy most a PHEV-eknél egy feláras extra a DC töltés. Még csak nem is drága, 200k körül van. Pedig hatalmas különbség van az autó képességében akkor ha csak AC-n képes tölteni, vagy ha DC-n is. Előbbi legjobb esetben is 2 óra alatt tölti fel az akkut (maximumon), utóbbi meg 30perc. Mégis valami okos a Mercedesnél kitalálta, hogy a DC ne legyen alap, csak egy extra. Pedig hosszabb utazásnál nagyon fontos lenne, hogy hibrid módban tudjon menni a kocsi, mert akkor kb. 2-3 litert fogyaszt. De ha lemerül az akku, akkor már a dupláját vagy többet. Ha csak AC töltést tud az autó, akkor fel sem merül, hogy tölti a user, mert senki nem fog 2 órát várni egy töltésre. De 20-30perc DC-vel az még élhető 3-400km távonként, főleg, ha cserébe fele annyit se fogyaszt a kocsi.
Néha nem értem a németek észjárását.
-
Vesa
veterán
válasz
ParmaBoy #14906 üzenetére
Kíváncsi leszek az eladási számokra, de ez az avétos forma -elnézve a kínai gyártók scifi-be illő, modern megoldásait melyek körül csak úgy nyüzsögnek az emberek a kiállításokon-, nem hinném, hogy kínában annyira menő lesz. De legyen úgy, mert nem áll túl jól a szénájuk. Pont ettől az autótól várják a nagy robbantást...háááát...
Mindenesetre, én nár nézegetem a BMW-ket és az Audikat.
-
Vesa
veterán
válasz
KROK640 #14902 üzenetére
+1, a segge viszont nagyon jó lett. Kár érte.
Egyébként technikailag űber az autó, csak egy baj van vele, hogy kizárólag 800V-os töltőről lesz tölthető, mert sikeresen kispórolták belőle a konvertert. Ez a németeknél talán nem akkora érvágás, de itthon a töltők 90%-ka 400V-os, azokon nem lehet majd tölteni. Így hiába a szuper képességek, nagyon észnél kell majd lenni utazásnál a töltéstervezéssel, és nem biztos, hogy ennyi pénzért ezt le lehet tolni a vásárlók torkán. -
Vesa
veterán
válasz
barnam_ #14901 üzenetére
Olvasgattam a hivatalos MB youtube csatornát, ott is osztják őket rendesen a forma miatt. De a kinézet nyilván ízlés dolga, nem is azzal van a bajom hogy nem SUV (CLA nyilván hülyén is nézne ki), de ez a forma amellett, hogy számomra csúnya, még csak modernnek sem nevezhető. Konzervatív autót is lehetne szépen rajzolni, de ez a kocsi nekem olyan érzést kelt, mintha ráesett volna az elejére egy betontömb. A Tesla koppintás LED csík pedig kifejezetten kínos, főleg, mivel meg akarták tartani a jelenlegi design-t (lökhárító és grill) amibe viszont egyáltalán nem illik bele. Gondolom ezért lett olyan az eleje, mintha rálépett egy elefánt.
BMW-re még kíváncsi leszek, bár a Neue Klasse sem az a forma, amire vágynék. Nem tudom akkor mi marad? Audi??
-
Az elöl végigfutó LED csíkot leszámítva szerintem kifejezetten csinos egy EV-hez képest. Végre nem SUV vagy felfújt gombóc méretű elektromos autó.
Ültem limuzin CLA-ban, hát belül eléggé érezni, hogy alsó kategória. Az egy műanyag alatt lakó kijelzők, mint műszerfal elég gagyi szerintem. Hátul 185cm-vel erősen limitált a fejtér... ez a kombiban valószínűleg jobb lesz.
De 2 tonna körül van (ami jónak számít szvsz), 792 km hatótávot adnak meg, DC-n 10%-80%-ra 22 perc alatt tölt.
Ezt a hajtást berakják egy prémiumabb autóba valami normális formaterv mellett, és megvan oldva. És még az alap 250-es is meglepőt gyorsult a lámpától indulva.Lényeg a lényeg, egy ilyen C kombiban EV-ből még el is gondolkoznék rajta, ha majd annyi töltő lesz mint amennyi benzinkút...
-
Vesa
veterán
Én ennek a közelébe se megyek. Úgy néz ki, mint egy béna Opel. Ha ez lesz a követendő vonal a többi Mercedesnél is, akkor a következő autóm ismét nem Mercedes lesz. Mondjuk amit eddig láttam belőle, annak alapján a BMW Neue Klasse sem az én világom lesz.
GLE szerintem jövőre várható legkorábban. -
Vesa
veterán
CLA EV kombi
(ízlések és pofonok, de szerintem ez direkt ocsmány)
-
gabyka
aktív tag
Srácok, hátha tud valaki segíteni...s211 gyári rádiónál hogy tudok gyújtás pozitívot találni? Belemegy a két optikai szál és mellette egy barna, egy rózsaszín és egy piros/sárga. Az utóbbiaknál a piros és a rózsaszín mindig pozitív, ha kiveszem a kulcsot. Bluetooth modulnak adnék tápot...
-
Vesa
veterán
MBUX-os autósoknak: Nektek már jött értesítés a 2.6-os verzióról, vagy frissült OTA? Nekem még sajnos nem, pedig naponta nézem. A ChatGPT integrációt nagyon szeretném kipróbálni.
-
Vesa
veterán
válasz
barnam_ #14832 üzenetére
Ráadásul tökugyanaz, mint a mostaniakon. Engem nem zavar a kamukipufogó, mert valójában praktikus. Nem kormolódik el 2 éves korára a króm keret, nem fújja a füstöt a ruhámra ha pakolok a csomagtartóba. Tulajdonképpen ezért is csinálják (nem tartana nekik semeddig kivezetni még 5cm csövet hátra, de valójában a vásárlók többsége nem gerjed a V8-ra és a dupla real kipufogóra, gondolom ezt is kimérték patikamérlegen. Az AMG-k kiváltsága lett a real kipufogó, szerintem joggal, mert aki olyat vesz, az szereti a sportos megoldásokat). Engem inkább az zavar, hogy 10+ évek óta kb. ugyanaz a lökhárító és a grill is. Valaki vesz egy új autót 30-50M-ért, és nincs meg az érzése, hogy valami korszakalkotó friss design van alatta.
-
A koncepció modell kétségkívül vagányabb, az tény. Az is tény, hogy a biztonságra mentek rá, vagyis, hogy illeszkedjen be a jelenlegi modellek formavilágába.
Ha a két autót összehasonlítom, nekem főleg a lökhárító hiányzik. Miért kell ezt az AMG csomagos kamu műanyag légbeömlőt rátenni? Ráadásul egy EV modellre... remélem tesznek rá kamu kipufogó véget is -
Vesa
veterán
Így nézett ki a concept...ebben legalább volt némi fantázia, és volt egy ilyen morcos tekintete az autónak
Ez lett belőle. Szerintem unalmas. Gyakorlatilag úgy néz ki mint a jelenlegi autók, csak tettek rá egy Tesla LED csíkot.
GLE-ről nem tudok, idén nem hinném, hogy jön. -
Adamka14
újonc
Szép estét
Lenne egy 1995 mercedes benz c180 1.8t automata auto
Esetleg a csoportba nincs-e valaki akinek a vezérlés beállitási foka megvan e esetleg?
Válaszokat előre is köszönöm -
Vesa
veterán
válasz
KROK640 #14820 üzenetére
Igen valóban elhangzik, hogy nem engedték a teljes csillagot a karikával, de a végső modellen azért látszik, hogy nem emiatt szakadt el a koncepciótól. Ha képzeletben letakarod a lámpa körül, akkor kb. a szokásos Mercedes lámpatestet látjuk, csak beletettek egy csillagot. A koncepcióból úgy ahogy van, hiányzott a "lámpabúra". Ha nem is engedték a LED karikát, rengeteg más helyettesítő megoldás lehetett volna. Itt inkább az volt gondolom a döntés, hogy a meglévő modellek kinézetétől ne térjen el drasztikusan, így maradt a megszokott "lámbabúra", egy LED csíkkal és egy csillaggal. Az autó összhatása viszont ettől így nagyon megváltozott, ráadásul ez az orr részen végigfutó csík 1:1 Tesla. Nem fest jól, hogy láthatóan mennek mások után ahelyett, hogy saját megoldásokon dolgoznának. De ez csak az én véleményem, lehet, hogy ez lesz a legsikeresebb modell. Bár a kommentek többsége nem éppen pozitív eddig. Ennek ellenére emlékszem még a Bangle féle ocsmány 7-es BMW-re, a fél világ lepontozta -a BMW fanok pedig kis híján akasztást emlegettek-, mégis rekord mennyiségeket adtak el belőlük. Feltételezem, a Mercedes is patikamérlegen méri ki a vásárlói igényeket, és ennek megfelelően döntenek.
-
KROK640
nagyúr
válasz
Kleroo #14812 üzenetére
Úgy látom, hogy - ahogy a BMW egyre egyértelműbben - itt is kezd a kínai ízléstelen vásárlók tömege lenni a célcsoport. Illetve azok a milliomos ifjoncok, akik ebbe a tablet meg digitális világba beleszülettek, és nekik már kézenfekvő, hogy a műszerfal ésa formavilág ilyen legyen.
Egy W123 szerintem sokkal szebb autó ettől, kivül-belül, de ez csak az én véleményem -
KROK640
nagyúr
Az a "hűtőrács" az elektromos modellen gyakorlatilag egy led fal, ami apró csillagokat világít ki... Hát "fantasztikus".
A benzines alap modell még tetszik, bár az a kocsi egész elején végigmenő led csík, hát... hogy is mondjam nem olyan jó. A concept lényegesen jobban nézett ki, de gondolom ott nem nagyon vették figyelembe, hogy a törvények mit engednek és mit nem (ez el is hangik a videóban, hogy több dolog emiatt változott meg).
A hátulja az szerintem tök jó lett, sőt a concepthez képest még kicsit előnyére is változott.A belsejénél az a nagy képernyő no comment, egyedül talán az, hogy az anyós ülésen lehet játszani.
-
Vesa
veterán
válasz
Kleroo #14815 üzenetére
"Nem látom az értelmét miért ezt venném akár egy Peugeot helyett."
Azért a külsőn túllépve, ég és föld a két autó. Van itt a PH!-n is egy 5008 teszt, ha megnézed a videót, siralmas a teljes infotainment rendszere. Én is ilyenkor látom, mennyire jól működik a Mercedes. Nekem soha nem dobja le a wireless CarPlayt, minden működik, és minden nagyon jól működik. Azért a németek ebben még mindig nagyon jók. Vezettem most pl. kínai autót Spanyolországban, hát siralmas volt. Az autó alig volt fél éves, de már nem működtek dolgok, az orr kamera hasnzálhatatlan volt, a kijelző felülete akadt, a futóművet meg hagyjuk, kb. mint egy Lada. Nekem sem tetszik az irány ezzel a CLA-val, de nem emelném egy lapra egy Peugeottal, vagy sok más autóval sem.
-
Vesa
veterán
-
válasz
Kleroo #14812 üzenetére
Egyetértek veled abban, hogy a W213 (és W222) beltere nálam is a csúcs MB fronton, innen már csak lefelé van. Ugyanakkor ültem fullos (100k €) W214 E osztályban, és hatalmas kijelző ide vagy oda, jó érzés volt
Amit persze egy CLA nem tud és sosem fog nyújtani. Azért ne felejtsük el, hogy a megszűnő A osztállyal ez lesz a belépő modell. Ilyen értelemben az előző CLA sem volt egy high life, ez valószínűleg nem változik
csak most beraktak pár kijelzőt és kész a műszerfal.
Azt mondjuk nem tudom ki veszi az A és különböző variációit (CLA,GLA).
szerk.: viszont maga a model egy jó kísérlet az MMA platform, MB.OS és egyéb újdonságok tesztelésére.
Mint ahogy tették anno a W201-el is... az is valószínűleg egy istenkáromlás volt 40 évvel ezelőtt -
Kleroo
veterán
Külsöleg is hányok töle. Nem látom az értelmét miért ezt venném akár egy Peugeot helyett. Azon kivül hogy orrvérzős felára lesz mindennek, mit kapok cserébe?....
Uhh, igen, BMW F01, F10, F12. Ott volt számomra (is) a beltérdesign csúcsa.
CLS-t én annyira nem szerettem(csak magát az oracsoportot), de nagyon hozzámnott, megkedveltem (A w204-w212 belterétol hányok, pláne bimmerekhez hasonlitva, de a CLS-be kelloen jol átszabták) -
Szerintem nem olyan rossz. Oké, az összehúzott lámpák meg a gagyi világító mini csillagok nem gyönyörködtetik a szemet, de egy (belépő szintű) EV-hez képest oké a kinézete.
A műszerfal, na az tényleg nulla fantázia: 3 kijelző aztán ennyi.
Reméljük az infotainment legalább jó leszHa már az új MB.OS-be ennyi energiát fektetnek.
-
Vesa
veterán
válasz
Kleroo #14812 üzenetére
Nekem kívülről se jön be. Sikerült elrontani a koncepcióhoz képest. Abban legalább volt fantázia. Bár belül már az is gáz volt.
Pont annyit sikerült visszabutítani, hogy az egész hatás amit kiváltott, menjen a levesbe, és egy teljesen hétköznapi "semmi extra" unalmas, és csúnya autó legyen.Nekem a tabletekkel nincs bajom, valójában nagyon megszerettem mert végre nem pixelvadászat zajlik, hanem rendesen látni mindent, illetve nekem bejön a rengeteg szolgáltatás és kényelmi funkció, amit nyújtanak (sosem voltam egy gyorsulgatós típus, nem nagyon érdekel a teljesítmény és a többi klasszikus autós dolog). Az új CLA-nál az a bajom a kijelzővel, hogy ez a megoldás nem kényelmes, mert előre kell hajolni ahhoz, hogy elérjem. Ezt nem tudom mi a sz*rnak erőltetik (BMW/Audi detto)? Vagy akkor tartották volna meg a tapipadot a könyöklő előtt. A C218 beltere nekem is tetszett (bár számomra annak a korszaknak a legszebb belterét a BMW F01 jelentette), de eljárt felette az idő. A nagyobb kijelzőket nehéz -vagy lehetetlen- már integrálni egy klasszikus műszerfalba. Vagy függesztve lóg Tesla mintára, vagy viszik végig egy csíkban a fél autón. Önmagában a kijelzővel nincs bajom, de ahogy itt megvalósították, az nem igazán szép.
Engem a külső zavar jobban, mintha nem mernének változtatni. Szinte tökugyanaz alul a lökhárító mint pl. az enyémen, de már így nézett ki a korábbi generációknál is. Ez még csak a CLA, ez nem a luxusról szólt eddig sem, megvárjuk mit hoznak C/E/S fronton, de sajnos nem hinném, hogy megjelenésben hatalmas különbségek lennének majd ehhez a CLA-hoz képest. Lehet, hogy én is megyek vissza BMW-re, ha nem villantanak valami normálisat.
-
Kleroo
veterán
Szörnyen undorito
, nagyon nagy csalodas. A beltere is fortelmes. Ha ez az uj irany, akkor en nem leszek tobbet mar mercis (A mostan kifuto W213-C257 szeru belter szerintem pompas. giccses, es nem tul praktikus, és még recsegropog is, de mocskosul highlife érzet, kellene. Egyedul a muszerorak hianya ami hatalmas fajdalom(C218-amban szerintem a modernkor egyik legszebb oracsoportja van, imadom, ahoz kepest nagyon faj))
Szoval ezutan kijottek ezzel a nagy tabletes, gigakepernyos verzioval... ami izlesek es pofonok, legalabb meg mindig luxus szagu. De ez? Egy 5 éves Honda E is jobbnak hat.Azon filozok hogy C218bol vadaszok valami nagyon keves kilometeres gyujtoi allapotu peldanyt a letezo osszes extraval, es ennyi, az A merci
(mostani is pompas, de tudatosan alig extrazott, hogy ne kelljen vagyonokat hibákra költeni....csak az adblue rendszer azt mondta: fogd meg a söröm)
A 90es-00-10es évek egyre csodásabb szobor szerübb, pompás autoipari belterei után ez a legujabb éra, hogy egy nagy plexilap az egész ugy ahogy van, ittott kijelzokkel mogotte...ez lelombozo. -
Vesa
veterán
Új CLA...
Szerintem eléggé sikerült elcseszni a concepthez képest. Nem sok fantázia van benne... -
válasz
Eugene Roe #14808 üzenetére
Adblue-t én úgy tudom jobb tele tölteni mert úgy kisebb az esélye a kristályosodásnak. De teljesen az sem óvja meg.
-
-
Kleroo
veterán
válasz
Eugene Roe #14805 üzenetére
Amikor vettem, akkor lényegesen olcsóbb volt, emészthető árú. De így hogy már közelíti a milliót 2 szenzor cseréje, ez már röhej
Pedig sok haszna nincs, nyugisan közlekedve, spurival megtámogatva szinte alig kell adbluet fecskendezni. Ez csak egy pénzgép az eu-kartellnek
Gondold el mekkora agyrák lehet annak akinek mondjuk egy új árán 7milliós random tucatautónál is ezt az árat mondják. Lassan beérünk abba a norszakba hogy egy makzlátlan aztón a Nox csere anyagi totalkar. Bolond lett ez az iparág is...
(csodalom h nincs még lázadás a témában eu ellen)
-
Hát igen, a javíthatóság biztos nem szempont... nemcsak a bonyolultság miatt, hanem mert sok esetben lehetetlen hozzáférni, vagy hülye megoldások vannak.
Csakhogy két példát említsek: akku és légszűrő csere W124 és W205 esetén. Előbbinél tengernyi hely van és minden csatlakozó, csavar, stb. könnyen hozzáférhető, nem esik ki vagy ilyesmi. A W205-nél a fém kapocs ami össze szorítja a légszűrő házat, simán leesik a motortér aljára ha szerencsétlenül jön ki a lépés (nehéz vissza akasztani)...
W124-nél egy ilyen visszahajló kapocs van, nem tud leesni.
Vagy akku csere: W205-nél egy fém lemez van az akku tálca alatt, ebbe megy bele a leszorító csavar. Ki lehet találni: ez is kiesik a tálca aláW124: van egy menetes szár ami kilóg, ebbe tekered bele az anyát.
Ezek azok a példák amit saját kezemmel tapasztaltam. Lehet, hogy én vagyok béna, de ilyen banális dolgok nem voltak sose a 124-nél. -
Kleroo
veterán
Modern autok, mi mennyibe kerul:
CLS 220d-be egy NOx szenzor 370k, és illik parban cserelni
(ha netan az adbue pumpa/tartály korul van baj, az 1.5m nagyságrend)
A rogzitofek, fek oldali javitasa is minimum 100k (még nem szedték szét megnézni, vmi aprosag lesz valszeg a problema)
A legujabb tipusok led/laser fenyszoroinak darabja tippre kozelebb lesz lassan a 2milliohoz mint az 1hez. Megbolondult az autoipar
Ja, és nem premium márka hothatchébe 300ezer Ft elore a lengéscsillapito darabja egesz eu-ban- Ameriakaban 55ezer Ft-nyi USD. Igy 2025ben mar olyan arakkal talalkozom a szervizekben, hogy nem tudom értelmezni, mert nem 20%al drágább mint amennyit normálisnak tartok, hanem 2-3-4-5x drágább. Nem éri meg már, csak 15-20éves utángyártott alaktrészes autokkal járni, avagy garisokkal.
Lassan mindenki arra lesz raszoritva h corollaval jarjon
Új hozzászólás Aktív témák
- Béta iOS-t használók topikja
- Óvodások homokozója
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ingatlanos topic!
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call of Duty: Warzone
- Nothing Phone (3) – tervezett kaotika
- További aktív témák...
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A21s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest