-
Fototrend
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz szente80 #37454 üzenetére
"Nem tudom úgy belőni a képet hogy minden filmre azt mondjam vao"
Nem is fogod. Minden rendezőnek és fényképezőnek más a látásmódja és ezt másfajta színekkel, tónusokkal fejezi ki. Egy szomorú filmet te Transformers szerű csiricsáré színesen jelenítenél meg vagy elnyomott színekkel, esetleg fekete fehéren? Lásd pl. Schindler listája. Felesleges minden filmre ráhúzni a te stílusodat, mert úgy nem sok művészetet látsz, csak a te látásmódodat plántálod az agyadba újra meg újra.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz bendeguz76 #37857 üzenetére
Mert sosem a formátumtól szól jól valami, hanem a felvételtől és a keveréstől
-
PuMbA
titán
válasz rothfb #38007 üzenetére
"Szerintem csak arról van szó, hogy hozzá vagyunk szokva a "filmes" hatáshoz és ahhoz, hogy nem a való világot nézzük, hanem egy "filmes" valóságot"
Sportnál, természet és dokumentumfilmnél tök jól elvagyunk az 50/60fps-sel, mert tudjuk, hogy az valódi, szóval nem biztos, hogy ez az oka. Filmnél pedig tudjuk, hogy egy megrendezett kamu és ezért furcsa a 60fps. Az emberek többségének az agya ledobja az ékszíjat. Most akkor valódi vagy kamu? Valami ilyesmi lehet.
Fekete-fehér szerintem nem furcsa. Schindler listáját ugyanúgy meg tudod nézni ma is, attól, hogy fekete fehér.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz rothfb #38010 üzenetére
"A tv adás 50-60 fps-el is áll műsorokból, meg filmekből is..."
Igen, de a filmeket 24fps-ben adják az 50fps-be belecsomagolva, hiszen látszik, hogy darabosabb Nem tudom, nekem nem annyira nem furcsa. Legutoljára a Tokiói történetet néztem 1953-as film fekete-fehér, de semmi.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz salapp #38023 üzenetére
"ha egyszer minden mozifilm 60fps lesz, akkor majd valaki csinál egy alkalmazást, ami csak a 24p-hívek kedvéért kiveszi a
zokszigéntfelesleges p-t és máris mozis lesz."Egyszerűnek tűnik, de nem az. A 60fps egy képkockáján kevesebb elmosódás van, mint a 24fps egy képkockáján, tehát rosszabbul fog kinézni a 24fps így
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz rothfb #38029 üzenetére
"Többen nézzük és senkinek semmi baja a mozgásokkal. A vibrálásokkal ellenben igen, ahogy az akadásokkal is. Most akkor melyik a mérvadóbb. A te példád, vagy az enyém. Szerintem nem lehet eldönteni. Maradjunk ennyiben"
Nehéz eldönteni. Én is láttam már olyat, hogy úgy nézték a TV-t, hogy fullig volt nyomva a mozgáskorrekció és simán láttam az akadozásokat és a képhibákat, amit a mozgáskorrekció csinál, hiszen ugye nem létezik hibátlan interpoláció a mai napig és nem is lesz sose. Ők semmi furcsát nem láttak rajta. Most vagy megszokták ezeket a képhibákat vagy nem látják őket.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"- a regi hagyomanyos analog (sugarzott) TV adas interlaced volt (valtott soros), a mai HD digitalis adas lehet interlaced (pl 1080i, ez a gyakori) vagy progressive (pl 720p)."
Azt ugye tudod, hogy a TV adás feltalálása óta 50 (Európában) és 60fps-esek (Amerikában) a TV adások? Ugyanis az interlaced 25 fpsből 50 fps lesz, a 30-ból pedig 60 végeredményként. Ha összehasonlítasz egy régi CRT TV-n egy régi TV adást, akkor az sokkal simább mozgást jelenít meg, mint a monitorodon a 24fps-es film, pont emiatt.
"- pl ezert van meg mindig chroma subsampling 2020-ban is, es valszeg ezert nem is lesz teljes chroma info soha (!), az industry azt modja, hogy szamukra ez nem erdekes, mas fontosabb ennel. Ezzel nem tudom, hogy egyet ertsek e "
A chroma subsampling hátránya csak alacsony felbontás esetén jön ki, hiszen akkor nagyon sok színinformáció veszik el. DVD-k stb. Ma, a 4K korában semmi értelme nem lenne megszüntetni, mert felesleges adattöbblet, amit úgy sem látsz. Sokan a 4K-t sem látják, mert nem elég nagy a képernyő méret és a nézési távolság sem optimális.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz daneel_hu #38043 üzenetére
Az biztos Az interpolációnál történő folyamatos kép lassulás és gyorsulás a legrosszabb dolog. Mondjuk a képhibák sem kevésbé észrevehetőek...simán látod a szemed sarkában is, hogy oda nem való pixelhalmaz villan fel a képernyőn. Mindkettő megszűnik a valós 60fps-sel.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz rothfb #38062 üzenetére
"Ez olyan, mint a számítógépes játékoknál, mikor 70 vagy 120 fps a sebesség"
Simán megérzem az 50 és a 80 fps közötti különbséget 60Hz-es monitoron is és 80 fps-sel sokkal jobban szeretek játszani mondjuk szimulátort, mert nagyobb fokú irányítást érzek a kezemben az alacsonyabb input lag miatt. Ami még zavaró az az, hogy ingazodik, tehát 80-ról beesik például 50-re az fps, mert megzavar és nem akkor fogod elkezdeni a kanyarbevételt ahogy vártad volna 80fps-sel.
TV-knél az interpoláció esetén is ilyenkor vannak a lassulások és gyorsulások, mert amikor "összezavarodik" az algoritmus, akkor inkább kihagy képkockákat és egy laggos sz*r képet kapsz, ami minden csak nem folyamatos.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz Vincent-Vega #38692 üzenetére
"egy Samsung 82RU8002-t,ami egy zsír új, 700 ezres prémium TV"
Az RU8002 nem prémium TV, hanem alsó-közép kategória. RU7000 az alsó kategória. Q60-Q70 a középső és a Q80 és Q90 a felső. Az ára azért volt annyi, mert 82 colos, tehát a méretet fizeted meg és nem a képminőséget. Minél nagyobb egy LCD TV, annál jobban felősebb és egyenetlenebb lesz a bevilágítása a technológia miatt és ezen semmi sem segít Egy 82-es LCD-t egy 82-es OLED-hez kell hasonlítani. Privátban elküldöm neked az én 130k-s alsó kategóriás LCD-mről a képet, ami semennyire sem felhős, csak a feketeszintje alacsonyabb, ha még nem láttál volna ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Vincent-Vega #38694 üzenetére
Igazad van, hogy a local dimming elég csúnya tud lenni, a mai LCD-kben ezt nagyon elk*rták. Én sem szeretem, de az enyémben még nincs, szóval egyenletesek és nem foltosak az alsó és felső csíkok. Nem zavar még teljesen sötét szobában sem, amiben nem szeretek filmet nézni, mindig kapcsolok valamennyi villanyt. Csak annyit látok, hogy a falhoz képest minimálisan világosabb a fekete, de nem szembeötlő.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz dgyuri0123 #38697 üzenetére
Nem, csak régebben tényleg nem volt gond az LCD-k felhősödése, mint főként manapság. Plusz a local dimming is felerősíti ezt. Szüleim Samsung TV-je is elég egyenletes háttérvilágítású, mint az enyém, de még régebbi darab, a local dimming őrület előttről
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz EasyLife #39506 üzenetére
A telefon azért annyira nem jó példa. 30-35k-ért veszel Xiaomi-t, ami 95%-ban ugyanazt tudja, mint bármelyik csúcsfon. Van rajta GPS, tudsz netezni, játszani, filmet nézni, zenét hallgatni, facebookozni. A kamerája gyengébb aztán csá És nem megbízhatatlanabb, mint más gyártó fonja, a családba már az ötödiket "fogyasztjuk".
Az, hogy valaki kidobja hamarabb az OLED TV-jét, a szeméthalmot növeli.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz hunspikey #39835 üzenetére
"Hatalmas visszalépés történt a dimming zónák számában is pl 90-es model 500 helyett 100 lesz."
De mivel az új Q90T olcsóbb lesz, mint a mostani, ezért nem lehet összevetni őket. Valószínűleg a 8K modellekkel kell összevetni a mostani Q90-et és az ottani dimming zónákat nézni. Meglátjuk
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ja, Planet Earth 1 színei viszont jók Ott elégnek találták az SD -> FullHD felbontásbeli különbséget, viszont a PE2-nél a 4K-val viszont bejött a HDR is, szóval virítani kellett valamit, mert a FullHD -> 4K különbség sokszor nem annyira feltűnő, például távoli nézési távolságból.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Az eredmény az volt, hogy az OLED jobban tartja a fényerejét az idő múlásával, mint az lCD..."
Az eredmény pontosabban az volt, hogy egy vélhetőleg gyári hibás IPS paneles LG TV nem tartotta a fényerejét, míg egy VA paneles Samsungé ugyanolyan maradt A tesztben 1db OLED és 2db LCD szerepelt.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Az OLED panelben lévő szerves vegyület önmagában bocsát ki fényt, míg az LCD panel tök sötét. A háttérfény adja az LCD fényerejét. Egy LED vagy CCFL cső fényereje pedig sosem csökken. Szüleim 6 éves TV-je is ugyanannyi fényerővel megy, mint újonnan, de ha PH-ról veszel egy 15 éves használt LCD-t ötezerért, annak is ugyanakkora lesz a fényereje, mint újkorában
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz rothfb #42361 üzenetére
Azért a filmlejátszásban nincs akkora különbség, mint a fotózásban, mert maga a dekódolási követelmények ugyanazok a TV belső lejátszóján és a külső lejátszón is Olyan nincs, hogy a TV lejátszója kihagy adatokat és úgy dekódol. A mesterséges algoritmusokat / feljavításokat, ha kivesszük, akkor a különbség minimális a lejátszók között.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz BusinessGuy #42583 üzenetére
"A game mód rombolja a képminőséget ide értve a local dimminget is szemmel láthatóan. "
Kérdés, hogy mihez képest rombolja? Game módban a TV-d úgy működik, mint egy monitor, azaz semmiféle képbeállítást nem tudsz csinálni, csak színt, fényerő és kontraszt Szóval a game mód képét egy nagy méretű LCD monitorhoz kéne hasonlítanod. Game módon kívül a TV a bejövő képet módosítja, amitől úgy tűnhet hogy rombolja a képet, de a valóság az, hogy az a kép nem az a kép, amit egy monitoron látsz, hanem a TV által utólag módosított kép.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz BusinessGuy #42633 üzenetére
Élőben azért nem pont így néz ki. Minden kamera csal Ezt még a HDTVTest-es Vincent is elmondja mindig, mert neki is muszáj YouTube-on keresztül bemutatnia ezeket, de egy kamera sosem fog úgy működni, mint egy emberi szem.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Valami képbeállítást nézz meg, mert még Game módon kívül is csak maximum 90ms késésnek kell lennie. Game módban pedig 13ms, ami monitor szint. Ha manuálisan kikapcsolsz minden képjavítót vagy manuálisan kapcsolod be a Game módot? TV-n a legfrissebb szoftver van? Milyen felbontást és frissítést nyomtál ki rá?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz polonic #45435 üzenetére
Most a COVID miatt egy ideig nem fognak többlet pénzt ölni abba, hogy 24 helyett 60fps-es filmeket csináljanak, ez biztos Egy 60fps-es filmet csinálni mindig drágább, mint 24-et (jobb CGI, jobb díszlet stb.), mert sokkal nagyobb szintet kell megugorniuk. Így is 200 millák repkednek néha 24fps-es filmre és egyre több a (24fps-es) bukott film is az utóbbi 1-2 évben. Én nem látok semmi biztatót ezzel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz rothfb #45446 üzenetére
Elég megnézni, hogy az utóbbi 1-2 évben mennyi film bukott és mennyivel több a kevesebb költségvetésű film...boxofficemojo.com, valamint a HFR-ről jövő infók az utóbbi 1-2 évben eltűntek (pl. Avatar 2), tehát valószínűsíthető, hogy nem gondolkodnak benne
Pro Koryak: Ezt vágom, de a technika nem érdekli Hollywood-ot, csak a profit. Minek csináljanak 60fps-sel egy filmet, ha az drágább és nem mennek el rá többen?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A környezeti fénytől függ, hogy mi nyomja ki a szemed. Ha kimész a szabadba, akkor egy árnyékos tárgy 2000 nit, a napsütésben kint lévő dolgok meg 5000nit, ha megméred fénymérővel ([link]). A szemedet valójában a túl nagy kontraszt nyomja ki és ezért kényelmetlen az ember szemének körülbelül 1:8000 kontrasztnál nagyobb és ezért is értelmetlen vitatkozni, hogy melyik TV-nek van nagyobb kontrasztja, mert a szemed hamarabb adja be a kulcsot. Ezért van az, hogy az OLED-et szinte sötétben kell nézned, hogy meglegyenek a legmélyebb feketék, de emiatt a csúcsfény nem lehet magas. Ha felkapcsolod a villanyt is egy kicsit, akkor már ugrottak az OLED feketéi, mint ahogy a valóságban sem látsz OLED csontfeketét, mert akkor a napsütés miatt egyből szénné égne a szemed. LCD TV kontrasztja is tökéletesen elég, ha kapcsolsz mellé villanyt, így élvezheted a nagyobb fényerő (1000-1500nit) előnyeit és nem száll szét a szemed.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Igaz, de e kettő között lehet ma választani Vagy OLED-et nézel jó feketével és maximum 400-600 nittel vagy felkapcsolod a villanyt, vesztesz kicsit a feketékből és LCD-vel nyomatod az 1500nit-et. A kettő között végeredményben a kontraszt közel ugyanaz, kérdés, hogy melyik jön be jobban. Az biztos, hogy az OLED sincs közelebb a valósághoz egy LCD-nél, mert mindkettő vág le dinamikatartományt. Ugye nappali fényviszonyok ábrázolásakor az LCD képe van közelebb a valósághoz, mert OLED szintű csontfekete nincs sehol ilyenkor a valóságban. OLED képe viszont az esti dolgoknál van közelebb a valósághoz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Pro Koryak #60205 üzenetére
"az lcd tévére meg nincs ráírva, hogy kizárólag nappal és csakis világos képtartalomra való."
Ez ne is legyen ráírva, mert az lcd tévé este is jó, ha kapcsolsz mellé fényt és nem csak világos képtartalomra Bármi elég ami megemeli a környezeti fényt, hogy a csontfeketék ne számítsanak. Tök jól le tudja ezt bárki tesztelni otthon az LCD monitorával például. Attól, hogy OLED topikban vagyunk még nem kell felrakni a csuklóból utáljuk az LCD napellenzőt.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz freemanone #60207 üzenetére
Nem ismerem a bias lightning-ot, én sima mennyezeti szoba lámpát használok, hogy beterítsen mindent
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Pro Koryak #60210 üzenetére
Ja, bocs
-
PuMbA
titán
válasz Gaben360 #60231 üzenetére
Nekem VA TV-m és monitorom volt és féltem az IPS-től, de valós használatban egyáltalán nem rossz. Fotószerkesztés miatt a VA nem játszott. A VA túl nagy kontrasztja már néha zavarta a szemem kevés fényben, de ez az 1000:1 teljesen kényelmes. Néha filmet nézek rajta, akkor meg lágy villanyt kapcsolok rá a panel előtt-fentről és nem látom szürkének a feketéket, de tükröződés sincs a tükröződésmentes panel miatt. Koránt sem olyan rossz az IPS, ahogy a számok alapján gondoltam volna. Tökéletesek a színek, jól láthatóak az árnyékban a legapróbb részletek és extra kényelmes a szemnek.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest