-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
"...az említett szelepfedélházról jövő keskenyebb visszavezető cső másik végét nem tudom leházmozni a szívósorról,.."
Ha neked az alapjárati kartergáz a szívósorra van visszavezetve,akkor nem tudom,hogy a csőcsonk milyen anyagból van,bírja e a feszegetéseket,csavargatásokat.Próbálj a csőbe WD40-et fújni,vagy kevés olajat beleönteni,és a csövet óvatosan mozgatni,hátha így könnyebben meglazul. Nem olyan vékony az a cső.
Ha a fojtószelephába van visszavezetve,akkor bátran cimbászhatod,tekerheted a csövet,mert annak az anyaga fém (spiáter) a csőcsonkja pedig rézcső,ami max kijön a helyéről,de visszadugható.Ez azért biztos,hogy így van,mert volt egy pár karbi a kezemben (van egy több mint 100 db-os gyüjteményem )
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ez nem. Ha már fujkáltad a csövet,gondolom azt is megnézted,hogy arrafelé is szelel e,ahonnan nehezen sikerült levenni.Ha szelel,akkor alapjáraton is van kartergáz elvezetés.A fojtószelepházon lévő olaj izzadás,(amit a képen láttam)akkor lehet,ha nincs a bilincs rendesen meghúzva,vagy a vastag gumikönyök szakadt.Másképp nem tud a trutyi kijönni,de így látod,(egy kicsit)milyen ganéjt eszik a motor a visszavezetéssel.Érdekességként,ezt a képet két napja lőttem,ezt a koszos löttyöt kapta volna folyamatosan a fojtószelepház,ha hagynám. de nem hagyom.
és még is sokan csodálkoznak azon,hogy mitől koszos a fojtószelepház,alapjátati motor.Hát az ilyen visszavezetett trágyalétől.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz szabonagyur #67350 üzenetére
"...Felvették a szerelők valamit külön helyre, hogy a srác saját felelősségre ment el így.."
Ez meg hogy,mert ilyen nincs.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #67359 üzenetére
Ez volt a gondod: "… A legújabb felvetés, hogy túlzott kartergáz nyomás ténye áll fenn, és emiatt dolgozza ki az olajat, de nem tudom mit kéne tenni, ha így is van…."
Ezt végig zongoráztuk,és kiderült,hogy az elvezetés működik,nincs túlzott kartergáz nyomás.
Amit most tettél fel képet,azon látom,hogy a hengerfej fedél pakolása engedi az olajat,nem tömít rendesen. Cserekor + tömítőanyag nem volt?A rögzítőcsavarok egyformán,8Nm-el lettek meghúzva?
Nem lehet hogy nem hozzáértő szerelgeti? (az nem lehet,hogy cserélve lett 2 hengerfej fedél,3 tömítés,és mégse jó)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Kulcs a kézbe,és azokat a csavarokat,ahol engedi az olajat,óvatosan utánhúzni,hátha enged,ill mindegyiket leellenőrizni,hogy kb egyforma erővel lehet e beljebb csavarni őket.A tömítőanyagot vékony csíkban az egész felületre fel kell vinni,hisz csak így leszegyformán mindenütt tömítve,nem csak szakaszosan imitt,amott.
Legközelebbi cserekor kérdezd meg a szerelőt,hogy az elvégzett melóra vállal e garanciát,mert ha ereszteni fog visszaviszed.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #67476 üzenetére
Ez nem olyan egyszerű.Az astra g bizti táblában a 3-as a hátsó szélvédő fűtés biztije,és 40A-os a biztosíték,és van még egy relé is a szélvédő fűtésnek.
Külön van a tükör fűtésnek biztije,a 41-es 10A-os,és ennek is van még külön reléje is.A tükörfűtés együtt kapcsolódik be a hátsó ablakfűtéssel,külön nem kapcsolható.(gyári bekötés)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #67492 üzenetére
Ez a vekim bizti táblája,de neked is ilyen az elrendezés.
piros nyíl=tükörfűtés relé
zöld nyil=tükörfűtés bizti 41-es 10A-os
sárga nyil=hátsó szélvédő fűtés reléje
fehér nyíl=hátsó szélvédő fűtés bizti 3-as 40A-os
Ha ezek megvannak,akkor csak a tükör nem fűthető,vagy a vezeték nincs rátéve.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #67493 üzenetére
Szerintem nem mattítaná le.Ha nem akarod hogy mattuljon a búra,időnként pucold át.kb:500 pézé vegyél ilyet:
puha ronggyal vékony egyenletes rétegben elkened a teljes felületen,vársz egy pár percet amíg megszárad,majd puha rongyot erőteljesen rányomsz,és letörölgeted.Ha nagyon matt,többször kell csinálni.Felpolírozod.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #67683 üzenetére
Nem vagy Te olyan igénytelen,hogy egy ilyen szakadt,gagyi cuccot vegyél.Ennek télen van jelentősége.Akkor inkább már egy ilyet,550 Ft-ért.
"...Akkumulátor hővédő burkolat - 190 mm magas akkumulátorokhoz Speciális hővisszaverő burkolat, ami védelmet nyújt a motorból érkező hőtől és a téli hidegtől. Használatával nő az akkumulátor élettartama és megbízhatósága..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ez az egész gumi téma már nagyon uncsi,és túllihegett.Akiket ez éltet,és tetszik neki,húzzon el a gumis topikba,ott kiélheti magát.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ilyen nincs, de ezek szerint mégis van. Szilveszterkor még úgy tudtam,hogy még 4 hónapig (04 04) érvényes a jogsim.Most 5 nappal később meg kiderült,hogy már tavaly április (04 12) lejárt. Megyek is az orvoshoz rögvest,de az idegosztályra.
A jogosítványok lejárati ideje megváltozottMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #67730 üzenetére
Gondolom azért nem,mert ezek szerint, még ők sem tudnak róla
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #67754 üzenetére
Elsőre Én is rosszul értelmeztem,ezért is kérdeztem. De most már legalább tiszta,tudom mit kell csinálnom,hogy ne bukjak 358 napot.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz lsebestyen #68513 üzenetére
"...A korlátozás betartását a rendőrség ellenőrzi, és annak megszegőivel szemben 150 ezer forintig terjedő bírságot szabhat ki..."
Közlekedési szabálysértési bírságok 2017
…a hatályban lévő rendelet alapján mennyi büntetést kell fizetni az egyes közlekedési szabálysértések miatt alkalmazandó szabálysértési pénzbírság, illetve helyszíni bírság esetén...Szmogriadó szabályainak mozgó légszennyező forrássokkal való megsértése
Szmogriadó elrendelése esetén, vagy annak megelőzése érdekében bevezetett,
a mozgó légszennyező forrás használatára vonatkozó forgalomkorlátozásokat,
vagy intézkedések megsértése: Szabs. tv. 230. § 15000 Ft 30000 FtMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz lsebestyen #68516 üzenetére
Bocs,hogy neked válaszoltam,írhattam volna új hozzászólásként is.
Azon akadtam ki,hogy vannak olyan emberszabásúak, akik természetesnek veszik azt,hogy olyasmit is leírhatnak,ami köszönő viszonyba sincs a valósággal,mert úgy gondolják,ők ezt is megtehetik.(szerintem meg ez az emberek tudatos félrevezetése)Ezért másoltam beMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Amikor a váltószoknyát cseréltem,én is megkenegettem zsírral,de rájöttem,hogy semmi értelme,semmivel nem lesz jobb.A sebváltókar gömbölyű része ami a vékony műanyag keretben van,az nem tud szorulni,inkább kikopik,ezért sok használat után az a gond,hogy a sebváltókar megkotyogósodik,nagy a holtjátéka.A beletuszmákolt zsírt meg rövid időn belül mind kitúrja.
Sokkal valószínűbb,hogy a váltórúd szorul.Váltószoknyát felhúzod,alatta van az a fehér szinű műanyag ház.
Ezt 4db csavar rögzíti
Ezeket lazítsd meg,a sebvátókart mozgasd minden irányba,be fog állni úgy hogy simán megy.Egy próbát megér,elrontani nem lehet.(a képek a vekimé, de nálad is hasonló a helyzet.)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
"...Adott motorhoz a gyártó a partnercéggel fejleszteti a gyertyát (is) ami minden tekintetben megfelel a követelményeknek..."
A valóság pedig ez. Egyfajta gyertya majd minden opelba.
"...G Astránál valószínűleg a Bosch lehet az első beszállító, szóval GM vagy bosch néven ugyanazt kapod, és nem kell kísérletezgetni, mert biztos jó..."
Akkor ez meg mi? Eredeti opel gyertya:1403Ft/db Bosch gyertya 5187Ft/db. Ua a gyertya 4x-es áron?
A partnercégről azt se lehet tudni,kiféle,miféle.Én is vettem bele eredeti GM gyertyát Ilyen gagyi minőségű,igénytelenül legyártott sorjás,pólusok kajácsul félretekerten álltak,a 4 db-ból 1 már nem adott szikrát, no a portára se többet GM gyertyát. (ment vissza az NGK,ő becsülettel,hibátlanul teszi a dolgát a mai napig )
Egyébként amikor rendeltem,az volt írva:származási hely:Made in Eu.
Amit megkaptam,ott meg származási hely:Made in Russia.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diegho #68582 üzenetére
Így tudod kivillogtatni akár több hibakódot is dobhat.Ide beírod,és biztos hamar lesz válasz is
(hibakód lista: Google dobja)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diegho #68611 üzenetére
Húzd le a lambdaszonda csatiját,és járjál vele úgy.A hibajelző világítani fog,ha a hiba megszünik,megvan a bűnös.(szinte biztos,hogy ő a hibás.Rossz oxigén adatot ad az ECU-nak,ő meg tüzelőanyag korrekcióval próbálja a tüzelőanyag keverési arányt módosítani)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diegho #68617 üzenetére
Lementem megnézni,nálam mi a helyzet.A lambda nekem jó.Csati szét,hibajelző világít,alapjárat,és gázadásra ugyanúgy viselkedik,mint amikor a csati össze van dugva.Semmi különbség nincs a gép viselkedésében.Mondjuk nekem az alapjárati motor,és a fojtószelepház is patyolat tiszta.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #68622 üzenetére
Megfelelő hosszúságú drót végére 1-2 pötty pillanatragasztó,kütyüre rányom,vársz míg a ragasztó megköt,majd kiemel,végül a kütyüről a ragasztópötty lefarag.Hátha..
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diegho #68631 üzenetére
Nekem is behalt a lambda 150 körül.A MAP-ot egyenlőre ne cseréld,csak nézd meg, nincs e elkoszolódva.Az ECU a lambdára panaszkodik,és nem is úgy viselkedik,mint nekem.Mehetsz vele,csak a fogyi lesz több.Az EGR lefalazásod így nem jó.Az EGR-t azért falazzák le,hogy ne koszolódjon,így működőképes marad,azt csinálja,amit az ECU mond neki.Azt már nem érzékeli,hogy a visszavezetett gáz megy e vagy nem.Ahhoz,hogy az EGR tiszta maradjon,ki kell forditani a helyéről,így szabadon mozog,mivel nem tud koszolódni,nehezebben tud elromlani,az EGR helyét pl: egy sima alu lemezzel lefedni.Egy csavar is elég az EGR rögzítésnek.
A Te lefalazásod azért nem oké,mert ugyanúgy koszolódik az EGR,csak a gázt nem engedi tovább.Ha meg ugyanúgy tud koszolódni,nincs értelme lefalazni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz adorjant #68637 üzenetére
Valszeg azért,mert így biztos nem ér bele a zárókúp a lezáró lemezbe,max síkba van vele.Ha a talp síkjától beljebb zár a zárókúp,akkor jó a Te megoldásod is.
De vannak olyan EGR-ek is,amik nem síkba zárnak,kintebb van a talp síkjától a zárókúp.Itt csak a kifordítás segít.
Kifordított állapotban egyiknek se lesz szorulása.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diegho #68636 üzenetére
Kicsavarod,becsavarod,lámpácska jelzés megszünik,a tárolt hibakódokat kb 25 újraindítás után elfelejti.(törlődik magától)Most,hogy lehúztam a lambdacsatit,nekem is adott kettőt,de majd elfelejti.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diegho #68641 üzenetére
Milyen méretet nem tudsz megmérni?Egyedül a vezeték hossza nem egyforma,azt meg metudod mérni,neked milyen hosszúságú kell.
Unix-nál van NGK,vezeték hossz:290mm, 48000Ft, vagy 515mm hosszú,4744Ft.(marhadrága)Cromax már jóval olcsóbb.
Most volt éppen arról szó, (#68605),hogy a Denso se egy rossz márka,azt meg már 12000FT-ért is lehet venni.[link] Delphi meg még olcsóbb A Te döntésed,mit veszel.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diegho #68646 üzenetére
A Denso-t jónak értékeli,(5 csillag) és az ára is baráti.Azt kutakodd még ki,hogy a vezeték hossza mindnek azonos e,ill nézd meg,neked milyen hosszú kell.
Én a héten rendeltem tőlük olajat,szűrőt,olajleeresztő csavart,tömítést.24 óra múlva,már házhoz szállítva megkaptam a cuccot.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz adorjant #68639 üzenetére
"... Miért koszolódik? A szívóág le van zárva,szóval az EGR-hez nem ér el a kipufogógáz..."
Itt van egy metszeti rajz az elektromos EGR működéséről.
Ezen látható,hogy a visszavezetett kipuf gáz a kúpos szelephez van vezetve,ami nyitja,zárja a kipuf gáz útját az ECU akarata szerint.A Te EGR szeleped ilyen:
alatta eredeti pakolás,alatta az általad beépített lefalazó pakolás.Remélem így már érthetőbb,amit már korábban is írtam:
"...A Te lefalazásod azért nem oké,mert ugyanúgy koszolódik az EGR,csak a gázt nem engedi tovább.Ha meg ugyanúgy tud koszolódni,nincs értelme lefalazni…""..miért nem jó,ha a szelep az eredeti helyén üresen mozogni,kipufogógáz nélkül?."
A Te esetedben nem megoldható,mert az EGR talpa nem sík felület,mivel ott a perem a kúpos szelepnél.(fehér nyíl) Gyógymód a tömör lefalazó,és a perem miatt a kifordítás.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Mr.Skynet #68812 üzenetére
Mondom a saját tapasztalatom:
Az akkusaru levételével a hibakódot nem felejti el.(2 napig volt levéve,mégis benne maradt),viszont a hiba megszüntetése után,első indításkor,a hibalámpa kb 5mp után nem jelzett,viszont benne maradt,de kb 25 újraindítás után eltünt, elfelejtette.Nekem a hibakódok 4 számjegyűek.Azt nem tudom,hogy a 6 számjegyűeket elfelejti e, vagy csak műszeresen törölhetőek.Ha a hibajelző világít,akkor jelenleg is van gond,ha nem,akkor valszeg neked már nem tud felejteni.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz akos86 #68879 üzenetére
Ennyit tudok segíteni,hátha...
"..85- Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony..." /Én üzemanyag szivattyúra tippelek./
Valóban lehet,hogy a szivattyú nem működik,ellenőrizd le.A szivattyúnak van egy biztije is,nézd meg,jó e,és van egy üa szivattyú reléje is,továbbá van a befecskendező szelepnek is reléje.Ellenőrizd le,hogy működnek e.
No meg még ez is:
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz aleister #69036 üzenetére
Olyan szakit kell keresni,aki müszerrel ki tudja keresni,hogy hol a hiba.Csak úgy vaktában ide,oda bele nyúlkálni nem szerencsés,mert több kárt tudsz okozni,(szerencsés esetben az is lehet,hogy már nincs is hiba,csak a hibakód nincs törölve,és azért jelez)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen