-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Jofi81 #84555 üzenetére
Neked bovdenes a gázpedál,a hibakódot így tudod kivillogtatni:
A kézifék kar alatti borítást fel kell nyitni egy vékony csavarhúzó segítségével. Az ott található OBD2-es csatlakozó 5-ös és 6-os érintkezőjét rövidre kell zárni lekapcsolt gyújtás mellett.
Be kell kapcsolni a gyújtást, és akkor a narancssárga szervízlámpa villogni kezd.
A 10 villogás 0-t jelent. A kódok 4 jegyűek, és sorba adja be őket.
A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet.
A hibakódokhoz van egy kódlista.
Ha a 6-os érintkező nincs bekötve,csak műszerrel tudsz hibakódot kiolvasni.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #84536 üzenetére
"... Anno ezer éve valaki linkelt egy lezáró/falazó alkatrészt. Ilyet hol lehet venni?..."
Itt le van írva minden,még az is,hogy a bolti lefalazó miért nem jó neked se.[link]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #84567 üzenetére
"...De ezen elmélet szerint ez szerintem jó megoldás.
Tévedek?..."Jól látod,nem tévedsz.Le van írva,az egr lelefalazás tömör lefalazóval, kifordítva szerelve.
Amiért morcos lettem,hogy ezek szerint el se olvastad amit írtam.
"...Gyógymód a tömör lefalazó,és a perem miatt a kifordítás..."Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #84591 üzenetére
Azért nem könnyű bármit is mondani, mert a felújításnál mindent cseréltél. Amikor mérték a motorteljesítményt,gondolom kibukott volna ha nem jók az injektorok. Sok a benzin, a lambdaszonda meg néma,sehol semmi hibakód. Esetleg egy próbát megér majd, hogy visszateszed a régi fojtószelepállás érzékelőt,hátha.... A gyertyáról várjuk a beszámolót,de főleg azt, hogy lesz e bármilyen rendellenesség, ha egy kicsit meggyötröd Ha a gyertya be van köpve, az a gyertya nem működik...
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #84595 üzenetére
Semmi gond.
Most én is kérezek tőled,vagy más olyan topiktárstól,aki jártas az elektronikában.
A linkelt leírásban ezt olvasom: "...A nyitáshoz az AGR szelep két szélső csatlakozójára kell 12V-ot kötni..."
Ez biztos jó megoldás? Ez nem olyan, mint amikor a konektor két csatijára 220V ot kötök?
Ugye az EGR szelep működésének ellenőrzéséről van szó.Így néz ki a csatlakozása:Szerintem a bal szélső (A) csatinak test csatlakozást, a jobb szélső (E) csatinak akkuról 12V, vezetéket hozzáérinteni,és ha az EGR működőképes hallani kell egy kattanást. Hol az igazság?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz sziku69 #84773 üzenetére
Annyit tudok mondani, hogy a az a bajod amit leírtál: "...A jelenség az, hogy ha kinyitom az ajtót, sípol. Mintha pl a világítást rajta felejtettem volna. Ha adok rá gyujtást akkor elhallgat..."
Ez normális, és akkor is elhallgat, ha kihúzod a kulcsot,majd visszadugod.
Ha kiveszed a kulcsot, ajtó kinyit,és akkor is sípol, az gubanc."...Az egyébként megállja a helyét, hogy ha rajta hagyom az autón a világítást, nem tudom távirányítóval bezárni, kinyitni az autót?.."
Erről sec-perc alatt meggyőződhetsz magad is. (vekimnél nem igaz)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #84768 üzenetére
Szerintem ez már korábban lett megbontva, pl:izzócsere az óracsoportban, ami több órás meló. Felületesen lett összeszerelve,eddig bírta,(vagy most vetted csak észre)
Nem vagy átverve az 5ezer Ft-al. A lefalazót is ő csinálta? EGR másik lett beletéve? Úgy lett megcsinálva, ahogy korábban megbeszéltük? Hibalámpa nem jelez?
Beteg motort miért karosszériással gyógyittatod?Fogy még a hűtővized? (húú..de kíváncsi vagyok )Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #84778 üzenetére
Mivel az EGR nem működöképes, teljesen mindegy, hogy visszadugod e,vagy sem, a lámpácska jelez.Ha majd jól működő EGR lesz betéve, a lámpácska nem jelez,és a hibakódot idővel elfelejti,még törölni se kell.
Az EGR működőképességét így tudod ellenőrizni: (a kép alatt, az utolsó előtti mondat a lényeg! )[link]
Ezek alapján megnézheted, hogy neked döglött e:[link] ill a bontottat ott, helyben le tudod ellenőrizni, hogy jól műlödik e.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz sziku69 #84786 üzenetére
Az a Delphi-s cucc egy sima takarófedél. A biztosítékdobozból,a relédobozba menő vezetékeket takarja.
A családban is van egy Z10Xe Corsa C. biztitábla ua,mint neked.Multitimert nem találtam
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz sziku69 #84789 üzenetére
"...A delphis fedél alatti relékről lehet tudni valamit?..."
Mivel a C Corsa biztijeiről fellelhető infók nem tetszettek,relékről meg szinte semmi,csináltam magamnak, de "közkincsé" teszem.
Biztosítékok, relék a motortérben:
Relék a relédobozban:
Ennyit tudtam segíteni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #84845 üzenetére
Azért kell venned katakizátort, mert: "...Na de mikor fel villant a lámpa..." kiolvastuk a hibakódot, ami a
katalizátor hibát dobta ki. Így volt?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz athomi #85003 üzenetére
A linkelt oldalt nem először olvasom,és megint találtam egy számomra érthetetlen dolgot,ki is vert a hideg veríték.
"...Tech2 segítségével át kell állítani, hogy termosztát MAP vezérelt legyen..."
Te, bárki, akárki, elmondaná milyen okosság ez? Megoldható egyáltalán? ( szerintem nem)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz megyerikrisz #85147 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
"....Az a probléma hogy az F astra olajszűrőjében nincs "Visszaáramlás gátló szelep" se "Megkerülő szelep"..."
Ezt ki mondta? Rosszul tudod,mert mindkettő van.
A C14NZ, X14NZ motorokba ilyen olajszűrő kell
Az olajszűrő felépítése,[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Üdv.
Tegyük helyére a dolgokat. Kezdésnek egy kis olvasnivaló:[link]
Ebből kiderül,hogy a MANN gyárt szűrőket a GM-csoportnaknak, VW-csoportnak, stb.
"... A Mann W 712/75-ben is semmi szelep nincs mert katalógusában sem jelzi..."
Jelzi, fel is van téve a szűrő felépítése,de mivel a szűrő felépítése azonos,ezért nincs külön mindegyik tipushoz odabiggyesztve.
Az utolsó olajcserekor, a gyári helyett MANN-t tettem bele.[kép] Természetesen tökéletesen teszi a dolgát.Ha a MANN katalógusát figyelmesebben megnézed, rádöbbensz,hogy az összes opelba,a W712/75 szűrőt dobja, aminek a menete M18X1.5 mm.Az összes opelnek ilyen a menete,minden benne van a szűrőben aminek benne kell lenni.
Te kinéztél egy szűrőt, ami tök ua mint az opelé,csupán annyi a különbség, hogy a szűrőben lévő menet nem M18X1,5mm, hanem 3/4-16UNF.Az ilyen menetű szűrők a VW-k be, Audi-k ba, Seat-ok ba valók.(lásd katalógus)
Neked csak annyi a dolgod,hogy veszel egy MANN W712/75 szűrőt "oszt kész"
Csakhogy ne legyen hiányérzeted,neked csináltam:
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
..."Csakhogy ne legyen hiányérzeted,neked csináltam: "
Nagyon köszönöm a fáradozásodat ,sajnos csak egy baj van vele, hogy nem fedi a valóságot.
Megtévesztő lehet más számára..."El kell,hogy keserítselek,ugyanis amit leírtam, az utolsó szóig igaz.
Túlnyomásszelep ( olajnyomás szabályozó szelep) valóban van az olajszivattyú nyomóoldalán. Amikor túl nagy az olajnyomás, akkor nyit a szelep, és az olajnak egy része visszafolyik az olajteknőbe.
Így néz ki:[kép]".(I).Az utolsó képemen látszik , hogy az olaj szűrőbe felülről ömlik bele, ez biztosítja hogy a szűrő ne ürüljön ki. De mégse, mert a menetes csonkon keresztül ki ürülhet a főtengely csapágyak fele,(/I).."
Waze! Nem, nem, nem!!! Az olaj visszafolyását az olajszűrőben lévő visszafolyás gátló szelep nem engedi visszafolyni!! Ha ez nincs az olajszűrőben, mindegy honnan, milyen irányból ömlik bele, mivel nincs ami elzárja az olaj útját, az az olajteknőbe köt ki.
".(I).Szóval ha nem jelez szelepeket a szűrőben az nincs is.."
Ezt rém egyszerű ellenőrizni.Az olajcserét a szűrő kiszedésével kell kezdeni.Ha a kiszedéskor folyik az olaj a blokkból, (fog) akkor mégiscsak vannak benne szelepek.
Sok fórumtársnak fémházas olajszűrő kell a gépébe,de még senki nem kifogásolta,hogy nem jó,nem belevaló,stb, de ezekszerint mindenki kasu, mert a gyári követelményeknek megfelelő szűtőt tette bele, ami szerinted nem is jó, mert bla,bla,bla...De ha ennyire vágod a témát, minek kérdezel?
(Uff én beszéltem)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bazsimano #85421 üzenetére
A Cromax-nál megnéztem az árakat.
Eredeti opel lambdaszonda: 48605Ft. Szállitási hat idő:10 nap.
Eredeti opel lambdaszonda: 54212Ft. Szállítási hat idő: 1 nap.Megrendeled, emész egy szervízbe,mindenkinek van olyan kulcsa amivel spécin megfogja a szondát,kitekeri,újat becsavar,beméri,hogy jól működik e,és kész.Használod az autót,és ha gyújtásmodul is szaraxik, eredeti opel gyújtásmodul 47205Ft. Ennek a cseréjét te is meg tudod csinálni,nem kell szervízbe menni.
Középső takaró fedelet leveszed, elektromos csatit széthúzod, a két rögzítőcsavart kicsavarod, [kép]
és kezedben is van a gyújtásmodul.[kép]
Gyertyákat bele az új cuccba,és mehet is az összeszerelés.Ezért kár órákat várni a szervízbe.
(Ennyi melóért 70 ezret elkérni pofátlanság)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #85417 üzenetére
Az A16XER motorra én nem mondanám, hogy ékegyszerű motor, mivel abban már vannak "huncutságok"
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Bitpalace #85469 üzenetére
"....Hozott egy P0251 hibakódot. Amit én hallottam hogy ez EDU javítás nélkül nem fogom megúszni,...."
Szerintem az ECU /ECM/- nek semmi baja.Érzékeli,hogy gubanc van, ezért is dobja hibakódot.
P0251 Befecskendező-szivattyú tüzelőanyag mennyiség szabályzás 'A' (Bütyök/rotor/porlasztó)
Kicsit bővebben: [kép]
Én leghamarább ezt tisztáznám,...[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MasterDeeJay #85610 üzenetére
"...a lambda szonda (o2 sensor open circuit? Ez van a katalizátor előtt?) mert az valóban rossz lehet (fix 416mv-ot ír)..."
"... és jött pluszba egy P0170 ami szegény keverékre utal..."
"...Csak a P0170 és a lambda van a hibák között..."P0170 Tüzelőanyag szabályozás hibás működése (hengersor 1)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
"...Az Oroszok ezt a problémát: szintetikus olajjal, visszafolyás gátlós és hosszabb olajszűrővel orvosolják..."
Ez maga, az "orosz csoda"
- Hosszabb olajszűrőt nem lehet beletenni,mert az olajszűrőház mérete adott.
- Visszafolyás gátló szelep az olajszűrőházba van beépítve, nem a szűrőben van:
- Visszafolyás gátlós szelepes olajszűrő,csak fámházas kivitelben van, a rossz hír pedig az, hogy az opelba való fémházas szűrőkben nincsen ilyen szelep,és bypass szelep sincs.(sajnos a forgalmazók tudatosan átverik a gyanútlan vásárlót)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz N.Ferry #85764 üzenetére
Az ECU jelez, hogy hiba van, és mindaddig jelezni is fog, hiába törlöd, amíg a hiba fennáll. Ha a hiba megszűnik jelezni se fog, kiütni se kell, majd elfelejti magától.
Ami biztos, nem a kicserélt görgővel lesz gond, annak nincs hibakódja, annak működését az ECU nem felügyeli. A hibakódot kell kiolvasni, és kiderül miért jelez.
(a szerelő meg menjen az annyába)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86044 üzenetére
ECN1463 = kipufogó oldali szolenoid ( vezérlésmódosító ) szelep hiba.
Valszeg a szűrőbetét elfordult, ezért nincs megfelelő olajnyomás,és nem tudja megfelelően vezérelni az okoskereket.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #86126 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tibcsi1213 #86121 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86155 üzenetére
Mivel a szűrők el vannak fordulva, részben lezárják az olaj útját, ezért a vezérlés állítása nem megfelelő a terheléshez képest.Dobta is a hibakódot.
P0014 = B' (kipufogó) vezérműtengely állító (szolenoid szelep) - vezérlésidőzítés túl előre van állítva, működési hiba. (1.hengersor)
[kép] A szűrőt kiszedi,és így nincs ami az olaj áramlását korlátozza.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #86162 üzenetére
A szűrőt hagyd békén. Te egy selejtes darabot kaptál. Telón hívd fel a céget akitől rendeltél, és mond el, hogy a szakszervizek a szelepet nem építik be, mert a szűrők elforognak,ezért nem fog a szelep rendeltetésszerűen működni,ezért az elvégett munkára nem tudnak garanciát vállalni.Küldjenek olyan szelepet,amin a szűrő fixen, stabilan áll.
Hiába tekergeted a szűrőt akármilyen állásba, mert működés közben az olajnyomás hatására oda tekeredik ahová akar,mivel nincs fixen rögzítve. (mert van ám olajnyomás dögivel )
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #86162 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #86166 üzenetére
Igen.
Ha a hiba továbbra is fennáll,akkor az okoskerékkel van gubanc.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz rumos XIII #86243 üzenetére
A kormányműve elektromos szervós, ezért nem találod a szervótartályt.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86175 üzenetére
A kiszedett régi szelepedet közelebbről is megnéztem, nekem úgy tünik,hogy a szűrők fixen állnak, nem forognak el. Rosszul látom?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz 7Sony7 #86231 üzenetére
Akkor azt is láttad, hogy
a 236mm átmérőjű féktárcsa 20mm vastag,
a 256mm -- II -- 24mm vastag.
Ha a tiédhez keresel, 1.7 dizel isuzu (ha megvan még) akkor a 256x24mm
Az a biztos, ha megméred a tárcsa átmérőt, a vastagság adott lesz. Nézd meg a Cromax-ot,ott egyértelműen adja neked melyik a jó.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz 7Sony7 #86249 üzenetére
Lehet, hogy a belső betét még kopottabb.Morog, mert a végét járja.Ne cicózz a fékkel.Ha kikapod a kereket, látható lesz mekkora válla van a tárcsának kívül belül, és eldöntheted,hogy komplett csere lesz, vagy csak a betétek.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86255 üzenetére
Nekem is,de én megnéztem hogy mi a nyűgje
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz 7Sony7 #86257 üzenetére
Annyira el van kopva a betéted,hogy már a fém a fémen súrlódik,ezért a fékhatás már nem megfelelő.Én azonnal cserélném.Rengeteg baromarcú közlekedik az utakon,gyalogátkelőhelyen.Bármi előfordulhat, és ha nem megfelelő a fék,akkor is te leszel a hunyó. Én nem rizikóznék.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86259 üzenetére
Nyugi, csak semmi pánik. Az ECN1463 hibakód az már nem hiba, csak még nem felejtette el az ECU.
"…Az ECU csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha az 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el…” Az ECU 1 beindítás alatt azt érti, hogy a motor eléri az üzemmeleg állapotot.(olaj,hűtővíz üzemmeleg állapot).."
Az ECN1161 = P1161
P1161 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2P1161 = fűtött oxigénérzékelő (HO2S) fűtésszabályozó áramkör 2 bank 2 érzékelő.
Ha tévedek, majd a hozzáérők kiigazítanak.
Szerintem ez a katalizátor utáni monitorszonda hibát mondja. Még az is lehet, hogy csak sima kontakt hiba.Húzz szét a csatiját, nézd meg.
A szolenoidokat meg illik párban cserélni. Nem sürgős,elég lesz a szünet után.A Cromaxnál a gyári eredeti is " csak " 25 ezer péz.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs