-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mandras81 #87703 üzenetére
A szolenoid szelepet állítgatni nem tudod.
Lehet, hogy volt cserélve a szelep, de olcsó fosch minőség, és az is bekrepált. Kérdezd meg a tulajt, mennyit fizetett a javításkor. Abból tudsz következtetni esetleg, hogy mit cseréltek.(szolenoid, okoskerék)
Esetleg hivatkozz a szerelőre, aki szerint az okoskerék (bordáskerék) hibás, annak cseréjéhez meg le kell bontani a vezérlést, így sok a munkadíj,.. ennyit így már nekem nem ér meg…stb…hátha enged.."...A mechanikai hiba nem lehet, hogy inkább a bordáskerékre utal? A szerelő valami ilyesmit emlegetett, ha jól értettem..."
Minden lehet, döntsd el te:P0014 = Vezérműtengely-állító, (szolenoid szelep) kipufogó oldal (jobb hátsó), hengersor 1 - vezérlés túl előre állítva/működési hiba
Van akik szerint erre a hibakódra ez gyógyír.:[P0014]= Vegye le a változó bütyköstengely helyzetének kipufogó oldalán található mágnesszelepet….stb ( A szűrőket kiszedik)
Ez is a szolenoid szelep vezérlésének meghibásodását írja.
Az okoskerék nem elektromos működtetésű, annak működése hidraulikus, és az olajnyomás változtatásával történik. Az ECU a szolenoid mágnesszelepeket működteti elektromosan, és a motor terhelésétől függően a szolenoid mágnesszelepek annyi olajat küldenek az okoskeréknek, amennyit az ECU szerint kell.
Az okoskerék ellenőrzéséhez le kell bontani a vezérlést, és a kerekeket jobbra, balra mozgatni. Ha stabilan áll jó, ha mozog, kotyog, csere.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz PETEE78 #87736 üzenetére
"...Az EGR csatit is kipróbálom. Azt hol találom?.."
Le kell venni a szelepfedél takaró burkolatát, amit 2 csavar rögzít.ott lesz alatta.
Az EGR-t 2 csavarral van felfogatva. Én kivenném,és megtisztítanám, mert van rá esély, hogy még a szelep tud mozogni,de a kúpos záró felületeken van annyi lerakódás, hogy már nem tud zárni rendesen.
Ha úgy döntesz, hogy nem veszed ki, érdemes jól megjáratni, és lehet, hogy így a záró felületek tisztábbak lesznek.
Vegyél 2 megfelelő hosszúságú szigetelt vezetéket, egyikre akkuról 12V-ot, másik test, és az EGR megfelelő lábaihoz hozzáétinted,sokszor apró mozdulatokkal.
bal szélső test, jobb szélső 12V.Azért elsőre nézd meg mit művel lehúzott csatival.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz amargo #87773 üzenetére
Megnézted, és ő a sziszegő/szuszogó hang okozója?
A motor normálisan üzemel? Nincs túlfogyasztás, rángatás, hibakód, olajfogyi? ( bocs, de kíváncsi vagyok a személyes tapasztalataidra )Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz manokaki #88326 üzenetére
A motorolajba hűtővíz akkor tud kerülni, ha a hengerfej tömítés rossz, vagy repedt a hengerfej. A beszívott levegő páratartalma lecsapódik, (vízzé válik), ez keveredik az olajjal, megnő az olajszint. (rövid városi úthasználat)
Az olaj habosodása nem csak víztől lehet.!
"...Hallottam , hogy abban az esetben ha..." (zenészek játszanak "hallás" után) Neked mik a konkrét tünetek? Mit, hol néztél meg?
Amúgy mi a motorkód?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #88510 üzenetére
"...Ugye ez a keskenyebb kicsi kerületü szíj.
A klíma kompresszorrol hajtja a szervó szivattyút..."Jól megnézted?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #88513 üzenetére
Megnéztem a képet, de most is csak azt látom, hogy a kormányszervó szivattyú, a vízszivattyútól kapja a hajtást, és nem a klímakompresszortól.[kép]
Végig Z16XER motorról beszéltél, ezért nem is igazán értettem, hogy milyen keskenyebb, kissebb hosszbordás szíjról beszélsz, mert szerintem az nincsen neki:
Miután feltetted a képet, megvilágosodtam. Az nem is Z16XER motor, hanem Chevrolet Cruze F16D4 motor,
neki viszont van olyanja. (szervószivattyú szíj) [kép][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #88739 üzenetére
"...Én azért kérdeztem mert van egy olajgomba szerűség a váltó házon ha azt kitekerem ott ez megoldható..."
A sebváltó olajcseréjével kapcsolatban korábban is emlegetted a sebáltóház oldalán az olajgomba szerűséget
Választ is kaptál:[link]
Nem olajgomba, hanem tolatólámpa kapcsoló
Az olajcserét az olajteknő leszerelésével tudod megoldani, vagy az olajszint ellenőrző csavar kitekerése után:[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz E.Kaufmann #89032 üzenetére
Ha jobban meghajtottad, attól még nem lesz ilyen tünet.Ha a sárgatengeralattjáró per pill nem is világít, a hibakódot valszeg még nem felejtette el, villogtasd ki.
(esélyes szerintem a P0340 ha nem 8 szelepes)) Nekem is volt ilyen nyűgöm.Random módon jött elő, olyankor motor gyengébb, erőtlenebb lett, mintha egy henger nem menne, fodulat nehezen ment feljebb, 4500 max. (szükségállapot).Következő indításkor, akár menetközben meg is szünt a hiba, de a hibakódot tárolta.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz E.Kaufmann #89044 üzenetére
Nem kell hozzá olvasó cucc. Nem tudom a motorkódod, de ha hengerenként nem 2 szelep van, így tudod megnézni.[kép]
Mi a motorkód?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz HoaryFox #89145 üzenetére
"...az előző tulaj elmondása szerint nem eszi az olajat, 200.000 km-nél volt motorfelújítás..."
Ha ez igaz mirért kell már megint a motorba ölni a pénzt?
Így utólag most is az egyeskét hoznád el?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Még jó, hogy melegébe rákérdeztem.A lecsapató jó, csak rosszul van bekötve.Pontosabban a vékonyabb csőre kötötted. Itt akkor megy a kartergáz, amikor a fojtószelep zárva van. Mivel alapjáraton (zárt fojtószelepnél) is van kartergáz, azt a vékonyabb csövön vezetik el a fojtószelep alá.Lesz lecsapatott lé, csak kevés.
Több kartergáz akkor van, amikor a fojtószelep nyit, ( nem alapjárat) ilyenkor több a kartergáz (főleg rövid távokon, városi szaladgáláskor).A vastag csőre kösd, mert így nem szűri a lényeget.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz FoLey-v #89220 üzenetére
25A-os biztosíték kell. Ilyen bizti neked a 18-as bizti.Bal oldalt ,alsó sor első bizti ilyen.nézd meg, hogy belevaló e.
De akkor se fog menni, mert a fényszóró mosó szivattyúnak van reléje is,ezen a bizti táblán relé meg nincs.[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz FoLey-v #89225 üzenetére
A hátsó, csomagtérben lévő biztosítékoknál, az 1-es (első elektromos ablakok), a 11-es ( fűtött hátsó ablak), 23-as ( hátsó elektromos ablakok) biztik is olyanok, ami neked kell. Valamelyiket kiveszed mintának, és olyat veszel. A relével kapcsolatban olyan Z16XEP-s től tudsz segítséget kérni, akinek van fényszórómosója, és működik is. ( Én a relét képes infóim alapján hiányolom)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #89250 üzenetére
Kevés a valószinűsége annak, hogy mind a két utánállító egyszerre állít utánna annyit, hogy megfogja az autót.
Ha utánállítódott,a kézifékkar is fentebb fog.Szerintem a kézifékkötéllel lesz gubanc.(hátul tárcsa, vagy dobfék?)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #89286 üzenetére
Hiszem,ha látom. Képeket róla dögivel. (mert ilyet még nem láttam. )
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #89299 üzenetére
Azért kérdeztem, hogy dob, vagy tárcsafékes e az autó, mert:
- automata utánállító csak a dobféknél van. ( kivétel b veki ).
- tárcsaféknél a kézifékkötél mechanikusan működteti a fékdugattyút.[kép]
Hibaforrás lehet, hogy a kötél túl koszos, elhasználódott, már szárazon nem mozog rendesen,ezért szorul.
Hibaforrás lehet, ha a mechanikus rész a lerakódott kosztól nem működik rendesen, vagy a visszanyomó rúgó törött.[kép]Érdemes mindkét oldalt rendbetetetni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Azért lötyög, és ad csattogó hangot, mert az örvénylapátok, és a mozgató rudazat,már eléggé megkopott.
Felhajtod azt a takarófilcet,és ellenőrizni tudod,mi mennyire van megkopva, eltörve.
Egy kis segítség az ellenőrzéshez: [link]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #89420 üzenetére
Kérdéseidre a választ megtalálod abban az anyagban, amit egyszer már elküldtem.
Neked csak lapozgatni kell, a szerelésekkel kapcsolatban is részletesen le van írva minden.[1 kép] ECM= Motorvezérlő modul (ECU), BCM= Karosszéria vezérlőmodul.
[2 kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz pockhome #89432 üzenetére
Ha a chek engine lámpa per pill nem világít, csak annyit jelent, hogy az autó jelenleg hibamentesen üzemel, de a hibakód a tárolóban van, ki tudod villogtatni. ( A vezérlőegység csak akkor törölheti az átmeneti hibát, ha 40 felmelegedési ciklus alatt nem jelenik meg újra)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #89422 üzenetére
Örülök, hogy meggyógyult. Jó szelet a vitorlázáshoz.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #89424 üzenetére
Majd meglátod, hogy nem bonyolult.
A baloldali rész a tartalomjegyzék,azt görgeted lefelé. Ami érdekel arra katt, és jobb oldalon megjelenik az adott téma részletesen.[kép][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz stickermajom #89506 üzenetére
Ezek szerint az autódba gyárilag olyan nappali menetfény van beépítve, ami automatice teszi a dolgát, azaz sötétedéskor átvált éjszakai üzemmódba, és van refi, tompított, komplett hátsó világítás.(ezért nem nyúlsz kapcsolóhoz)
Az utólagosan beépített cuccosok egyike se tudja az automata átváltást, ezért szerintem az egész rendszer működése alapvetően nem megfelelő.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #89552 üzenetére
Ne hagyd magad átverni.Ez a kétnapos duma csak azért van, hogy miért fog sokat kérni az olajcseréért.Én a helyedben elsőre csak annyit kérnék,hogy nézze meg az olajszintet, és az olaj szinét.
Én sk csináltam, és elbizonytalanodtam, hogy kell e gyorsan cserélni az olajat, mivel a szine olyan mint az új olajnak,[kép]
viszont a szint kicsit alacsonyabb talán, mert a szintellenőrzőn nem jött ki olaj. (180e km) Nekem a váltó F18 5 fokozatú.Ha mindenképp cseréltetni akarod, mond meg a mesternek,hogy neked úgy csinálja az olajcserét, hogy vegye le az olajdeklit, kb 13 csavart kell kitekerni,[kép]
olaj zutty mind kijön, deklit kitakarít, új tömítéssel deki vissza,és mehet a feltöltés.[kép](Arra kíváncsi leszek ,hogy mivel fogja indokolni, hogy ez így miért nem jó.)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bozont #89780 üzenetére
A b vekimen több mint 15 éve van első,hátsó feltéve, és a mai napig hibátlan, semmi mozgás, cicergés. A fényezést nem bántja,csak szépen pontosan követi a sárvédő alakját. Atomstabil.
Első HátsóMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz adalbert1 #89799 üzenetére
A legvalószinűbb az, hogy az olajszint érzékelő jeladód rendetlenkedik, csak a csere segít.Ő az olajteknőbe van beépítve. Ugyanilyen tünetei vannak, ha az olajnyomás gomba haldoklik, illetve ha az olajnyomás szelep el van koszolódva,ezért beragadhat, és ezért nem megfelelő az olajnyomás.
( elsőnek nézd meg, hogy az olajnyomás gombád tiszta száraz, vagy olajos e)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz adalbert1 #89810 üzenetére
Pontosan úgy működnek, ahogy leírtad. Mivel az olajszinted jó, nem lesz gubanc,,csak zavaró, hogy jelez (mert rossz). Gyógyítani olajcserénél célszerű, mivel az olajteknőbe van beépítve, ezért azt meg kell bontani, csak úgy lehet cserélni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz siletto #89820 üzenetére
A találgatásoknak nem sok értelme van. Keress olyan szerelőt, aki tud oszcilloszkópos mérést végezni.Ezzel a méréssel lehet a legtöbb adatot megtudni a lambdasznonda működéséről.Lambdaszonda műküdésének ellenőrzése
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #89849 üzenetére
Ezek benzinesek.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #89851 üzenetére
Így már értem.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Milyen légkondit a lakásba?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest