-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz DamianB #91812 üzenetére
X16SZR motort Astra F be is tették, és G be is.Érdekesség, hogy az F be a 16 pines csati 2, vagy 4 számjegyű kódot villogott, és azért tettem be azt a kivillogtatást. Az a lényeg, hogy 4 számjegyűt villogott.
A kódok majdnem jók, szerintem 3 hibakódod van, a 2. nem jó, de mondom sorban:
- első: 10,5,10,10= P0500 Jármű sebesség érzékelő (VSS) áramkör hiba.
A km óra az ABS től kapja a jelet. ( bal első keréktől). Amikor gubanc van, nincs jel, a mutató beesik, nem mutat sebességet.- második: 5,10,1,9= P5019 ez az ami nem jó, ilyen nincs, mert a P3999 a legnagyobb hibakód.
Szerintem felcserélted a két számot, és ez a jó: 10,5,1,9= P0519 Alapjárati levegőszabályozás - áramkör hibás működése ( alapjárari motor hiba)- harmadik: 10,3,5,10= P0350 Gyújtótekercs primer/szekunder - áramkör hibás működése
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #91957 üzenetére
A sebváltó olajbetöltő, olajszintjelző nyílását megtaláltad, az olajleeresztő nyílást még nem, de van az is: ( leeresztő dugó 12 )
[kép]
A szintjelzőig töltd fel.A szervóolaj tartályból kiszívod az olajat, frisset beleöntöd, nem lesz levegős a rendszer.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #91982 üzenetére
"...Egyenlőre nem látom melyik az alja meg a teteje..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ntomka #92103 üzenetére
Tőke mindegyikben van, csak ez nem hidrotőkés, hanem lapkás. A hidrotőkés automatice utánállítja a szelephézagot, a lapkásba pedig különböző vastagságú lapkák cseréjével állítható a szelephézag.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #92154 üzenetére
A korábbi hozzászólásokban arról volt szó, hogy a két visszavezető külön rendszer, és ezért külön lecsapatót érdemes betenni. A szelepfedélen lévő vékonyabb csövön az alapjáraton keletkező kartergáz vezetődik el a fojtószepepházba, a fojtószelep alá. A vastagabb csövön a szívógyüjtő csőbe áramlik a kartergáz, mivel a folytószelep nyitva van, nem akadályozza a kartergáz áramlását.
Ez a törpe lecsapató max alapjárati lecsapatónak lesz jó.
A lecsapatómban kb 1000km rendszeres városi használat alatt ennyi lecsapatott lé volt a tartályban:[kép]
Ennek a nagy része koszos deszt víz, a tetején ilyen megkeményedett olajsár úszkált:[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cszolee79 #92156 üzenetére
"...Az 1-es a karter ami a szívócsőbe megy, stimmel. 3-as a cső ami a karterből jön fel (ez megy tovább az 1-esbe a szelepfedélen belül.) Ha belefújsz a 3-asba akkor az egyesen jön ki a levegő. És viszont.
Akkor 2-es mégiscsak a PCV lesz..."Olvasd el figyelmesen amit írtál. Ha nem jössz rá, hogy mik a bibik, segítek,de csak holnap.
Konkrétan Z16Xe szelepfedél nem volt a kezemben, de tudom, hogy ugyanúgy működik mint az X18XE szelepfedél, csak a csonkok elrendezése más.[kép]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cszolee79 #92164 üzenetére
A feltett képen számozással jelöltem a nevüket. Ezen a 3- as cső, a PCV – Pozitív forgattyúház szellőztető rendszer (kartergáz visszavezetés a motorblokkból)
Állításod: "…3-as a cső ami a karterből jön fel (ez megy tovább az 1-esbe a szelepfedélen belül.)..."
Ezek szerint a motorblokkból a 3 as PCV-csőcsonkon a szelepfedélbe visszavezetett kartergáz az 1 es szívógyüjtő csőcsonkon vezetődik a fojtószelepházon lévő szívógyüjtő csőbe, azaz, az 1 es a PCV .... Majd saját magad cáfolod is: " … Akkor 2-es mégiscsak a PCV lesz…" Ha ez az állításod igaz lenne, nem lenne elvezetése az alapjáraton keletkező kartergáznak. Most akkor 1-es, 2-es, esetleg X?
A valóság az, hogy a bevezetett kartergáz keveredik a szelepfedélben lévő kartergázzal, és nem csak az 1- esbe megy, hanem a 2- esbe is, és a fojtószelep állásától függ melyik csőcsonkon vezetődik el
"… Ha belefújsz a 3-asba akkor az egyesen jön ki a levegő. És viszont…"
Hát nem. Bármelyik csonkba befújsz, az összes többin is jön ki levegő, sőt, ha kihúzod az olajszintellenőrző pálcát, ott is jön ki a levegő, még az is szelel.Ez a szelepfedél egyszerűen működik, olyan mint egy zárt doboz, aminek van egy bevezető, és két kivezető csonkja. A csonkokat a fröcsögő olajtól egy speckó burkolat védi, így biztosítva, hogy a csonkokhoz csak kartergáz jusson.
Mint már korábban is írtam: …A szelepfedélen lévő vékonyabb kivezető csövön az alapjáraton keletkező kartergáz vezetődik el a fojtószepepházba, a fojtószelep alá. A vastagabb kivezető csövön a szívógyüjtő csőbe áramlik a kartergáz, ami a fojtószelepházra bilinccsel van rögzítve. Mivel a folytószelep nyitva van, nem akadályozza a kartergáz áramlását a szívókamrába. Ha a fojtószelep nyitva van, az alapjárati kartergáz elvezetés nem működik. A 3-as vastag csövön bevezetődik a motorblokkban keletkezett kartergáz, ami szabadon keveredik a szelepfedélben keletkezett kartergázzal, és vezetődik el.Mégegyszer, és utoljára: a PCV- nek a szelepfedélből nincs külön elvezetése, visszavezetés a szelepfedélbe csak a nyomáskülönbség megszüntetés miatt szükséges.
Részemről e témában ennyi.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #92393 üzenetére
Ha a fékolaj tartályban jó az olajszint, lehet, hogy belevegősödött a rendszer, ezért nem emel ki a kuplung,Így tudod légteleníteni Lehet, hogy csak ennyi a baja. Ha ismét belevegősödik, a kuplung főhenger adta meg magát. Ez a kissebbik rossz...
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
Azt oldal nem jól mondja, mert azoknak más a hibakódja:
Légtömegmérő (MAF) áramkör magas bemenet C-007 = P0103
Légtömegmérő (MAF) áramkör alacsony bemenet C-007 = P0102Az igazság ez:
P0100 = Légtömegmérő, (MAF) áramkör hibaHa a MAF- ról kihúzod az elektromos csatit, akkor is a P0100-as hibakódot dobja, mivel nem kap áramot, ezért nem is lehet se alacsony, se magas bemenet a MAF- nak.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92545 üzenetére
Mivel a hibát nem szüntetted meg, hiába törölnéd, újra jelezne. 99%, hogy az ülésfoglaltság érzékelőd adta meg magát. Ez az anyósoldali üléslapba van beépítve.
"...A 2000-es évektől egészen napjainkig sok autógyártó cég ülésfoglaltság érzékelő matrac szenzort épít be az utas oldali ülésbe, hogy a légzsákrendszer érzékelje ül-e utas a jobb egyes ülésben. Ezt azért teszik, hogy egy esetleges ütközés során ne nyíljanak ki feleslegesen az anyósülés felőli légzsákok, amennyiben nem ül benne senki. Ez az érzékelő matrac az ülőpárnába van beépítve a szivacs alá. Elhelyezkedéséből adódóan igen sérülékeny, egy pontra koncentrálódó nagy nyomás hatására tönkremehet pl: az ülésbe való beletérdeléstől, nehezebb kutya tappancsától. A hibás működésről hibaüzenetet küld a rendszer, amit a légzsák (Airbag) lámpa világítása jelez. Kevesen vannak azzal tisztában, hogy a sérült matracból eredő légzsákhiba az egész légzsákrendszer működésképtelenségét jelenti! Tehát, ha világít a légzsákvisszajelző lámpa a műszerfalon, akkor a teljes légzsákrendszer nem működik, nem csak az utas oldali légzsákok nem fognak nyílni..."
Alaposan meg kell nézni az ülés alját, kell lennie olyan vezetéknek, ami az üléspárnába vezet.Az ülés alatt ennek a vezetéknek kell lennie egy bontható csatinak. Ha ezt széthúzod, összedugod, de a helyzet változatlan, ő a bűnös.Villanyoshoz elviheted,de bődületes árat fog mondani. Van rá megoldás, és sk meg tudod csinálni. ( A lányomnak egy hete csináltam meg, tökéletes lett, igaz, nem opel)22e- be fájt.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Szia!
A hibakód szerint valamiért nem kap áramot, ezért nem működik.
"... Kihatások a légtömegmérő rendszer kimaradása esetén:
- bejegyzés a hibatárolóban,
- a motor vezérlőegység elindítja a kényszerjárati programot..."- A hiba lehet az ECU-ban, (motorvezérlő egység)
- vezeték, kontakthiba miatt nincs tápfeszültség. tápfeszültség ellenőrzése
- A motorvezérlő egységnek több biztije van a motortérben ( 2, 30, 33, 46.) ezeknek van e köze a MAF-hoz, nem tudom.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92587 üzenetére
Megnézheted az utasoldali csatikat,és kiderül, hogy neked van e beépítve utasoldali ülésfoglaltság érzékelő. Az opcom szerint a vezetőoldalon van gubanc, és lehet, hogy csak kontakt hiba. Széthúzott csatinál gyújtást ne adj rá. Mivel nem tudom, hogy viselkedik az autód, ezért kérdezek:
- Amikor előjött a légzsák hiba, folyamatosan világított ,amig a szerelő nem törölte?
- Most, hogy újra előjött, folyamatosan világít, vagy pislog.? ( nincs kontakt – világít, van kontakt elalszik?)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92607 üzenetére
Akkor otthon semmi értelme kutakodni, mivel akkor is jelez, ha éppen jó. A szakembernek mond meg, ne csak törölje a hibakódot, hanem keresse meg a hibaforrást. Nem tudom mennyire okosak ezek a műszerek, de ha a vezetőoldali légszákrendszert hozta ki hibásnak, azt is tudnia kellene, hogy mi a hibás cucc. Kérd meg a szerelőt, hogy a műszerrel ellenőrizze az utasoldali ülésfoglaltság érzékelő működőképességét.(mutassa meg hol van)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #92606 üzenetére
Rosszul mondtam, mert nem csak az ECU felejt, hanem pl: rádió, elektromos ablak,stb.
Elhiszem neked, hogy a leírt módon gyógyítottad, nem ismerem ezt a rendszert se, de ha a motor fordítva is tud működni, akkor ott valami nagyon nem jó,sőt....
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Fandango #92610 üzenetére
"..... Ezután csatlakoztassuk újra az akkumulátort, és járassuk a motort pár percig alapjáraton. Előfordulhat, hogy egy ideig az alapjárat egyenetlen lesz, vagy a motor kihagy gyorsításkor. Egy ideig lehetőség szerint kerüljük a szélsőséges terheléssel járó használatot, amíg az ECU újratanulja a reset-elt motorvezérlési paramétereket..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Fandango #92614 üzenetére
Semmi baj nem lesz. Előfordulhat, de nem törvényszerű, hogy első indításkor pár percig ingadozó, egyenetlen lesz az alapjárat, vagy hirtelen gyorsításnál bedadog a motor, ezért az első 5-10km nél kerülni kell a hirtelen, padlógázas gyorsítást.Ha 2-3 percig hagyod alapjáraton ketyegni, nem teszel rosszat neki.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Szerintem alaphelyzetben nincs áram a vezetékében, ( ha lenne, kikapcsolt állapotban is merítené az akkut ).
Ezért nem is lesz gubanc. Ha leveszed a sarut, megnyugtatod magad, hisz ebből hiba nem lehet. Utóbb lesz több macera, mert bizonyos dolgokat elfelejt, (digit km óra napi számlálója törlődik, kérheti a rádió kódot, a tárolt állomások törlődhetnek, elfelejti az ablakemelő beállításokat,stb.)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Akkor mész vele, amikor akarsz, de ha meg akarsz győződni róla, hogy megszünt e a hiba, beindítod, és ha a hibalámpa nem világít, megszünt a hiba. A hibakód a tárolóban marad, de az ECU majd törli.
"....Az ECU csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha az 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el...."De törölheted is ha van megfelelő ketyeréd.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #92635 üzenetére
Amint látom, nem csak a rangod változott..
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #92642 üzenetére
Az álmoskönyv szerint ez a hibakód: = P1300 Ennek a hibakódnak ilyen tünetei lehetnek:
P1300 - Gyújtóáramkör hibája
P1300 - Üzemanyagtartály üres
P1300 - Hibás gyújtás érzékelve, alacsony üzemanyaggal
P1300 - Gyújtáskimaradás észlelve. Ok: alacsony az üzemanyag szint.Az üzemanyagszint mutatója normálisan mutatja a benzinszintet? Pl: jelez, hogy tartalékon megy, közben meg félig van a tank.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #92642 üzenetére
Kezdjük az elején: Így dobta a hibakódot?
Itt az öt szám: 10008.
Neked is ugyanez az öt szám a 13002 ?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #92646 üzenetére
Akkor felejtsd el. amit korábban írtam, mert akkor P0130 a hibakód.
P0130 = Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda) (ahogy Luck Dragon korábban írta)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #92708 üzenetére
A generátor lett ellenőrizve, hibátlanul működik?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Neked nem a világítás vetítési képével van gond, (nem hord félre), ezért ne tekergess semmit!
A fényszóróállító motor működőképességét a legegyszerűbben úgy tudod leellenőrizni, hogy egy sima falfelülethez közel, vagy távolabb álsz,[kép] tompított bekapcs, a magasságállító gombot állítod a max-ról a min-ra. Ha mindkét fénycsóva billen az állítómotorok jók.
Az állítómotor a fényszóró hátoldalán van, külön elektromos csatival.[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MasterDeeJay #92790 üzenetére
Nem írtál pontos motortipust, ezért feltételezem, hogy max X18XE1 a motor. Ha ez igaz, akkor a relék olyanok, mint az X18XE b vekimé. Akkor pedig a hiányzó reléd a motortérben, [a szekunderlevegő befúvás reléje.]
A tükröknek nincsenek reléi, de a tükörfűtésnek van.
További relék a motortérben: [kép]
A biztitáblád valszeg ilyen, itt is vannak a klímának reléi:[kép]
A szabadon lévő cső, biztos, hogy csak úgy van oda bepattintva, vége csak úgy eldugva, mert normál állapotban ott a csőrögzítő simán szabadon van, ott cső nincs rögzítve. [kép]
Nézz szét a szívókamra, fojtószelepháznál, ( ameddig a cső hossza engedi) hogy nincs e szabadon lévő csőcsatlakozás, mivel a szabadba semmi nincs kivezetve.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ntomka #93171 üzenetére
"...Elektromos gázpedál köszönő viszonyban sincs a lenyomás mértékével..."
Lehet, hogy mindez nem véletlen:
Elektronikus gázpedál: E-GAS
"...Ennél a megoldásnál a gázpedál lenyomásával csupán egy, vagy két potenciométer tengelyét mozgatjuk. A motorvezérlő egység e jel alapján, egy egyenáramú motor (ritkábban léptetőmotor, pl. BMW) segítségével, szabályozottan állítja be a mindenkori aktuális fojtószelep helyzetet. Ez nem egy öncélú hightech megoldás, több annál. Környezetvédelmi okokból ugyanis kerülni kell a fojtószelep hirtelen zárását (megnövekedett kip. gáz NOx tartalom), illetve nyitását (erősen megnövekedett CO tartalom a gyorsításkori keverékdúsítás miatt).
Itt van nagy jelentősége az e-gasnak, ahol a fojtószelep nyitás szabályozottan, csillapítottan történik. Persze, nem szabad elhallgatni, hogy ez némi dinamikacsökkenést okozhat..."Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #93224 üzenetére
Ezek nem létező hibakódok, ilyen nincs.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #93261 üzenetére
Ha azt írja, akkor az ECU valamiért nem normális. Az ECN-es hibakód ilyen
Itt láthatod a hibakód felépítését, magyarázatát. [kép]
A legnagyobb lehetséges hibakód a P3999Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #93308 üzenetére
"...Van itthon Trabi, 2 ütem. Hadd ne soroljam, hogy az idő közben átalakítgatott és tákolt jogszabályok miatt hány helyen kellene szerencsétlent átrugdosni okosba' egy sima műszakin is..."
Sorold csak bátran, csupa "fül" vagyok. (semmi olyan módosító jogszabályról nem tudok, ami miatt a gyári megoldásokat át kellene alakítani)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz stickermajom #93311 üzenetére
Az idézett jogszabályok az "utólagosan beépített DRL ről rendelkeznek"
Az újaknál már kötelező, ha nincs, akkor nincs tipusjóváhagyás, azaz, forgalomba nem helyezhető.[kép]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #93318 üzenetére
Elolvastad a dőltbetüs, általad leírt, szövegkörnyezetből nem kiragadott írásodat? Arra vártam volna választ.
Hiszed, vagy nem, ismerem a trabi mindan nyűgét, baját, mivel új korától, azaz 1986. 06. 26 -tól nekem is van egy, és a mai napig patent állapotú. Való igaz, hogy néha nyűgös a szerelés, de megoldható. Annyi a titok, hogy csak akkor lesz jó, ha magadnak csinálod, de az meg időrabló, mivel sokat kell molyolni
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Hachiko95 #93235 üzenetére
Már egy jó ideje cicózok ezzel a témával,kellene egy kis segítség, mivel te jártál már ott.
- A jelzett menetes dugó mögött van a szelep?[kép]
- Ha az a szelep, a szelep előtt a menetes résznél (a képen jelöltem) azok mik? [kép] (semmi csak nem lehet ) (esetleg furatok?)
El fogom mondani mire jutottam, és azt is ha elakadtam.Azt az írást én is többször elolvastam. Vannak benne szerintem téves infók, és olyan állítás is, amitől azt is elfelejtettem, amit eddig tudtam.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz FoLey-v #93349 üzenetére
Nem kell találgatni, össze vissza kolbászolni. Kerestem helyetted, összedobtam azokat az infókat amiből egyérteműen el tudod dönteni, hogy van e ESP a kocsidban. Ebből egyértelműen látszik, ha van ESP, akkor van a műszerfalon ellenőrző lámpája.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs