-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #93363 üzenetére
A dízeles csörgés, füstölés nem a visszacsapó szelep hibája, mivel semmi köze az égéstérben végbemenő folyamatokhoz. Az ECU üzeneteiből az látszik, hogy nála valami nem 100 as, de a visszacsapó szelepet támadod.Honnan tudod biztosan, hogy nem működik megfelelően? Ha kicserélteted, senkivel semmit nem kell taníttatni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #93427 üzenetére
"...Szerelő elött csak ez az egy hiba kód volt a kocsiban P0068..."
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz OPiiPO #93436 üzenetére
Az a kábel maga az ABS jeladó. [kép]
A hibakód alapján is ez romlott el. Cseréje egyszerű, otthon is egyszerűen elvégezhető.
Ha a kerékcsapágy jó, nem kell cserélni, semmi köze a jeladó hibához. A szervíz csak a nagyobb bevétel miatt akarja cseréltetni a komplett csapágyházat is.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Intruder2k5 #93625 üzenetére
Elektonikus a szabályozása. Dízelnél az ingadozó alapjárat leggyakoribb oka, az elkokszosodott EGR. Én ennek megtisztításával, működőképességének ellenőrzésével kezdeném.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz NextError #93642 üzenetére
"...vezető ajtónál igen belassulva zár le, illetve nem is mindig zár le... Mit kezdjek vele?..."
A központizár állítómotor nem megfelelően működik. ( kikap, működés ellenőrzés, beállítás. )
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Dinnye83 #93645 üzenetére
Hibakódot már nem dob? Fojtószelepház kiszerelve, és úgy tisztítva, vagy csak felülről velenyúlva megtörölve ami látszik?
Honnan tudod, hogy az EGR en mért adatok jók? Kiszerelve működött rendesen?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #93649 üzenetére
A hozzászólót a hozzászólása minősíti. Aki valótlant állít, hazudik! Amit itt leírtál, sajnos köszönő viszonyban sincs a valósággal. A tények makacs dolgok, és az is igaz, hogy a szó elszáll, de az írás megmarad. Ezért könnyű ellenőrizni mi is történt valójában, és ki beszél össze vissza.
A problémád itt kezdődött:….[link]
Nem sokból tart végig görgetni a mai napig, és rádöbbensz, hogy állításod ( "...Itt is mondtak össze vissza mindent a magukat szakèrtönek valló emberek…..csak volt aki mondott minden baromságot hogy ez a hiba,az a hiba,ilyen baja van olyan baja van….") nettó baromság, mert olyanokat állítasz, amit itt senki nem mondott. Az már csak hab a tortán, hogy meg se említetted, az olajfogyasztást.
Szakértelmed, hozzáértésed rendszeresen bizonyítod. Ezek csak az utolsó hónapból:[kép]....[kép]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Real_Necro #93890 üzenetére
A rossz üzemanyag csőnek látható nyoma van.
Mi a pontos motorkód? X14XE, vagy Z14XE, ? " röcögés kutatás miatt nem midegy"Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bazsimano #93875 üzenetére
Üdv.
Ne várj pontos választ, ha pontatlanul, felületesen kérdezel. "...Opel astra h 1161 hibakod..."
Erre kaptál válaszként egy linket, ahol írtam is, és vártam, hogy "...Ha tévedek, majd a hozzáérők kiigazítanak. .." nem szólt senki.
Később nézegettem a hibakódokat, és láttam, hogy van ahol 1 bank-ot emleget. Ekkor eset csak le, hogy a bank magyarul hengersort jelenthet.P1161 = fűtött oxigénérzékelő (HO2S) fűtésszabályozó áramkör 2 bank 2 érzékelő.
Ezért neked se lehet P1161 hibakódod, mert csak 1 hengersorod van.Erre most azt írod, hogy a hibakód: ECN001161 ez pedig:
P0011= Vezérműtengely-állító, /szolenoid szelep/ szívó oldal / hengersor 1 - vezérlés túl előre állítva/működési hiba
Ez már lehet, és a kissebbik rossz, ha csak valóban a szolenoid szelep ragadt be, és ezért nem működik megfelelően az okoskerék.- Én elsőre ellenőrizném, hogy a szolenoid szelep működőképes e. Lehúznám az elektomos csatit, autó beindít, ha semmi változás továbbra is csak az ECN001161 hibakódot fogja dobni.
- Ezután a két szolenoid szelepet megcserélném. Nem nehéz kiszerelni, csak egy csavar fogja.
Megnézném, hogy a szelepen lévő szűrők épek, tiszták e.
- Ha a két szolenoid szelepet megcserélted, és ha rossz, nem megfelően működik, akkor az
ECN001463 hibakódot kell dobnia. ( ez lenne a logikus. )Ha nem történik semmi, és továbbra is ECN001161 hibakódot dob, valszeg az okoskerékkel van gubanc. Ennek ellenőrzéséhez meg kell bontani a vezérlést.[kép]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Real_Necro #93894 üzenetére
Ha az alapjárat egyenletes, csak gázadásra „röcög” akadozik,nem egyenletesen gyorsul, erőtlen, akkor az alapjárati motor jól teszi a dolgát.
- Én elsőre ellenőrizném, hogy a kipufogó csövek, dobok nincsenek e leszűkülve, eltömődve, ( katalizátort is) esetleg jóindulatból nem dugtak e bele a hátsó kipuf dobba valamit.
- Megnézném, hogy a fojtószelepház nem koszos e.
- Ellenőrizném, hogy a MAP, és a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő működőképes e.Ellenőrzéshez az autó beindít, egyik elektromos csatit kihúz. Ha a motor működésében lesz változás, a cucc jó, és lesz hibakód is, de ez nem számít.
- Ha eddig minden rendben, ellenőrizni kell a fojtószelep potenciométert.
- Ugyanúgy elektromos csatit kihúz, megnézni gázadásra mit csinál. Nekem az a gyanúm, hogy ez nem működik megfelelően.
Az (ECU)- nak kell egy olyan bemeneti információ, hogy mennyire van nyitva a fojtószelep. A jó érzékelő, a fojtószelep tengelyének elfordulásával arányos jelet ad. Ha ez hibás, az ECU nem tudja megfelelően működtetni a motort.- Levegőszűrő tiszta, kap elég levegőt, rezonátordoboz rendben, nincs eldugulva?
Ennyit tudtam segíteni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #93909 üzenetére
"...az egr-nél tud víz jutni az égéstérbe?..."
Szerintem, ha az EGR tömítése már nem 100-as, tud. Ha a tömítés külső része még tömít is rendesen, a belső rész tömítése átengedheti a vizet, ami a kipuf gázzal keveredve elvezetődik a szívósorba, ami gőz formájában bevezetődik az égéstérbe.Nagyobb vízmennyiség esetén egy része gőz formájában az égéstérbe jut, a többi, a szívósor dobozába kerül.
Alkottam egy képet az EGR-hűtővíz lehetséges keveredéséről (tömítés átszakadás) Remélem érthető.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz maxika2004 #93961 üzenetére
"...B2 es Vectrába hol van a vonószem gyári helye ?..."
A csomagtérben, a jobb oldali csomagtér takaró burkolaton van egy ajtószerű rész, amit lehet nyitni. [kép]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz maxika2004 #93969 üzenetére
Nézd meg a pótkeréknél nincs e véletlen odatetéve.
Igen, egyforma, venni is lehet pl:[link]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ntomka #94006 üzenetére
Nem lehet.Valszeg össze van kötve más rendszerrel, ezért ha bizti hiba lenne, az se működne.
Nézd meg, hogy a régi izzóval világít e, de lehet akár vezeték, kontakthiba is.Fényszóró magasság állító működik?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz BenQhunria #94085 üzenetére
Igen, megfelelő
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #94096 üzenetére
Valszeg olajnyomás gombát cserélt....
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz TomTom764534 #94099 üzenetére
2. A bekarikázott rész olajpára (kartergáz) lecsapódás a sebváltóból. Az ott keletkezett kartergáz, a "szuszogón" (fekete műanyag sapi van a csavar fején) távozik, ezért nincs is túlnyomás a sebváltóban.
A lecsapódás normális jelenség.1.A motortérben nézd meg, meg is foghatod, hogy nem e az aktívszéntartály mágnesszelep (EVAP) kattog e.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz TomTom764534 #94105 üzenetére
Járó motornál fülelsz, hogy az kattog e. Kézrátéttel érezhető, ahogy a relé ki-be kapcsol.Ha lehúzod a vezetéket, max világít a hibalámpa, ami a csatit visszadugva megszűnik. ( ha ő a kattog, majd mondom tovább...)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz TomTom764534 #94112 üzenetére
A szelep működése:[kép]
Az is lehet, hogy azért kattog sokat, mert nem tud üríteni rendesen, mivel el van dugulva. A helyéről kiveszed,
a bemenő csövet lehúzod, kocogtatsz, ha dugulás van ilyesmi jön ki belőle:[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #94128 üzenetére
Miért búcsúszkodol? Annyi történt, hogy az autó gazdát cserélt, de a családban maradt.( de így korrekt, hogy szóltál ) A topik látogatásának, hozzászólásoknak nem feltétele, hogy csak opel autós segíthet ha gubanc van. Bízunk benne, hogy a jövőben is látogatod a topikot, és a megszerzett tapasztalatokat továbbra is megosztod velünk.Sok balesetmentes km-t az újonan szerzett gépsárkánnyal.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz vcsabika #94153 üzenetére
"...a szen meddig tud visszafele menni a rendszerbe?..."
A rendszerben nem tud visszafelé menni, hanem az aktívszenes gőztárolóból áramlik a regeneráló szelepen át a fojtószelepházba a benzingőz.Ha a tárolóban lévő aktívszén tömb porlad, akkor a tartályból, az elvezető csőben a folytószelepház felé áramlik, és a mágnesszelepben megakad.
A rendszer működése:
1
2
3
Az aktívszenes tartályt általában ide teszik:[kép][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz davenport #94356 üzenetére
Ha valaki készít egy ilyen leírást, alap dolog, hogy meggyőződik róla, valós dolgok e amiket leírt, nincsenek e benne olyan állítások, amik köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
Nyilván nem fogom az összes "szerintem" fals dolgot leírni, de mutatóba néhány.
1- Az Astra H Z16XEP tulajoknak volt egy fontos figyelemfelhívás.
Ez a leírásban is szerepel, de a probléma megoldása az ott leírtak szerint nem megvalósítható, mert lehetetlen. [kép]
2- A feltett kép nem is a Z16XEP szívósora, és nem is műanyag. [kép]
3- Hátrányként említi az XEP műanyag szívósorát, holott az fém, az XER szívósora valóban műanyag, de ez ennél a motornál már nem hátrány. ( sőt, a fiatalabb motorokon is mind műanyag ) [kép]
4- A változó szelepvezérlésről ez van írva:
"…. A működése lényegében hasonló, mint az XEP-ben található Twinport, tehát terheléstől függően állítja a vezérlés kerekeket,amik a vezérműtengelyeket állítják,….”A Twinport az kettéosztott szívócső, működése teljesen más, semmi köze a vezérműtengelyekhez.
Van még, de inkább abbahagyom. Ezeket is csak azért írtam, mert rákérdeztél. Aki infószerzéskor belebotlik ilyen írásba, azt akarva, akaratlanul, de félrevezetődik.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz athomi #94469 üzenetére
Ha a hűtőrendszer normálisan üzemel, max 10km alatt eléri az üzemi hőfokot. Ekkor álló helyzetben, járó motornál a vízhőfok tovább emelkedik, mivel nem hűti a menetszél. Eléri a kritikus hőt, a ventit az ECU bekapcsolja. Megnézed, hogy hány fokon kapcsolt. Ennek ismeretében lehet csak tovább kutakodni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz athomi #94452 üzenetére
"...mivel OAHH fb csoport szerint 106 fokig kellene engednie a vizet melegedni..."
Korábban egyik topiktárs viccesen megjegyezte, hogy nekem olyanokról is van feljegyzésem, amiről egyébként nincs. Igaza van, ha nem találok olyat ami nekem egyértelmű, és világos, csinálok magamnak.
Neked fűtött termosztátod van, ennek működéséről is készítettem magamnak egy "szösszenetet", amit most itt (közkicsé teszek )Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #94493 üzenetére
Az "illetékes elvtárs" kérdezi
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz athomi #94506 üzenetére
Kezdésnek nézd meg, nem az ECU szivat e. Akku - saru le, pihen minimum2 órát, Indításnál újratanul.(ha van egy kis szerencséd, ez segít)
Vannak hibalehetőségek,,de nem akarom az ördögöt a falra festeni. (hibás vízhőfok jeladók, hibás venti kapcsoló, ECU vezérlés hibás,)
Csak érdekességként pl:
- A ventilátor fokozatkapcsoló hibája esetén is létezik biztonsági funkció, mivel ekkor a termosztát fűtés folyamatossá válik. (hibás a ventilátor kapcsoló, ezért a termosztát fűtés folyamatos, a vízhőfok ezért 95 fok körüli.)
- A termosztátot alapvetően úgy méretezik, hogy 110 °C-on tartsa a hűtőfolyadékot.( hűtővíz 95 fok, mert az ECU működése hibás, mivel a termosztát fűtését bekapcsolva tartja.)A tuti megoldás, ha van hozzáértő személy, akinek van megfelelő műszere az élő adatok ellenőrzéséhez.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz athomi #94537 üzenetére
Vettél egy új termosztátot, mert a réginél, a vízhőfok 95° C nál nem melegedett jobban. Az új beszerelve ugyanúgy működik, mint a régi.
lehetőségek:
- mindkét termosztát rossz,
- mindkét tremosztát jó, a hűtőrendszerben, (rosszabb esetben a vezérlésben) kell keresni a hibát.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Jim Tonic #94555 üzenetére
Sajnos nem működik tökéletesen. A sima termosztát 92° C – nál kezd nyitni, és kb: 107° C- nál nyit ki teljesen.
Neki fűtött termosztátja van, a nyitási hőmérséklete 105° C.Ennek működését már korábban leírtam neki. [link]
(szerintem az nem normális, hogy a vízhőfok soha nem melegszik annyira, hogy a ventilátor bekapcsoljon.)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Vegyél csak dudagombot. A cseréjét te is meg tudod csinálni, így minden más marad gyári állapotban.
Rendelés:[link]sk nézed meg, hogy van e hibakód. Az a biztos, nem a szerelő szerint nincs.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
Valamiért nem volt sikeres a visszaállítás
1 - Próbáld meg újra beállítani.[kép]
2 - Ha semmi kijelzés hincs, az állítógombot kell egy kicsit erőteljesebben noszogatni, hogy tegye a dolgát. (valszeg nincs megfelelő kontakt)
3 - Leveszed a - akkusarut, majd visszateszed. A régi, vagy az új állapotnak meg kell jelennie a kijelzőn, de a napi megtett km eltűnik, az időt is újra kell állítani.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bazsimano #94677 üzenetére
"…Csak ugye amit nem tudnak, hogy ez a traktorozas es okoskerek vagy mas…"
Szerelőt kell cserélni.
P0134 Lambdaszonda áramkör aktivitás nem érzékelt (1.hengersor 1.szonda)
P0013 Vezérműtengely-állító, szívó oldal/hengersor 1 - hiba az áramkörbenAzért nem működik megfelelően, mert nem kap áramot a mágnesszelep, vagy az áramköre
"...A jelkiesés hatása
- Az elő lambda-szonda jelének kiesése miatt a lambda szabályozás nem áll le, az működik tovább, de a lambda adaptáció nem működik. A tartályszellőztető rendszer vész üzemmódban működik. A vezérlőegység vészműködésként egy jellegmező alapján történő vezérlést valósít meg...." (csökkentett teljesítmény)P0011 Vezérműtengely-állító, /szolenoid szelep/ szívó oldal / hengersor 1 - vezérlés túl előre állítva/működési hiba
A hibakód alapján az okoskerék nem áll vissza alaphelyzetbe, ezért a vezérműtengely helyzetének beállítása nem ok.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bazsimano #94716 üzenetére
Addig nem kell semmit venni, míg ki nem derült, melyik alkatrész a hibás.
Eddig annyi a biztos, hogy a szolenoid (OCV) szelep jó. A hibakód alapján nem vele van baj, azért nem működik, mert valamiért nem jut el áram az ECU-tól, ezért az nem tudja működtetni az okoskereket.
Akinek volt már kezében multiméter, lazán kiméri hol a gond.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bazsimano #94718 üzenetére
Semmit nem kell megbontani, egyszerűen le kell húzni az elektromos csatlakozást a szolenoid szelepről, és a vezeték csatit kell mérni, hogy van e áram. A vezérlés az ECU tól jön. Ha nincs áram, lehet vezetékszakadás, kontakthiba az ECU-nál, stb...
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- EAFC 24
- Politika
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Diablo IV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen