-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #99068 üzenetére
Én is kiszedtem, mert a karnak oldal irányba volt egy kis kotyogása. A gömbrész volt ovál alakban 1.5 mm-t megkopva. Mivel a gömbnek volt olyan része ami eredeti méret volt, láttam, hogy a zsugorcső nem lesz jó, túl vastag. Ezért fogtam egy "kerékpár" belsőt és azt húztam rá a gömbre. Szépen passzosan ment a helyére. Azóta is hibátlanul teszi a dolgát.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #99092 üzenetére
"...Van még egy pár hely, ahol el tudja engedni a motor az olajat, pölö nézzük ezt a fura olajszűrő házat. Csak kezdésnek már ugrik 1-2 deci, ami reggelig lemegy, de 10 percig nem..."
Tényleg fura ez az olajszűrő ház. Az okosok tettek bele egy visszafolyás gátló szelepet, ami megakadályozza, hogy az olajszűrő házból lemenjen az olaj az olajteknőbe. Ha le tud menni, rossz a visszafolyás gátló szelep.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Az olajszint ellenőrzésről részemről ennyi:
"-...A pontos olajszint ellenőrzés a hőmérséklet függvénye. Minél magasabb az olaj hőmérséklete, annál magasabb a szint a tartályban.
A túltöltés elkerülésének érdekében az olajszint ellenőrzést üzemmeleg motornál végezzük.
A magasabb motorolaj szint (túltöltés) a tömítéseken keresztül olajfolyáshoz vezethet, vagy az olaj túlzott habosodását segítheti elő. Mivel a habzás a légbuborékok motorolajba kerülését jelenti, ez mindenképpen kerülendő a motor élettartamát tekintve. Ha ugyanis légbuborékokkal teli olajréteg kerül a mozgó alkatrészek közé, akkor az olajfilm nem lesz folytonos, szakadozik a légzárványok mentén, ezért kenési elégtelenség lép fel, ami súrlódáshoz, melegedéshez és a motor erőteljes kopásához vezet....-"Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ha a vezérműlánccal van gond, az alapjáraton folyamatosan dizelesen csörög, nem csak indításkor.
Ha indításkor rövid ideig csörög, ennek oka lehet, az okoskerék, mágnesszelep (OCV), vagy a mágnesszelep vezérlő nem megfelelő működése.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Gyarmati_ #99160 üzenetére
Azért csörög, mert meg van nyúlva a vezérműlánc, esetleg nem megfelelő olaj van benne, ezért a hidraulikus láncfeszítő nem működik megfelelően.
Hibakód azért nincs, mert a láncfeszítést nem vezérli, nem ellenőrzi az ECU.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gzbotii #99248 üzenetére
Úgy van, ahogy írod, de kell még váltó alsó tömítés is.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #99317 üzenetére
"...Azt én értem, hogy te linkelsz és screenshotozol, nyugodtan tedd a kosárba, rendeld meg, kapni fogod a telefont 1-2 órán belül és a lemondó mailt, mert nem véletlenül feszül ott a MEGSZŰNT felirat. Nagyon sok ilyen tétel van, megkérdeztem, rendeltem is már ilyet, ezek NEM LÉTEZNEK, NINCS BELŐLÜK...."
09-én rendeltem, 10-én értesítés:[kép]
Most, 11-én 11.00 órakor ezt hozta a futár:[kép][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Integrale #99325 üzenetére
Én úgy látom, hogy ez a visszacsapó szelep, (visszafolyás gátló szelep) [kép] az olajkör része, a feladata, hogy megakadályozza a hengerfejből, a vez tengelyekből az olaj visszafolyását, ezáltal hamarabb felépül a rendszerben az olajnyomás.
Az okoskerék egy külön részegység, a működéséhez szükséges olajmennyiség ki-be vezetését az ECU működteti, a szolenoid szelep (OCV) segítségével.
Ha igaz amit eddig leírtam, akkor az is igaz,, hogy a visszacsapó szelep megléte, hiánya az okoskerék működését, élettartamát nem befolyásolja.
A tulajdonosoknak ( nem csak opelnél) tudomásul kell venni, hogy a 10év/150000km- vezérléscsere része az okoskerekek cseréje is, mert tuti, hogy még 150000km-t nem fog hibátlanul működni, egyszerűen azért, mert vannak benne mozgó kopó alkatrészek.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Lajos1966 #99329 üzenetére
Remélem, neked is az a véleményed, hogy az tud kopni, ami mozog.
Az okoskerék indításkor zárt állapotban van, nem mozog. A zárást a rúgós retesz biztosítja. Mivel nem mozog, nincs is minek kopnia, azaz nincs minek szárazon futnia.
Szárazon akkor tud futni, ha rossz, vagy nincs visszacsapó szelep és „teli gázzal” indítunk. Ekkor a megemelt ford szám miatt nyit az okoskerék, olaj viszont csak később jut el a megfelelő térrészekbe. Ilyenkor mozog az okoskerék, és kopnak a csúszó tömítések.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz totyino77 #99336 üzenetére
A szelep cseréjével eddig is tisztában voltam, de nem is ezt kérdeztem.
Ami engem érdekelt volna azt vatagon kiemeltem.
".. visszacsapó szelep…. igen sok szerepe van az okoskerék olajozásához,.."[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #99533 üzenetére
Bő 2 évvel korábban is kérdezted, hogy hol az üzemanyagszűrő, és mondtam is, hogy az üzemanyagtankban
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz rumos XIII #99573 üzenetére
Nem szükséges.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz rumos XIII #99576 üzenetére
A szelepfedélből egy vékony, és egy vastagabb cső vezeti el a kartergázt a szelepfedélből.
A vékonyabb csö hátulról van bevezetve a fojtószelep alá, és alapjáraton ez vezeti el a kartergázt. A vastagabb csövön akkor vezetődik a kartergáz, ha nyit a fojtószelep. Ebben a vastag csőben annyi vizes, olajsáros trutyi tud összegyűlni, hogy az elvezetést elzárja. Ilyenkor a cső akár szét is durranhat. Időnkénti ellenőrzésük, tisztításuk több mint ajánlott."...És amire a szelep megy rá "cső", az is nagyon kokszos volt:::"
A szívósorra gondolsz?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz FoLey-v #99716 üzenetére
"...Ez a membránszelep szabályozza és tartja állandó szinten a forgattyús házban a nyomást...."
Az állítás hamis, ez a membránszelep nem azért van ott, de a laikus, aki elhiszi amit olvasott, de nem jár utánna, hogy igaz e az állítás, bőszen mondja amit olvasott. (ua.a helyzet a visszacsapó szeleppel is)
Ezt a membránszelepet Z16XEP től kezdve tették a szelepfedélbe, és az összes újabbakban is van.(igaz, az ujabbaknak már más a kialakításuk)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Egy próbát megér. Hátha...
"...InSP figyelmeztetés eltűntetése Opel Astra H típuson.
Dízel Astra H típusok esetén másképp kell kiütni. A gomb hosszú nyomásakor elkezd villogni az InSP felirat. Ekkor rá kell lépni a fékpedálra, és ekkor jelenik meg a 4 vonal. Ezután nem kell tovább nyomni sem a pedált, sem a gombot!..."Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz toompa #99784 üzenetére
Lehet, hogy bennem van a hiba, szerintem ez fölösleges, semmi értelme nincs.
Ha élő hibakód van, dobja a sárgát, hiába törlöd,újra jelezni fog.
Ha tárolt a hibakód,nem dob sárgát. Mivel nem élő, a motor normálisan üzemel, idővel magától törli, elfelejti.
A légzsák hibát ezzel törölni nem lehet. Akkor meg minek?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Monyos #99850 üzenetére
P0171 - Túl szegény keverék a rendszerben (1. hengersor)
Ezt a hibakódot akkor dobja, ha a rendszerbe túl sok levegő jut be.(fals levegő) Ez lehet nem megfelelő csőcsatlakozás, hibás tömlő. A legvalószínűbb, hogy a szelepfedélben lévő membrán szakadt el. Ha rossz szelel. Kézzel, borotvahabbal nem nehéz ellenőrizni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz jimmy5 #99859 üzenetére
visszacsapó szelep csere
(amúgy meg melyiket, mert van belőle 2)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Hachiko95 #99891 üzenetére
Azzal a mondattal az a baj, hogy egybe van mosva két különböző teljesen más motorvezérlés.
Twinport rendszer: kettéosztott szívócsatornával rendelkezik. Egyszerű vezérlőkerekek vannak, ezért a vezérműtengelyek fixen állnak. EGR van.
VVT rendszer: váltakozó szelepvezérlés. A vezérműtengelyeken okoskerekek” vannak. Ezek lehetővé teszik a vezérműtengelyek állítását, a motor terhelésének megfelelően. Ezáltal változik a szelepek nyitásának ideje. EGR nincs
Z18XER = VVT.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Az utóbbi hozzászólásokat olvasva úgy látom, az lett a téma, hogy ki tudja a másikat félrevezetni, hamis infókkal ellátni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz athomi #100106 üzenetére
Az egész ezzel a visszacsapószelepes hozzászólásommal kezdődött[link]:
Ha tovább görgeted a hozzászólásokat láthatod, hogy nem én görcsöltem a szárazon futáson, de a topiktársat érvekkel nem tudtam meggyőzni. Amikor ezt írta:"...Valamennyi olajfilmnek mindig kell lennie optimális esetben,hogy ne a fém a fémen súrlódjon..." Ekkor úgy döntöttem, hogy a téma részemről lezárva.
Csináltam egy képet, hogy mennyi olaj marad az okoskerékben, ha a visszacsapószelep nem zár rendesen leállítás után.A piros vonal alatti részből az olaj nem tud elfolyni. Ennyit a szárazonfutásról, olajfilm hiányról.
A VVT rendszer működése az ECU-ba van programozva.[A szabályzókör működésének blokkvázlata.]
Az okoskerék felépítéséről, működéséről összeállítottam egy pár sort magamnak, most megosztom.
Ha figyelmesen megnézed a képet, látni, hogy "fém a fémen" nem is tud súrlódni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Integrale #100231 üzenetére
Z16XER motornál MAP van. A légszűrőház után lévő csőbe ami a fojtószelepházra csatlakozik, a beszívott levegő hőmérséklet-érzékelő van beépítve.
A Z18XER motornál érdekes.Van akinek MAF-ja van:
Van olyan Z18XER, amelyikben MAP van. Ott a MAF helyén a beszívott levegő hőmérséklet-érzékelő van.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #100542 üzenetére
Vezérlés szíj, szelep 8, ló 60. 10W-40 olaj jó bele. Esetleg a hideg oldal 5W.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #100545 üzenetére
Vegyél 5 litert, és a feltöltés után kiderül mennyi kell bele. A maradék jó lesz esetleges utántöltésre, ha meg nem eszi az olajat, jó lesz a következő cseréhez.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs