-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101597 üzenetére
Nincs benne MAF, van helyette MAP. [kép]
"... A kopogixet meg csak kézzel (jó forró volt... ) húztam meg..."
Ha így csináltad, még jó, hogy "nem százas"
Korábban megbeszéltük, hogy először csak lazán, olyan erővel húzod meg a rögzítőcsavart, hogy ne tudjon elmozdulni. Utána közepes erővel, majd jó erősen meghúzva, Így kiderülne, hogy változik e az érzékelő működése.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mephi666 #101640 üzenetére
"...elfelejtettem, megnézettem a villanyossal, hogy miért nem jó az üzemanyagbetöltő zárja: kiderült, hogy ott a vezeték, van benne áram, csak motor nincs..."
Korábban leírtam neked hol találod, hogyan működik a zár. [link]
"...Tanksapka ajtó kinyit. Látni a zármotor rudazatot..." Ha nincs rudazat, nincs motor. Minek ehhez villanyos?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101606 üzenetére
Minden tőled telhetőt megtettél,de a hiba nem szünt meg,de ez nem a te hibád. Azt mondom, hogy keress egy szakit, műhelyt, akik tudnak menet közbeni oszcilloszkópos ellenőrzést végezni. Így feketén-fehéren láthatóvá tehető a "kopogix" esetleges viselkedési zavara, esetleg kiderülne, ha mégis mással lenne bubanc.
Rángatásos tüneteket más is okozhat, de az ECU a P0325-öt dobja.
Ez azért furcsa, mert mind a 3 , ebből 2 új "kopogix"-re is az áramkör hibás működése kódot dobja.
Mennyire hihető, hogy egyik se normális?A vekim, ha úgy van kedve, dobja a P0340= Vezérműtengely helyzet érzékelő áramkör hiba hibakódot.
Ilyenkor félreállok, az érzékelőre menő vezeték csatiját megmozgatom, és a hiba megszűnik. (tudom, hogy a vezeték csatija néha önlló életet él, kontakt hiba)
Neked: P0325= kopogásszabályozó, áramkör hiba Az nem lehet, hogy ugyanolyan kontakt nyűgöd van mint nekem?
Azt meg végképp nem értem, hogy miért csak menet közben dob hibakódot, álló helyzetben minden fordulatszámon okéMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sanki #101682 üzenetére
Ami a multitimerbe van bekötve (hátsó ködlámpa) nincs állandó 12V.
"....MULTITIMER
Ez egy, a biztosítéktáblába beépített integrált vezérlő.
Ebben van az irányjelző ütemadó, ami vezérli a relét, ablaktörlő ütemvezérlését, műszerfal fényerőszabályozását, elhalványuló utastérlámpa vezérlést, a belsőtér világítás késleltetést, ködlámpákat, és a hátsóablak fűtés-vezérlést. Az irányjelző villogtatásáról is a multitimer gondoskodik...."Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101707 üzenetére
Valamit félreértettél
Azzal, hogy levetted az akku (-) ot, resetelted (áramtalanítottad) az ECU-t.
A tárolt (nem élő) hibakódok a motor működését nem befolyásolják. Azokat az ECU idővel magától elfelejti, törli.
„…Az ECU csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha az 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el…”
Én nagyon meglepődtem. Eddig nem írtad, hogy P1302 hibakódod is van.
(2. henger égéskimaradás)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #101757 üzenetére
Ez nem szuszog. Ez a fékrendszer része, működéséhez a főfékhengerből kapja a fékolajat. Fékolaj cseréjekor ezt is légteleníteni kell. Ha szuszog, akkor elengedi a fékolajat, belevegősödik a fékrendszer, csökken a fékolajszint a tartályban.
A szuszogó hang a vákuumos fékrásegítőből jön, de ez normális.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Motortipus függő.
"...Számos napjainkban forgalomba kerülő autó közvetlen befecskendezésű benzinmotorral, és turbóval, úgynevezett kisméretű TDGI motorral rendelkezik...." (ezek a tipusok érzékenyek az LSPI-re)
Az LSPI megakadályozása érdekében bevezették az új „szabványos” API követelményt az összes autógyártó számára, ez az:
API SN Plus (SN+)
Új szabványos (!) motorolaj követelmény, melyet kifejezetten a TDGI motorokhoz fejlesztettek ki.
Számos autógyártó rendelkezik saját (OEM) motorolaj követelménnyel, ami az LSPI megakadályozása érdekében lett kialakítva.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #101828 üzenetére
Akkor ne találgassunk, menjünk szépen sorba.
Amit én hallok: alapjárat normális, ütemes kellemetlen csattogó, kereplő hang hallatszik.
Ha gyújtás gond pontosabban égéskimaradás van, akkor "háromhengerezik" Ilyenkor az alapjárati fordulat lecsökken, ingadozik, le is állhat. Neked az alapjárat oké, csak valami csattog.
Szerintem valamelyik hidrotőkéd nem százas. (beszorult) Ilyenkor van ez a zenebona.
Leálláskor a vez tengely bütyök megdolgozta, munkára bírta.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #101933 üzenetére
Motorkódot elárulod?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #101948 üzenetére
VVT rendszer, vezérlése lánc.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #101958 üzenetére
"….Ezek szerint vagy ritka mint a fehér holló, vagy nem romlik el mint a twinportos esetén..."
A twinportosba nem tud a VVT elromlani, mert nincs benne. (két különálló teljesen más rendszer)
"…A j-ben is ez a motor volt már, de ott az 1,6 volt okoskerekes, az 1,4 nem…"
A J-be beépített A14XEL, A14XER, a turbós A14NEL, A14NET-be mind VVT rendszer van, vezérlésük lánc.
(A többi társa is mind VVT rendszerű, láncos Pl: A12XEL, B12XEL, A12XER, B12XER, B14NEL, B14NET, B14XEJ, B14XEL, B14XER. Ezek ránézésre külsőleg hasonlítanak egymásra.Az A16XER -ben régebbi tipusú okoskerék van, a vezérlés hajtása szíj, hogy ment e a levesbe nemtudom.
Megnéztem a "kincses kalendáriumomat"
Aszongya: a J-be a 100lovas A14XER van, amibe az újabb tipusú VVT rendszer van, és láncos vezérlésű.Valóságban még nem láttam a B14XE motorterét, a képeket a net-ről lőttem.
Teljesen más kialakítású a blokk, elrendezése is más. Még a szelepfedél is más, nem is műanyag. Visszajöttek a már ismert szolenoid szelepek, (legalább is hasonlóak) de azok is ferdén, a szelepfedél tetején vannak.Oldalról is teljesen más
A szelepfedelet levéve látszik az érdekes, más kialakítású okoskerék, és a lánc.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz FoLey-v #101970 üzenetére
Korábban volt szó a twinport szelepek felépítéséről, működésükről.
Itt van konkrétan a Z16XEP működése
Itt meg az összes többi felépítése, működéseMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Integrale #102167 üzenetére
Olyan, hogy belső EGR nincs.
Van viszont Belső kipufogógáz visszavezetés.
Előnye, hogy nem igényel új alkatrészeket a motoron. Szelepösszenyítással működik.
A változtatható szelepvezérlés ("okoskerék”) ma már a legtöbb gyártó esetében alapfelszereltsége a motornak.
Működése abból áll, hogy a kipufogó gáz találkozik a friss üzemanyag-levegő keverékkel az égéstéren belül. Ezt úgy oldják meg, hogy a szívó és kipufogó szelepeket összenyitják. („okoskerék”)
Ez annyit jelent, hogy a kipufogó szelep még nyitva van, amikor a szívószelep már elkezd nyitni, így a kipufogógáz egy része a szívószelepen keresztül ismét az égéstérbe jut.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #102463 üzenetére
Ez való bele:
Annyit kell beleönteni, amíg az olajszint ellenőrző furaton az olaj kibuggyan. Kb- 1,6 - 1,8 lit.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mephi666 #102506 üzenetére
"...az olajszűrőt szakszerűen úgy kell felrakni, hogy a gumirészét friss olajjal szépen megkened és érzéssel felcsavarod..."
Olyan szerelési tanácsokat adsz az olajszűrő cseréjéhez amit ha megfeszül se tud megcsinálni, mivel a B14NET motornak nem fémházas olajszűrője van.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #102531 üzenetére
Ezt egyszer (5 napja) már kérdezted. Válaszolok, hogy ne kérdezd többször.
Maradjunk annyiban, hogyha az EGR nem működik megfelelően, dobja a hibakódot.
Valamivel mértél valamilyen értéket, ami szerinted nem jó. Mennyi a jó érték? Honnan tudod, hogy az EGR a rossz, hogyan ellenőrizted le, hogy esetleg nincs e a vezetékben szálszakadás, esetleg kontakthiba?
Ha ismernéd az EGR működését, nem kérdeznél ilyesmit:"...Újra kell tanítani az új egr-t, h a verda is tudja, mi a helyzet?..."
Az EGR egy agyatlan beosztott, utasításokat hajt végre, ezért nem is lehet tanítani.
A motor működésével kapcsolatos minden adat, az ECU-ba fut be. Amikor szükséges, a főnök parancsot ad a beosztottnak, hogy nyitni kell. Az EGR kellő mértékben nyit, ( a szelep poziciójának megfelelő, változó feszültségű jel kerül elkül elküldésre az ECU-nak). Innen tudja a főnök, hogy azt csinálja a beosztott, amire utasította.Nem kell csodakütyü, egy mezei multiméterrel ki lehet mérni, hogy jól működik e a EGR, ill melyik része beteg.
Amúgy mit tudtál megmérni a fűtött termosztátnál, amit szintén az ECU vezérel?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #102534 üzenetére
"...közben a hibakód is visszatért (17152). Van egy másik hiba is, annak - elvileg - ehhez semmi köze, 11261 vagy 62 hol ez, hol az..."
Ilyen hibakód nem létezik!
Az a membrán működésképtelen, azt elrontani nem lehet. Vedd ki, és tip-top folttal ragaszd be.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #102544 üzenetére
Segíteni akarok, nem szivatni. Kezdem a hibakódokkal.
A szakadt membrán miatt van az alábbi hibakódod:
A fűtött oxigénérzékelők (lambdaszonda) jelzik az ECU számára a kipufogógázban található oxigén mennyiségét, és az ECU a befecskendező szelepek vezérlésével megváltoztatja a motorhoz juttatott keverék levegő/tüzelőanyag arányát. Ha nem ok, jönnek a hibakódok.
P0171= Túl szegény keverék a rendszerben (1. hengersor)
A hibakód akkor jelentkezik, ha kevés az üzemanyag és a levegő felesleges. Neked fals levegőt szív be a motor a szakadt membrán miatt.P1112= Beszívott levegő hőmérséklet (IAT) érzékelő áramkör szakaszos alacsony feszültség
Lehet, hogy az érzékelő csak koszos, vagy nincs megfelelő kontakt, de lehet hibás is. (semmi köze a membránhoz)
Úgy látom még nem volt dolgod a ragasztóval. A ragasztós dobozomból előkaptam a tip-top cuccot [kép]
Lehet venni különböző nagyságú foltokat. ha ezzel nem tudod megragasztani, akkor semmivel.[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #102549 üzenetére
A keresőbe beírtam a hibakódot, és mind a kettőt dobta. [kép]
Ha a beszívott levegő hőmérséklet-érzékelővel van gond, ezek a tünetek:[kép]
Ha nincsenek ilyen tünetek, akkor az ECU azért kapcsolja ki (nem vezérli) a mágnesszelepet, mert nincs megfelelő vákuum a működéshez, és ezért dobja a P1112 hibakódot, a szakadás miatt többlet levegő (fals) jut az égéstérbe, ezért dobja a P0171 hibakódot is.
Ha az EGR nem működik rendesen az ECU P0400....P0409 hibakódot dob.
Bizzunk benne,hogy a "sebtapasz" megoldja a problémát.Korábban is volt már ez a téma, de még senki nem írt vissza, hogy mi volt a hiba forrása, mivel volt a baj.
[link] ( a hozzászólásokat is érdeme elolvasni, hátha....)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #102566 üzenetére
...mivel tudom megnézni, hogy jól működik-e?.." Multiméterrel.
P1112= IAT szenzor, áramkör, szakaszos alacsony bemenő feszültség
Részlet az "okosomból"
"- Húzza ki az IAT érzékelőt, és ellenőrizze a feszültséget a csatlakozóban.
Az egyik vezetéknek 5 V-os tápfeszültséget kell olvasnia. Ha nincs 5 V-os tápfeszültség, akkor az áramkör szakadhat, vagy ECU-hiba léphet fel." [kép]- Az IAT érzékelő általában egy kétvezetékes termisztor érzékelő. Az érzékelő ellenállása a hideg huzalelemen átáramló levegő hőmérsékletétől függően változik." mérés
Kíváncsiságból én is megmértem. Hidegen ennyi:[1,90KΩ]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Kommy #102582 üzenetére
Ha a hidrotőke nem működik mert beragad, akkor van csörgő hang, de nem tud úgy beragadni, hogy a szelepek nyitását, zárását (kompressziót) zavarja. Meg kell mérni a kompressziót, lehet szelepszár szimmering hiba, vagy a szelep nem zár rendesen. Lehet nem megfelelő üa nyomás, vagy befecskendező szelep hiba is. (eltömődött szűrőjű befecskendező szelep)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Kolty #102599 üzenetére
Ha kívülről nem látni olajszivárgást, attól még lehet rossz a tömítés. Az csak azt jelenti, hogy a tömítés "külső köre" tömít. A nyillal jelzett rész az a "belő kör" tömítése. Ott hibás (nem tömít rendesen a tömítés)
Így talán érthetőbb:A vezérmű tengelyes képen is látni, hogy a "belső kör"tömítése nem engedi az olajat a gyertyákhoz.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bul07 #102745 üzenetére
"...Az oké hogy nem jött le a szűrő de így a most beleöntött olaj is megy a levesbe, mert ha a szűrőt leszeditek az olajat is újra le kell engedni..."
Nem értem, miért kellene az olajat leengedni, és miért lesz a frissen feltöltött olaj rossz?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz jimmy5 #102864 üzenetére
A hibakód alapján, a szívó oldali mágnesszelep (szolenoid szelep) - et működtető áramkörben van hiba.
Cseréld meg a kipufogó oldali mágnesszeleppel. Ha a mágnesszelep rossz, akkor P0013 hibakódot dob.
Ha marad a P0010 hibakód, akkor a mágnesszelep jó, a vezetékkel lesz hiba, de lehet sima kontakthiba is.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz zgospel #102899 üzenetére
"...Leginkább azért váltottam, mert korábban a GM olajnak API SN besorolása volt..- egy-két éve már csak API SM... "
API SM: Bevezetve 2004. novemberében.
API SN: 2010 októberében került bevezetésre.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #103465 üzenetére
Ingadozó alapjárat, sziszegő/szuszogó hang, P0171 hibakód.
Ezek a szelepfedél membrán átszakadásának tipikus tünetei. Ellenőrizd le.Ha vákuumot érzel a nyílásnál, nem kell tovább keresgélni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest