-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
gerisz23 #43726 üzenetére
",,,vagy a bendix ment tönkre,nekem egybe volt építve az egész..."
Indításkor,a meghajtó fogaskerék,BENDIX tekeri a fogaskoszorút,..stb…stb.
Még jó hogy egybe van építve az önindítóba,hisz a forgórész tengelyén mozog oda-vissza
Őt egy villa mozgatja, a villát pedig a behúzótekercs.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
soo277 #43911 üzenetére
Itt vannak kezelési útmutatók
Valszeg megtalálod a választ a kérdésedre is.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
HoaryFox #43994 üzenetére
A termosztát működését ellenőrizni legegyszerűbben házilag úgy tudjuk megtenni, hogy a hidegen beindított autónak megfogjuk a vízhűtőhöz menő vízcsöveit, és figyeljük a hőmérsékletüket.
Normális működés esetén a termosztát nyitása előtt az alsó cső alig melegszik, a felső hőmérséklete pedig szép lassan emelkedik. Amikor eléri a nyitási hőfokot (ilyenkor a felső cső még éppen megfogható kézzel), akkor megindul a keringés a vízhűtőben is, ezért az alsó cső meglehetős gyorsasággal "hozzámelegszik" a felsőhöz. Némi különbség persze lesz közöttük, de álló autónál ez nem lesz jelentős.
Ha elromlott, és nyitott állapotban megragadt, a fentiek annyiban változnak, hogy az alsó vízcső kis késéssel követi a felsőt, és már a hidegebb tartományokban is csak kicsivel hidegebb tapintású, mint a felső. Ha ezt tapasztaljuk, a termosztát megérett a cseréreMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Feenyx #44125 üzenetére
Miből gondolod,hogy rossz a tanksapka?Ha a tankszellőztető rendszer nem működik,( eldugult az üzemanyag tartály szellőző csöve,vagy a tankszellőztető szelep) a tanksapka csere nem lesz gyógyír,csak kidobott pénz.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Doki16 #44617 üzenetére
Hivatalos márkakereskedés adott el szart aranyáron Én a vételárat követelném vissza,ha kell perre mennék,még a perköltséget is kiverném belőlük.Nekem az az autó már nem kéne.Tudják hogy buli van, valahogy összetákolják,hogy kiguruljon a telepről.Mi a biztositék,hogy új gyári alkatrészeket építenek bele,garancia..stb.Rosszabb esetben addig szerelnek tesznek,vesznek,cserélnek alkatrészeket,amíg be nem bizonyítják,hogy ők ártatlanok,a vevő volt a hibás.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
(Bundás) #44761 üzenetére
A termo jó, teszi a dolgát,92 C foknál kezd el nyitni,107 C foknál nyit ki teljesen.
Ha ez zavar, lehet beletenni olyat, ami 71, 79, 87 C foknál nyit,de a vízhőfok attól nem lesz alacsonyabb.
A hűtőrács tisztítás,hűtővíz csere sose árt.
Részlet a B vekim javítási kézikönyvéből:
Az utolsó mondatot pontosítanám:nem a termosztát kapcsolja a hűtőventilátort, hanem a ventilátor kapcsoló.Ha zavar a „magas” vízhőfok,olyan ventilátor kapcsolót kell beletenni, ami hamarabb kapcsolja be a hűtőventilátort. (Normál esetben 105 C foknál kapcsol be,95-nél ki) de van olyan,amelyik 88/83-kapcsolású.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
szekfizsolt #44951 üzenetére
Első körben a vezetékeket kellene leellenőrizni,az önindítótól a gyujtáskapcsolóig.(test,kontakthiba,vezetékszakadás..stb)Próbáld megindítani,és közben a kulcsot minden irányba óvatosan megfeszíteni,lehet ki van kopva és nem érintkezik.Hirtelen csak ennyi,mivel állítólag az önindító ki lett próbálva,és működik. (Amúgy a behúzótekercs a próbáláskor működött,behúzott?)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #44950 üzenetére
Csak azért érdekelne,mert az "ótómata" váltó úgy gondolom tudja mi a jó a motornak,és eszébe nem jut
1800-2000 ford nál nagyobb fokozatba kapcsolni.(Védi a motort,nem gyilkolássza) Hátha lesz egy ótomatás hozzászóló, aki felhomályosít.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
A bontóban a szeme előtt próbálták ki,ott működött az önindító.
(még az is lehet, hogy mégse olyan szuper az akku,vagy laza a saru)
Szerintem az F16 neked túl rövid.(1.6 B vekiben van) F18,vagy F23 lehet benne. Ha a hátramenet balra előre van, az 1-es mellett, akkor F18. Ha jobbra hátul a 4-es mellett, akkor F23Azért az teccik,hogy210 től 230 km/ó sebesség között a ford szám mérő 5ezerről meg se moccan.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
F_Gergely #45026 üzenetére
Hali.
Kb: másfél hónapja klíma témánál ezt írtad:
...(ami a hűtőn kell legyen az szerintem rajta van, de van egy ilyen basz, a klímahűtő elött az csak ott lóg. A vizhőmérséklet jó az beáll mindig szépen, illetve a klíma és motorhűtő is megy ..)Védül is kiderült e,hogy az a lógó "bisz-basz" mire való,hol a helye, mit csinál?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
mohabá 007 #45217 üzenetére
No de a viccet félretéve,némi tájékoztatás a szerelés menetéről.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
F_Gergely #45243 üzenetére
Részletes beszámoló a klíma kondenzvíz kifolyójának megnem találásáról.
Neten ennyit találtam:
Ha beindítod a klímát és alul nem látsz vizet csöpögni a kocsiból, akkor kondenzvíz kifolyó el van tömödve. (a kondenzvíz csak a párásabb levegőnél csapódik ki, ha nem folyik akkor elég száraz volt a levegő, és a kevés kondenzvíz így a kifolyás előtt elpárolgott.) Megpróbálkozhatsz kitakarítani: A kifolyót egy gumicső formájában a kocsi menetirány szerinti jobb oldalában kell keresni, valahol a tűzfal aljában.vagy a kardán alagút oldalában van. Egy viszonylag merev drótot próbálj meg ezen keresztül feldugni, és huzogatni, hátha megindul a víz. Ha nem megy akkor sajnos szét kellene szedni, mert valami odakötött a kifolyó nyílásába.Ótóval ki,felállóra fel,hogy kényelmesen heverésszek,matassak,tapogathassak alatta.
Időpont,és külső hőmérséklet (gatyarohasztó)a kijelzővel ne idegelj.
Szemben állva,a tűzfalon 5 cső jön le (alulról nézve)
És megy hátra el a végtelenbe
Az egész tűzfalat mm-enként többször áttapogattam,sehol semmilyen csövet,csőkivezetést nem találtam.Középen lévő kardán alagút oldalát megvizslatni nem tudtam,mert végig le van burkolva
A burkolatot tartó csavarokat nem akartam kiszedni,mert esély van vá, hogy beletörik.Mivel nincs gondom,nem bántom.Mérgemben 5 perc alatt lebutítottam az AGR-t. Kíváncsi leszek mit szól hozzá.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ma délután megint alábujtam.Korábban ezt írtad: "... amikor visszatették a bölcsőt, odacsípték a tűzfalhoz…az anyós oldalon keresd és a bölcső felett van, alig látszik, kb 2-3 centit áll ki a tűzfalból, rajta egy gumicsővel…"
Eddig Én a tűzfalból kijövő vékony gumicsövet kerestem,amibe vékony merev drótot kell szúrkapiszkálni,ha dugulásos fennforgás lehetősége áll fent.Sehol senki nem említette,hogy: Wazze!! Egy min 1/2colos vastagságú pipa alakú gumicsövet keress!
Én most megteszem: Ilyet kell keresni:A „ gumipipa itt található „
Így néz ki feltéve a helyén.
Ha aláfekszem alulról így látom
A kép jobb oldalán látni a kipuf csövön lévő lambdaszondát.Ezek után szerintem könnyebb megtalálni.
Röviden ennyi.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
BigBlackDog #45316 üzenetére
Idézek:
Kormányszervo-folyadék
"..Feladata a kormányerő rásegítés szivattyúja és munkahengerei közötti hidraulikus kapcsolat biztosítása. Egyes járművek kormányműve közvetlen elektromotoros rásegítéssel rendelkeznek, ezek nem tartalmaznak ilyen folyadékot. Ha a szervofolyadék elhasználódott, habosodhat, ezáltal a kormány tekerése közben rendellenes zajokat hallhatunk. Cseréje 100 000 kilométerenként javasolt. Mivel a rendszerből nem távolítható el maradéktalanul az összes folyadék, a cserét érdemes kétszer egymás után elvégezni..."[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
valaci89 #45429 üzenetére
Y20DTH nál vákumos az AGR tehát annak a mozgását nem figyeli a motorvezérlő.
Ezért motorhiba lámpa nem fog felvillanni.
"...Kétféleképpen tehetjük működésképtelenné az EGR szelepet.Elzárhatjuk a működtető vákumot,ami egyszerű,de csak félmegoldás.Ha az EGR koszos és már nem zár rendesen, gyakorlatilag nem oldottuk meg a problémát.Szereljük ki a szelepet,tisztítsuk ki,majd egy fémlemezzel zárjuk el a kipufogógázok útját és szüntessük meg a vezérlővákumot.(értsd: dugózzuk le a vákumcsövet)..."[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
kriszpontaz #45566 üzenetére
Nem.Ha nem megfelelő az olajnyomás,az olajnyomás jelző lámpa világít.( kicsi olajnyomás esetén az olaj nem jut el a kenési helyekre sem,ami káros az egész motornak )Egy kis infó:
A hidrotőkék azért csattognak,mert koszosak,be vannak ragadva.Az olajcsere nem lesz gyógyír.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
A rossz főtengely jeladó ezeket a hibákat produkálta?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #45634 üzenetére
A jó minőségű olajszűrőkben van egy szelep mely megakadályozza a motorolaj visszafolyását a szűrőből, miután leállítottuk a motort.
.."Az olajnyomás gomba pedig a visszatérő ágban van, tehát utoljára az kap olajnyomást..."
Az olajat a fogaskerék-szivattyú nyomja a kenendő helyekhez. Az olajteknőből az olaj szívókosáron keresztül jut a szivattyúba,majd onnan az olajszűrőbe.Az olajszivattyú nyomóoldalán van a túlnyomásszelep (olajnyomásszabályozó szelep) Amikor túl nagy az olajnyomás,akkor nyit a szelep,és így az olaj egy része visszafolyhat az olajteknőbe.Az olajszűrő középső tengelyén át kerül a szűrt olaj a motortömb falába fúrt főcsatornába. Az olaj a főcsatornából elágazó mellékcsatornákon a forgattyústengely főcsapágyaihoz és a hajtórúd csapágyakhoz kerül. A főcsatornából kapják az olajat a vezérműtengely csapágyai,a hidrotőkék,(vagy a szelepemelők és a szelephimbák). A hengerfal és a dugattyú kenését a hajtórúd-csapágyból a hengerfalra szórt olaj végzi.
A visszatérő ágban már nincs nyomás,mivel nem zárt a rendszer. Már ha nagyot nem tévedek.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #45667 üzenetére
Igaz.
(az aláhúzott mondaton látszik,máson agyaltam)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #45673 üzenetére
A b veki hátsóféke cudarbuzi megoldás.Egybe van építve a dobfék a tárcsafékkel
Normál fékezéskor tárcsafék fog,kéziféket külön bovden működteti.Úgy működik mint a dobfék hagyományos fékpofákkal.Nagyon macerás beállítani,hogy jól működjön,ezért kérdeztem.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #45720 üzenetére
Szerintem a kezedben lévő "célszerszámmal" a felfelé emeléssel a csavart ugyanúgy lesarkalod,mint LaciCRM a ráállással.A ráállást értsd:mintha a hagyományosan indítható motorkerékpár berúgókarjára rálépsz,kicsi lendület fel,aztán testsúllyal erőhatás le.A csavart ugyanolyan erőhatás éri,csak ellentétes irányú.Csak Te erőlködsz és beleizzadsz,Ő meg simán csak a testsúlyát veti be a harcba.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #45741 üzenetére
Csak azt próbáltam mondani,hogy szerintem akár húzok,akár nyomok ezzel a pipa alakú kulccsal,útközben szükség esetén nem működne a dolog. Ezért száműztem.Keresztkulcsom meg van több is, egyet beáldoztam.A 17-19-es maradt,a többit leflexeltem.Van még hozzá egy olyan hosszú csődarab,ami a pótkerékbe elfér.Egy jódarab rongyba betekerve csendesen nyugszik a pótkerékbe.A csőtoldattal együtt jobb kerékkulcs nekem nem kell.Olcsó,és szerintem a lehető legjobb,és még csak nem is csörög,nem kalamol
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #45767 üzenetére
Nem mert rövid a rögzítőcsavar.Ha tudnám se fordítanám meg,mert így van helye a kulcsnak,vontatókötélnek,kesztyűnek.még az elsősegély dobozos szerszámtartó is elfér benne.Nem kolbászolnak a csomitérben.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
realmadrid #46015 üzenetére
.."Akinek benzines Opelje van jelentkezzen, ha nem fekete a kipu vége."..
Ha ez felhívás akarna lenni,(és nem csak az opel becsmérlése) így lenne korrekt:
Akinek benzines ótója van jelentkezzen, ha nem fekete a kipu vége.
Így már mindjárt másabb a leányzó fekvése nem?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
haddent #46092 üzenetére
A figyeléssel nem mész semmire,nem a kutasok kutyulnak,a tartálykocsik,már a készrekevert kutyult benyát engedik a kutak tartályába.
"....A biokomponensek bekeverésének mennyiségét a 2010-es magyar bioüzemanyag-törvény írja elő három évre előre, és minden, Magyarországon forgalmazott üzemanyagra vonatkozik: 2014. januárig a benzinben 3,1, a dízelben 4,1 százalékos bekeverést írt elő, 2014. januártól 2016. januárig pedig mindkettőnél 4,9 energiaszázalékos bekeverésre kötelezi a hazai forgalmazókat. Ez 7 százalékos térfogatrésznek felel meg, vagyis az üzemanyag ekkora része bioetanolt, illetve biodízelt kell, hogy tartalmazzon..."
Ha nem az előírt mennyiséget adalékolták,annál kevesebbet, azt a NAV-nak büntetnie kell.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #46221 üzenetére
No akkor mondom a magamét
A szőnyeget ne vágd el
Ami a szőnyeget rögzíti,az a műanyag csík,no azt próbáld meg óvatosan feszegetni.Ha minden igaz,olyan bepattinthatós módszerrel van rögzítve,tehát ki is pattintható.Ahogy a képet nézem,nem is egy darabból van,de ki kell annak jönni,csak nem volt még mozgatva,ezért kéreti magát,meg még az a szurokszerű anyag is fogja.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )