-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #33451 üzenetére
Osztom a véleményed. amíg miliamperekről van szó addig nem kell vele foglalkozni. De egyébként lezárt, nyugis állapotban csak a memóriák fogyaszthatnak. Semmi más nem
Minimális árammennyiség csak kell a beprogramozott rádiónak,MID-nek,stb,hogy tárolni tudja az adatokat.Ha leveszem az akkuról a sarut mindent elfelejt mivel kakaó nuku.
gban: gyorsabb voltál,megelőztél.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
gzbotii #33495 üzenetére
A szakemberek opelba kizárólag opel (GM) motorolajat javasolnak,amelyek rendelkeznek dexos 2 minősítéssel. Ezek pedig 5W-30-ak. /90%-ban/ Én tavasszal GM dexos 2. tettem bele. 5lit 8600Ft volt a cromaxnál.
Semmi gond vele,teszi a dolgát.Mindenki olyan olajat tesz bele ami szerinte tuti,de szerintem az olajmárkát
motorja válogatja.Azt javaslom,csak dexos 2 minősítéssel rendelkezők közül válogass.
[link][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
7Sony7 #33528 üzenetére
Az a baj, hogy (azt hittem emiatt) erős fékezéskor a bal hátsó hamarabb bekap.
Az utánállító automata szokott megszorulni, és nem követi a betét kopását,ezért lusta a jobb oldali féked.Dob le,utánállítót megtisztítod,kézzel utánállítod annyira,hogy a dobhoz érintőlegesen épphogy hozzáérjen a fékpofa.Baloldalon szintén ugyanígy.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
AMD Power #33560 üzenetére
Végigjártam Én is ezt a kálváriát,csak nem akart jó lenni.Végül már nem tudtam máshoz nyúlni,mint a pillangószelep tengelyéhez.A tengelynek van egy végállás ütközője,kb M5-ös csavar,kontraanyával.Kontraanya meglazit,csavart lassan beljebb hajtottam,a motor alapjárata elkezdett emelkedni.Óvatosan vissza,850-800 ford körül megáll alapjárat egyenletes.Gázadások után is ingadozások nélkül szép egyenletes járás. Pillangószelep most is zárt állapotba kerül,de olyan minta ezzel a kis módosítással tehermentesülne a pillangószelep,és nem szorul be a ház oldalába.Egy próbát mindenképpen megér.Rosszabb nem lesz.
Ez az a kis hernyócsavar a kontraanyával. (alul középen)
Azalapjárati motoron is látszik a bütykölésem nyoma.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
7Sony7 #33570 üzenetére
Ha leveszed a dobot,ez a kép fogad.
A kis takarólemez mögött a rúgónál lévő menetes részt kell megtisztítani,könnyen járhatóvá tenni.Ő az automata utánállító csavar.Azt a csavart kell tekerni amig épp hogy nem éri el a pofa a helyére feltett dobot.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Declare #33613 üzenetére
A hangsuly inkabb azon van melyik intezmenyben csinalod, annak van a munkaadok szemszögeböl nezve a leginkabb jelentösege.
Egyetértek
De a törvényi kötelezettséget a szimpátia nem írhatja felül.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Nem azonos? Milyen területen?
Államigazgatásban, közalkalmazottaknál nincs különbség."Terület"- Népművelődési Intézmény
Vittem a lányom reggel melóba,gondoltam rákérdezek erre a dologra,mivel neki mindkettő megvan.(föiskola: Eszterházy Károly, egyetem: ELTE mesterszak.)Bevallom nem igazán tudtam követni,olyasmit mondott,hogy a főiskola az BA az egyetem meg MA. A nemtom milyen közlönyben is érthetően le van írva.Az egyetemi diploma megszerzése után a kölönyben lévő §-ra való hivatkozással írásbeli kérelmet kellet írnia a diploma bemutatása mellett.Kérése „jogosságát”elismerték,magasabb kategóriába sorolták,bérét is ennek megfelelően megemelték (mivel ezt írja elő a jogszabály) Ezért tettem azt a megjegyzést,hogy ezek szerint mégsem azonos.Nem akartam vitát generálni az ügyben, részemről a téma lezárva.Ennyi
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Mikuland #33630 üzenetére
Ha Te öreg, Én meg vén.
Én is esztergályosként kezdtem a nagybetüs életet még az új gazdasági mechanizmus beindulása idején,de már letettem a lantot.
Jelenleg a családban én vagyok a valaki. Valaki fűtsön már be.!
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Régi szép idők. 2005 tájékán az Opel márkaszervízből kaptam levelet
Kedves Opel tulajdonos.Amennyiben látogatásával megtiszteli szervizünket,gépjárművét ingyenesen teljeskörűen átvizsgáljuk.(előzetes műszaki vizsga) és ajándékba adunk Önnek egy komplett BOSCH ablaktörlő készletet.Szeretettel várjuk.
Azóta is becsülettel teszi a dolgát.
Adott a szervíz 10e Ft-ot amiért bementem,és nem elvett,mint manapság.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
7Sony7 #33672 üzenetére
5-let a házi gyorsjavításhoz (pakermunka)
Sörösdobozból megfelelő db-ot kivágni,alakra hajlítani,szintelen kétkomponensű ragasztóval bekenni,(száradási idő 5 perc),festés.Ettől gyorsabb csak a keménypapír + sebtapasz létezik.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Mészike #33692 üzenetére
Csak most tudtam benézni,egész nap nem volt net.
Szerintem lötyögő víz csak dobozszerűen kialakított részben tud megmaradni.Lementem a garázsba a vekimhez,(kemény 13lépcső)balról tudtam alánézni,jobbról kitapogattam,ugyan az a helyzet.
A küszöb alján 4db furatot találtam,gyárilag van kialakítva dugó nélkül,szabadon:Közelebbről:
A vekimbe gyárilag merték kialakítani,és szabadon hagyni,ezek szerint nem árt,Én próbaképp a képen látható módon megfúrnám a küszöb alját.Ha a vekimnek nem árt,a Tiednek se fog.
Furat van,ezért lötyögés meg nincs[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
7Sony7 #33707 üzenetére
(Biztos kitéptem volna már az ülést.)
Nem jó ötlet.Megint lementem,"megujjaztam"
a lemezt,amibe bele van ütve az alvázszám,másik kezemmel alányúltam a külső fenéklemeznek,hát nem egy A két lemez között így érzésre is van kb 3-4cm különbség.Az egész alja olyan mint egy zárt doboz.Ezért ha a Mészike képén látható dugót alulról felnyomod,azt onnan többé ki nem veszed,mert felülről nem férsz hozzá.A dugót csak alulról tudod kivenni.Elég macerás.Füleket óvatosan picit széthajtogatni,pl:csavarhúzóval megtisztítani a dugó látható részét,majd a dugó szélénél feszúrni csavarhúzóval,és feszíteni kifelé.Nem jön ki könnyen,mert a dugó közepén bevágás szűkebb rész van (esztergályos nyelven beszúrás)Ez a bevágás rögzíti a dugót,hogy se ki,se be
.Vekimnek is van az alján 2X6db.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Jofi81 #33849 üzenetére
Nem kell szélvédőt cserélned.javítható.Vannak cégek, akik fűtőszál javítással foglalkoznak.(nem olcsó)
Sajátkezűleg is meg tudod csinálni.
Beszerezhető pl: Sérült hátsó szélvédő páramentesítő szálak javításához:A javításhoz egy pici segítség (hátha jól jön)
[link][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #33882 üzenetére
Szabad,mindenki úgy tolat,ahogy szerinte a legjobb.De!! Ha csak tükörből tolatsz,csak "csőlátó vagy!"
Betegség is van ilyen.Próbáld ki pl: bal tükörbe pillantás,= csőlátás,majd laza fejmozdulat balra ablakon át kinézel, és rádöbbensz,hogy mennyivel több infód van a pillanatnyi helyzetedről.=térlátás.
Szerintem a megjegyzés ezért volt.
A koccodnál a tükör nem mutatta a másik autót,ha kinéztél volna,láttad volna a másik autót,és nincs bumm.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
adorjant #34016 üzenetére
Én is most cseréltem thermosztátot,mert ugyanilyen probléma volt
Kicseréltem.Az új thermosztát 5 km után a képen látható hőfokot mutatja,a régi ugyanezen a távon még csak meg se nyikkant,alapon állt.A jól működő thermosztát normál üzemi hőfoka: 92 foknál nyit.Ez rá is van írva.
A rossz thermosztát túl korán,akár már 50-60 vízhőfokon nyit nem tud a hűtővíz felmelegedni + hűti a hűtőbe áramló légáramlat.90re városi araszolgatáskor fog felmenni. /akkor már a rendszerbe lévő összes víz annyi fokos/ azaz.akár van thermostát,akár nincs.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
adorjant #34018 üzenetére
A ventilátor 90 fokot elhagyva kapcsolt.
Pontosítsunk egy kicsit.Azaz: Amikor a rendszerben lévő összes hűtőviz hőfoka eléri a 90 fokot, ezt érzékeli a hűtőventilátor hőérzékelője,és bekapcsolja a hűtőventit,azaz hűti a vizet.Ez a dolga.A thermosztátnak pedig az,hogy egyenletes üzemmeleg állapotot biztosítson a motornak. (Hideg motor,nagyobb fogyi.)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Jól elbeszélünk egymás mellett.
Azt áruld el légyszi,hogy a képen látható hőfokot mennyi idő alatt éri el.
Beindítás után kb:2-3perc után,ha a thermosztátbóla hűtőre menő vízcső hideg,akkor a thermosztátod jó.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
_seth_ #34024 üzenetére
Nekem is Behr került bele.Cromax-nál ez volt a legolcsóbb.
UNIX-nál a duplája.
Megrendeltem,másnap visszanéztem,akkor már egy ezressel még olcsóbb volt.
Körbenéztemhát hosszabb távon csodát nem várok tőle.A hőérzékelő része az eredetihez képest ég,és föld.(gagyi)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Blue Eagle #34022 üzenetére
Sokat segít,ha a hűtő kb:2/3 részét kartonpapírral befeded.( Már ha nincs útba ott is egy venti)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ezt nem igazán értem.
Beüzemelem a sebváltót /sebességbe teszem,kuplung ki,/ a motor lefulad.Kuplung benyom,motorterhelés megszünik,a motor egyenletesen jár.Tehát gubanc a sebvátó körül /szerintem/
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Petya25 #34108 üzenetére
Az általad leírtakból úgy látom,hogy a motor normálisan üzemel,tehát elektromos gond nincs.
/- hidegen indítva alapjáraton ketyegő motor /
A gond akkor kezdődik,amikor munkára kényszeríted a sebváltót:
/- motorra kicsi gáz és normálisan engedett kuplungra azonnal szinte állóra fullad./
Arra tippelek,hogy a váltóban lévő olaj kevés,(alacsony olajszint) hideg,dermedt olaj kisebb térfogat,tehát mivel nincs megfelelő kenés,megfogja, lefojtja túlterheli a motort.
/- az első sarkon megállva már simán megindul a szokásos módon is./
Igen,mert az olaj már nem hideg,kenési tulajdonsásai jelentősen javultak, (megtört)+ térfogata megnőtt,magasabb olajszint./hígabb lett/
Én elsőre a sebváltó olajszintjét ellenőrizném
Ez szigorúan magánvélemény.
Mennyi km van az Astrádban?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Blue Eagle #34114 üzenetére
(Az első sarokig (50m? 100m? 200m?) ugyanolyan hőfok marad.)
/ Eddig nem kötöttem még össze, de mostanában produkált olyat, hogy a már éppen guruló autóra is rá kellett kuplungolnom, hogy ne fulladjon le. Igazából ez fajult most addig, hogy már nem is akar moccanni csak noszogatva /
Véleményem változatlan:nem megfeleő kenés,alacsony olajszint. /de lehet,hogy tévedek/
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Blue Eagle #34114 üzenetére
Ugye őróla beszélünk:
A benne lévő olajmennyiség normál esetben: 1.6 liter. /spec váltóolaj/ Gondolom,nem véletlenül.
A követelmények között biztos szempont az üzemi hőfok mihamarabb való elérése.
Ennek a herkentyűnek a másfél liter olaj megdolgozása nem lehet gond,mivel a kenés szóróolajozás.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Declare #34120 üzenetére
A gyártónak fontosabb az üa-szintjelző,mint a vízhőfok mutató.Én ezt hiányolom.
azt látom,hogy mennyi benya de hogy hány fokos a víz,/jó e a thermostat/ arról infóm meg nincs.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Egyetérek az általad leírtakkal.
Ilyen jellegű pproblémák voltak a zsigulimnál,és a 4T wartbinál is.A topiktárs leírásából jutottam arra a következtetésre,hogy a gond akkor van, ha hidegen,munkára bírja a sebváltót.Az olajszint ellenőrzése meg kb annyira egyszerű,mint a 2T trabimé.Gondos tulajnak ugyan olyan alap, mint a gyertya,rotor,elosztófedél,keréknyomás,légszűrő, stb,ellenőrzése.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #34110 üzenetére
Nem véletlenül látni a hideg beáltával egyre több pl: kisteherautón,hogy a hűtőrács egy jelentős részét kívülről
eltakarják.A túlzott hideglevegő hűtőhatása ellen próbálnak védekezni.(esztétikusnak nem mondanám),de hasznos.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Declare #34139 üzenetére
Logika?
Így elmondhatták: bőséges a választék.
A kedves vevő kettőből már választhat.
Ha csak egy féle lett volna:
Kell vagy nem,ne válogass!Áruld már el,végül is MI HIÁNYZIK A KÉPRŐL?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
diablo1984 #34144 üzenetére
Nem azt mondtam,hogy az üzemanyag szintjelző nem kell, de nem is ez volt a kérdés.
/-Ha kikopik a benya/ az legyen a trehány tulaj szoc problémája,de ha vízhőfokról csak akkor,és annyi infót kapsz,hogy a motortéből sűrű gőzfelhő tört elő,rossz esetben megfőzted a motort,esetleg csak eldeformálódott a hengerfej.Szerencsés esetben lassan,szakaszosan pihengetve szerencsésen hazaérsz.Mindez infóhiány miatt.Na ez a nagyon nem midegy. /nekem legalább is/[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
diablo1984 #34144 üzenetére
meg nívópálcával szondázod a tankot, hogy mennyi az annyi A trabimba a mai napig így ellenőrzöm.
De még nála is van tartalékjelző,amivel kb 50 km-t kolbászolhatok.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
lsebestyen #34176 üzenetére
A lyukas cső nem oké,jól gondolod.Szerintem ez a kartergáz cső.De majd az F Astrások cáfolnak,vagy megerősítenek.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
BaKeSZ87 #34206 üzenetére
ő állított is rajta, azt mondja így most jobban megy
És így gázadásra,gázelvételre hogy reagál a motor? Ugyanolyan lusta,nehezen esik vissza mint a tiéd?
Normál tempóval nem sokkal több a fogyi,aki meg szeret sportosan vezetni,annak nem számít.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
BaKeSZ87 #34206 üzenetére
Azon csodálkozom,hogy Te az F Astrádon azt az egy csavart még nem csavartad ki,és nem próbáltál nagyobb előgyuszit adni a gépnek./picit állít,gázt ad..../és valszeg elkapsz olyan állást amikor a gáz nem lesz lusta,hamar visszaesik. Ha meg semmi nem változik(szinte kizárt) egy mozdulattal vissza alaphelyzetbe.Rosszabb nem,csak jobb lehet.
Ráadásul könnyen hozzáférető helyen van
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!