Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz mikoljan #26127 üzenetére

    a szinkrongyűrű addig focizik, amíg ki van nyomva a kuplung és erőlteted a váltókart a fokozatba. az a dolga, hogy a különböző fordulatszámmal forgó fogaskerekek fordulatszámát minél közelebbre hozza. amikor "beklattyan" a váltókar a fokozatba, akkor a szinkrongyűrű feladata véget ér, mert akkor már a fogak kapaszkodnak össze és hozzák kapcsolatba a két fogaskereket.

    mindezek alatt normális vezetésnél a kuplung ki van nyomva, vagyis az erőátvitel nyitott. tehát a szinkrongyűrű miatt biztosan nem ránt az autó. a kuplung kezelési szokásaidat kellene javítani és összhangba hozni a gázadási szokásaiddal.

    ha nagyon ránt a kocsi, mikor felengeded a kuplungot, falusiasan mondva: darabos a benzin, akkor érdemes kis gázt adni és azzal szinkronban felengedni a kuplungot. másik véglet: valaki nem veszi le a lábát a gázról, miközben vált, akkor is rángat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák