Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rover623

    félisten

    válasz Calogero #395 üzenetére

    Értem.
    Nos...mivel 15''-ös felnivel is kérhető, tutira nem gond a hátulja...
    Probléma akkor szokott lenni, amikor a gyárinál kisebb átmérőjű felnit akarnak feltenni az autóra (nem kiabálni szakik! van értelme...lásd később;)).
    Ilyenkor vigyázni kell, mert valóban hozzáérhet a kisebb felni a fékalkatrészekhez...
    De ez a dobfékes dolog baromság...a legtöbb dobfékes autóra nevetséges méretű (bocsi tulajok:B) dobot szerelnek, gond inkább az első tárcsafékkel szokott lenni ilyenkor.

    Téligumi/felni.

    A téligumiból ajánlott a gyári méretnél egy számmal keskenyebb és ebből következően kevésbé ''peres'' váltóméretet választani.
    A keskenyebb gumi kisebb felfekvőfelületet jelent, ami nagyobb felületi nyomást eredményez (mivel az autó súlya kb. marad ugyanakkora:C).
    A nagyobb nyomás jobb tapadást biztosít...jobban összetömöríti a friss havat, jobban kiszorítja a latyakot a gumi alól, kisebb az esélye a felúszásnak.
    A ballonosabb kialakítás pedig jobban óvja a felnit, jobban bírja a kátyúkat.
    Nem utolsó sorban sokkal olcsóbb is az ilyen méretű gumi, mint a nyári sportosabb méret.

    A konkrét eset:

    Gyárilag 205/55R16-os gumik, 6.5x16-os felnin.
    Ennek 16-osban nincsen kövérebb váltómérete, mert 195/60R16 guma nincs.

    Ellenben kiváló váltóméret a 195/65R15-ös...és mit tesz Isten, pont ekkora felnivel is rendelhető az adott autócska...:C
    Kár hogy ilyen szerencsétlen méretű a gyári gumi...ha egy kicsit nagyobb lenne, pl. 215/55R16-os, akkor a 185/70R15-ös is jó lenne váltónak, az meg már majdnem teherautós gumi...az a jó télen...:C
    Egy 1.4-es autón jól mutatnak a 205/55-ös gumik, de igazából semmi sem indokolja...:U
    Ha az enyém lenne, én ezen is megpróbálnám a 185/70R15-öt, a kerékcsere után egy komplett futóműállítással valszeg nem okozna gondot...
    Téli-nyári váltásnál amúgy is el szoktam végeztetni, mert legalább kiderül: az elmúlt félévben kapott-e komolyabb pofont a futómű...:B


    Nézzük az árakat.
    Az abszolut értékek természetesen erősen szórhatnak, márkától és beszerzési helytől függően, de az arányok általában ülnek...mindenki nézzen csak utána szépen lelkiismeretesen...;)
    A Michelin-nek egész jó téli gumái vannak...a nyáron a Gumibolt-ban az alábbi árakon futottak, különféle mintázattal:
    205/55R16 : 58320-75360 Ft./db.
    195/65R15: 30400-39730 Ft./db.

    Mint látható, a nagyobb biztonságot jelentő, az autónak is kellemesebb ''kövérebb'' és kisebb gumi kb. a felébe kerül a gyári méretű ''menő'' méretnek...:C
    A különbségből lazán kijön egy 15''-ös acélfelni ára (sőt még marad is lé), ami még néhány előnnyel jár:
    - nem kell a téli sós latyakban gyilkolni az alufelnit.
    - a téligumi és a nyári külön felnin van...elég egyszer felszereltetni őket, egyszer kicentíroztatni...aztán 2-3 éven keresztül el lehet felejteni a gumisokat, a pánikszerű cseréket, a sorbanállást...fél órácska alatt kényelmesen lecserélheti magának mindenki, akárhol, akármikor...

    Gondold meg...:DD
    Meg mindenki...:DDD

    primus inter pares

Új hozzászólás Aktív témák