-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz lezso6 #106421 üzenetére
Sokszor hallom, h csak kinyomót cserélnek egy kuplung teljes élettartalma felénél. Ezt igazából nem értem. Most az van, h valaki nagyon sokat nyomkorássza a kuplung pedált (vagy azon pihenteti a lábát) vagy, h szar minőségű kinyomócsapágyat tesznek be...
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz csoszogi #106426 üzenetére
Főleg ha nem Te adod az alkatrészt akkor kerülhet bele bármi... Olyan is előfordult már a történelemben, h az ügyfél odavitte a sachs kuplung szettet és következő (idő előtti) cserénél volt a pillázás, h starline lett belőle - 30e km alatt
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz Ace Ventura #106437 üzenetére
Az komoly ár
Pont tegnap vettem le a féknyergeket, tárcsákat - merthamár szét van szedve a kocsi, legyen rendesen szétszedve - max. 15 perc volt (ok, a kocsi már kerekek nélkül, bakon állt)Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Kiszedtem a blokkot is, megy ez is a gépműhelybe.
Most olyan elvetemült ötlet fogalmazódott meg bennem, h felfuratom 1.8-ra - hamár ott lesz Ahogy nézegetem a spec.-eket 1,5 mm-vel szélesebb abban a dugó (azt tudja a blokk szerintem) és 6,7 mm-vel hosszabb a löket (annyival rövidebb a hajtókar?). Szóval nekem ehhez a művelethez kellene egy 1.8-as főtengely, hajtókarok, dugók (lehet nem is kell a tengely...). Azt nem tudom, h a vezérműtengelyek ugyanazok lehetnek? Vagy azt is cserélni kell?
Egyébként ezekre a kérdésekre valszeg tud majd válaszolni a gépműhelyes bácsi, csak informálódok...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Készen lesz a motor a hétvégére. Új túlméretes dugók, csapágyak, hidrotőkék, hengerfejen szelepfészkek becsiszolva, pár szelep cserés, szelepvezetők, síkolás, minden ami szükséges - lesz egy új motorom Azt mondja a bácsi, h tipik opel ficsőr, h a dugó oválisra kijárja a hengert (=eszi az olajat) és csak nagyobb dugókkal orvosolható - ám legyen
Még rengeteg alkatrészt el kell mossak, újra fessek (ki van pakolva teljesen a motortér), lesz programom pár hétvégére
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz Integrale #106486 üzenetére
80 a hengerfej, 160 a blokk majdnem mindennel: Nincs benne a hidrotőke mert azt nem tudtak szerezni 16 db egyformát, azt én vettem ~30. Sum: 270
Most építettük meg a motor kiemelő szerkezetet (vagyis mostmár berakó, szerelő szerkezet), kivenni kivettük ketten (külön a csupasz blokkot, váltót)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Milyen olajjal járatnátok be? Van fasza traktor olajam (GM 10w-40) még az olajevős időszakból. Gondolom az megteszi
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Eddig csak a 2T robeszem járattam be 2x. Előszőr mikor 75ös hengert kapott, majd mikor fel kellett fúrni 80-ra Ott több olaj kellett a benzinbe és kicsit óvatosabban kellett húzni az első 500 km-en.
Na majd felkérdezem a műhelyvezetőt mikor hozom el a motort
#106493peet137:
10w-40, 5w-40, 5w-30 az előírás#106495Bilux:
Nem szemét olaj, gyári GM. Csak traktorolajnak hívom mert 10w-40Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
A bejáratásra azt az infót kaptam, h belevaló olajjal, első 1000 km papásan, majd olaj / szűrű csere. Utána 5000 km max. 3/4 terhelésen és megint minden csere.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz peet137 #106533 üzenetére
Mivel egyedül szerelgetem (és szinte csak hétvégén) még jó sok idő lesz az
Úton vannak az összeszereléshez a dolgok, fél futóművet is lecserélem, lefestem szépen a szépséghibás alkatrészeket (bölcső, lengőkarok, ....) - van még mit csinálni rajta#106535Black_Raven:
Így van. Egy bizonyos határig - lásd az esetem. Oválisra volt már kopva a henger csak túlméretés dugókkal lehetett orvosolni.[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz body007 #106515 üzenetére
Rámhoztátok a gyertyaparát, 10 perce vizsgálgatom az ngk-kat
Találtam egy magyar oldalt ahol leírják mire kell figyelni:
NGK, a név kötelez... kivéve amikor mégsem
A végén az összefoglaló:
Egyszerre ez egy kicsit soknak tűnhet, ezért leszűkíthetjük az ellenőrzést a legalapvetőbb dolgokra: Nézzük meg a menetes résznél a tömítő alátétet, ennek nem szabad lejönnie, nézzük meg a gyertya alján a középelektródát, ez szépen kidolgozott, lapos felszínű kell, hogy legyen. A gyertya tetején az anyát nem szabad tudnunk kézzel lecsavarni, illetve a porcelántesten nézzük meg a rányomtatott feliratot, hogy nem e ferde. Kerűljük az olyan helyeket, mint a piacok, bevásárlóközpontok, apró autósboltok. Csak nagyobb beszállítóktól érdemes vásárolni, akik adnak a termékeik minőségére.És ne feledjük, néha az olcsóbb a drágább!
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz ArthurShelby #106576 üzenetére
Ezek a op-com rendszerek csak számítógépen / win-en mennek? Mert én is gondolkodtam már rajta, h veszek egyet de nincs otthon windows (meg laptop sincs). Android táblán / telón nem megy?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Aki szedett már le olajszivattyút az mondja már meg legyen kedves, h a szimering közepe, h áll?
Így? Kifele legyen fordulva?
Vagy így befele?
Befele nem nagyon tetszik, rés van a tengely meg a szimering között. Persze lehet, h a szimering szar...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz nyemi #106593 üzenetére
Köszi, így már meglesz
Közben kicserélgettem a szilenteket az elején: bölcső, lengőkarok. Ezenkívül kap új talpasokat, kutyacsontokat, nagyából mindent
Na meg egy kis tuning is befigyelt
-5% a lendkerék súlyábólMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz peet137 #106596 üzenetére
Nem sajnálom, rendesen meg akarom csinálni A lendkereket nem látja senki, h szép is legyen. Meg ingyen volt a munka, így nem reklamálunk
#106597ncc1701: Bakkon áll, nincs csápos
Még a kormányművet akarom leszedni / átnézni és mehet vissza a bölcső.A motor visszarakás lesz még mókás. Egy előtető alatt áll aminek meg lett erősítve egy gerendája - szóval csak oda lehet akasztani a motort. De a célpont ~fél méterrel arrébb pihen így az autót kell a motor alá igazítani
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Hétvégén volt kis időm a vassal is foglalkozni. Felújítottam a kormányművet, gólyalábak kaptak új rugókat, lengőkarok talpasokat és visszakerült a bölcső is a helyére - ami át lett szilentezve de az már régi sztori
Lassan össze kellene raknom a motort - amihez várom a digitális nyomatékkulcs fejet mert eddig csak 28+-os nagy kulcsom volt (és egy halom csavar 20 Nm-t kér a motorban)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz ncc1701 #106650 üzenetére
Ja, Body-szerel Pisti-szerel mintájára Nincs hozzá kedvem / időm, h még egy telefonnal is bohóckodjak az autó alatt. De ide majd feldobom logout-ra a storyt azért
#106651cappa72:
Ezt rendeltem:
digitális nyomaték adapter, hangjelzéssel, 1/2", 20-200Nm, adapterek: 1/4"és 3/8" - (8825300)
Olcsóbb lett volna egy mechanikus de ezt sokmindenre fel tudom tenni
Mondjuk 20 alatt ez se mér...Nameg ilyenem se volt eddig:
Nyomaték-szögmérő adapter 1/2" (BGS-3084)
Mostmár ez is van[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Rakom összefele a hengerfejet. A főtengely lefogató "kosarat" tényleg csak 8 Nm-el kell csak lehúzni?
Nem fogom én azt elhagyni?Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz ncc1701 #106715 üzenetére
Engem is érdekelne a mennyisége. Én levettem a szivattyút, elmostam szépen kívülről. Ezt az olajat vettem bele:
hidraulika olaj FEBI BILSTEIN 08971
piros olaj volt benne, ez is piros - és még dextron is - gondolom jó leszMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz dualcore #106771 üzenetére
Hát ha nem megy el a fékfolyadék a nyeregig akkor előtte lesz vmi (dugulás esetleg?). Az ABS kockáról le tudod kötni a megfelelő csövet és tesztelheted. Csak megjegyzem ha ott elkezdesz matatni fékfolyadékot cserélned kell, plusz gondok lehetnek a légtelenítésnél is (a kockában meg tud rekedni a levegő)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Váltóolaj nélkül (mivel nincsennek még készen a féltengelyek) beindíthatom a motort? Azért kérdem mert olaj nélkül nincs kuplung. Vagy az a szervo olaj ami a kuplunghoz kell? Az sincs benne, de azt feltöltöm
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz Integrale #106780 üzenetére
Fékfolyadék éppen van benne (le vannak szedve a nyergek de el vannak szorítva a csövek patentfogóval). Csak ügye röffenteném lassan a motort de a féltengelyek sehogy nem állnak még (kerékcsapágyakat cserélek, meg az csuklókat is de még nem tom, h melyiket / vagy mindet...)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Es egy talalos kerdes. Hova valo ez a "lemezke"?
A helyes megfejtonek kuldom a sortMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz espi38 #106789 üzenetére
Esetleg a rádióra valami ötlet miért akadozik?
Annyi, h elmegy a "térerő" és lehalkítja magnót, h ne a statikus zajt hallgasd. Próbálj erősebb jelű rádió adót keresni. Ha minden adás hasonlóan tesz akkor Te a hegyekben laksz vagy van vmi gond a magnóval és / vagy annak antennájával
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Közben én is haladok a projekttel. 2 hétvégémbe került "felszerelvényezni" a motort és visszatenni a helyére, egyedül
Még be kell elektromosan kössem, (+ a vizet), a féltengelyeket kell befejeznem, kerékcsapágyakat kicserélni és már készisMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz dellfanboy #106795 üzenetére
Most olvasom a sztorit:
AZTÁN JÖN EGY GYÖKÉR ÉS ELRONT MINDENT
Mindig lesznek olyan emberek, akiknek fizikai fájdalmat okoz, ha a másik jól érzi magát. Ez történt most is, egy kedves fotelhuszár kommentelő időt és energiát nem kímélve feljelentette Tomit, a Vas Vármegyei Kormányhivatal - Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztályán, illegális autóbontás és hulladéklerakás, hulladékkezelés miatt. Igen. Mert az internet nyilvánossága előtt szerelt autót. A saját autóit.Kemény
jah, a link akit érdekelne
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz dellfanboy #106844 üzenetére
pofára olyan mint linkeltél és bal menetes igen (ha jól rémlik)
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz mohabá 007 #107083 üzenetére
Szerintem a visszaszívás a lényeg= nem tudod visszaszívni akkor jó
Persze ezt csak a leírtakból logikáztam ki, lehet hülyeség
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz mohabá 007 #107087 üzenetére
Ha nem a leírtak szerint csinálod a tesztet (nem fogod be a lyukat) akkor hibásan csinálod a tesztet így az eredmény nem lesz releváns - ahogy lejjebb is megemlítették
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz ArthurShelby #107195 üzenetére
Az fordítva van. Benzinesbe nem megy bele a dízel. De az minden autónál így van
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Jövedelem
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kupon kunyeráló
- Politika
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen