Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz Bici #19885 üzenetére

    "Viszont az Opera a régi motorjával - hiába volt akármilyen szabványkövető - nem tudott normális részesedést elérni."
    Akkor még egyszer mondom, hogy nem azért nem tudott normális részesedést elérni, mert szabványkövető volt, hanem azért, mert nem reklámozta magát. Pont erre kérdeztem az előbb: láttál komolyabb Opera-kampányt/reklámot bárhol? Én nem, pedig használtam az Operát. Láttál viszont annak idején Chrome- és Firefox-kampányt? Gondolom igen. Erről beszéltem, hogy a reklám rengeteget számít, viszont az Opera volt olyan töketlen, hogy nem hirdette magát, pedig sokat tett volna a saját jövője érdekében ezzel, ha talpon akart maradni.

    Reklámokkal sokat el lehet érni (tudják ezt a nagy gyártók, nem vetik meg az erkölcstelen eszközöket sem - például nem etikus egy Google-szolgáltatás használatakor adott alternatív böngésző használata közben azt hirdetni, hogy használjon a felhasználó egy sokkal jobb, gyorsabb, stabilabb böngészőt (Chrome)), ismertté lehet válni, keresletet lehet teremteni még akkor is, ha valaki szart pakolt egymás tetejére, és a felhasználó fejest ugrik ebbe (most nem a Chrome-ról beszélek, nem is az Operáról, csak általánosságban). Ha valaki mindenhonnan azt hallja, hogy a Chrome, Firefox és IE a 3 létező böngésző (az IE részesedését gondolom nem kell magyarázni (Windows-zal jött)), akkor bizalmatlan lesz egy számára tök ismeretlen alternatívával. Meg kell szoktatni a felhasználókkal a logó látványát, erre épül a marketing, hogy bekajálod a logót, a brandet, a szlogent, akár a hazugságokat, a boltban sokkal szívesebben fogsz megvenni egy olyan terméket, aminek a logóját már ismered, pedig nem biztos, hogy az jobb termék, mint egy számodra ismeretlen, csak egyszerűen jobban volt nyomatva, és az ember tudatalattijába és tudatába is beépül egyfajta "bizalom" az adott márka iránt.

    Az Opera nem tett azért, hogy széles körben ismertté váljon.

    [ Szerkesztve ]

    Sk8erPeter

Új hozzászólás Aktív témák