Aktív témák

  • Har_melin

    Topikgazda

    Heist - Hejhó, megyünk rabolni!

    Az alapjátéktól külön zajló rablás sorozat. Az ehhez szükséges alapokat a normál játékban találjuk (kb. A5-től kezdve), de időnként a heistben is esnek:
    - rogue marker: a liga feladataihoz szükséges valuta
    - contract: egy pályás mini map, a végén egy céltárggyal
    - grand heist: több pályából álló, összetett map
    Mindhárom cucc rendszeresen esik a levert monsztákból, az időnként felbukkanó rogue stash-ből pedig sok marker és legalább egy contract lesz a jutalmunk. A contractok és grand heistek a szokott módon craftolhatók, nehezítőkkel.

    A HO-ból vagy bármelyik városból egy markerért tudunk portált nyitni (jobb klikk) Rogue Harborba, amelyik a liga saját hubja. Fontosabb elemei:
    - Heist Locker: a contractokat és heisteket gyűjthetjük benne. A HO-ba is rakhatunk belőle egy példányt, így nem kell mindig átlépni a harborba, ha le akarjuk rakni a talált contractokat.
    - Planning room: itt tudjuk a Grand Heist-et összeállítani
    - Adiyah: nála tudjuk elindítani a küldetéseket
    - Faustus: ő veszi meg a contractok végén potyogó cuccokat, de bármi mást is eladhatunk neki
    - Whakano: map szint alatti contractokat vehetünk nála és eleinte csak ő tud segíteni a grand heistek beazonosításában is.
    - The Gondolier: ő a visszatérő waypoint a normál játékba

    Rajtuk kívül itt tanyáznak a liga saját NPC-i, akik a küldetésekben segítenek nekünk. Mindegyik NPC-nek több, fejleszthető képessége van, amelyek a contractok teljesítéséhez kellenek. Kilencen lesznek, először hármat kapunk belőlük (Karst, Tibbs, Ilsa). A többieket úgy tudjuk megszerezni, hogy lvl1 szintű contractot futunk egy olyan NPC-vel, akinek az a képessége még szintén lvl1-en van. Ilyenkor automatikusan megjelenik mellette a küldetés alatt egy új NPC aki a sikeres küldetés után csatlakozik hozzánk a Harborban. Elvileg kötött a felvételi sor, Tibbs -> Tullina -> Nenet és Karst -> Huck -> Niles -> Vinderi -> Gianna, de itt is igaz, hogy csak akkor fog új NPC megjelenni, ha lvl1-en van a "meghívó" és a contract szintje.
    Az NPC-k első képessége lvl5-ig fejleszthető fel, a többi alacsonyabb szinten maxolódik. (Kivételek: Huck, akinek egyetlen skillje sem lesz lvl5-ös és Vinderi, akinek kettő is.) A contractokhoz szükséges képességek mellett mindegyik NPC-nek van egy állandó, az elsődleges skill fejlődésével szintén javuló tulajdonsága is. Ez általában csak pozitív hatású, de pl. Vinderi esetében van negatív oldala is. A skill fejlesztéshez kapott xp-t a küldetés szintje jobban befolyásolja, mint a nehézsége, pl. egy lvl50-es contracton futott lvl 3-as küldetésért kevesebb xp-t kap az npc, mint egy lvl80-ason futott lvl1-ért.

    Contractok:
    A kilenc NPC-hez kilenc különböző skillt igénylő contract típus kapcsolódik, amelyek kilenc különböző tilesetben (gyakorlatilag különböző map környezetben) játszódnak. A zöld színű contractok küldetésnek számítanak és csak a megadott NPC-kkel teljesíthetők, miután beszéltünk velük a Harborban. A pályán szabadon kinyitható és feltörendő ládákat találunk a végén lévő célon kívül. A szükséges skill meghatározza a feltörendő ládákban található jutalmakat is. Az alábbi képen látható, hogy melyik típusnál milyen lootra számíthatunk.

    Az őröket szabadon öldökölhetjük, de minden láda kinyitása növeli a riasztási szintet. Ha a kurzort a ládára visszük, pirossal mutatja, hogy mennyivel fogja. Ha elértük a maximumot (a céltárgy vitrinjére kétszer kell kattintani, ennek feltörése automatikusan kimaxolja), akkor megadott időnk van még további ládák kinyitására. Utána minden hozzáfeérhetetlen lesz (kivéve bizonyos NPC-k esetén), nekünk pedig egyetlen dolgunk van, kimenekülni azon az úton, ahol bejöttünk. Ebben a folyamatosan újratermelődő őrök és az újra bezárt átjárók akadályoznak minket, így NPC-nknek visszaúton is dolgoznia kell. A jó hír, hogy egyrészt az NPC-k sérthetetlenek, nem kell rájuk vigyáznunk, másrészt kifelé már nem vagyunk időhöz kötve. A rossz hír, hogy a bezárt ajtók mögött tömör falanxba sorakoznak fel az őrök és könnyen onehit lehet a dolog vége. Ilyenkor nem csak XP-t veszítünk a szokott módon, de minden addig felszedett zsákmányunk is megy a kukába, üres kézzel térünk vissza a Harborba.

    Grand Heistek:
    Tulajdonképpen több contract egybe kapcsolva. A lényeges eltérések:
    - a grand heist egyes "szárnyainak", illetve a szárnyak bizonyos szobáinak feloldásához reveal pontok kellenek. Ez kezdetben csak Whakanonál lehetésges, később érdemes Giannát és Nilest kimaxolni, mert ők is kapnak ilyeneket és náluk olcsóbb is dolog.
    - minden egyes feloldás ezen kívül sok-sok markerbe kerül, szóval érdemes ezeket szorgosan gyűjtögetni.
    - az egyes szárnyak végén előre ismert, választható jutalmak vannak: alternate quality gem, replica unique cuccok, liga specifikus base itemek, illetve trinketek. Ez utóbbi egy új, külön item slotba illeszthető, a küldetésekhez bónuszt adó felszerelési tárgy.
    - Az egyes szárnyak között vissza tudunk lépni a harborba, eladni/lerakni az addig megszerzett cuccot. Az új szárny megint nulla alert szintről indul.
    - A Grand heistet akkor tekinti teljesítettnek a játék, ha mindegyik szárnyban kinyitottuk a végén lévő valamelyik jutalmat és mindegyikből sikeresen visszatértünk.
    - egy-egy szárnyhoz három NPC-t vihetünk magunkkal. Az ő bónuszaik összeadódnak, akkor is, ha két slotot is azonos NPC-vel töltünk fel. Pl. ha két helyre is be tudjuk tenni Karstot, akkor az alert level csökkentése duplán fog számítani.

    NPC-k felszerelése:
    Minden NPC-re négy felszerelési tárgyat adhatunk: bross, fegyver, köpeny és küldetés specifikus. Ezekből érdemes mindig a legmagasabb szintűt használni és ezek is craftolhatók. Eleinte érdemes az skill xp növelésre rámenni, hogy minél gyorsabban fejlődjenek, utána pedig az alert level csökkentő és a drop növelő modok a leghasznosabbak. A grand heistekben az ezekből kapott bónuszokra is érvényes a többszöröződés. Vinderi az egyetlen NPC, akinek negatív alapképessége van, ő komolyan növeli az alert levelt. Ezt mindenképpen tanácsos a cuccain lévő affixekkel ellensúlyozni. Cserébe elég jó esélye van rá, hogy megduplázza a ládákból kieső zsákmányt, bármilyen láda esetén. Egy exa helyett kettő, stb. ...

    [ Szerkesztve ]

    Védd a fákat - egyél hódot!

Aktív témák