Aktív témák

  • Har_melin

    Topikgazda

    Echoes of Atlas

    Az alapjáték után jutunk el a mapozásig, aminek a G-vel előhívható Atlasz a terepe. Ez egy elég bonyolult és ráadásul időről időre változó rendszer, ez az összefoglaló a 3.13 (Ritual) patch szerinti állapotra vonatkozik.
    Kezdjük az alapoktól.

    Mapok

    Az Atlasz mapokból áll, ezek az A8-tól kezdve eshetnek, ugyanúgy, ahogy bármilyen más drop. A mapok 16 nehézségi szintre (Tier, a továbbiakban T) oszlanak, ezen belül három csoportra: T1-T5 fehérek, T6-T10 sárgák és T11-T16 pirosak. A T1 lvl68-nak, a T16 lvl83-nak felel meg. Vigyázat: a fehér és a sárga itt csak a map Tier azonosítója, nem a moddolási szint! A mapok is moddolhatók, alapból a szokott módon egyedileg orbokkal, később a map egyes területeire vonatkozó plusz affixekkel. A unique mapok egyedileg csak Vaal orbbal módosíthatók, ekkor vagy az eredeti corrupted változatát kapjuk, vagy egy rare corrupted mapot.

    Map Device

    Az Atlaszhoz a Map Device-on (MD) keresztül férünk hozzá. Ennek egy példányával már talákoztunk A7-ben. Az alapjáték befejezésével Kiriac küldetését kell még teljesítenünk Oriathban és utána lesz egy állandó saját példányunk a HO-ban. A MD-nek eleinte négy (a Legion küldetés után öt) foglalata van, ezekbe a map mellé három módosítót tudunk még berakni, ezekről később.

    Mitől függ, hogy milyen map esik?

    Az alapjátékban csak T1 mapok eshetnek. Utána a fehér monszták az éppen futott map szintjének megfelelőt, vagy az alattit dobhatnak, lefelé nincs korlátjuk. A magic és rare monsztákból a map szintje +/-1, a unique monsztákból és bossokból a map szintje +/-2 szintű map eshet. (Példa: T10 mapon a fehér monszták T1-T10, a kék-sárgák T9-T11, a bossok T8-T12 mapot dobhatnak.)
    Az, hogy az adott szintből melyik map esik, az Atlaszon elfoglalt helyétől függ. Csak olyan map eshet, amit
    - vagy már futottunk
    - vagy közvetlenül kapcsolódik az éppen futott maphoz
    A játék annyit segít a még nem teljesített mapok eléréséhez, hogy a hiányzó mapok 2x-es, a hiányzó (U)és(/U) kapcsolódó mapok 4x-es, multiplikatív valószínűséggel esnek. (Vagyis egy hiányzó és közvetlenül kapcsolódó map drop chance-e az eredeti 8x-osa.)
    Az Atlasz nyolc szegmensre oszlik. A belső négy szegmens az induláskor T1-T4 mapokból áll, a négy sarok szegmens pedig T3-T5 mapokból.

    Atlasz teljesítési bónusz

    Három szint van, mindegyikhez az kell, hogy a map endbossát leverjük.
    - alap: ezzel válik elérhetővé a map a drop poolban.
    - Atlasz bónusz: T1-T5 mapokat magic, T6-T10 mapokat rare, T11-T16 mapokat rare+corrupted modokkal kell teljesíteni. Minden egyes így teljesített map 1%-kal növeli az esélyt, hogy az erre alkalmas monszták +1 szinttel magasabb kategóriába tartozó mapot dobjanak.
    - Awakened bónusz: növeli az Atlasz küldetések esélyét és a nem-unique mapokon lévő módosítók hatását, a teljesített maok mennyiségétől függően. Ehhez jellemzően T14-es szinten, legalább a megadott watchstone mennyiség mellett (ld. lejjebb) kell teljesíteni a mapot.
    Azt, hogy hol tartunk, az atlasz közepén lévő számlálók (xx/164) mutatják.
    A teljesített atlasz bónuszok számától függően a MD is kínál plusz, a mapon lévő módosítókon felüli modokat némi currencyért cserébe. Ezek utána unique mapok kivételével bármilyen mapra alkalmazhatók.

    Watchstone-ok és a Conquerorok

    A watchstone-ok az egyes atlasz szekciók minibossaiból (Conquerors) eshetnek. Ha már eljutottunk T3 mapokig, akkor megjelenik majd Zana (utána állandóan a HO-ban marad) és megmutatja nekünk az első watchstone oltárt. A cél, hogy minden egyes szegmensen először megnyithassuk az oltárt, utána megidézzük a négy Conquerort és a tőlük kapott watchstoneokkal feltöltsük az oltárokat. Minden egyes, az oltárba rakott watchstone megnöveli az adott szegmensben lévő mapok szintjét és általában új mapokat is elérhetővé tesz. Magasabb szintű mapok teljesítéséhez ez az egyetlen út.

    Az adott szegmensben az első conquerror általában legalább T3-as szintű mapon jelenik meg. Aktivitását a szegmens elszíneződése jelzi, bal oldalt pedig mutatja, hogy abban a szegmensben még hány mapon kell megidéznünk, hogy utána megközdhessünk vele. A megidézéséhez különböző mapokat kell futni, nem lehet ugyanazt a típust!
    Ha már elégszer összefutottunk vele, akkor Kiriac feje felett megjelenik egy narancssárga felkiáltójel, ő elküld minket Zanához és ő nyit egy mapot a Conqueror citadellájához. Ez egy random map, a végén a boss leverése után egy portálon átléphetünk a citadellájába (egy külön boss aréna). Ha levertük, megkapjuk a követ és mehetünk a többiek után.
    Nagyon fontos: egy szegmensben csak egyszer fog az adott Conqueror követ dobni, hába fogjuk később majd még többször megidézni! A hiányzó köveket csak a saját szegmensükben megidézett Conqueroroktól szerezhetjük meg. (Magyarán mindegyiket mind a nyolc szegmensben le kell győznünk.)

    Ha legyőztük az egyik Conquerort, addig nem fog megjelenni másik szegmensben, amíg a másik hármat is le nem győztük (bárhol), ezzel garantálva, hogy nagyjából egyenlő legyen a kövek megoszlása.

    A mapok szintje dinamikusan változik, ha kiveszünk egy watchstone-t újra alacsonyabb szintű mapok lesznek abban a szegmensben.
    A watchstone-okat az Atlasz bal oldalán lévő foglalatokban tárolhatjuk. Itt automatikusan a saját helyükre kerülnek, így egyszerűen láthatjuk, melyik szegmensből hiányzik valamelyik. Az Atlaszon viszont bármelyik oltárba berakhatjuk a megfelelő színt!
    Minden 4, az Atlaszba helyezett watchstone-nal kapunk egy Awakened szintet is (a középen lévő számláló mutatja). Ez növeli ritkább, elder, shaper, guardian befolyás alatt álló mapok, illetve az ilyen tárgyak drop esélyét a bossból. Szintén ennek bizonyos szintje kell az előző pontban írt Awakened bónuszok megszerzéséhez is.

    Hogyan haladjunk?

    Ahhoz, hogy legyen elég, a szintünknek megfelelő mapunk és az atlaszon is haladjunk, több stratégia is létezik. A fórumtársak javaslata alapján ez a leghatékonyabb (forrás):
    1) Kezdjük el valamelyik belső szektort. A cél, hogy eljussunk egy T3 mapig.
    2) Ha ezen levertük a bosst, megjelenik Zana és nyit egy portált a szektor citadellájához. Menjünk be, aktiváljuk az oltárt.
    3) Menjünk tovább a következő belső szektorba, ismételjük meg az 1-2 lépéseket, hogy meglegyen mindegyik belső oltárunk.
    4) Válasszuk ki azt a sarokszektort, amelyikhez a legtöbb mapunk esett. Kezdjük ezeket futni, meg fog jelenni az első Conqueror (általában Baran). Fussunk még két mapot a szektorban, a bal szélen jelzi, hogy hánynál tartunk.
    5) Utána menjünk Kiriac-hoz, majd Zanához. Zana a "Travel to ... Citadel" opcióra kattintva nyitni fog egy mapot. (Ez random, nem mi választjuk.) Fussuk le, verjük le a bosst, lépjünk be a megnyíló portálon Baranhoz és verjük le őt is. Dobni fog egy követ, ezt tegyük be valamelyik belső szektorba. (A szerző szerint lehetőleg oda, amelyik a most futott sarokkal határos, de igazából mindegy.)
    6) Fussuk le ugyanezt a kört a másik három sarokkal is, mindegyikben megidézünk egy újabb Conquerort, a végén kapunk egy-egy követ. Ezeket ne rakjuk be az atlaszra, tegyük őket talonba!
    7) Ha megvan a négy sarok, akkor tegyünk két követ egy belső szektorba, egyet hagyjunk talonban és kezdjük el annak a belső szektornak a mapjait futni, amelyikbe korábban az egy követ tettük.
    8) Verjük le ebben a szektorban mind a négy guardiant, de egyik új követ se rakjuk be be az atlaszra! Ne menjünk át másik szektorba, csak az itteni mapokat fussuk!
    9) Ha megvagyunk ezzel, akkor tegyünk három követ egy másik belső szektorba. Az egyköves szektor kövét bent is hagyhatjuk, de ki is vehetjük.
    10) Kezdjük el futni a kétköves szektor mapjait. A cél megint az, hogy mind a négy conquerort megidézzük ebben a szektorban. A köveiket megint rakjuk talonba.
    11) Rakjunk négy követ az utolsó még nem futott szektorba, idézzük meg a Conquerorokat a háromkövesben, rakjuk a köveiket talonba. (A már lefutott kétköves szektorból is kivehetjük a köveket, ha akarjuk.) Itt már piros mapokat is futunk, amelyekkel (ha ezzel fejezzük be a napot) piros Zana küldetéseket kapunk. Tartalékoljuk ezeket, az utolsó kövek megszerzéséhez nagyon jól jöhetnek!
    12) Rakjunk 4 követ valamelyik sarok szektorba. A háromköves szektor köveit bent hagyhatjuk, a maradék köveket pedig úgy helyezzük el, hogy belső szektorba maximum három, sarok szegmensbe maximum két kő kerüljön.
    13) A már szokott módon idézzük meg a Conquerorokat a belső négyköves szektorban.
    14) Ha ezzel megvagyunk, ideje az első Sirus harcnak. Ehhez (ha még nincs benne gyakorlatunk) vegyük ki az összes követ az oltárokból, hogy a középső számláló 0-t mutasson. Minél nagyobb awakened levelt mutat (minden elhelyezett 4 kő után ugrik egyet), Sirus annál keményebb ellenfél lesz, persze a drop is jobb lehet. Ha kivettük őket, akkor a harc után rakjuk vissza a köveket a megfelelő citadellákba!
    15) Vegyük ki a 4. követ a négyköves belső szektorból (hogy itt se legyen több háromnál), töltsünk fel 4 kővel egy újabb sarok szegmenst. Kezdjük el futni annak a saroknak a T14+-os mapjait, amit már korábban feltöltöttünk.
    16) Mivel a sarkokban már levertünk 1-1 Conquerort, ezekben már maximum három követ fogunk tudni szerezni. Ezért kell egy másik sarokszegmensben is elkezdenünk a T14 fölötti map pool kiépítését.
    17) Itt már lehetnek gondjaink a megfelelő piros map választékkal. Segítségnek hívhatjuk a korábban elmentett Zana küldetéseket, illetve mostanra már felgyűlhetett egy jó pár Horizon orbunk is, amivel más mappá tudjuk alakítani a meglévőt.
    18) Ha az első sarokban már begyűjtöttük mind a négy Conquerort, akkor vegyünk ki innen két követ, töltsünk fel négy kővel egy harmadik sarokot és fussuk a másodiknak kimaxolt sarok mapjait. A ki-be rakosgatással az a cél, hogy lehetőleg csak abba a szegmensbe tartozó mapok essenek, amelyet vagy éppen futunk, vagy amelyben még meg kell idéznünk Conquerorokat. Abba a szegmensben, ahol már megidéztük mind a négyet ne fussunk T9-nél magasabb szintű mapot addig, amíg az összes követ meg nem szereztük!
    19) A kieső köveket ezután is úgy rakosgassuk, hogy belső szegmensben háromnál több ne legyen, külsőben pedig két szegmensben (amit éppen futunk és amelyikben még van megidézhető Conqueror) legyen 4 kő, a másik kettőben maximum 2. A többletet rakjuk talonba.
    20) Az utolsó sarokszegmens kezdetekor vegyünk ki a már befejezett haramdik sarokból két követ, hogy csak a nekünk kellő T14+ mapok essenek.
    21) Ha megvan mind a 32 kő, akkor hála a végtelen kitartásunknak lezárhatjuk ezt a meglehetősen hosszadalmas procedúrát. Rakjuk be az összes követ és fussuk bármelyik mapot. A Conquerorok ezután is megjelenhetnek majd, csak most már több mapot kell futni velük ahhoz, hogy a citadellájukig eljussunk és persze új követeket sem kapunk már tőlük.

    Maven

    Maven a 3.13 verzióval került be a játékba. Ő egy olyan endgame boss, aki addig is, amíg őt magát leverhetjük, szereti nézni, ahogy szívunk. Előbb a küldöncével (The Envoy) találkozunk valamikor T4-T5 mapokon, ami után a MD-n megjelenik egy nagy gomb a mester küldetések felett. Ha ezt aktiváljuk, akkor onnan kezdve Maven bejön (bejöhet) kibicnek a bossfighthoz, buffolva az ellenfelünket. Ha ezt több különböző(!) mapon is elértük (az adott oltár feletti kis csík mutatja, hogy mennyi kell), akkor kapunk tőle egy meghívót (Maven's Invitation). Itt az addig levert bossokkal egyszerre (na jó kicsit, egymás után) kell megküzdenünk egy arénában.
    Watchstone nélküli szegmensen 3, egy kővel 4, két kővel 5, hárommal 6, fullra feltöltött oltárnál pedig 10 bosst kapunk egyszerre a nyakunkba. Ha győzünk, akkor kapunk két speciális skill pontot, amit az adott szegmens pimpelésére használhatunk, vagyis maximális esetben 10 pontunk lehet. Ezek a pontok az Ascendancykhoz hasonló fán vannak elhelyezve és elég komoly loot bónuszokat aktiválnak arra a szegmensre ahhoz, hogy érdemes legyen bevállalni a szívást.

    Ha ez még nem lenne elég, Mavennek vannak öt speciális meghívója is. Ezek aktiválásához az azokon szereplő bossokat (pl. a négy shaper guardiant) előbb le kell győznünk. Ne felejtsük el bekapcsolni maven gombját ezek előtt a mapok előtt, különben csinálhatjuk újra! Ha megvannak a bossok, utána megint csak egyszerre meg kell küzdeni velük.

    Az egyéb speciális drop mellett ezekből a harcokból Crescent Splinterek eshetnek, ebből 10 darab kell egy olyan invitationhöz, amiben magával Mavennel kell megküzdeni. Ha ez sikerül, akkor az atlasz közepén megnyílik az Uncharted Realms passzív fa, amin sikeres harconként két pontot oszthatunk ki. Ezek az egész atlaszra érvényes állandó bónuszokat adnak.
    A szegmesek és az Uncharted Realm bónuszai egyrészt nagyon sok helyet vennének el, ezért inkább a wiki oldalhoz adok linket. Így a későbbi változások is automatikusan frissülnek majd.

    Az egyes szegmenseken és az Uncharted Realms fán kiosztott pontokat az Orb of Unmaking segítségével lehet visszaszedni, ez megfizethető, kb. Divine Orb kategóriájú currency.

    [ Szerkesztve ]

    Védd a fákat - egyél hódot!

Aktív témák