Aktív témák
-
Har_melin
Topikgazda
Sebzések
Értelmező szótár
Nem lehet megkerülni, mert ezeken a kifejezéseken múlik, hogy melyik skillünk mivel működik együtt, melyik passzív hasznos a számunkra.
A játékban négyféle sebzés forrás (attack, spell, másodlagos [secondary] és időszaki [damage over time, DoT) van. Ha a skill leírása külön nem említi akkor a DoT-ot kiváltó sebzés értékei nem növelik a DoT-ot, az külön számítódik. A DoT kivételével mindegyik sebzés típus találatként (hit) működik és mindegyik képes valamilyen ailmentet okozni. Ezek között van, ami sebez is, de mindenképpen csökkenti a harckészségünket.
Ötféle sebzés típus (physical, fire, cold, lighning és chaos) van, a fire-cold-lightning együttes neve elemental.
Az egyes sebzések a hatókörük alapján közelharci (melee), távolsági (ranged) vagy területre ható (area) sebzések lehetnek.Szinergia
A gemeknél már láttuk, hogy csak olyan support gemek hatnak az aktív skillre, amelyekkel van közös címkéjük. A leírásban szereplő hatás viszont sokszor megköti, hogy csak egyik sebzési módra vagy hatókörre vonatkozik. Ugyanígy a passzív fán kirakott pontok is a tagek alapján fejtik ki a hatásukat.
Lássunk pár példát:
- Master of Force passzív: 30% increased physical damage - vagyis minden phys sebzésre hat, hatókörétől és forrásától függetlenül.
- Spirit Void passzív: 0,8% of attack damage leeched as Mana - vagyis bármilyen attack sebzésünk 0,8%-át megkapjuk manaként, típustól és hatókörtől függetlenül.
- Herald of Thunder skill: a skill első hatása, hogy lightning sebzést ad mind az attack, mind a spell aktív skillekhez és létrehoz körülöttünk egy kört, amin belül a társaink is megkapják ezt. Ez a kör nem számít hitnek. Ha a lightning sebzéstől a monsztára rákerül a shocked ailment, és úgy hal meg, akkor keletkezik egy kisebb villámvihar. Ennek a villámai viszont már hitnek számítanak, tehát tudják aktiválni az olyan skilleket, bónuszokat, amelyek "on hit" alapon működnek.
- Brutality support skill: Supported skill deals no elemental / no chaos damage - vagyis a hozzá kapcsolt skill csak fizikai sebzést okozhat. Viszont a leölt monsztát ha egy másodlagos hatás révén felrobbantjuk, az már okozhat bármilyen sebzést, mert a Brutality csak a saját aktív skilljét korlátozza.
- Avatar of Fire passzív: Deal no non-Fire Damage - csak fire sebzést tudunk okozni. Bármit használunk, akármilyen supportokat csak a Fire dmg részük fog működni, a többi elvész.Increased vs more vs taken
Ez a leggyakrabban benézett módosító megfogalmazás kezdőknél. "Miért ez a support és nem az, amikor ez sokkal többet ad?"
- Increased: additív módosítók. A 100%-nak vett flat értékhez felszorozza a módosítók összegével, ld. a lenti számítást. Könnyen belátható, hogy minél nagyobb ez az összeg, annál kisebb hatása lesz egy újabb, azonos nagyságú módosítónak.
- More: multiplikatív módosítók. A 100%-nak vett flat értéket egymás után felszorozza velük. Minden újabb módosító a nominális értékével növeli a sebzést.
- Damage taken: a monszta által bekapott sebzést növeli. Gyakorlati hatása a More módosítóval azonos.Sebzés konverzió (matekóra)
Kétféle létezik a játékban, a hozzáadott ("gain" vagy "added as") és az átalakított ("converted").
- Az első esetben valamilyen bónusz vagy mod hatására megkapjuk a meglévő sebzésünk egy bizonyos %-át plusz (added as) sebzésként egy másik típusból. Ennek nincs semmilyen felső határa, elvben akár 100% fölött is bármennyit összeszedhetünk, akár többféléből is.
- A másik esetben a meglévő sebzésünk bizonyos százalékát egy másmilyen sebzéstípussá alakítjuk át. Ennek az összege nem lehet több 100%-nál az adott típusra.A konverziók az egyik leghatásosabb sebzés növelők, de ezt érdemesebb és egyszerűbb egy példán bemutatni:
- Van kiindulásnak 100 phys és 50 cold sebzésünk (ez a flat, vagyis nem százalékban, hanem abszolút értékben megadott sebzés)
- Gain módosítókból van: +36% phys->cold, +59% phys->fire
- Módosítókból van 100% increased phys, 50% increased cold és 30% increased elemental dmg.Phys: 100 x (1+1) = 200 (az alap 100 + 100% increased)
Cold: [50 x (1+0,5+03) = 90] + [36 x (1+1+0,5+0,3) = 36 x 2,8 = 100,8] = 190,8
Fire: 59 x (1+1+0,3) = 135,7Vagyis végeredményként a 150 kiinduló sebzéshez kaptunk 36+59 = 95 plusz sebzést (ez csak az alap flat dmg-ből számítódik), a módosítókból és konverziókból pedig további 281,5-et.
A sebzések több lépcsőben is konvertálhatók, de csak kötött sorrendben: phys -> lightning -> cold -> fire -> chaos. Papíron a fenti számítási mechanika miatt ez hatalmas sebzés bónuszt jelentene, de a gyakorlatban túl sok support helyet és passzív pontot kellene felhasználni hozzá, ezért a legritkább esetben van két lépcsőnél több konverzió. Aki egy kicsit részletesebb kifejtésre kíváncsi, annak ajánlom ezt a videót.
[ Szerkesztve ]
Védd a fákat - egyél hódot!
Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya