Aktív témák

  • Har_melin

    Topikgazda

    Sebzések

    Értelmező szótár
    Nem lehet megkerülni, mert ezeken a kifejezéseken múlik, hogy melyik skillünk mivel működik együtt, melyik passzív hasznos a számunkra.
    A játékban négyféle sebzés forrás (attack, spell, másodlagos [secondary] és időszaki [damage over time, DoT) van. Ha a skill leírása külön nem említi akkor a DoT-ot kiváltó sebzés értékei nem növelik a DoT-ot, az külön számítódik. A DoT kivételével mindegyik sebzés típus találatként (hit) működik és mindegyik képes valamilyen ailmentet okozni. Ezek között van, ami sebez is, de mindenképpen csökkenti a harckészségünket.
    Ötféle sebzés típus (physical, fire, cold, lighning és chaos) van, a fire-cold-lightning együttes neve elemental.
    Az egyes sebzések a hatókörük alapján közelharci (melee), távolsági (ranged) vagy területre ható (area) sebzések lehetnek.

    Szinergia
    A gemeknél már láttuk, hogy csak olyan support gemek hatnak az aktív skillre, amelyekkel van közös címkéjük. A leírásban szereplő hatás viszont sokszor megköti, hogy csak egyik sebzési módra vagy hatókörre vonatkozik. Ugyanígy a passzív fán kirakott pontok is a tagek alapján fejtik ki a hatásukat.
    Lássunk pár példát:
    - Master of Force passzív: 30% increased physical damage - vagyis minden phys sebzésre hat, hatókörétől és forrásától függetlenül.
    - Spirit Void passzív: 0,8% of attack damage leeched as Mana - vagyis bármilyen attack sebzésünk 0,8%-át megkapjuk manaként, típustól és hatókörtől függetlenül.
    - Herald of Thunder skill: a skill első hatása, hogy lightning sebzést ad mind az attack, mind a spell aktív skillekhez és létrehoz körülöttünk egy kört, amin belül a társaink is megkapják ezt. Ez a kör nem számít hitnek. Ha a lightning sebzéstől a monsztára rákerül a shocked ailment, és úgy hal meg, akkor keletkezik egy kisebb villámvihar. Ennek a villámai viszont már hitnek számítanak, tehát tudják aktiválni az olyan skilleket, bónuszokat, amelyek "on hit" alapon működnek.
    - Brutality support skill: Supported skill deals no elemental / no chaos damage - vagyis a hozzá kapcsolt skill csak fizikai sebzést okozhat. Viszont a leölt monsztát ha egy másodlagos hatás révén felrobbantjuk, az már okozhat bármilyen sebzést, mert a Brutality csak a saját aktív skilljét korlátozza.
    - Avatar of Fire passzív: Deal no non-Fire Damage - csak fire sebzést tudunk okozni. Bármit használunk, akármilyen supportokat csak a Fire dmg részük fog működni, a többi elvész.

    Increased vs more vs taken
    Ez a leggyakrabban benézett módosító megfogalmazás kezdőknél. "Miért ez a support és nem az, amikor ez sokkal többet ad?"
    - Increased: additív módosítók. A 100%-nak vett flat értékhez felszorozza a módosítók összegével, ld. a lenti számítást. Könnyen belátható, hogy minél nagyobb ez az összeg, annál kisebb hatása lesz egy újabb, azonos nagyságú módosítónak.
    - More: multiplikatív módosítók. A 100%-nak vett flat értéket egymás után felszorozza velük. Minden újabb módosító a nominális értékével növeli a sebzést.
    - Damage taken: a monszta által bekapott sebzést növeli. Gyakorlati hatása a More módosítóval azonos.

    Sebzés konverzió (matekóra)
    Kétféle létezik a játékban, a hozzáadott ("gain" vagy "added as") és az átalakított ("converted").
    - Az első esetben valamilyen bónusz vagy mod hatására megkapjuk a meglévő sebzésünk egy bizonyos %-át plusz (added as) sebzésként egy másik típusból. Ennek nincs semmilyen felső határa, elvben akár 100% fölött is bármennyit összeszedhetünk, akár többféléből is.
    - A másik esetben a meglévő sebzésünk bizonyos százalékát egy másmilyen sebzéstípussá alakítjuk át. Ennek az összege nem lehet több 100%-nál az adott típusra.

    A konverziók az egyik leghatásosabb sebzés növelők, de ezt érdemesebb és egyszerűbb egy példán bemutatni:
    - Van kiindulásnak 100 phys és 50 cold sebzésünk (ez a flat, vagyis nem százalékban, hanem abszolút értékben megadott sebzés)
    - Gain módosítókból van: +36% phys->cold, +59% phys->fire
    - Módosítókból van 100% increased phys, 50% increased cold és 30% increased elemental dmg.

    Phys: 100 x (1+1) = 200 (az alap 100 + 100% increased)
    Cold: [50 x (1+0,5+03) = 90] + [36 x (1+1+0,5+0,3) = 36 x 2,8 = 100,8] = 190,8
    Fire: 59 x (1+1+0,3) = 135,7

    Vagyis végeredményként a 150 kiinduló sebzéshez kaptunk 36+59 = 95 plusz sebzést (ez csak az alap flat dmg-ből számítódik), a módosítókból és konverziókból pedig további 281,5-et.

    A sebzések több lépcsőben is konvertálhatók, de csak kötött sorrendben: phys -> lightning -> cold -> fire -> chaos. Papíron a fenti számítási mechanika miatt ez hatalmas sebzés bónuszt jelentene, de a gyakorlatban túl sok support helyet és passzív pontot kellene felhasználni hozzá, ezért a legritkább esetben van két lépcsőnél több konverzió. Aki egy kicsit részletesebb kifejtésre kíváncsi, annak ajánlom ezt a videót.

    [ Szerkesztve ]

    Védd a fákat - egyél hódot!

Aktív témák