Aktív témák

  • Har_melin

    Topikgazda

    Labirintus, Bánya, Szindikátus, Piramis, – NPC-k, játék a játékban

    A PoE az atlasz felderítésén és kimaxolásán túl több különálló endgame farmolási lehetőséget is kínál, párhuzamosan a mapozással.

    Labirintus (Labirynth)
    A karakterosztályoknál leírt ascendancy-k megszerzéséhez szükséges teljesíteni, de a legnehezebb fokozat egyben kedvelt farmoló hely is.
    Az ascendancy-k megszerzéséhez négyszer kell végigfutnunk: A3, A7 és A10 alatt/után, illetve a negyedik fokozatot már mapokon. (A fokozatok elnevezései (normal, cruel, merciless, über) még abból az időből maradtak, amikor az alapjátékot még három nehézségi fokozaton kellett teljesíteni.) Minden fokozathoz trialok tartoznak, ezeket elég ligánként egyszer megcsinálni, nem kell minden karakterrel!
    A trialok helyei:
    Normal:
    A1: Prison
    A2: Chamber of Sins level 2, Crypt level 1
    A3: The Crematorium, The Catacombs, The Imperial Gardens

    Cruel:
    A6: Prison
    A7: The Crypt, The Chamber of Sins lvl 2

    Merciless:
    A8: The Bath House
    A9: The Tunnels
    A10: The Ossuary

    Über:
    6 különböző trial véletlenszerűen mapokon.

    Minden trial egy fajta csapdát mutat be, amivel majd a Labirynth során találkozhatunk. Ezek egyfajta "tanulópályák", amik megmutatják a csapdák működéét, viselkedésüket. Miután a trialokkal megvagyunk mehetünk a Labirynth-ba. Über fokozaton a belépéshez szükségünk lesz a trialok teljesítéséért kapott Offering to the Godess tokenre.

    A lab layoutja naponta változik, csak a koncepció állandó: pár csapdás pálya után eljutunk az Aspirants' Trial-ig, ahol Izaro-t, a lab bosst kell levernünk. Ha elég sok sebzést bevittünk, akkor elmenekül, és mi mehetünk tovább. Megint csapdás pályák, újabb trial szoba, újabb menekülés, majd mindez még egyszer, hogy a harmadik trialnál végre pontot tegyünk a harc végére.
    Ha végeztünk, akkor a következő szobában tíz kincsesládán kívül a lab lényegét találjuk: az ascendancy és az enchant oltárt. A ládákhoz speciális kulcs kell, amelyeket részben a lab szobáiban, külön csapdás szakaszok után találhatunk (max 2 db-ot), részben Izaro dobja őket a végén, attól függően, hogy hogyan győztük le. A loot az első két nehézségi fokon nem igazán érdekes, merciless és über fokozaton már jól eladható dolgok, ritka currencyk is eshetnek.

    Az ascendancy oltárt okvetlenül használjuk, különben hiába csináltuk végig a harcot, nem kapjuk meg a 2 ascendancy pontot! Ha a build során meggondoltuk magunkat, akkor itt tudunk ascedancy-t is váltani, csak előtte vissza kell vennünk a már elköltött pontjainkat (darabját 5 respec pontért).

    A másik fontos elem az enchant oltár, amellyel kesztyűre, csizmára és sisakra tudunk speciális buffokat rakni. Normálon csak kesztyűre, cruelen kesztyűre vagy csizmára, merciless és über fokozaton sisakra is. Az enchant specialitása, hogy az affixeken túl, plusz módosítóként kerül a cuccra és scouring orb használata után is rajta marad. A magasabb fokozaton elérhető buffok nagyobb hatásúak, de igazán csak a sisakon elérhető enchantok értékesek önmagukban - persze ligától függ, hogy éppen mikor melyik... Az enchant a 3.14 patch óta már nem teljesen random, hanem a nehézségi foktól függően több opcióból választhatunk, de ezek nem egyforma súllyal jelennek meg. Ezért az enchant farmolás végeérhetetlen lab runokat jelent, egy keresett base sisakkal, reménykedve, hogy majd most pont azt az enchantot fogja beadni...

    A kulcsok mellett a labirintus rejtett shrine-okat is tartalmaz, amelyek vagy nekünk adnak állandó buffot a lab idejére, vagy a csapdák hatását csökkentik, vagy valamilyen speciális dropot (plusz kulcsot, plusz enchant lehetőséget, unique cuccot) garantálnak. Az aktuális napi layoutot a POELab oldalon lehet megnézni. Ha letöltjük és a lab előtt elindítjuk a LabCompass alkalmazást, akkor ebbe be is importálhatjuk az aktuális layoutot, megtervezhetjük melyik termeket használjuk és menet közben is látni fogjuk, merre kellene mennünk. (Plusz van rajta egy megoldókulcs a lab puzzle-jaihoz is, hogy milyen sorrendben kell aktiválni őket, ha ilyenbe futunk). A POELabon találunk lab farmoláshoz alkalmas buildeket is, illetve bővebb információt Izaro buffjairól.

    Bánya (Delve):
    Nico-val A4-ben találkozunk először, ha teljesítjük a küldetését, onnantól nyílik meg a Bánya. Ez önmagában egy hatalmas játék, egyedi craft alapanyagokkal (fossilok és az őket befogadó resonatorok), saját bossokkal és persze egy csomó loottal. "Apró hátrány", hogy a bánya sötétje öl - egy állandó és nagyon gyorsan ható debuff, ami felemészti a HP-nkat, ha nem jutunk időben vissza a fényre.
    Ha van szulfitunk, akkor kijelöljük a következő waypointot és követjük a világító kocsit. Leverjük (vagy lehagyjuk) a támadó monsztákat, ha szükséges, akkor felszabadítjuk az elért wp-t, összeszedjük a crawler által összegyűjtött zsákmányt és jön a következő kör, amíg a szulfitból telik. Az elért wp-k között már folyamatosan világít egy fényfüzér, vissza is mehetünk az úton, ha valamit láttunk, amit nem volt időnk megvizsgálni.

    A crawler kapacitását, a sötéttel szembeni ellenállásunkat és a fénykör nagyságát is fejleszthetjük, ehhez a bányában található azuritra lesz szükségünk. Szintén azurit kell a magunknál tartható fáklyák és dinamit mennyiségének a növeléséhez. Ezekre akkor lesz szükségünk, ha be akarunk menni a feltárt útról a sötétbe - márpedig érdemes bemenni, az igazán jó loot jellemzően ezeken a helyeken van.

    Egy gyakorlati tanács: Niko felbukkanása után az alapjátékban a felgyűlt szulfitot minél gyorsabban használjuk el a bányában és minden mást megelőzve az azurit lelőhelyekre menjünk. Utána az azuritból a szulfit kapacitást tápoljuk fel, a többire egyelőre ne költsünk! Ha már legalább 900 szulfit befér a "táskánkba", akkor kezdjük el a fénykört és a resistet fejleszteni. Ez ezért fontos, mert az alapjáték során viszonylag ritkán botlunk lelőhelyekbe, utána viszont minden nap kapunk egy Niko küldetést valamelyik mapon, aminek a termését nem fogjuk tudni felvenni, ha nem elég nagy a kapacitásunk. Ha pedig nincs szulfit, akkor nem tudunk se fejleszteni, se mélyebbre menni. T1-es mapon 300 körüli mennyiség esik, T4-en már közel 1000, tehát kelleni fog a hely. Ráadásul az 5L és 6L fix craft opciókat is a bányában tudjuk feloldani, tehát nagyon fontos, hogy ott tudjunk haladni. Amíg nem tudjuk felvenni egy map teljes szulfit mennyiségét, addig azt fejlesszük és maradjunk mindig a kocsi fényében!

    A bányában gyakran találunk majd olyan pontokat, ahová nem vezet út. Ezekhez valamelyik, körülöttük lévő elérhető wp-ból indul út, de ehhez be kell menni a sötétbe, megkeresni az elzárt átjárót és berobbantani - utána már mutatni fogja az utat a minimap és a wp is kiválasztható uticélként. A főszabály, hogy egy wp-hoz 1, 3 vagy 4 út csatlakozhat - 2 soha. Ennek alapján általában le lehet szűkíteni a lehetséges kiindulási pontokat.

    A fossilok speciális craft alapanyagok, minden ligában más típus a keresett belőlük. Az alábbi táblázat azt mutatja meg, hogy a bánya melyik területén milyen fossilok eshetnek.
    alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""

    Szindikátus (Syndicate/Betrayal):
    Jun-nal A8-ban akadunk össze először, ezzel veszi kezdetét a Szindikátus történetszál. A lényege, hogy fel kell számolnunk egy nekromanta bűnszervezetet, ahol a halál számít előléptetésnek... A szervezetnek négy csoportja van (Transportation, Fortification, Research és Intervention) és ezekből általában hárommal találkozunk majd egy-egy mapon. (A Transport és a Fort váltakozik, a másik kettő garantált.) A találkozások során rajzolódik ki a szervezet struktúrája, ami persze a döntéseink és az árulások miatt folyamatosan alakul is.
    A fő cél a csúcson lévő Mastermind kiderítése, amihez a négy részleg vezetőin keresztül vezet az út. A gyanúsított falunk valahogy így néz ki:

    alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""

    Ha sikerült a Mastermindot is legyőznünk, akkor az egész kezdődik elölről.

    Jun szindikátus küldetéseit két okból érdemes folyamatosan megcsinálni. Egyrészt a tagok ún. veiled cuccokat dobnak, amelyek egy, néha két rejtett tulajdonsággal bírnak. Ha Junnál beazonosítjuk őket, akkor ezek a tulajdonságok craftolhatóvá válnak más felszerelésekre is. Másrészt a részlegvezetők majd a Mastermind legyőzésekor is az egyes tagok szintjétől függő speciális bónuszokat kapunk. Azt, hogy melyik tag melyik frakcióban milyen bónuszt ad, ezen a linken lévő táblázatból lehet kibogarászni.

    Piramis (Incursion):
    Alva az A7-ben kéri először a segítségünket. Amikor egy pályán megjelenik, akkor három külön időszakos portált nyit, amelyek egy rejtett piramis egyes termeibe nyílnak. Időre le kell vernünk a két boss közül az egyiket (mi döntjük el, melyiket) és lehetőleg átjárót nyitnunk más, még fel nem tárt termek felé, hogy eljuthassunk a piramis csúcsára, az Overseerhez. 11 portál megnyitása után Alva a HO-ban nyit egy átjárót a piramishoz, amit immár egy hagyományos maphoz hasonlóan teljesíthetünk. Még a felfedezés során mi dönthetjük el, hogy egy terem a felkínált két opció közül melyik bónuszt vagy debuffot tartalmazza, ha ugyanazt többször választjuk, akkor a terem szintje is nő. Amíg a kész piramist be nem jártuk, addig Alva nem jelenik meg újra térképen.

    A piramis egyrészt csak itt elérhető craft opciókat kínál, másrészt egyes termei jól eladható, csak itt elkészíthető cuccokat tesznek elérhetővé.

    Zana:
    Vele csak az alapjáték befejezése és Kiriac első küldetése után találkozunk, utána jelenik meg a HO-ban. Saját küldetés sorozata van, amelynek során a speciális modokat lehetővé tevő shaper és elder base cuccokhoz juthatunk, plusz pár egyedi unique darabhoz. Napi küldetéseit különösen eleinte érdemes megcsinálni, mert teljesítésük után egy állandóan változó és a teljesített szinthez igazódó map választékból vásárolhatunk. Ez nagyban megkönnyíti az atlasz felderítését.

    Einhar:
    Vele az A2-ben futunk össze először, különböző vadakat kell befognunk a számára. A befogandó beasteket kis sárga, illetve piros koponyák jelölik a minimapon, és a befogásuk nem jelent mást, mint minimumon tartani a HP-jukat addig, amíg Einar nem nyugtázza a befogást. (Ilyenkor a jelzésük eltűnik a mapról.) A befogott vadak a Menazsériába kerülnek, ahol egyrészt irányított craftolást tesznek lehetővé, másrészt unique darabokhoz juthatunk általuk, harmadrészt pedig megnyitnak pár egyedi affix opciót, ha a bossaikat sikerül befognunk.

    Az elfogott vadakkal kereskedhetünk is, egy chaos orbbért Einhar eladhatóvá alakítja őket. A legtöbbjük nem ér sokat, de vannak, amelyekért egész komoly pénzeket fizetnek, pedig nem is nehéz befogni őket. Azt, hogy mi mennyit ér, a poeninja Beast részén tudjuk ellenőrizni.

    Einhar, Alva, Nico, Jun és Zana az alapjáték első teljesítése után minden nap adnak egy-egy garantált küldetést (fixen megjelennek a kiválasztott mapon). Ehhez játszanunk sem kell, elég csak bejelentkezni a játékba legalább naponta egyszer. Azt, hogy a küldetéseket milyen szintű mapra kapjuk az utoljára futott mapok határozzák meg, pl. sárga mapok után sárgára tehető küldetést kapunk. Az atlasz megnyitásával ellenőrizhetjük, kinél hogyan állunk.

    alt="" title=""

    Navali:
    Őt már az A1-ben, a Climb pályán felszedhetjük. Silver coinokért cserébe próféciákat kapunk tőle. Ezek a következő fő csoportokba tartozhatnak:
    - sima extra monszta packok
    - bizonyos típusú rare monszta valamilyen fix unique cuccot dob
    - egy bizonyos boss leverésekor ha nálunk van az inventoryban a kívánt unique akkor azt egy nagyobb tudású, csak így elérhető változattá alakítja
    - garantált eredményt adó craftolási és trade opciók
    - küldetéssorozatok.

    Az első két típus nem különösebben érdekes, a kapott unique-ok is általában nem értékesek. A felturbózott darabok között már vannak nagyon keresettek, ahogy a garantált eredményt adók között is. A küldetéssorozatok közül a Pale Council négy tagját érintők kvázi kötelezők, mert ezek teszik lehetővé a cuccaink multicraftolását. A próféciákkal is lehet kereskedni (blightból vagy a bányában eshetnek is), ezeknek az árát is a poeninja-n tudjuk ellenőrizni.

    [ Szerkesztve ]

    Védd a fákat - egyél hódot!

Aktív témák