Új hozzászólás Aktív témák
-
Seszo
csendes tag
Sziasztok.
A lakasomban szamitogepes vezerlest szeretnek (ajtonyitas, villany...).
Ehhez kene nekem segitseg: bekotesirajz, progi, link, barmi johet.
Elore is koszi mindenkinek.Now, the xel'naga that forged us all are returning. But do they come to save... or to destroy?
-
FastCatch
csendes tag
Sziasztok!
Keresek egykártyás PC-t. (Van egy mérőeszköz, annak a jelét kell kicsit feldolgozni és egy web szerveren keresztül egy hálózatra juttatni.)
Kritériumok:
- Ne legyen benne mozgó alkatrész
- Occsó legyen (amennyire ésszerűen lehet), de azért elfusson rajta egy Linux
- Elfusson rajta egy Linux ; ehhez mért memóriával és procival, de azért videot nem akarok szerkeszteni rajta
- Lehetőleg legyen párhuzamos portja, vagy digitális I(/O)-ja
- Ha még egyszerűen WLAN-osítható is lenne, akkor már nagyon bódog lennék
- Jó lenne, ha itthonról hozzá tudnék férni (mondjuk pl. boltban
Valamelyikőtöknek van ezzel kapcsolatos bármilyen _tapasztalata_?
Előre is kösz!
FCMiért van, hogy a vezetõknek nagy az ellenállásuk?
-
FastCatch
csendes tag
Attól függ mit szeretnél. Első közelítésben javaslom, hogy nézz körül X-10 fronton. Itthon talán a P5 oldalán (www.p5.hu avagy www.x10.hu) érdemes elindulni; de a külföldi oldalak is hasznosak (www.x10.com, meg a googli).
Sok sikert!
FCMiért van, hogy a vezetõknek nagy az ellenállásuk?
-
swad
csendes tag
hali! 1 kis segítség kellene, 1 egyszerű, gyors jelerősítő kapcsolási rajzát ha valaki belinkelné a fórumba, azt megköszönném! Kritériumok, hogy a 8255 ös PPI kimenetére rá lehessen kötni.
thx!E.M.I. Fun
-
swad
csendes tag
arra gondoltam, hogy elektromágneseket működtetnék vele. maga a tekercs 12 voltos és 150 - 200 A áramerősséggel lehet számolni...deeeee... a problémát tovább göngyölítve az elektromágnes üzemi frekvenciája (ki-bekapcs) mp.enként elérhetni a 10000 kapcsolást is.
namármost itt a problémám, hogy én a laikus először ugye arra gondoltam, h alkalmazok reléket , melyeket a ppi vezérelhetne, de nem ismerek olyan relét, amely ezen a frekvencián működik, illetve ekkora áramerősséget is átengedne. o.O láttam ugyan már fototranzisztoros reléket de azokról sem tudok semmit, mert naon kezdő vagyok a témában.
egyszóval megállt előtem a tudomány 1 kis időre ...(legyünk optimisták
Ha bármilyen 5leted van And, kérlek osszd meg velem, előre is köszi!E.M.I. Fun
-
And
veterán
Azért egy ekkora tekercsen (ez adott?) többszáz A-es nagyságú áramokat 10kHz-en kapcsolgatni elég meredek ötletnek tűnik . Kapcsolóeszköznek nagyáramú mosfetek jöhetnek szóba, de egy induktivitás nem arról híres, hogy hirtelen áramváltozásokat tudnál benne előidézni. Miért lehet szükség ekkora kapcsolási frekvenciára egy elektromágnesnél?
-
#95904256
törölt tag
Üdv!
Merre lehet találni egyszerű PCI buszos kártya rajzokat?
Szeretnék összehozni egy olyan kártyát amelyiken lehet vezérelni pár relét.
Tudom, lehet kapni boltban, de magam szeretném csinálni, s ehhez kellene segítség. -
LukE
veterán
válasz #95904256 #209 üzenetére
pci busz nem egyszeru. Es hogy kozel legalis lehessen, kell egy gyarto kod, amit csunya nagy osszeg atutalasa (es valszeg bevizsgalas, meg hasonlok) utan adnak oda.
Viszont printer portra eleg egyszeruen lehet kotni egy adag tranzisztort/relet.''Firefoxot hasznaljanak csak a gyavak. Az Explorer az igazi ferfiak bongeszoje! Veszely, kaland, nyitottsag!'' ιQι
-
tbs
addikt
Nincs valakinek tippje, hogy egy PIC-kel mi a legolcsóbb módja független nagyfesz (230V~) lehetőleg fázishelyes kapcsolásának? Nem ártana némi túlfesz védelmi lehetőseg sem.
-
LukE
veterán
-
#95904256
törölt tag
Köszönöm a tippet, de nekem PCI buszra lenne szükségem, vagy valami olyan megoldásra ahol mennyiségű adatot lehet átvinni rövid idő alatt. A reléket azért írtam mert gondoltam viszonylag egyszerű feladat lenne letesztelni egy ilyen PCI buszos dolgot.
Egyébként valóban nem olcsó dolog a PCI buszra kártyát fejleszteni a licencdíjak miatt, de én nem piacra akarok termelni. -
Batman2
őstag
. . .Gyártókód???
ISA buszos kártyánál nem kellett semmi ilyen, csak illeszteni a kártyát az adatbuszra 'oszt hadd szójjón' !
Nem is olvastam semmi ilyet, pedig tanulmányoztam már a PCI buisz felépítését, hogy esetleg tudjak arra is kártyát készíteni.
Ja, amúgy tényleg nem egyszerű PCI buszra kártyát készíteni házilag, sem a csatlakozósor, sem az elektronika elkészítése !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
swad
csendes tag
...konkrétan arról szól a project, hogy egy hagyományos hidro-tőkés szelepvezérlést cserélnék le digitálisra. Ez a terv. A megoldás/kivitelezés több irányba indult el, jelen pillanatban úgy állok, hogy a vezérlő karin 8255-ök vannak, ezek hivatottak lebonyolítani magát a vezérlést. (Elképzelhetőnek tartom hogy eleve alkalmatlan a célra, de modell-szinten úgy gondolom megfelel.)
Bemeneti portokra forgó abszolut jeladót ültettem, a vezérlőprogramot még most is fejlesztgetem, nagyjából készen van....a kimenetre pedig azért gondoltam hogy tekercseket ültetek, mert úgy gondoltam, hogy a térerősség időbeni változása valósíthatná meg a vezérműtengyely bütykeinek mozgásjellemzőit, illetve magát a bütyökprofilt...innen jött a frekvencia igény is
Nagy fába vágtam a fejszémet, tudom, de szeretem a kihívásokat! 8)
Bárminemű 5letet, kritikát, segítséget szívesen fogadok (ezekből sosincs elég )E.M.I. Fun
-
LukE
veterán
talan seti-s topikban irta valaki, aki akart mar (komolyabban) FPGA-s bovito kartyat epiteni PCI buszra. De lehet, hogy csak valami kosza emlek, vagy hogy felreertettem...
De valahogy ketlem, hogy ''csakugy'' par sorral mukodesre lehetne birni egy sajat epitesu kartyat barmilyen modern OS alatt.''Firefoxot hasznaljanak csak a gyavak. Az Explorer az igazi ferfiak bongeszoje! Veszely, kaland, nyitottsag!'' ιQι
-
hezso
aktív tag
legyszi meselj egy picit konkretabban errol a magneses szelepvezerlesrol, mert annyira hihetetlennek tunik ez a project szamomra, hogy megtetszett
reszletek erdekelnenek, pl hogy milyem motoron kiserletezel, hogy valositod meg a vedelmet azellen fejlesztesi szakaszban, h a szelepszarat fejestül elkaszalja a henger meg ilyenek.
koszi szepen elore is ha szansz ram par percet :)
ja es persze sok sikert, mert ez igen durva(bar szerintem megvalosithatatlan-fizikai korlatokba utkozik, de hatha) -
swad
csendes tag
Nagyon szívesen válaszolok minden kérdésre, ami felmerül, annál is inkább, mivel adódhatnak olyan kérdések is, amelyekre talán még magam sem gondoltam... tehát:
Mint említettem a jelenlegi project modell-szinten készül, ennek több oka is van, legfőképpen kiemelném szakmai hozzánemértésemet! Sajnos nem vagyok villamosmérnök, hogy egy ilyen komlex feladatkörrel egyedül megbírkózzam, de hajt a kíváncsiság és a hit a kivitelezés felé...
Eredeti 5let szerint 1 laptop pcmcia sinrendszerére került volna a vezérlőkártya, maga a program pedíg 1 USB-s pendrive-on foglalt volna helyet (mert azt bárhova magaddal viheted).
A tápot inverteren keresztül kapná a laptop, amelyen 1 stabil oprendszer futna az összes nyűgjével együtt mint pölö mobil internet. Maga az 5let, hogy operációsrendszerrel rendelkező számítógép végezze a motorvezérlést nem újkeletű, mivel anno 3 éve a microsoft is foglalkozott ezzel a citroennél, igaz ők a motorvezérlő-elektronikát helyetesítették ily módon. Működött is a dolog, 1 lebutított XP futott a gépen, illetve vezérelte a motort (befecskendező rendszert) egészen az első kék halálig! 8) Tanulva az esetből 1 ''kislemezes'' linuxra esett a választásom.
Felmerülhet a kérdés, hogy mi előnyei lehetnek a digitális szelepvezérlésnek... miért lenne létjogosultsága a mai autós társadalomban?
Elsősorban nyílván azért, mert kevesebb mechanikus alkatrészt tartalmazna a konceptció, konkrétabban hiányoznának amár jól megszokott elemek, úgymint vezérmű-szíj, bütyköstengely, szelephimbák stb. (nincs szíjszakadás, illetve csere) ezáltal az elérhető motorfordulatszám is növelhető lenne. Továbbá, mert számtalan lehetőség adódik: ha sportosan akarsz hajtani (+pár paci) akkor nem kell kicserélni magát a tengelyt, elegendő magába a vezérlőprogramba belenyúlni, megváltoztatva ezzel a karakterisztikákat, és még nem is említettem az égés optimalizálást sem!
A modell alapjául egy 83-as bmw 2L es injektoros (motronic) motorja szolgál, jelen pillanatban az ócskavas kategóriába sorolható, de dolgozunk az ügyön. A szelepek zárásáért az eredeti rugósor a felelős egyenlőre, bár az egyik barátom javasolta, hogy felejtsem el ezt, mivel ha meghagyom a rugósort, akkor továbbra is fentáll az úgynevezett ''lebegés'' jelensége magas fordulatszámon, ami kétség kívül rontja a teljesítényt. A szelepnyitást elektromágnesek fogják végezni, háztájiban gondolkodva ezt jópár önindító behúzótekercséből gondoltam megoldani. Az abszolút forgó jeladó biztosítja az Inputoldalon azokat az alapvető információkat, amelyek a vezérlés lebonyolításához nélkülözhetetlenek (szöghelyzet, szöggyorsulás, stb). Magát a jeladót a következő linken keresztül tudjátok megnézni:[link]
most több nem jut eszembe, bocsánat, ha túl bőlére eresztettem a mondanivalómat, vagyha itt-ott zawarosan fogalmaztam, korán van még...
Üdv.: swadE.M.I. Fun
-
Batman2
őstag
Hi
Megszereztem a Vis Basic egyik verzióját, majd kipróbálom a régebbi gépemen -amin egyébként szintén XP fut, mint az újabbikon, de van még egy ISA busza- hogy tudom e vezérelni a saját kártyámat, vagy csak pl. a gyárilag meglevő LPT porttal tudok e szórakozni.
De én remélem, hogy Wincsoda alól is megy a dolog, megfelelő progival.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Elektromágneses cuccokat, relét, mágnesszelepeket kilohertzes ferkvenciával hajtani, szerintem elég reménytelen dolog, mert képtelen a mechanika követni a ilyen frekvenciákat és egy frekvencia fölött már állandó behúzott állapot jön létre.
Elég, ha csak arra gondolunk, hogy a legtöbb ilyen eszköz az 50 hertzes váltóáramról üzemeltetve, már folyamatosan behúzott állapotban van, különben nem lehetne arról használni.
Azt nem állítom, hogy nincsenek olyan eszközök, amelyek még külön reagálnak ennél nagyobb frekvenciára is, mert nem tudom biztosra, de nem ez a jellemző.
Szerintem, mielőtt nagyobb fába vágnád a fejszédet, tegyél egy próbált a kiszemelt eszközzel és hajts valamilyen frekvenciagenerátorról kísérletileg (akár a gép kimenetéről is illesztőn keresztül) !
ha meg még nem rendelkezel az eszközzel, mert drága, akkor alaposan merülj el a dokumentációjában, ha tudsz és abból derítsd ki, milyen frenkvenciára reagál még egyenként az impulzusokra !
Írd meg a tapasztalaidat, kíváncsi vagyok rá én is !
Egyébként nem írtas meg végül sem, hogy mi volt a kártyád hibája, gondolom, azóta már megoldottad.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
hezso
aktív tag
Tipikusan az a feladat, melyre kontrollert ajanlanek. Gyakorlatilag sokkal egyszerubb lenne, mint szgep a vezerlesre, bar kinek mi a jo. S meg a program sem lenne tul bonyolult, sima PWM vezerles mondjuk 16 csatornan ha van ugyebar 16 szelep(barhengerenkent lehet parba is, akkor csak 8). Hozza par minta amit kovet, nameg a szogerzekelod adatai. Meg az elektronika is semmi a feladathoz kepest, valami nagyfrekis FET-el kapcsolgatni semmiseg. De tovabbra is aztmondom, h nem megvalosithato. Meglepodnek, ha egy igencsak eros szeleprugoval leszoritott szelep tudna kovetni azt a mozgast mit a tekercs korulotte diktal. Avagy eros a rugo, lehet h kovetne, de akkor meg nagyonsok amper kell, ami meg birja nyomni a szepelet, ez meg autoban nem all rendelkezesre sztem. Aztan ottvan az, hogyha tesztelesi szakaszban elszamolsz valamit akkor a szeleped gorbul, meg serul henger meg mittomen mi is.
De abbahagyom a ketelkedest, ezek csak feltetelezesek. Mindent lehet ugyebar. Sok sikert meg1x -
swad
csendes tag
...na igen, most megfogtál rátapintottál a problémám lényegi részére. őőőő poén: elég valószínűnek tartom, hogy mostanában a sufniban nem fogok magas hőmérsékletű szupravezetőre bukkanni, következés képpen majd valami trükköt kell becsempészni a dologba O.o mondjuk a 10 khz is olyan dolog, hogyha már lúd, akkor legyen kövér ugye, mert ez a freki 20000 es főtengely fordulatszámot sejtetne, ami már az F1 ben is szépnek mondható ( lenne ). Arra emlékszem h a BOSH a nyáron debütált a piezo-elektromos gázolaj befecskendező rendszerével.. a Mercedesnél O.o végső esetben valami hasonló megoldással (feltöltő után) is be lehetne juttatni a levegőt a hengertérbe, ez eddig ok, azonban a kipufogással gondok lennének sztem o.O
bocs az offtopic-értE.M.I. Fun
-
swad
csendes tag
E.M.I. Fun
-
Batman2
őstag
Hi
Igen, létezhet ilyen, valóban, ha az eletronikus befecskendezésre gondolunk.
Ezekkel alapban szerintem két baj van:
1. hogy speciális mágnesszelepkről van szó és
2. hogy az átlag felhasználó valszeg nem is jut hozzá, vagy csak nagyon drágán, ha egyáltalán van átlag felhasználható változatuk ezeknek.
Bár az igaz, hogy mikor ezzel foglalkoztam, tavaly tavasszal, akkor emlékszem, hogy volt olyan szelep is, melynél ilyen elnevezés szerepelt, hogy ''impulzus szolenoid'', tehát, ha jó értelmezem, akkor nagyobb frekvencián is képes egy-egy pillanatra nyitni és ezáltal a vízhozamot, kvázi ''analog'', folyamatosan változó mértékben befolyásolni.
kerti, automata öntöző rendszerhez mélyedtem bele a mágnesszelepkbe, de megbukott a dolog azon, hogy a kertemben vezetékes víz nem áll rendelkezésre, csak egy tartály, amit ha feltöltök, van kb. 800l víz és kb. 0,2bar nyomás, ami a jobb szelepkenek is csak épp a nyitó nyomás körüli érték, tehát csak csorgott, amit megvettem hozzá.
Aztán kerestem olyan szelepeket, amelyek tényleg 0bar nyomástól működnek, de azok nagyon drágák számomra, így arról letettem.
Még volt egy olyan gondolatom is, hogy sima golyós szelepet mozgatok egy lassító áttéttel ellátott motorral és így oldom meg a garantált 0 bar-os nyitást, de ezt végülsem csináltam meg.
Végül arra jutottam, hogy ha vezsek egy házi vízművet, azzal a nyomás probléma megszűnik és viszonylag olcsón meg lehet építeni az egészet, de mivel a kertünk elég veszélyes helyen van (van egy-két jó szomszéd ), így letettem az egészről.
Sok sikert a beszerzéshez és szereléshez, no meg kitartást a munkádhoz !
üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
swad
csendes tag
egen... még meg is van
[link]
a szelepnyitást a szelepházon kívül tekercselt motor végzi, de végezhető úgy is hogy kivezetjük a tengelyt csak ebben az esetben az üzemi nyomásnak a tömítőgyűrű nyomásállósága szab határt. Az ellipszis körbefordulásával nyit v zár a motyó, a felső a befolyó ág a vele szemben lévő a visszafolyó... annakidején mikor még gőzgépet szerettem volna csinálni akkor jutott exembe ez a megoldás. Elég primitív lett a rajz, de szemléltetésnek megteszi. előnyét abban látom hogy egyszerűbben kivitelezhető, mint 1 golyós szelep értelem szerűen a tömítési felületek egyszerűsége miatt...E.M.I. Fun
-
swad
csendes tag
mmm most jut eszembe h a van jobb megoldás is a problémádra:
nézzd meg a következő linket:
[link]
http://pilla2000.hu/E.M.I. Fun
-
hm
aktív tag
Huh. Nekem is van egy vezérléstechnikai kérdésem. Egyszer majd szeretnék napkollektort építeni házilag, de mivel az egészet meg kell tervezni, így most ennek egy kicsiny, ám igen fontos szeletét szeretném tőletek megkérdezni. Léteznek parabolavályús erőművek. [link] No egy ilyesmi lenne háztetőre szerelve, (persze kicsinyítve) a jobb téli hőmérséklet érdekében. A probléma a napkövetés gyakorlati megoldása. Egyszerűséget jelent, hogy csak 1 koordinátát kell követni, a függőlegest. Szóval nem tudom, mit kell ehhez építeni. Van aki szerint 2 tranzisztorral megoldható. (persze az elektromotor is kell a mozgatáshoz) vagy van valakinek valamilyen optikai ötlete az automata vezérléshez? Vagy nappálya betáplálása kell, vagy nem tudom.
-
hm
aktív tag
Jesszus. Na, először köszönöm a választ. A probléma ott van, hogy mindegyik bonyolultabb, mint amit én szeretnék, így inkább megosztom a saját ötletem, aztán talán elmondjátok, hogy hol a hiba. A saját ötletem hasonlít ehhez: [link] viszont itt, ha jól látom a készítő az egész berendezést forgatja, az én ötletem pedig az, hogy csak a parabolalemezt kéne. Így lehet azt tetőre építeni. Namost. Ha ott az a rézcső, amelyre fókuszál a parabolalemez, akkor ha fentről jön a napsugár, akkor lesz egy árnyéka a csőnek a vályúban. Tehát ha a vályúba beleteszek 2 napelemet V alakban (vagy vízszintesen, a parabola tengelyére merőlegesen) akkor valamelyikre árnyékot fog vetni. Amelyikre árnyékot vet, az kevesebb teljesítményt ad le. Ez a teljesítménykülönbség szolgáltatja a vezérlés ''merre is mozgassam a vályút'' parancsát. Ha a V alak legaljára esik az árnyék, akkor a parabolavályú pontosan a rézcsőre fókuszál, tehát ekkor a napelemek által szolgáltatott teljesítmény is egyenlő. Ez a vezérlési ötlet. Az elektronikai kivitelezéséhez meg segítség kéne...
-
And
veterán
Értem, hogy mit szeretnél, de azon a linken szerintem nincsenek annyira bonyolult kapcsolástechnikai megoldások. Szinte az összes azon alapul, amit leírtál, csak nem a cső árnyékát veszik figyelembe, hanem a valamekkora nyílásszögben beállított detektorok jelkülönbségét, amely akkor nulla, ha a fény pont középről (a szögfelezőjük irányából) éri azokat. Érdekességképp detektorként némelyik rajzon ledeket használnak. Ha a különbség nem nulla, egy tranzisztoros (vagy relés) teljesítményhíd úgy vezérli a motort, hogy a fényforrás ismét középről érje a szenzorokat. Az ott leírt egyszerű követő szabályozások többsége nem tesz lehetővé finom mozgásokat, csak valamekkora hiszterézissel oda-vissza kapcsolgatja a forgatómotor irányát.
Ennél a feladatnál szvsz. az elektronikánál sokkal bonyolultabb lehet a kivitelezés gépészeti része (motor, esetleg áttételek, stb.) -
Batman2
őstag
Hi
Ja, én is gondolkodtam már ilyenen, csak én napelem támakörben.
de a lényeg ugyanez volt, hogy egy elektronika mindíg a nap felé állítsa a napelemet, hogy az mindíg a lehető legtöbb áramot tudja szolgáltatni.
Nekem erre két ötletem is volt.
Az egyik, hogy 7414-es IC és két, különböző helyzetbe állított fényelem (fotodióda, stb.) felhasználásával próbálja megállapítani az áramkör, hogy merre mozog a fény, annak megfelelően, hogy melyik fényelem kap több, vagy kevesebb fényt.
És ha valamelyiknél változás áll be, akkor a másikhoz viszonyítva a változás előjelének megfelelően megy végbe a mozgás, amit egy kis digitális logika vezérelne, nehány tranyón vagy FET-ten keresztül meghajtva egy motort, a megfelelő irányba és ideig.
A 7414-es IC Shmidt triggeres kapui jelentenék az észlelési küszöböt, bár lehet, hogy erre sokkal jobb lenne egy LM339-es IC, melynél be is állíthatom a hiszterézis (észleési küszöb, reakció késleltetés, stb.) mértékét, tehát hogy milyen kicsi változásra reagál már az áramkör.
Ennek a jelét használná fel a digitális logika a vezérléshez.
A másik, hogy műveleti erőssítővel végzem a két fényelem jelének az összehasonlítását és a kimeneten jelentkező, a változás irányának megfelelő polaritású (kettős táplálás esetén) jelet vezetném be egy komparátor kapuba, ahol a rekció küszüb belállítása és a jel ''digitalizálása'' megtörténne, és menne a logikai meghatóra a jel tovább.
And, ezekhez mit szólsz?
Jó az elgondolás?
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Nem tudja valaki véletlenül, hogy laptophoz van e PCMCIA-os párhuzamos port kártya?
Mert a kinézett laptopon nem lesz olyan csati alaban, de reménykedek, hogy kártya formában hozzá csatpéhatót viszont gyrátanak (különben neki kell látnom megcsinálni )
Kerestem, de egyleőre nem leltem.
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Igen, ez és hasonló (soros-párhuzamos) is eszembe jutottak, de akkor az USB portot kellen programoznom, ami számomra egyelőre bonyolult, semmit sem tudok róla.
Azt meg végkébb nem tudom, hogy Visual Basic képes e az USB programozására, de még a párhuzamos portot sem tudtam belőle megoldani, mivel azt sem tudom, hogy kell benne programot írni.
Egyelőre valszeg DOS-ból a régi Basicel próbálkozok, az legalább megy rendesen.
Amúg találtam neten PCMCIA-LPTx átalakítót, de átszámítva 20-25E Ft, iszonyatos !
Remélem, azért nálunk majd olcsóbban is hozzájutok !
Egyébként kösz a tippet !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
LukE
veterán
neeeem. olyan kacatra gondolok, ami sima soros (vagy parhuzamos) portkent latszik a pc oldalon, es ugyan annyi a kezelese, mintha tenylegesen soros porton lenne.
FTDI gyart ilyen csippeket. Drivert fol, es van +1 portod. (vindóz es linux ala is van drivere)
De szerintem a keszen kaphato verzionak is sima portkent kell megjelennie. Sorossal tuti jol mukodik, hogy lpt-t ugyan ugy tudod-e elerni, mint egy rendes lpt portot, abban mar nem vagyok biztos.
VB6 alatt allitolag nagyon egyszeru soros portot kezelni.''Firefoxot hasznaljanak csak a gyavak. Az Explorer az igazi ferfiak bongeszoje! Veszely, kaland, nyitottsag!'' ιQι
-
Batman2
őstag
Hi
Köszi az érdekes és hasznos infókat !
Ha jól értem, akkor az IC-hez, amit pl. rákötök az USB portra, a gyártó ad egy drivert is, amiből esetleg feltételezném, hogy a driver miatt, virtuálisan, a progik felé úgy látható ez a port, mint pl. egy valós LPT port.
Bár mintha ezzel kapcsolatban is hallottam volna valakitől, hogy az ilyen 'virtuális' port azért nem teljesen úgy működik, mint egy valóságos, esetleg éppen tőled korábban, de lehet, hogy And kollega volt.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
LukE
veterán
nm. a gyarto weboldala itt van: [link]. Driver, doksi, satobbi. Ketfele driver van hozza, az egyik egy virtualis port, a masik meg valami DLL, de masegyebet nemtudok, kerem kapcsojja ki
En a soros portos csippjuket hasznaltam/hasznalom, az teljesen sima kom portnak latszik(WinXP)..
LPT kezelese lehet valamivel nyugosebb, de tuti le van irva, hogy hogy lehet (es hogy el lehet-e) ermi az osszes lpt porton levo tusket.
ja, szerk: dos alatt fogalmam nincs, hogy hogy lehetne elerni, de egyebkent win, win CE, linux, MacOS driverek is vannak naluk.
[Szerkesztve]''Firefoxot hasznaljanak csak a gyavak. Az Explorer az igazi ferfiak bongeszoje! Veszely, kaland, nyitottsag!'' ιQι
-
Batman2
őstag
Hi
Köszi szépen ismét a hasznos infókat !
Át fogom böngészni, mihelyst lesz időm, mineképpen.
Az legfrisebb helyzet szerint valszeg mégis egy olyan notebookot szerzek, maelyiknek gyárilag van LPT portja, az utóbbi időben sűrűn változott a helyzet. Persze csak akkor lesz fix, ha mér meg lesz a kezemben.
Mégegyszer köszi, akkor is hasznos !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Jah, időközben nem ragáltam, de már megvan a masinám, végül is van 'gyári' LPT portja, így nem kell beszereznem hozzá.
Közben találtam több külföldi forrásnál is PCMCIA LPT kártyát, de átszámítva 20-25E Ft körül vannak, nem tudom, mi ilyen drága rajtuk!
De mégegyszer köszi Luke a linkeket !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Mi a helyzet a kartyaddal?
Nem relmik, hogy irtad volna, hogy megoldottad e a problemat, ami fennallt.
Udv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
swad2
csendes tag
Még megvagyok Batman, köszi!
A kártya a szekrényem tetején pihen egyenlőre, 2 okból is, az első h még nem tudtam kiküszöbölni a hibát, bár gyanítom h az áramkör logikailag hibás o.o
A második ok pedíg h abszolút nincs félretett pénzem a hobbimra sajna :S
Igy aztán a BPW34 esek is ott porosodnak még az elektroboltban...
Deviszont:
épp a napokban bukkantam rá egy 72 portos PCI slotos karira a neten, bár nem túl sok az infó róla az ára igen kedvező , kb 20000 huf ból kijön szállítással együtt ha jól emléxem, majd nemsokára belinkelem az oldalt (csak előtte restart és bookmarks csere a firefoxban)
Ui.: azért ez az új nick mert volt 1 kis systemcrash és a mentett passok elszáltak) -
swad2
csendes tag
Tehát a linkek:
[L]http//www.futurlec.com/PCI8255.shtml[/L]
[L]http//www.phanderson.com/printer8255c.htm[/L] -
swad2
csendes tag
okés az előző rossz kéretik a moderátor(ok) által törölni...
tehát a helyes link a következő:
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest