Új hozzászólás Aktív témák

  • Sir Riccio

    addikt

    válasz s7evcsenko #77978 üzenetére

    Én dízelpárti vagyok, nem is értek egyet a nagy dízelellenességgel. Nyilván autó és használatfüggő, de azt azért tudni kell, hogy csodák nincsenek. Amit egy dízelnél nyersz a fogyasztáson, azt előbb vagy utóbb elköltöd arra, hogy rendbe tedd az adagolót/PD elemeket/turbót, akármit és amit egy benzinesnél nyersz azon, hogy relatíve igénytelen, olcsó és olcsón javítható technika, azt bukod azon, hogy ilyen négykilométerezésnél hidegen kb. harminc litert fogyaszt majd. Azt viszont érdemes tudni, hogy a mai modern benzinesek jelentős része ugyanúgy turbós, ugyanúgy van benne kettős tömegű meg egy halom olyan alkatrész amelynek a cseréje/felújítása ugyanúgy drága és ugyanúgy macerás, vagy gyenge. Teljesítményt nem adnak ingyen, vagy fogyasztásban, vagy alkatrészben de kifizeted az árát. Mondom ezt úgy, hogy tőlem a Punto pl. nagyon ritkán kért 10-20e Ft-nál nagyobb javítási költséget és nagy százalékban azok sem a dízel mivoltához voltak köthetők és itt jön a képbe az, hogy nem mindegy kitől milyen autót veszel, azt, hogy használták. Több szívóbenzines van a környezetemben amikbe öntik a pénzt, mint dízel, az egyik az olajat eszi nagykanállal, a másikba a víz folyik be, hol itt, hol ott, szóval nem csak motorja van egy autónak. A környezetvédelem meg majd akkor lesz releváns ha egyrészt nem dohányzik majd senki, másrészt meg ha egy elektromosnak nem lesz háromszor akkora az ökológiai lábnyoma míg legyártják, mint egy dízelnek a teljes életciklusa alatt illetve egy hibrid nem bocsát majd ki több káros anyagot mint egy dízel. Ja meg, ha megoldják, hogy egységnyi károsanyagkibocsájtás mellett az elektromos/benzines is felhúzza a negyventonna klópapírt az autópálya emelkedőjén, ugyanis a dízelek okozta károsanyagkibocsájtástöbblet nagy részéért a kamionok/buszok/teherszállítmányozásban részt vevő egyéb járművek a felelősek. Na, most egy ilyen kamion 800LE. Mennyit fogyasztana egy ugyanilyen teljesítményű benzines és amellett a fogyasztás mellett mennyi káros anyagot bocsájtana ki? Ki fizetné ki a többletet?

    Lehet a dízelre fújni, de egy jó dízel semmivel sem rosszabb mint egy jó benzines. Nyilván vannak motorok amiket el kell kerülni (nekem a mostanira is azt mondták, hogy eszembe se jusson megvenni, majd kiderül igazuk volt-e), de ha egy dízelre vigyázol és jól használod (hűtöd a turbót amikor kell, nem hajtod hidegen, tízezrenként olajat cserélsz, hagyod regenerálni a DPF-et stb..) akkor az sem költségesebb vagy rosszabb mint egy benzines. Ha meg sz@rsz rá akkor minden technika meghal egyszer, kérdés, hogy mikor.

    [ Szerkesztve ]

    Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/

Új hozzászólás Aktív témák