-
Fototrend
"Itt a tavasz szele, és a nyúlpörkölt hihi, haha, huhu, hehe..."
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sir Riccio
addikt
válasz Dluinet #85800 üzenetére
Azt meg mindenki személye ellen szóló támadásnak veszi. Meg mondjuk ha döntenem kell, hogy az elém lépő embert ütöm el, vagy ellököm a motorost, akkor valószínűleg a motoros fogja bukni a dolgot, mert azt feltételezem, hogy van rajta védőfelszerelés míg a gyalogoson ez ritka. Szóval sokat nem segít, hogy ha 90-100-al haladva valaki rám dudál, aztán három-öt másodperccel később meg már mellettem/előttem van.
[ Szerkesztve ]
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
dunc
nagyúr
válasz Sir Riccio #85801 üzenetére
Az még külön jólesik amikor a sávomban előz, mert ő nagyon gyors, és vagy észleli, elszàmolja, hogy jönnek szembe.
Én amúgy a kerékpárosokat is féltem, igyekszem minél jobban kikerülni őket. Pár napja két spd huszár ott zsonglőrködött előttem egymás mellett, szóltam, hogy legalább ne egymás mellett , erre ők : ez így szabályos. (ép jól kipattintva mentem haza edzésről , és kiszálltam, de egyből barátaim lettek. )
(#85803) Exian duda lakott terülten kívül szabályos ha előzési szándékot jelez. (de nekem motoros ilyent még nem jelzett soha)
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz Dluinet #85800 üzenetére
Szerintem ezzel az a gond, hogy ha dudálsz, félreértheti az előtted haladó. Azt hiszi, valami bajt csinált, vagy legalábbis nem érti, hogy miért dudálsz. Adott esetben akár meg is ijedhet és azért rántja valamerre a kormányt
Nekem nem kell dudálni, ha valaki előzni akar, a szemem a visszapillantót is figyeli, látom időben, ha valaki gyorsabban közeledik és előzni fog, ha van rá lehetőségem, még picit jobban jobbra tartok (lehúzódok), hogy könnyebb legyen az előzése. Ezt sokszor meg is köszönik jelzéssel. Engem speciel nagyon irritál, ha dudálgat valaki "ok nélkül". Az előzés lehet ok, de engem zavarna.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Látom nagyon pörög a motoros téma, akkor egy apróságot hozzáfűznék. Amíg 90 a sebességkorlát, addig senki se rinyáljon hogy engedjék el, ha annál gyorsabban menve előzni akar. A sebesség átlépésével szabályt sért és onnan kb. 0 a joga azért ugatni hogy miért nem mehet. Nagyon sokat autózok és úgy látom a hogy a gyorsasági motort használok 90%-a lényegesen gyorsabban megy. Persze sok motoros írja hogy csak néhány gyökér akad, de sajnos nem, hanem nagyon sok! Szóval amíg a többségük versenypályának hiszi az utakat, addig nincs miről beszélni. Természetesen tisztelet a kivételnek. Több mint 300 ezer km levezetése után, ezt tudom mondani tapasztalatból.
Nyilván vannak topa közlekedők, akik tényleg problémásak és veszélyesek a normális motorosokra nézve is, de azok úgy általánosságban mindenkire veszélyesek és egyáltalán nem is lenne nekik szabad jogsit, vagy eleve orvosi alkalmasságit adni.Apropó a kerékpárosokról is néhány gondolat. Sokuknak fogalma sincs a kreszről. Amikor pl. körforgalomban lassú haladásnál kanyarodnék ki, erre meg a paraszt jobból meg akar előzni és rinyál hogy miért húzom ki elé a kormányt, pedig láthatja az indexem, vagy amikor azt hiszik hogy a zebrán totál elsőbbségük van tekerve a biciklit, holott az csak akkor él ha gyalogosan közlekedve tolja a biciklit és még sorolhatnám....
[ Szerkesztve ]
izé
-
Sir Riccio
addikt
A kerékpáros egy külön sztori. Én egyébként tartom, hogy nem közlekedési eszköztől függ, hanem alapból egy rakás hülye van a világon, az meg kb. random, hogy ezek a hülyék épp, hogyan mozognak A-ból B-be. Kerékpárosként pl. nagyon ritka, hogy előremegyek a pirosnál, mert tudom, hogy utána vissza kell előznie a kocsisornak, de nekik oldaltávolságot kell tartani. Úgy legyek gyorsabb, hogy aztán feltartom Őket mert szembe meg jönnek, aztán csodálkozzak, hogy beszuszakolják magukat közém meg a szembejövő közé? Ezt pl. sosem fogom megérteni. A múltkor Bikalra mentünk fotózni, délután volt, de árnyékos részeken már gyakorlatilag szürkület. Négy bringás ment lakott területen kívül, kivilágítatlanul, láthatósági mellény nélkül, kettő kettő egymás mellett, 300m különbséggel. A két hátul haladóra rádudáltam, azonnal hevesen mutogatni kezdtek, a két elöl haladó tag még meg is állt, hogy biztosan lássam a középső ujjukat. Sajnos siettem, de meg kellett volna állni megkérdezni, hogy ha már tök szabálytalanul közlekednek, akkor miért érzik szükségét, hogy "bekapjam" ha jelzem, hogy ez így nem oké.
A sávon belüli előzést amúgy telibe megtiltanám mindenkinek, közlekedési eszköztől függetlenül. Totál logikátlan és baromi veszélyes és ahogyan azt szoktam mondani az autósnak, amikor hisztizik, hogy miért kell kivárnia míg normális oldaltávot tartva (1,5m) meg tudja előzni a kerékpárost, hogy az azonos sebességgel haladó, de szélesebb lassú járművön sem tud átmenni (értsd lovaskocsi vagy egyéb lassú móka), úgy azt mondom a motorosnak/kerékpárosnak is, hogy ha nem tud centizgetés nélkül előremenni, akkor várja ki szépen a sorát.
(#85804) Balu77: A másik sebességének a megválasztásába nem szólhatsz bele, akkor is segítened kell az előzését ha gyorsan megy. Közöd nincs kb. ahhoz, hogy mennyivel teszi ezt. Autópályán szoktam rendszeresen látni, hogy mennek a belsőben óra szerinti 130-al és eszükbe sem jut elengedni a gyorsabbat, ez is megér egy misét egyébként ha már itt tartunk.
[ Szerkesztve ]
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
őstag
válasz Sir Riccio #85806 üzenetére
Nyilván nem arra gondoltam, amikor autópályán megy valaki a belsőben óra szerint 130-al, ami valóságban inkább 120 és nem is arra amikor 80-nál megelőznének valakit, hanem azokra akik a 90-nél bőven gyorsabb 130-as tempó fölött akarnak elzúzni. Persze igyekszem a biztonságot és az előzhetőséget fenntartani, de az nem kötelességem hogy majdnem hogy az árokba kell menjek azért mert sokaknak "halaszthatatlanul sürgős" az utakon.
[ Szerkesztve ]
izé
-
őstag
válasz Dluinet #85800 üzenetére
Azt a kell szót felejtsd el légyszi ebben az esetben. Az érdemest is elfelejthetnéd, de nem erőszakoskodok, majd megnevel az, akinek bedudálsz hátulról ok nélkül egyszer.
Szóval a duda nem erre való a mai világban és a zászlóval az autó előtt szaladó kisfiú sem divat már.
-
nagyúr
válasz CPT.Pirk #85805 üzenetére
Inkább normális.
Legtöbben nem is ismerik a visszapillantót, tolatáshoz is inkább hátrafordulnak.Egyik ismerősöm egy kerékpárost akart megelőzni, 2 méter oldaltávolsággal, de ahogy melléért volna, akkor a 70 éves néni úgy gondolta, hogy ő balra kanyarodik, mert a kertje pont ott van.
Néni meghalt, az ismerősöm meg járhatott bíróságra, de hiába mentették fel, azért benne van, hogy megölt egy embert.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Dluinet #85811 üzenetére
Egyszer rádudáltam egy terepjárósra aki záróvonalon keresztül előzött be olyan helyen, ahol én épp behajtottam a kanyarodó sávba, hogy le tudjak fordulni a hatosról. Ebből az lett, hogy berántotta az utolsó pillanatban a kocsit és előttem befordult ő is, majd megállt az úton, várva hogy én is megállok és megbeszéljük / ütjük a dolgokat. Nem álltam meg, mentem tovább, akkor még jó 5 percig követett mire feladta és elment.
A visszapillantóról meg annyit, hogy persze használjuk, de én 2012-ben csináltam a jogsit ami nem volt túl régen de akkor nem lehetett tükörből tolatni, hátra kellett fordulni.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
nagyúr
Vak és remegő autósokkal tele az út.
Sokszor nem is a vadul vezetőktől félek, hanem a városban félőktől, akik a körforgalomnál meg akarják várni, míg tök üres lesz, mielőtt behajtanak. Aztán eltéveszti a lehajtást, akkor nem továbbmegy egy utcát, hanem ott helyben elkezdi rángatni a kormányt, és össze-vissza indexel, hogy visszajusson a körforgalomba.
Hányszor volt már a fema körforgalomnál, hogy valaki szembe ment a forgalommal?"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
Na várj. Lehet, hogy robbanékony, de nem kötelező kihasználni. Ha durván eltér a sebességed a többiekétől, akkor abból nagyon érdekes dolgok következnek, pl. nem tudnak leragálni a többiek, s abból az is kijöhet, hogy akármilyen ügyes vagy, te mész bele valakibe. Mitől ijed meg az ember? A hirtelen erős hangtól, stb. Meg nem csak szándékosan szállhat beléd. Az is van, hogy elcsúszik véletlenül, és úgy száll beléd. Bármi.
A közlekedés kölcsönösen betartott szabályokon alapul, amik a motorra is vonatkoznak, akármilyen dinamikus. Ha nem tartod be, azaz sokkal gyorsabb vagy a többinél, és a forgalmat zavaróan vezetsz, akkor ne csodálkozz, hogy nem fognak szeretni, ahogy Sir Riccio írta.""Loud pipes save lives""
A szabályok betartása még többet.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
s7evcsenko
addikt
válasz Dluinet #85815 üzenetére
Csak az a különbség, hogy a 3.5 tonnásnak 5x akkora a tükre, mint egy normál személyautónak, ezért a holt tere is jóval kisebb.
Személyautóval a mai napig megbuksz a vizsgán, ha nem fordulsz hátra.
Nem biztos, hogy jó dolog ennek elhagyására ösztönözni az embereket, mindenki úgy kanyarodjon, tolasson, ahogy neki biztonságos szerintem."Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
nagyúr
válasz s7evcsenko #85817 üzenetére
Az előzmény a visszapillantó érdemtelen mellőzéséről szólt.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Zewa
senior tag
Megérkezek mögéd, magasabb sebességi fokozatban, -motorfékkel- viszonylag csendben... Látom hogy tiszta a terep, nem jön senki, visszaváltok, húzok egy kövérebbet és kikerüllek. Egyfelől hogy hamar végett érjen az előzés, másfelelül mert jó érzés. A szembe sáv közepén megyek, tehát amit Sir Riccio írt annak az esélye iszonyat csekély. Ugyan miért rántanád át azokban a másodpercekben el a kormányt amikor melletted vagyok? Oké, lehet vad vagy durrdefekt, de ennek szerencsére elég alacsony a valószínűsége.
Mégegyszer: Nem a végleteket kereső idiótákról van szó, hanem olyanokról akik dinamikusan másokat ~nem veszélyeztetve motoroznak. (csak ezt sokan nem hiszik el nekik mert még életükben nem vezettek ETZ-nél komolyabb vasparipát)
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Visszatérve témára, vajon Pécsett ezt az SSHD-t kapni valahol raktáron? ST2000DX002
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
"Megérkezek mögéd, magasabb sebességi fokozatban, -motorfékkel- viszonylag csendben... "
Megérkezik az én sebességem másfélszeresével, majd egyből húzz is el mellettem, nem ám a másik sáv közepén... Kár, hogy nem jobb felbontású a fedélzeti kamerám, elég sok ilyet tudnék videózni." Ugyan miért rántanád át azokban a másodpercekben el a kormányt amikor melletted vagyok? "
Mert aki megijed a kövérebbtől, annak a reakciói kiszámíthatatlanok.
Másrészt kvára nem kéne úgy előzni, hogy az bárkit megijesszen. A közlekedés nem erről szól.
Aki azt hiszi magáról, hogy jól vezet, azt megnézném egy pályanapon. Ott lehet gyorsan menni, meg jól esően előzni, a közúton inkább hagyjuk.A tiszta terepről is annyit, hogy ehhez képest elég sokszor nekem kell elhúzni az autót jobbra, hogy a motoros éppen beférjen a szembejövő előtt - mert ő very dinamikus, és akkor is előz, ha jönnek szembe. Mondjuk ugyanígy autósok is.
"Oké, lehet vad vagy durrdefekt, de ennek szerencsére elég alacsony a valószínűsége."
Amikor meg pont veled történik, akkor meg elég szar."(csak ezt sokan nem hiszik el nekik mert" a másik oldalról nem így néz ki.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
őstag
A dinamikusan de másokat nem veszélyeztető motorosokkal nekem speciel nem lenne bajom, de a friss jogsis, vagy gyengébb képességű, illetve az idősebb vezetők számára sajnos ezek a motorosok ijesztőek tudnak lenni és okozhatnak számukra ijedtséget, ami kiválthat rossz reakciót.
Amúgy az utakon rendkívül figyelmetlenek sokan és a visszapillantót hírből sem ismerik. Pl. Szentlőrinc felől Pécsre jövet úgy kb. 6 km-el a város előtt előttem egy fazon elhagyta a jobb első dísztárcsáját, ami ráadásul nem is volt veszélytelen mert elém gurult, majd a túl oldali árokba. Ekkor kicsit rámentem és elkezdtem villogni neki, hogy észrevegyen, de semmi. Kb. 5 km után, amikor már a 4 sávoson voltunk, gyorsan mellé hajtottam és dudáltam. Na akkor vette először a lapot. Végül egy megállóban félreálltunk. Mondtam neki, hogy 5 km-en keresztül próbálok jelezni. Ebből mindvégig ő semmit nem vett észre... szóval elég döbbenet mennyire zombi mód vezetnek sokan.
[ Szerkesztve ]
izé
-
emre
veterán
No akkor legyen itt az is , hogy Pécsre menet majdnem kinyírtak motoron ülve, mert hiába mész fényszóróval a sebességet betartva simán rádhúzza a buzija a kormányt mikor előződ (és a szembe jövő is simán kijön előzésbe). Szóval ezután kövér gáz, és már ott sem vagyok mire észrevesz a sok gyorsreagálású.....
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Mondjuk azt én sem értem soha, hogy (általában autósoknak) miért kötelező előzni. Tök mindegy, hol tök mindegy, mennyivel mész, rengeteg idióta elkezdi beláthatatlan helyeken, ha szembe sűrű fprgalom van, akármikor. Elég sokszor kellfékezni, hogy beférjen.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Exian
őstag
válasz Dluinet #85812 üzenetére
Lehet, hogy hihetetlen, de ideje korán észlelek "mindent". Persze biztos van olyan, hogy nem, de tényleg figyelem a visszapillantót is. Nem emlékszem olyanra, hogy nagyon meglepett volna bárki hátulról érkező. Mondjuk a munkám egy része is kormány mögé köt, ráadásul nagyobb járművel, amiben folyamatosan kell is néznem, hogy "jó helyen van e a segge is". Talán ezért is van bennem reflexszerűen, hogy figyelek hátra is folyamatosan és nem egyszer volt ennek előnye, pont ilyesmi miatt, hogy láttam, jön valaki gyorsabb (akár autó, akár motor) és akkor véletlenül se kezdtem bele előzésbe vagy kikerülésbe, mert tudható volt, hogy már eleve előzve-kerülve fog érkezni.
-
UHHH
senior tag
Ma is kijöttek elém az egypúpú előtt a belső sávba. Satuztam, s örültem, hogy be tudtam lassítani. A manőver előtt indexelni nem indexelt, de legalább elnézést kért, az is valami. A kedvencem tényleg az, amikor fel se fogja, hogy majdnem balesetet okozott. A József Attila útra tegnap egy néni egy kapualjból egy fiestával a BELSŐ SÁVBA kanyarodott, majdnem neki is ment egy kombi 60-nal, de a néni semmit sem vett észre, ő csak szépen ment tovább, mert esik az eső és akkor nem banyatankkal kell közlekedni, hanem egy egytonnás autóval.
A mustangos a temetőnél pedig kb. 10 perccel azután csapódott a téglafalba, hogy én is elmentem ott:
Akkor is esett az eső, ezért egy mustang padlógázon sajna kicsúszhat.Hetente több felvételt tudnék kirakni youtube-ra, ami balesetveszélyes szitu, ugyanitt kétkamerás autós DVR eladó!
[ Szerkesztve ]
Huawei 4G+ router eladó: https://hardverapro.hu/apro/huawei_b525_s-23a_lte_cpe_cat6_fuggetlen_4g_sim_ka/friss.html
-
Dare2Live
nagyúr
az én kedvencem amikor bácsi találkozik a körforgalommal és ő balra akar menni és ara is megy én meg satuzok mert körforgalomba jönnek szembe.... megállunk egymással szembe ő meg nem érti mi van...
A legveszélyesebb meg a megyünk országton 90+al aztán szembe vki nekiáll előzni és tökéleteen látszik nem fog beférni ha nem fékezek keményen. Volt amikor !!állóra! fékeztem és úgy fért be. (Nem mellesleg ez régi swift volt én meg SUVban. Azaz vszeg én is meghalok de neki 0 esélye van a túlélésre ha felcsapódik egy IX35re.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
a2d2
addikt
válasz s7evcsenko #85817 üzenetére
Én pedig már csak a képernyőt + tükröket használom tolatáskor.
Ez a tolatókamera akkora segítség és akkora látószöge van hogy biztonságtechnikai okokból kötelező alapfelszereléshez tenném minden autóba.
Tudom extrém eset de ezzel pl tuti nem csapsz el parkolóból kiálláskor egy a kocsid mögött eltotyogó kisgyereket.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz IO.sys #85823 üzenetére
Mert amit gyakran használsz, azt betárolja az ssd-s területre magától és így fejmozgás nélkül kvázi ssd sebességgel jönnek az érintett adatok.
Egy ideig amíg nem volt külön ssd-m a rendszernek, addig egy sshd volt a gépben dualboot-tal. Mikor egy ideig használtam az egyik oprendszert majd átmentem a másikra, akkor minden újabb boot kb. 5 másodperccel rövidebb lett az előzőnél ahogy tárolta le a gyakran olvasott adatokat, a végeredményben nyertem kb. 30 másodpercet sima hdd-s bootoláshoz képest.
Ha nem rendszernek van használva, akkor meg pont ugyanez zajlik le a gyakran használt programoknál is.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Exian
őstag
Haggyátok má... Önvezető autó kell oszt' csá
Én amúgy nem tudom... Annyira elveszi ez a sok technikai szar a vezetés/parkolás örömét, hogy nekem nagyon nem hiányzik. Meg a gyakorlatot is teljesen kinyírja, ha valaki a kamerához szokik tolatásnál. Aztán be kell ülnie egy kameramentes autóba, akkor meg azt se tudja mi hány merre. Én szeretek úgy tolatni, hogy éreznem kell a dolgokat. Mondjuk a munkahelyi dömperben jó volna néha, amikor a belvárosban a szűk utcákban kelll manővereznem meg beállni koppra két autó közé pár centis szabad hellyel míg pakolunk. Főleg mikor tele van pakolva és nem látok hátra belülről, olyankor sokszor csak segítséggel megy. Se radar, se kamera és érezni sem lehet a végét.
[ Szerkesztve ]
-
IO.sys
őstag
Urak, szerintetek lehet szerezni olyan használt hi-fi decket olcsón, ami nem visz bele sisegést a digitalizált kazetta hangjába? Van kb 50 kazettám, amit meg akarok őrizni öregkoromra, de walkmannal digitalizálva nem lett a legjobb az eredmény. Gondolom az integrált hangkártya se a legtutibb erre, az is beleszórja a zaját.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
Lacko87
tag
Minden kívánságod így váljon valóra
Nekem csak radar van a Fokusban, de ez is nagyon hasznos. Pár hónapja volt egy balesetem ( lámpánál hátulról pici csatt) ezért a javításig 2 hétig nem működött a tolatóradar. Azalatt többször is volt olyan, hogy majdnem lezúztam autókat mert vártam, hogy majd pittyeg
Könnyen meg lehet szokni a jót.[ Szerkesztve ]
-
a2d2
addikt
válasz Lacko87 #85839 üzenetére
Na ez tök jó nem is tudtam.
Miénkben is van elöl-hátul radar + hátsó kamera. Céges kocsit vittem múltkor szervizbe aztán én is csak néztem hogy kb mikor megyek neki hátul a járdaszegélynek mikor meg kellett fordulni kis szűk helyen.
Van még pár dolog benne:
ütközés előtti csipogás - be lehet állítani a távot így ritkán jelez, szerintem hasznos
sávtartás figyelés - autópályás elbóbiskolás esetén hasznos lehet figyelmeztetésnek
automata reflektor - ritkán vezetünk éjszaka de ezt nagyon szeretjük, meglepően jól működikA legmodernebbek meg ugye már nem csak csipognak hanem fékeznek is helyetted ütközés előtt.
Az önvezetést nem említem, mert az már más tészta, de ezek az egy autó árához képest kis apróságok tényleg hasznos dolgok.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
goodboy007
senior tag
válasz Sir Riccio #85782 üzenetére
"Mi van most a KRESZ-ben ebben a tekintetben? Mert legutóbb már azt is meg akarta nekem magyarázni egy okos motoros, hogy az emergency corridor amit akkor hagysz ha megkülönböztető jelzést használó járművet akarsz elengedni, az a motorosnak is JÁR."
Nem jár, de nyugati országokban -állítólag- természetes, hogy meghagyják a biztonsági folyosót dugó esetén, ha van rá lehetőség -azaz párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, pláne autópályán, ha egyhelyben áll a kocsisor-, ami egy normális dolog lenne. Csak ugye minden motoros k.csög és minek elengedni őket, ha már én a dugóban rostokolok, ők is tudnak várni...
(#85804) Balu77
"vagy amikor azt hiszik hogy a zebrán totál elsőbbségük van tekerve a biciklit, holott az csak akkor él ha gyalogosan közlekedve tolja a biciklit és még sorolhatnám...."Én sokat közlekedem bicajjal, napi szinten azzal járok dolgozni, de sokat járok gyalog, mellesleg motorozom is, emellett néha még autóval is közlekedem és próbálok mindig úgy közlekedni, hogy egyrészt vigyázzak a saját, másrészt mások testi épségére, harmadrészt, hogy lehetőleg ne tartsak fel másokat és ne rajtam múljon a közlekedés dinamikus mivolta.
Pl. én azt írnám bele a KRESZ-be, hogy amennyiben az autósnak lehetősége van, akkor elsőbbséget kell adnia a zebrán közlekedőknek és amennyiben az áthaladni szándékozó gyalogos, akkor pedig mindig (utóbbi ugye most is fennáll). Én mindig körbenézek zebra előtt és ha látom, hogy sehol senki, akkor simán átcsalinkázok rajta vagy ha látom, hogy pont akkor haladnak át gyalogosok, mikor odaérek és megálltak nekik, akkor ugyanúgy áttekerek, mivel miattam senkinek sem kell pluszban megállnia.
Ha viszont látom, hogy egyszerre érnék oda egy autóval, akkor inkább lelassítok és nem a zebra mellett, hanem korábban állok meg, hogy ne álljon meg miattam udvariasságból. Viszont autósként a tököm akarná azt, hogy a bringás leszálljon, áttolja a bringáját és csak utána üljön vissza rá, többször annyi időbe telik, mintha simán átteker.
Most a biciklijéről leszállt, zebra mellett várakozó gyalogosnak minősül, tehát kötelezően át kellene engedni. Mi van akkor, ha azért, hogy előbb átérjen, visszaül a bringájára és nem áttolja, arra már meglódulhat a túlsó oldalon várakozó autós, mondván, hogy megszűnt gyalogosként létezni a bringás onnantól, hogy visszaült és már nincs elsőbbsége?!Azt is bírom, mikor bedugul reggel a forgalom a Zsolnay-szobornál, látszik, hogy áll a kocsisor, de azért meg kell előzzenek az autósok, hogy 2 sec múlva állóra fékezzenek, ahelyett, hogy mögöttem lassabban kigurulnák a távot. Ez azért problémás, mert nyilván meg akarom adni a lehetőségét annak, hogy megelőzzenek, de a Kórház-tér és a Zsolnay-szobor között rendszeresen tele van üvegszilánkkal az út széle a sok keménylegény miatt és érthető okokból nem szeretnék bringával átszáguldozni rajtuk, úgyhogy ha látom, hogy csillog az út, akkor lassan megyek, hogy ki tudjam kerülni, viszont ilyenkor olyan érzésem van, hogy feltartom a forgalmat.
Az a baj, hogy vannak idióta bringások, akik a gyalogosoktól fél méterre, hátulról tépnek el 30-al, a teli sétálóutcán, meg körülnézés nélkül, takarásból simán kimennek a kocsik elé a zebrán.
Ugyanúgy, ahogy vannak idióta gyalogosok, motorosok, kamionosok, stb.
Én próbálok logikusan gondolkodva közlekedni, ha gyalogosok között bringázok, pláne, ha nem szemből, nagyobb távot igyekszem tartani, ha hirtelen kilépne oldalra a delikvens, akkor ne b@sszam el. De gyalogosként is igyekszem "jobbra tartani", ha jönne egy bringás, könnyebben elférjen mellettem. Ez a probléma gyalogos - gyalogos viszonylatban is problémás, mindenkinek ismerős a járda közepén megálló nénike vagy amikor 3 cimbora pont akkora távolságot tartva megy egymás mellett, hogy még a szembejövő húzza össze magát, ha nem akar nekimenni a parasztnak...Motorosként és autósként nem akarok beláthatatlan útszakaszon előzni, hülye lennék gyalogosként és bringásként körülnézés nélkül lelépni a járdára vagy arra apellálni, hogy "majd úgyis megállnak", de egyesek egyszerűen szarnak a saját életükre és ami a nagyobb baj, hogy másokéra is, sőt arra még inkább. Sokan csak magukkal törődnek és nem a közlekedés egy részvevőjének, hanem a királyának hiszik magukat és agyatlanul, a többiekre ügyet sem vetve mennek az utcán.
[ Szerkesztve ]
"propriocepció és peroneus aktiváció a kulcsszó, mert az emelést nem előzi meg excentrikus kontrakció, magyarul stretch-reflex vagy miotatikus (excentrikus megnyúlási) reflex." - Zola007
-
nagyúr
válasz goodboy007 #85843 üzenetére
a kerékpárosnak elsőbbséget kell adni a zebrán átkelésnél.
Ha áttolja a gyalogátkelőhelyen a kerékpárt, akkor az autósnak kell elsőbbséget adni.
Egyszer menj reggel a Petőfi utca végén lévő körforgalomhoz, és nézd meg, hány kerékpáros hajt át szabálytalanul, amikor kint van neki az elsőbbség adás kötelező tábla."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
M_AND_Ms
addikt
válasz IO.sys #85838 üzenetére
Én ezt anno úgy oldottam meg, hogy digitálisan begyűjtöttem a kazettás zenéket (mp3, flac) mostanság már nem is gyűjtöm, hanem előkeresem a Spotify-on azokat a régi elfeledett zenéket, amik néha-néha eszembe jutnak.
Most már csak jó pár óra családi videó van, amit be kéne digizni (az usb-s digitalizálót meg is vettem egy éve és a 6fejes Pana videó is meg van, csak időm nincs rá).Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Exian
őstag
válasz M_AND_Ms #85845 üzenetére
Én saját felvételeket digiztem, azt nehéz letölteni bárhonnan Saját felvétel alatt azt értem, hogy saját régi rádióműsorom felvételei (volt műsorom rádióban), meg régi saját zenék (saját készítésű), meg egy-két saját riport, meg sok-sok rádiófelvétel egyéb rádiókból (műsorok).
A gyári műsoros zenekazettákat én is épp a napokban selejteztem ki és inkább beszereztem digitális úton, jó minőségben.
-
válasz goodboy007 #85843 üzenetére
"Pl. én azt írnám bele a KRESZ-be, hogy amennyiben az autósnak lehetősége van, akkor elsőbbséget kell adnia a zebrán közlekedőknek "
Régebben asszem ez volt benne, annyira működött, hogy updatelték kötelezőreMutogatni való hater díszpinty
-
nagyúr
Nem zebra, hanem gyalogátkelő hely.
Asszem az elnevezés le is írja a használatát.
Nemrég vezették be a könnyítést, hogy nem kell áttolni a kerékpárt, hanem át lehet kerekezni, viszont ilyenkor az úttesten közlekedőknek van elsőbbsége.
Tehát ha "zebrán" elütök egy kerékpárost, akkor a kerékpáros lesz a hibás.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
UHHH
senior tag
Ma a Kincses tesco körforgó előtt a belső sávban volt egy retardált, én meg a külsőben.
Sokat vártunk, mert jöttek folyamatosan az autók a körforgalomban, amikor épp nem jött senki, akkor elindultunk, csak épp rámhúzta a kormányt és ő is a külső sáv felében volt, én meg majdnem a padkán.
Minden héten több ilyen van. Itt meg egy vak nagypapa Yarissal...Huawei 4G+ router eladó: https://hardverapro.hu/apro/huawei_b525_s-23a_lte_cpe_cat6_fuggetlen_4g_sim_ka/friss.html
-
őstag
válasz goodboy007 #85843 üzenetére
Azért nem lehet elsőbbsége a bringán ülve a zebrán, mert túl gyorsan halad, sokkal messzebbről is érkezhet a kocsival egy időben, mint a gyalogos. Errenem tudnak felkészülni a gépjárművezetők.
Egyébként az általad “javasolt” szabály jelenleg is fennáll a bírósági gyakorlat alapján:
BH2016. 164.
A gyalogos-átkelőhelyen kerékpáron áthaladónak nincs elsőbbsége. Elütése esetén ezért az általános balesetelhárítási kötelezettség mikénti teljesítésétől függően alakul a gázoló büntetőjogi felelőssége.Ebből következően, ha a kerékpáros a gyalogos tempójában közelíti meg a kerékpárján ülve a zebrát, megfelelő távolságból észlelhető és megállapítható, hogy a sofőr a rendelkezésére álló reakcióidőt nem használta fel arra, hogy megálljon (mert pl. elbambult), akkor a kerékpáron ülő elütéséért is felel. A kerékpárosnak azonban a korábban leírtak miatt nem lehet elsőbbsége.
Most kár kezd kialakulni rendesen a gyakorlat, pl. a pocsolyát, gödröt stb. hirtelen kikerülő, azonos irányban haladó kerékpáros elütéséért sem felel az autós, ha betartotta a távolsági előírásokat és a manőver hirtelen volt. Pl:
BH2018. 3.
Nem követi el a közúti baleset gondatlan okozásának vétségét az, aki az előtte haladó, váratlanul féktávolságon belül elé kanyarodó kerékpárost elüti, akkor sem, ha a baleset nagyobb - az előzés esetén megkívánt - oldaltávolság tartásával elkerülhető lett volna
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- OLED TV topic
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Friss traileren a Commandos Origins
- Digitális detox a Nokiától
- További aktív témák...