Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
Semmilyen részecskeszűrős jármű esetében nem ajánlottak az ilyen utólagos módosítások (de egyébként nem-részecskeszűrős esetében is csak ha tudja az illető mit csinál). Ha valaki lefelé módosítja a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, nem fog rendesen lezajlani a regenerálódás és eltömődik a szűrő, ha pedig felfelé, akkor felhígulhat az olaj, rontva a kenést (-> turbóhalál), még rosszabb esetben a tűzoltóság hűti majd le az autódat.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ez igaz, de minden változatnál van "hardveres" módosítás is (szelepszám, VGT, intercooler) ami lehetővé teszi azt, hogy az alkatrészek elbírják a megnövekedett terhelést és nagyobb teljesítményt facsarjanak ki a motorból. Nem azért volt nemleges a válasz, mert bármi bajom lenne a tuningmaestrókkal, de a meghibásodási lehetőségek növekedése mellett ha kókány módon csinálják még egy azonnali értékvesztést is elszenvedsz. Ha ezeket összeadod, abból már simán elcserélhetnéd az autód egy magasabb felszereltségű, erősebb kivitelre.
-
Feketelaszlo
senior tag
Nem is a forgattyús mechanizmus alkatrészeivel van a baj - azok valóban bírnának nagyobb nyomásokat és magasabb fordulatot is. A probléma, hogy a plusz befecskendezett üzemanyagnak valahova mennie is kell. Egyik része elég, hogy előállítsa azt a plusz pár lóerőt - ez oké, de ha a részecskeszűrő nem tudja, hogy több kipufogógáz is fog érkezni és hagyományos ciklusokban regenerálna, akkor előbb-utóbb eltömődik (vagy túlmelegszik és valami lángra kap körülötte). Sufniműhelyek ezért szokták általában DPF kiiktatással egybekötni a diesel tuningot, de ez még annyira sem javasolt, mint a motorvezérlés megbolygatása.
Egy határon túl viszont a keverékképzés hatásfoka is romlik - az az üzemanyag, ami nem tud elégni megy az olajba (de az elégett is tovább kokszosítja azt), az olaj kenési tulajdonságai pedig drasztikusan csökkennek, aminek következtében már tényleg minden elromolhat, ami mozog. Szóval oké, hogy csak kis teljesítménynövekedés, de már ez is komoly mellékhatásokkal járhat. Mivel a chiptuning cégek szeretik a szolgáltatásukat hátrányok nélkülinek reklámozni, erre azért szerettem volna felhívni a figyelmet - jó ha tudsz róluk, még ha tuning mellett is döntesz. 30e km alatt valószínűleg tényleg nem lehet megölni vele a motort (hacsak el nem felejt valaki olajat cserélni), de nem kívánatos kockázatokat növel.
Egy sima benzines autóra azt mondanám egyébként, hogy hülyeség ugyan, de aki akarja csinálja, még az eredmény is látványosabb lehet. De egy modern dieselnél inkább ne, ha nem muszáj.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen