Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    Üdvözletem mindenkinek!

    Egy 208-asat használok, amiben múlthéten baj volt a katalizátor-dpf együttessel.
    Menet közben először csak az engine check lámpa gyulladt ki, majd következő úton már a dpf szűrő és a szervíz lámpa is és vissza vette a teljesítmênyt.
    A hibakódot (P2033) közben töröltem, de azonnal újra jelentkezett, szóval vittem a szervízbe.
    A szerelő először csak arra gondolt, hogy tisztítani kell a dpf-et, de mikor leszerelték, hallották, hogy csörög benne valami.
    Dpf műhelyben szétszedték és az egyik szűrő össze volt benne törve, a benne levő hőérzékelő pedig megsérült.
    Szűrő+érzékelő csere lett a vége és egy jó nagy számla.
    Azóta búvárkodom dpf szűrő témában.
    Egy helyen olyan infót leltem, hogy a dpf szűrő kb. 180E km alatt természetesen elhasználódik.
    Megállja ez az infó a helyét ? :U
    A másik téma a dpf folyadék. Megtudtam, hogy ez az autó típus már egy regeráló folyadékot is használ a dpf öntisztitásához.
    A tartályt meg is leltük a szerelőnél, van is benne még bőven lé.
    A másik kérdésem, hogy hány kilométerre elég ez a lé kb. ? :U
    Van ahol általánosan annyit írnak, hogy 1 liter kb. 40E kilométerre elég, máshol pedig konkrétabban erre a típusra 100-120E km- t, sőt máshol ugyanennyi mérföldet írnak, ami még több.
    Lassan 1 éve használom az autót, 30E km került bele azóta, előéletéről nem tudok semmit Ha 40ezret veszek alapul, akkor a lé el kellett volna foggyon, ha előtte is cserélték a tasakot, vagyis valami nem stimmel !
    Ha a 100-120ezret számolom, akkor nincs gond.
    Lényeg az, hogy az új szűrővel nem akarok egyhamar úgy járni, mint az előzővel!

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Amit mondtok, az alapján gyanús a helyzet, mivel mondom, 30E-ret mentem vele eddig, akkor már legalább is bőven kellett volna fogynia!
    Amennyiben az adalékot szivattyúzó pumpa elromlik, vagy a csatlakozónál kontakt hiba van, akkor nincs adagolás. Ezt vajon érzékeli a szamítógép ? :U
    Még az nem tiszta nekem, hogy ezt az adalékot közvetlen a kifugóba porlasztja a dfp-hez, vagy csak az üzemanyaghoz ad hozzá belőle tankolásonként?
    Ha a tankoláshoz kötött az adalék, akkor érthetőbb a csekély fogyás, mivel szinte mindig majdnem üres tankot töltök színig, tehát kb. 1000km-hez tartozik egy adag.
    Előzőleg egy Ford fiestát használtam, hasonló motorral. Azt 145E-rel vettem át, tettem bele 250E-ret, semmi baj sem volt a szűrővel, és nem kellett bele dpf adalékot tölteni, már ha egyáltalán az használt olyat.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Hauptmann #5305 üzenetére

    Valami másról beszélhetsz, vagy kevered a kettőt (DPF adalék és adblú). A DPF adalék a részecskeszűrő regeneráláshoz kell, az adblú meg a nitrogén oxidok szintjének csökkentéséhez kell, a kettő nem ugyanaz.
    Ez még nem adblús motor (2012-es autó), csak DPF folyadékja van.
    Én azt már kiderítettem, hogy ebben egy cserélhető tasak a DPF tartály, amiben szintjelző nincsen, a számítógép csak becsüli, hogy mikor fog elfogyni.
    Ezért is néztük meg a szerelővel a tasakot, hogy fizikálisan mennyi van benne, mert simán lehet, hogy elfogy, anélkül, hogy a számítógép szerint is kifogyott volna.
    Ezért is merült fel bennem az a kérdés, hogy vajon a pumpa vagy csatlakozás hibáját észleli e a számítógép, vagy csak program szerint kapcsolja a pumpát, de az valójában nem nyom be semmit az üzemanyagba.
    Mindenesetre továbbra sem megnyugtató számomra, hogy akkor most van e hiba a rendszerben van sincsen, mivel mentem már 30ezret és a tasakból alig fogyott.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz addamka #5304 üzenetére

    Igaz, olvastam olyat, hogy van ahol akár 5 liter is fér a tartályba.
    Lehet a ford is ilyen volt, azért nem volt vele dolgom.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Egyszerű OBD2 kékfogas interfészhez tud valaki olyan ingyenes programot, ami sok mindenhez enged hozzáférést, ha nem is mindenhez, amihez egy gyári program ?

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz molnarpeter #5310 üzenetére

    Pontosan elég lenne most nekem, ha a motor paramétereihez hozzáférnék, már ha a DPF információk is ebbe a körbe tartoznak !
    Konkrétan kiolvasni, hogy mikor volt regenerálás, mennyi kilométert tett meg két regenerálás között, stb.
    Ha esetleg a DPF folyadék szivattyú motorról is rendelkezne valami infóval az még jobb lenne.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák