Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    Üdvözletem mindenkinek!

    Egy 208-asat használok, amiben múlthéten baj volt a katalizátor-dpf együttessel.
    Menet közben először csak az engine check lámpa gyulladt ki, majd következő úton már a dpf szűrő és a szervíz lámpa is és vissza vette a teljesítmênyt.
    A hibakódot (P2033) közben töröltem, de azonnal újra jelentkezett, szóval vittem a szervízbe.
    A szerelő először csak arra gondolt, hogy tisztítani kell a dpf-et, de mikor leszerelték, hallották, hogy csörög benne valami.
    Dpf műhelyben szétszedték és az egyik szűrő össze volt benne törve, a benne levő hőérzékelő pedig megsérült.
    Szűrő+érzékelő csere lett a vége és egy jó nagy számla.
    Azóta búvárkodom dpf szűrő témában.
    Egy helyen olyan infót leltem, hogy a dpf szűrő kb. 180E km alatt természetesen elhasználódik.
    Megállja ez az infó a helyét ? :U
    A másik téma a dpf folyadék. Megtudtam, hogy ez az autó típus már egy regeráló folyadékot is használ a dpf öntisztitásához.
    A tartályt meg is leltük a szerelőnél, van is benne még bőven lé.
    A másik kérdésem, hogy hány kilométerre elég ez a lé kb. ? :U
    Van ahol általánosan annyit írnak, hogy 1 liter kb. 40E kilométerre elég, máshol pedig konkrétabban erre a típusra 100-120E km- t, sőt máshol ugyanennyi mérföldet írnak, ami még több.
    Lassan 1 éve használom az autót, 30E km került bele azóta, előéletéről nem tudok semmit Ha 40ezret veszek alapul, akkor a lé el kellett volna foggyon, ha előtte is cserélték a tasakot, vagyis valami nem stimmel !
    Ha a 100-120ezret számolom, akkor nincs gond.
    Lényeg az, hogy az új szűrővel nem akarok egyhamar úgy járni, mint az előzővel!

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák