Új hozzászólás Aktív témák
-
eddie17
addikt
válasz pontyos #4200 üzenetére
2018 Peugeot 208 Van 1.6 BlueHDI, és most szeptemberben cserés volt az AdBlue tartály
Még gariban cserélték, de októberben ez a gari le is járt.
Azóta is pluzáló motorhangja van a tartálynak menet közben, ha nem szól zene és állsz a lámpánál akkor elég idegesítő, szerintem 1-2 év és megint cserés, csak az már nem gariban. -
pontyos
senior tag
válasz eddie17 #4201 üzenetére
Nálam ilyen hang probléma nem volt. Feltöltöttem a tartályt, nem aludt ki a figyelmeztető jelzés. Meg kellett neki "tanítani" műszerrel mi a full pont stb... Ezt a márkaszervizben csinálták. Majd most adblue plusz szervíz felirat, emissziós hiba üzenet. Van aki szerint a hideg miatt van, nem megfelelő adblue folyadék miatt. Amit kizárok, mivel kamion kúton tankolok a Jumpy ba pisztollyal. Szóval szivattyú hiba lesz akkor is full tartály kell mert egyben van. Ördögi kör... Kiiktatni nem szeretném, viszont elvárható lenne egy kicsivel jobb hozzáállás a márkaszerviz részéről. Pl a jelenlegi folyadékot megvizsgálni, esetleg újra tölteni, nullázni és teszt. Ha ezek után is kiáll hibára akkor csere... Ahh
-
eddie17
addikt
válasz pontyos #4202 üzenetére
A hibaüzenet nekem is előjött csak előtte már volt ez a hang. Vicces mert előtte egy hónappal voltam vele éves szervizen a márkaszervizben, és nem tudták megmondani mi ez a hang. Majd rá egy hónapra jött a hiba jelzés úgy hogy kb fél tank adblue volt még a kocsiban. Nekem ez volt az első töltésem a hiba előtt (MOL kutas vásárlás) 25 ezer kilométert kibírt egy tank blueval, ezzel hoztam ki a szalonbol úgy hogy azt mondták kb 5 liter van benne, persze tévedtek. Most van az autóban 49 ezer...
[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
Huhh... nem semmi szívás ez az AdBlue téma. Részvétem.
Ezt az adalékot inkább csak a nagyon modern dízelek kérik ugye? Benzinesnél tudtommal annyira nem jellemző.[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
pontyos
senior tag
válasz molnarpeter #4207 üzenetére
Igen, az enyémet is kilyukasztották a szervizben
-
TaaT
nagyúr
válasz molnarpeter #4206 üzenetére
Az adblue-n kívül más ilyen folyadékról nem hallottam, egy ideje nem követem az új autó trendeket, de a benzin korom probléma nagyon durva. Láttam 17-es vagy 18-as gyártású benzines volvot dpf nélkül, a dízel kettesgolfunknak nem volt olyan korom a kipufogójában mint annak.
Give them hell Ukraine!
-
pontyos
senior tag
Találtam egy ilyet, ha fel van töltve a tartály. Viszont ez Mercedes típushoz van. Nem tudom, hogy ez vicc e, vagy valóban működik. Még nem mertem kipróbálni
" How do I reset my Mercedes AdBlue warning?
Turn ignition on once.
Press and hold the gas pedal. Keep the gas pedal pressed until the glow plug comes back on.
Wait for the glow plug light to stop blinking. Then turn off the ignition.
Wait 10 seconds with the ignition off.
Turn the ignition back on.
Press the gas pedal two times " -
Feketelaszlo
senior tag
válasz pontyos #4202 üzenetére
A kamionoknak fűtött az AdBlue tartálya, tehát ha én AdBlue-szőkítő kisiparos volnék biztos adnám a felvizezett cuccot inkább a kamionos kúton, mintsem személygépjárműveseknek. Bár annyira olcsó már a cucc, hogy erősen kételkedem ennek a csalásnak a létjogosultságában, de aki babonás az refraktométerrel ugyanúgy rá tud mérni, mint a fékfolyadékra (legtöbb franchise helyen akad, a kutastól kell kérni). -11 °C a szabvány, persze a túltárolt folyadék magától is tönkre tud menni, 1-2 éven javasolt felhasználni amit az autóba töltöttek (pont erre vonatkozik a fentebb írt megfúrós trükk, ami a vízpára távozását hivatott elősegíteni, bár én nem ajánlanám, mert a szag is érezhetőbbé válik az utastérben).
-
pontyos
senior tag
válasz Feketelaszlo #4213 üzenetére
Jogos, de talán egy hivatalos kamion forgalmazó kútja / remélem/ nem szőkített. Most nem részletezném itt esetleg anti reklám miatt, de egy nagy márka hivatalos forgalmazójának belső kútja amit használok. A pisztoly miatt szoktunk oda két kollégámmal. Nekem a szőkített adblue meg sem fordult a fejemben amúgy, csak mint lehetséges opció merült fel, hogy hidegben jött elő. De szvsz nem ez áll fenn.
-
eddie17
addikt
válasz Feketelaszlo #4213 üzenetére
Ha jól tudom mind AdBlue rendszer fűtött nem?
Legalább is nekem ha hideg van, az indítás után meg kell tennem pár kilómétert mire hallani a szivattyút, hogy szívja az AdBlue-t, mert 0 fok alatt megfagy a cucc.
Nyáron indítás után pár száz méterrel már búg a szivattyú.molnarpeter: Flottás céges autót nem fogok fúrkálni, maradt még két év a leadás előtt, ha megint tönkre megy, nagyon remélem, hogy átgondolják ezt a BlueHDI dolgot kétszer is.
Igaz a fogyasztás az parádés, télen is 4.3 az átlag teli tanktól teli tankig.
Azért köszönöm a tippet, a fő baj itt, hogy nem lehet alkatrészenként cserélni csak egyben.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz eddie17 #4215 üzenetére
A "rendszer" fűtött, nem a tartály. Személyautóknál talán a Volvo meg a Mercedes épít be a tartályba is fűtő ellenállást, de az olcsóbb dieseleknél csak a kipufogó/szivattyú felől jön hő, kis pár literes edényeket nem fűtenek külön, hisz gyorsan megolvad az üzemi hőtől is (bár el tudom képzelni, hogy északi országok piacaira minden modellbe kerül). Tgk.-nál 50-60 literes külső tartály van saját állóhelyzeti fűtéssel és már indításkor tudnia kell az emissziós normákat, tehát akkor elkezd melegíteni, mikor érzékeli, hogy a jármű közelébe kerül a kulcs vagy alacsony a hőmérséklet.
-
eddie17
addikt
válasz Feketelaszlo #4216 üzenetére
Köszönöm, ma is tanultam valamit.
-
veterán
Sziasztok,
a minap tapasztaltam azt a hibát, hogy a ventillátor csak 4es fokozatban megy, alacsonyabb fokozaton nem. 2005-ös 206 os peugeot.
Javítható az ilyen hiba? Gondolom van benne egy pár ellenállás. Vagy keressek bontóba? -
gooool
őstag
Szia!
Ezt a cikkszamot rendeld, az elotetellenallas koszont el:
342051 NRF/ND
Kicserelni nem nagy cucc, atrakod belso keringetesre, anyos oldalnal a labterbe befekszel, felnyulsz az emiatt kinyilt kis ablakon, ahol meglatod/tapintod ezt a kis kockat, elcsavarod oldalra, kijon, csati lehuz.
Uj ugyan igy forditott eljarassal vissza.
Korulbelul 5-10 perc.Üdv, Balázs
-
Melack
veterán
Sziasztok! Csütörtökön érkezik egy piros Xsara Picasso 1.6 16V 2006-bol hozzánk. Igen, ütött kopott a kasztni, de csodát nem várok egy családi igáslótól. Kérdésem az lenne, hogy ti tudtok e Citroen bontót, ahol kaphatnék alkatrészeket hozzá? Csavarokat gumi, koptató, ilyenek. Köszönöm!
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
pontyos
senior tag
Hello, szóval az Adblue mizéria végül egy 360ezer Forintos javítással ért véget Ez az ár kedvezményes , mivel a Jumpy vezetett szervizkönyves és a márkakereskedőnél voltak az intervallum szervizek. Komplett tartály, tisztítás, munkadíj... A konszern, bevallottan gyári hibás alkatrésze az Adblue tartály, és ha kell az autó nem tudsz mit csinálni. Jogi út kb. kizárva, a gatyád rámenne és nem tudom egy ekkora cég ügyvédei ellen lehet e tenni....
-
őstag
válasz pontyos #4224 üzenetére
Az jó, gondolkoztam a 2013-as C5 2.2 HDi-t lehetne egy frissebb 2.0 blueHDi csodára cserélni, de abban van ilyen Ennyiből - nem márkaszervízben persze - de új gyári turbót kaptam szeptemberben.
Mondjuk olyan first world problémáim vannak, hogy nincs itthon cég aki android fejegységet tudna hozzá, én meg egyedül az RT6 bénaságától vagyok boldogtalan (lassú, régi bluetooth streaming protokol, gagyi tolatókamera ami éjjel semmit sem lát)[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
ftc
nagyúr
Nincs itt vkinek ismerőse Peugeot szervizben?
-
tomic
addikt
Meg tudná nekem valaki mondani,hogy C1 1.0 milyen motor olajjal van szerelve gyárilag?
Vagy esetleg azt,hogy milyen motor olajat érdemes bele tenni? -
MC Pite
veterán
Évjáratot és a motorkód?
A korábbiba pl ilyen, az 1KR-FE-be vagy az A5/B5-ös, kb bármelyik márkából, pl ezt dobja a Total.
A másik motorba is mehet ugyanaz, oda ez az ajánlás.
De a szerelő úgyse tölti bele, mert 'megeszi'. Amúgy pont nem, és a félásványi gagyi 10W40 vágja haza.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
nOvOp
senior tag
Sziasztok!
C3 (2004-es) jobb oldali hátsó lámpa kiégett, kicseréltem. Most úgy néz ki, mintha folyamatosan a féklámpa világítana (erősebben világít) normál világítás esetén. A másik kettő rendesen világít, féklámpaként erősebben, amikor kell. Előtte nem figyeltem, így nem tudom, hogy csak az izzó csere után lett-e ilyen. Lehet, rossz izzó került bele vagy vmi más az oka? Köszi! -
MC Pite
veterán
Mérd ki, plusz nézd meg milyen izzó kell bele... Testzárlat is lehet, de akkor még fékezésnél lesz valami rossz.
Jut eszembe, C3 Mk1 haynes könyvet sztetek jófogásra, vagy hova kellene felrakni ahol rá is találnak (nem túl jó a keresője, facen nem is vagyok fent meg a marketplace...hagyjuk)?Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
tomic
addikt
A kis C1 központi zárja,a távirányítóval egyik napról a másikra nem nyitja az ajtókat. Manuálisan a kulcsal megy és nyílnak is az ajtók rendesen viszont a távval nem. Elemet cseréltem benne de sajna így sem megy
Van ennek valami gyerek betegsége amit házilag tudok orvosolni vagy csak ennyit bírt és vigyem szervízbe?
Esetleg valami más ötlet? -
MC Pite
veterán
Nem valószínű, legalábbis akkor az P21W lenne.
Érdekes ez a kétféle hátsó izzó ...
Ezek csak bbek, még a Meganeba (európai) is van olyan hátul, ami ebbe benne sincs, hát még egzotikusabb autóknál.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
MC Pite
veterán
Kulcsmásolós (autós) meg tudja nézni ad e jelet (szerviz jellemzően nem tud ilyet).
nOvOp: Azt nem feltételeztem hogy nem nézted meg mit vettél ki . Nézd össze az újat a másik oldallal. Ha a régi gyengébb, tervezd be annak is a cseréjét, és nézd meg elég sárgák e az indexek.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Ködlámpa(izzó) csere 208as (gondolom még 1-2 konszernautónál hasonló) megszivatott elsőre. PSX24W-es, az az izzót természetesen nem tudtam kiszedni, és a csatlakozót sem tudtam leszedni. Illetve a 24W-al amikor elvittem beállítani (mert szokás szerint 30-40 helyett 3 (!) métert világított el gyárilag) 10 méterre a falon már gyakorlatilag alig érzékelhető fénymennyiséget tudott felmutatni, a parkoló lightos világítása mellett.
Gondoltamrohadjá' megleszedem a ködlámpa takarót, és majd kiszedem a lámpát ás úgy cserélem. Hát, nem sikerült közepes erőltetéssel sem, mocsok erősek a fülek , Picassonál pedig másodpercek alatt kijött mindig.
Újra nekifutottam, akkor már megláttam, hogy összesen egy csavar fogja (a többi luknál csak pozíciónáló tüske van), innentől már pikkpakk ment. Mármint két csavarúzóval bányásztam ki a PSX24es viccet a lámpából). Ilyen a különbség izzó és led között: [link]Szerelésről összedobtam egy videófélét: [videó]
Jut eszembe, a tompított hamar megkapta az őt megillető fényforrást, de a refinél voltak problémák. Egyik a pici mélység, kevés (led)izzó fér be. Ezt megoldottam, de a rögzítés ilyen fém rugós lap, plusz batár nagy csatlakozós megoldás, ami még ha befér is a led, nincs annyi hely, hogy erre dugjam a csatlakozót. Szerencsére két saru van benne, ami könnyen kijön (oda-vissza alakítás kipróbálva). Na, miután jobb oldalon beműtöttem (még gyorsan melóba menet előtt, én hülye), kiderült hogy a bal oldalon a BSM doboza és a féníszóró csatlakozója miatt ez nem sikerült. Gyors vissza alakítás, és tegnap ennek is nekifutottam. Nagynehezen lejött a csatlakozó (nem elég a sárga reteszt hátratolni, még az alatt egy pöcköt csavarhúzóval felfelé kell húzni), és nőgyógyászokat megszégyenítő módon csatlakozó szétszed, sarukat szigetelni, ledet berakni, vezetékeket eligazgatni, beállítani, kész.
[végeredmény]Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz eddie17 #4247 üzenetére
Meganenál is ez volt. Még úgy is, hogy előző tulaj kicseréltette szervizzel 55 Wattosra a 35Wattos izzókat. Én meg kell ledre. Majd utána láttam, hogy hoppá. Csak a puncisnál lökös levétellel lehet cserélni, és beállítani (!) is.
De igen, érdemes ellenőrizni. H1/H11-nek legalább 30 métert kell világítani.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
zsoltip
őstag
Üdv Fórumtársak!
Adott egy 2020 évi Peugeot 208 és egy Samsung Galaxy A51 készülék.
Ország: Románia és Magyarország.
Szolgáltató kártyák a telefonban előbb említett 2 országból 1-1.Cél: Android Auto "funkció" működtetése.
Probléma: a kábel egyik végét az autóba, másikat a telefonba dugva elkezdi a csatlakozást, de 1-2 sec és ismétel, mintha ki-be csatlakoztatnám a kábelt. Pedig nem.
Több kábellel volt próbálkozva: Gyárilag kapott Samsung USB-USB Type C, Micro USB fejes régebbi Samsung kábel adapterrel, Huawei kábel.
Utóbbit nem is érzékeli a telefon, előző 2-t természetesen igen.Huawei P20 Pro készüléket csatlakoztatva működik rendesen.
Samsung A51: már recoverys wipe cache-t, minden frissítés telepítését, Android Auto teljes eltávolítását, majd Play store-os telepítését és külön letöltött APK-s telepítését is megléptem. Nincs eredmény.Több Google Account-tal is volt már próbálva a Play Store.
Mit lehetne tenni?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Asszociációs játék. :)
- Mini PC
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Társasjáték topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest