Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Milyen korú? A 110 és a hármasban a 120 livas egyhatos az jó, de 7,5-8 le fog csúszni.
Aki szerint az 1,4 kevesebbet kér ebben a testben, az...nem ért hozzá (főleg ha TU3ról beszélünk).
1,6 HDi 90/92 lovas verziójával szemezz, meg a cikkel ami linkeltem (nem tudom melyik része friss, tán az adblue-s).Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
helgi
aktív tag
Köszi a segítséget. Hú, ennyire nem vagyok benne a kasznik ismeretében. Városban használnám legfőképp. Amiket néztem a jófogáson, azok 2006-2008-as évjáratok. A linket nem látom.
-
helgi
aktív tag
Nem úgy értettem, az tiszta. Akkor lehet érdemesebb a 2.0hdi motorral keresni.?
-
MC Pite
veterán
Akár, de azok öregek mint az országút, rengeteg a valóságban fél és 1millió km között. Az 1.9esek még regebbiek.
Plusz nem ártana, ha nem a jófogás/nlcafe/babamamaszoba/markeplacen; hanem hasznaltauto.hu és joautok.hu-n autót keresni, ahol szűrhető, és nem teljesen fogalmatlanok töltik oda fel a hirdetéseket.
De szerintem esetedben (megkockáztatom laikusként) jobban jársz az 1.6 NFU benzinessel, főleg rövid távokkal.
Vagy Xsara Picassokkal is bővítsd a keresést, szintén ezzel a motoral, hosszab távon kellemesen tud fogyasztani az áramvonalasabb, de belül még mindig nagy és jól variálhatt kasznival. [link]
Szerk: helyben benyakal kb bármi 8-9-et, és tuti olcsóbb még így is fenntartási egy MPI benzines (ezek mind olyanok, sokkal kevésbé kokszosodók) hosszútávon(birtoklási időben), mint egy (főként 109 lovas) 1.6 HDi, vagy bármi hasonló dízel. De ezt még a közepesen laikusok is tudják elvileg hogy rájuk jár csúnyán a rúd...
De még ebbe is a szerelőd 98%-os eséllyel 10W40-es olcsó ásványi sűrű szar olajat fog tenni, amivel (és a városi használattal) így is lustulni/elrakódni, kokszosodni fog, de legalább nem kell többszázezres javításokra számolni ilyenkor (kivéve ha előted is ilyen olajjal és alacsony fordulaton ba...tták a motort, mert az még ezeket is megöli).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
helgi
aktív tag
Az 1.6 HDi motor újabb és korszerűbb, jobban bevált mint a 2.0HDi?
-
snipy
tag
Sziasztok
Peugeot 407 2.0 HDI a következő a probléma: menet közben "rángat", mintha üzemanyag gond lenne. Jobban megfigyelve, viszont inkább fékezget, hintázik az autó. Autópályázás után is melegebb a tárcsa, mint kéne. Találkozott ilyennel valaki?
Lehet ABS jeladó vagy érzékelő gyűrű probléma? Vagy más egyéb...
EX PUG márkakereskedésben diag nem mutatott semmit. A feleségemet megkérdezte a szerelő "nem nyomkodja a féket menet közben?"[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
ABS szenzorok jeleit össze kéne hasonlítani menet közben, esetleg ESP oldalgyorsulást és kormányszöget is meg lehet nézni mondjuk, amikor csinálja a dolgot szerintem ha fékezés van, a gázt elveszi a vezérlés. Mondjuk ha nincs semmi kijelzés, akkor a féket is érdemes lehet körülnézni, akár csöveket, abs kockát is, de ezek csak tippek.
[ Szerkesztve ]
-
snipy
tag
válasz molnarpeter #4010 üzenetére
Kormányszög jeladó lett kalibrálva, a többire ránézünk menet közben.
Doki42 megnézzük
Sub-ZeRo Tárcsát, betétet most cseréltem /ATE/, azért ránézek...fene se tudja
Köszi midenkinek -
Eagl3
veterán
Sziasztok!
A 2016-2017 körüli Peugeot 508 1.6 turbós benzin motorjai is kerülendőek vagy az utolsó szériákat már javították? -
sch_a
addikt
Olyannal találkoztatok már, hogy a kuplung pedál melegben akad és nyikorog? Van hogy annyira beakad, hogy fel sem jön teljesen benyomás után. 25 fok alatt, illetve miután lehűtötte bent a levegőt a klíma, elmúlik. Oké hogy hőtágulás... de lehet ezzel kezdeni valamit?
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
206 1.4 benzin.
Indítás után a 2. kanyarban mintha elment volna a szervó, de 10-20 méter után meg kellett állnom a következő kereszteződésben, majd 2 halk nyekkenés a motortérből és utána rendben ment minden.
Ez tegnap volt, sokat nem mentem a kocsival, nem is jött elő azóta.
Valamelyik alkatrész megadhatja magát?
Aurea mediocritas
-
Milka 78
nagyúr
Sziasztok!
Esetleg meg tudná mondani valaki, hogy a Citroen C-Elysee gyári rádiójának milyen az antenna csatlakozása/hogyan kérjem a boltba?
Kép róla. -
Milka 78
nagyúr
válasz molnarpeter #4020 üzenetére
-
félisten
válasz Sub-ZeRo #3997 üzenetére
Sziasztok!
Köszi az eddigi tippeket!
A probléma egyik fele megoldódott.
Kiderült, hogy az előző szerelő rossz gyertyát rakott bele (nem zavarszűrőset). Ennek belevalóra cserélése és a légtömegmérő kipucolása megoldotta a bemelegedés utáni rángatást.Hátravan még az a gond, hogy az alapjárati fordulatszám hidegen nagyon magas és néha ingadozik.
Van, hogy 1500-2000 körül fix, de van, hogy olyan, mintha pumpálnám a gázpedált, és ilyenkor 3000-is is elpörög.
- Amikor beindítom hidegen a motort, akkor van az az állapot, amikor dúsított keverékkel megy a motor. Ekkor jó minden.
- elmúlik ez a szakasz, de a motor még nem meleg. Ekkor ingadozik az alapjárati forulatszám nagyon magasra felkúszva.
- bemelegszik, leesik a normális 800 körülre, itt is jó minden.
- megyek vele sokat, és ekkor a motor (látszólag) a gázpedál út első szakaszában akkorákat ránt, mintha kezdő lennék és leugranék a kuplungról. Először azt hittem, hogy gázbowden, de akkor is csinálja, ha a motorban nyomkodom a pöcköt, amit a gáwbowden mozgat.
Tehát nem a gázpedál út eleje a problémás, hanem a fordulatszám alsó, alapjárat feletti szakasza.Jól sejtem, hogy alapjárati motor pucolás kell neki?
Mi egyéb lehet?Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
Szia
Lehet az megoldja a gondod. Bár ha rángat mikor hideg, akkor nem tudom. Nekem mikor ingadozott, akkor nem volt olyan hogy rántott a motor.
Hiubakódod nincs az agyában véletlenül?[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
félisten
válasz Sub-ZeRo #4023 üzenetére
Nincs hibakód.
Hidegen nem rángat. Csak nagyon melegen, de akkor is csak egyet ránt amikor alapjáratról nagyobb fordulatra vált, meg visszafelé is.
Mintha akadna a gázbowden eleje. De lehet, hogy ez más gond.Megpróbálom kipucolni az alapjárati motort.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Stylewars_kp #4025 üzenetére
Egyet ránt akkor, ha a gázra rálépek, de csak akkor, ha elötte alapjárati fordulaton, vagy akörül volt.
Ugyanez, ha lelépek a gázról és visszaesik a fordulat alapjárat körülre. Értelem szerűen akkor motorfék szerűen visszafelé ránt egyet.Magától nem fullad le, de ebben a fordulatszám tartományban extrém könnyen le tud fulladni, ha nem nagyon finoman engedem rá a kuplungot.
Egyik ismerősöm azonos típusú még régebbi autójánál sokkal kevésbé érzékeny itt a motor.
Tehát nálam van ezen a környéken valami gebasz.De ez a kisebbik bajom, mert ezt régóra csinálja. A fő gond, hogy néha az alapjárati fordulat felmegy magasra és ingadozik, olyan, mintha túráztatnám a motort.
Harmadik bajom, hogy nem 120 lóerős.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Stylewars_kp #4027 üzenetére
Utánanézek, hogy ezek hol vannak, és hogy tudom kipucolni őket.
Köszi a tippet!Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
rostiron
őstag
Sziasztok.
Az autószerelőktől kérdezném, hogy a következő tünet mire utal.
A haverom a 307 peugeotjával már régóta kínlódik. Mindig a vízzel van gondja ahogy most is.
25 ezer km ezelőtt lett neki hengerfej cserélve. Meg termosztátház is.
Most az a tünet hogy menet közben minden ok. a viz 90 fokon semmi baj, de amint megáll kb 20-30 másodperc és a kiegyenlítő tartályon kinyomja a vizet. Tehát megállás után felforr, megnő a nyomás ,és kijön a víz.
A környéken minden szerelő mást mond. Egyik szerint megint hengerfejes, a másik szerint a termosztát...
Szerintetek ez mi lehet ????Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
Dorien
veterán
Sziasztok!
Gyors kérdésem lenne: 2003-as Citroen C2 1.4HDi-ben villog a "nincs hűtőfolyadék" és a "víz van az üzemanyagtartályban" hibajelzés. Mindkettő fals, van hűtőfolyadék, hűtés és a motor is gond nélkül húz ugyanazzal a gázolajjal, mint eddig. Valami elektronika gond lehet. A kapcsolódó biztosítékok a motortérben jók. Cseréljem a motortér biztosítéktábláját? Nem tűnik beázottnak...Wherever you go - go with all your heart.
-
molnarpeter
nagyúr
Hűtőfolyadék: tartályban a szenzort meg lehetne nézni, csatlakozót lehúzni, esetleg rövidre zárni
A vizet a gázolajszűrő alján szokta figyelni, nem a tankban. Jellemzően van egy leeresztő alul, 1-2 deci kienged, légtelenítés, aztán próba cseresznye nameg ugyanúgy kipróbálni lehúzott csatival, hogy ott van-e a gond, vagy máshol.
Esetleg a vezetékeket végig lehetne követni, nehogy pl ki legyen dörzsölődve valamelyik és letesteljen. Sajna nem ismerem részletesen a típust, esetleg fb csoportjában meg lehetne még kérdezni, hátha valakinek volt ilyen baja.[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
válasz molnarpeter #4032 üzenetére
Szenzort már rendeltem 1500Ft-ért eBay-ről, az cserélve lesz. Viszont kb. 1-2 hét eltéréssel jelentkezett a hiba, ebből és C2 tulaj ismerősöm tapasztalatából gyanítom, hogy ez inkább elektromos gond lesz. Fórumon olvastam, hogy valakinek az általad is említett kábel kidörzsölés miatt jött a hibajelzés. (valahol a váltónál ment szét)
Wherever you go - go with all your heart.
-
Stylewars_kp
őstag
-
p5quser
tag
válasz Stylewars_kp #4035 üzenetére
Köszi a tanácsot, elkanyarodok egy szélvédős felé, hátha.
Bár itt Budapesten szerintem nem lesz ingyen. Főleg, hogy csak ennyi lenne a nyűgöm. -
helgi
aktív tag
Lenne egy 2008-as Berlingó. 1.6 -os 109 lóerős benzines motorral. Napi szinten, városban többet használnám. Jó lehet ez, vagy nézzek inkább dízelben?
[ Szerkesztve ]
-
helgi
aktív tag
Naponta 35-40 km-nyi távolságot mennék vele városban, havi egyszer Budapest oda vissza.
-
nagyúr
-
MC Pite
veterán
Teljesen jó; de olajból normálisat rakj bele, A5/B5-ös specifikációval rendelkezőt.
Szerk: 35-40km-nél akkor már nem rövid távokat hideg motorral, vagy de?[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
helgi
aktív tag
Úgy tervezném, hogy reggel 6-kor beindítás, majd járatnám 5-8 percet, aztán városi forgalomban egyhuzamban 18km, a munkahelyekig (2 munkahely, a párom engem kirak majd Ő megy vele tovább dolgozni). Aztán du. 4 kor beindítás, járatás 5 percet kb, majd elindulás haza 5 km-tert. Majd este elmenni vele városi forgalomban oda-vissza 18 km-tert. Ez 2 nap, majd 3 nap meg csak reggel 10 km és du. 10 km városi forgalomban. Kb ilyesmi kihasználtsága lenne, viszont gyakran cipekedünk is és ezért választanánk a Berlit egyéb más 5 ajtós szgk.-val szemben. Meg persze apumnak volt 1.9D szívódízelje, 2 ajtós és meg szerettük. Ebből indult ki az egész.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
1, 10-30 sec járatásnál (nyár-tél) több az káros!
2, Ennyire akár a dízel is jó lehet.
+1, A Picassot is megnézheted, hasonló cuccmennyiséget bír el, szemlyautósabb, kevesebbet fogyaszt(hat).Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz nullpoint #4046 üzenetére
Nem az üres, hanem a hidegjárat a probléma. Az üresjárat csak környezettudattalanság, mások orra alá meg már bunkóság huzamosabb ideig.
Olaj vizesedik, savasodik, a dús benya lövlíti az olajag a hengerfalról; ahelyett hogy mihamarabb felmelegedne (haladással).
Érjen körbe az olaj, és go.
Pedált ne mélyre nyomva, benzinesnél ne essen kb 2000 alá a fordulat (hisz az olaj sűrű, kevésbé áramlik az olaj még), és nem kell 3500 fölé se vinni (ha mégis, lassabban mint szokta az ember).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
ftc
nagyúr
Megvagyok mostanság áldva.... 206 1.4HDI előjött a motorhiba... Húzni húz a kocsi gond nélkül hegynek felefele is... szenzor? Még ki kéne bírnia kb 3 évet a kocsinak
-
ftc
nagyúr
válasz Stylewars_kp #4049 üzenetére
Várok mikor kapok időpontot szervizbe... amúgy reggelre eltűnt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest