Új hozzászólás Aktív témák
-
Dell XPS
veterán
Sziasztok!
Citroen Xsara 2002 évj. 1.6 16V típusú autómban szeretnék szervóolajat utántölteni.
Total fluide ATX a gyári előírás, de sajnos nincs Dunaújvárosban sehol. Online megrendelés több nap, és az autó kellene mindenképpen.Kérdésem: mivel tudom helyetesíteni pontosan?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Üdv, Dell XPS
-
Dell XPS
veterán
válasz MC Pite #4152 üzenetére
Értem. Köszi!
CASTROL ATF DEX II MULTIVEHICLE 1L jó lehet? Ez kapható nálunk.
Mennyire számít, hogy eredetileg sárga színű Total fluide volt benne és fenti piros színű?
Én sajnos nem értek hozzá, de mintha nem keverhetőek lennének, legalábbis ezt hallottam.
Mi az igazság ez ügyben?Üdv, Dell XPS
-
FRENK1988
veterán
Üdvözletem Uraim!
Belépnek hozzátok egy 2008as C4 Grand Picassoval. 1.6 HDI MCP6.Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
FRENK1988
veterán
Köszönöm Urak! Hát nem ezzel fogok mindenkit megfogni a lámpánál, de az előző kocsim (2002-ed Scenic 1.6) nagyjából hozzá a dinamikát
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
helgi
aktív tag
Sziasztok!
1.9D Berlingónál járt már valaki úgy, hogy beindítás után pár másodperccel leáll a motor?
Folyamatosan beindul, majd leáll. Se füst, se semmi. -
Zirowe
nagyúr
Sziasztok, tegnap le szerettem volna cserélni a fejegységet a picassomban, de elkövettem azt a hibát, hogy úgy szedtem szét a középkonzolt, hogy előtte nem áramtalanítottam a kocsit.
Mire mindent visszaraktam a helyére az addig hibátlan autó tele lett hibaüzenettel és jelenleg se a gyári navi, se a mellette lévő két kijelző nem működik+egyéb hibák.
Sikerült a hibákat kiolvasni, viszont beszart a diagom, a bsi hibákat nem tudtam már törölni.
Gyorsan rendeltem egy új diagot, kb 7 nap mire ideér, addig el se lehet vele indulni.Nincs véletlenül egy fórumtárs Bpn diaggal, aki tudna segíteni?
Nyilván nem ingyen.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
helgi
aktív tag
válasz molnarpeter #4160 üzenetére
Autószerelő szerint a gázolaj már mindenhol folyik. Aszem Lucas adagolós. Ahogy hallom ezt nem nagyon tartják jónak. Mágnes szelepet nem tudom hogy jó e, még nem lett levéve.
-
helgi
aktív tag
válasz molnarpeter #4160 üzenetére
Mágnes szelep azon kívül hogy kap e áramot vagy nem, rosszul tud még működni?
-
Zolás
addikt
Igen, lehet rossz. Nekem egyik napról a másikra nem indult. Elfárad a cucc, azért ez a motor nem tegnap lett gyártva. Nekem le volt fedve valamivel, amit nem tudtak leszedni róla, le kellett fúrni a csavarokat, hogy ki lehessen cserélni. Párezer forintos alkatrész ötperces cseréje 3 napba és 50k-ba fájt. Sajnos a szaki hozzányúlt az adagolóhoz is, utána könnyezett belőle a gázolaj. Nekem is lucas volt, senki se akart hozzányúlni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
Szétszedte a csöveket, hogy hozzáférjen a szelephez, és nem sikerült rendesen összerakni. Jobban meghúzni én se mertem, aztán el is adtam az autót, pedig szerettem nagyon.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
helgi
aktív tag
Isaszegen ismertek 2 testvért, akik annó volánosak voltak és adagolót javítanak, újítanak fel?
-
eddie17
addikt
Sziasztok,
Kérlek segítsetek nekem, nagy gázban vagyunk.
2003 Peugeot 206 SW 1.4 benzin
Szükség lenne egy bontott ilyen hátsó lengőkarra vagy mire.Újonnan nincs, max ebay ha éppen van, még szállítanak ide..
Bontókat hívtuk de eddig semmi.
Amint látszik eltört... Hogy hogyan azt nem tudjuk.
2 hónapja cseréltünk benne hidat... Persze így az is megy tönkre.
Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget ha láttok valahol ilyet vagy esetleg van nektek SW-hez való.[ Szerkesztve ]
-
-
eddie17
addikt
válasz molnarpeter #4170 üzenetére
Igen, azóta sikerült egy helyet találni ahol berendelték holnapra itt van
Igaz ez is utángyártott de ennél gyorsabban nem ment most.
Ebay-en én is megtaláltam, de ez most akkut probléma és a megoldás is gyorsan kell.
Keresztfeszítőkar a hivatalos neve. Legalább is itthon. Stab rúd az egy másik alkatrész, gondolkodtam a lengőkar nevén is de az is egy másik alkatrész a hátsó futóműben.
Az a legszebb hogy a híd csere mellé ezeket a szilenteket is cseréltük, de így kettő az kuka...
Tiszta dráma királynő ez az autó A futómű 80%-a már teljesen új, így még ez hiányzottnullpoint:
Köszönöm, ezeket megtaláltam, csak itthon nem lehet "hivatalosan" kapni.
Ezért kezdtünk el bontókba telefonálni, meg marketplace-en keresgélni, de a legtöbb autónál már nem volt benne, vagy nem is volt nekik. -
MC Pite
veterán
válasz eddie17 #4171 üzenetére
Ha még esetleg lesz olyan autótok, amiben ilyen hátsó futómű van, és ha jól értem ti szerelitek; a hátsó lengőkar csapágy 'félrekopása' miatt elég csak azt cserélni; sosem cseréltük egyik autónkban sem a hidat, mindháromban csapágyat és perselyt. Olcsóbb, és az ember saját hídja marad fent, nem egy akármilyen.
Más: Stop Start 208asnál (1.2 VTi) érdekesen működik, nem tudom másoknak van-e hasonló tapasztalat.
Sokszor mikor megállok, nem villog az ECO (és az ezt leállító gomb is inaktív, nem világít a led, mint mondjuk hidegben) és mégsem áll le a motor.
Némi kísérletezgetés után rájöttem, hogy álló helyzetben kuplung ki, szúrok egyest, kiveszem üresben, kuplung vissza fel; és leállítja a motort szépen.
1, Ez bug vagy feature?
2, Nem sikerült rájönnöm mi a közös nevező olyankor, amikor nem állítja és (és az ECo sem villog) - valaki már jobban ismeri ezeknek a lelkivilágát?Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
eddie17
addikt
válasz molnarpeter #4172 üzenetére
Pff, az hiányzott volna még
MC Pite:
Köszönöm, megfontoljuk majd, azért remélem hogy már nem lesz sűrűn ilyen[ Szerkesztve ]
-
janakbacsi
őstag
10 éves xsara picasso dízel motort (1.6 hdi) hideg állapotban célszerű alapjáraton üzemeltetni elindulás előtt? ha igen, akkor mennyi ideig?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #4175 üzenetére
Nem.
Mindegy, hogy benzin vagy dízel, kb a turbó megléte is mindegy.
Hőmérséklet függvényében 10-25 másodperc elindulás előtt (beindítod, télen kabát le, tárca/táska le, becsatolod magad, körbenézel és le is telt) ezalatt körbeér az olaj, és innentől nem alacsony fordulaton erőlteteve, hanem a szokásos fordulatszámok fölött használni, amíg bemelegszik, de ezt a szokásosnál alacsonyabb gyorsulási intenzítással érjük e.Azaz ha 1500 körül megyünk síkon a benzinessel érintőgázon melegen, akkor most hidegen legalább 1700, de inkább 1800 legyen, és ha 2500nél elváltottunk melegen, akkor hidegen még 3000ig el kell forgatni legalább. De úgy, hogy ha melegen rendesen odalépünk ilyenkor hogy 250-300 méter múlva már ötösben suhanunk lakotton belül, akkor ezt most 500 méter után érjük csak el, hogy ne legyen nagy a terhelés. A nyomaték a problémás, nem a fordulat; az alacsony fordulat pedig amúgy is káros, de hidegen az olaj kenőképessége még elég alacsony (túl sűrű), ilyenkor nagyobb fordulat kell hogy legyen hasonló olajáramlás eléréshez. Picasso esetén nyilván a sebességmérőre támaszkodsz vagy fülre.
Álló helyzetben járatástól csak savasodik, vizesedik az olaj, és így nem 5-6 perc alatt lesz élhetően meleg, hanem ez még megnyúlik az üresjáratás idejével, amikor nagyon nagyon lassan melegszik fel, és nagyon jelképes még olyankor a kenés. Rendesen meleg a motor/olaj (nem a víz!) az jóval később lesz. Pl hetvenpárfoknál már bevillantja az üzemmeleg 3. csíkot a Picasso (is, meg kb minden autó így jelez vissza), de még egyszer ennyi idő a 9x fokos víz, és attól még percekre vagyunk az normál olajhőtől.
Még egy kiegészítés: Ha hidegben (-10° alatt) indítjuk az autót, érdemes a tompítottat/ülésfűtést/fűtőventit felkapcsolni, kb egy perc után kikapcsolni ezeket, majd utána indítani az autót (főleg a dízelt, vagy akik 40es félásványi lónyállal büntetik az autójukat) - ilyenkor az akku elkezd magához térni, és jóval könnyebben fogja indítani az autót, mintha egyből tekertetnék vele a motort.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Stylewars_kp
őstag
válasz MC Pite #4176 üzenetére
+1! ezt az irományt rögzíteni kéne a topik fejlécébe annyira jó!
Annyit tennék hozzá, hogy érdemes mindig benyomott kuplunggal indítani és leállítani az autót. Főleg télen fontos indításnál, hogy a motornak ne kelljen még a hideg váltót is megforgatnia. Leállításnál meg azért fontos, mert talán nem üt akkorát a nyelestengely.
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
Dorien
veterán
válasz MC Pite #4176 üzenetére
"Még egy kiegészítés: Ha hidegben (-10° alatt) indítjuk az autót, érdemes a tompítottat/ülésfűtést/fűtőventit felkapcsolni, kb egy perc után kikapcsolni ezeket, majd utána indítani az autót (főleg a dízelt, vagy akik 40es félásványi lónyállal büntetik az autójukat) - ilyenkor az akku elkezd magához térni, és jóval könnyebben fogja indítani az autót, mintha egyből tekertetnék vele a motort."
Ez érdekes, ezt még soha nem hallottam... Mióta indítod így az autót mínuszban?Wherever you go - go with all your heart.
-
MC Pite
veterán
Benzinesem van(és normális olajat használok, azaz kevésbé szorulok rá), de -10°alatt próbálta már többször is, és bőven könnyebben tekerte utána. Meg sokat tartózkodtam olyan helyeken ahol bőven ez alatt van a hőmérséklet, ahol még leállították az autót, ott is alkalmazták.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
janakbacsi
őstag
-
Dorien
veterán
válasz janakbacsi #4183 üzenetére
Az én 1.4 HDi-mbe 5W40 megy. Mannol Extreme, mert nem hiszek a drága olajokban. De múltkor Total-t is láttam ugyanilyen jó áron.
Wherever you go - go with all your heart.
-
TaaT
nagyúr
Sziasztok!
Szüleim most vettek egy 2010-es Peugeot Partner Tepee 1.6HDI-t. Sajnos nem világít a manuális klímás fűtéspanel hátérvilágítása. Hogy kell kicserélni benne az izzókat? Van valami útmutató hozzá?[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
MC Pite
veterán
Az másik topik, de mindkettőtöknek C2es, PSA B71.2290es szabvánnyal rendelkező olajat, pl Total Ineo ECS 5W30, vagy Eneos Hyper S 5W30, vagy Ultra S 0W30, de lehett Mannol is, megfelelő minősítésekkel.
Az 1.4 HDibe is az ajánlott az ugyanez, Total szerint Quartz Ineo First 0W-30, Quartz Ineo ECS 5W-30. 40es C2es olaj tudtommal nincs, alacsony helyett magas HTHS viszkozitás s a magasabb szulfáthamu turbónak, FAPnak, motornak bőven rosszabb, értelmét nem látom full szintetikus normális olaj helyett, hacsak nem vallásbéli.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Amúgy ez A3/B4es olaj, kb Ladába való szvsz, esetleg a régi EW benzines motorkba, TU vagy EP-be nem tölteném, DV4/6ba meg semmiképp sem. Néha megengedett, de pár ezerrel drágább a jó olaj, én nem megyek egy 20 éves egyhengeres fűnyíróba előírt olaj minősége alá
Taat: Ha a panel nem bontható (youtubeon érdemes keresgélni vagy haynesnél) akkor a korabeli modelleknél a rádió kivétel után bonthattad (két villa ajánlott hozzá, RD4-hez) tovább.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Azon még látszik a gyári hónolás, nem kell aggódni érte, felén túl van a gyári gyűrű, de még következőleg is alapméretes elég rá, ez nem kopott (ha csak nem.kapott extrém bánást).
Igen, C2 és A5/B5, ez majdnem mindenbe mehet PSAnál (2312őt igénylőbe pl nem elég).Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
FRENK1988
veterán
Sziasztok!
Lassan közeledik az olajcsere. 1.6HDi 9HZ
Érdeklődnék hogy a Total Ineo ecs 5w30 helyett ki mit alkalmaz?
Milyen PSA szabványnak kell megfelelnie?
Esetleg Motul/Xado/Liqui Moly megfelelőit használja valaki?[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Dorien
veterán
válasz MC Pite #4190 üzenetére
Köszi szépen!
Nem rossz a motor, érzetre finomabban jár, mint a másikból kibontott 196e km-t futott ugyanilyen motorkódú 1.4 HDi. Talán többet mentek vele hosszabb utakon vagy kíméletesebben használták, nem tudom... Olaj az maximumon van benne, de már jó szénfekete, van benne vagy 20e km. Szóval ez azonnali csere lesz.
Wherever you go - go with all your heart.
-
pontyos
senior tag
Sziasztok! Van egy 1,6 Hdi Citroen Jumpy m , ami 3,5 éves, 75ezer km van benne. Előjött egy adblue hibaüzenet, tartály teljesen fel lett töltve és nem aludt ki a jelzés. Hívtam a szervizt, kb 400ezer forintos javítást helyeztek előtérbe, mivel a komplett tartályt cserélni kell. Azonnal a csere jött szóba, meg sem próbált segíteni a márkaszerviz, holott azt olvastam , hogy előfordul,hogy meg kell tanítani neki a tele állapotot, és utána ügyelni, hogy 5000km ént legyen feltöltve. Érdeklődni szeretnék van e valaki aki tudja mit lehet tenni? Köszi előre is
-
FRENK1988
veterán
válasz pontyos #4193 üzenetére
A cég ahol melózok van egy '17-es spaceturer meg egy '20-as vivaro. 2.0 Dízel. Nekünk is ez volt sajna mindkét esetben csere volt a vivaro garanciaban a spaceturer meg az altalad mondott áron lett megjavítva. Sajna a franciák csak kompletten cserélnek nem tudom milyen okból...
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FRENK1988 #4194 üzenetére
Elvileg van új fajta kupak, vagy ki lehet fúrni a régit, és akkor nem megy tönkre. Amúgy passz, tök jó lenne, ha foglalkozna külön pumpa stb javítással valami társaság
Szilva járműelektronika pl egy kérdést megérhet, hátha tudnak segíteni diaggal újra tanítani.[ Szerkesztve ]
-
pontyos
senior tag
válasz molnarpeter #4197 üzenetére
Köszi! Én is keresgéltem, kb. megoldhatatlan a probléma. Ez a konszern autókra vonatkoztatva széria hiba. Külföldi fórumok is tele vannak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS RT-N66U és RT-AC66U
- Asszociációs játék. :)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Robotporszívók
- alza vélemények - tapasztalatok
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs