-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lenko
aktív tag
válasz Tomsy07 #117520 üzenetére
Milyen hibák voltak eddig a V(R)5-nél? Nekem is ilyen van 20v.
Most lesz benne valós 150e km. 138e-el hoztam kintről magamnak. Eddig hibátlan.
Vezérlés cserélve lett azért kb. 142e-nél, nem hagyott nyugodni amit egy fórumon olvastam, hogy a gyári lánctányér idő előtt kopik, kb. 150e km alatt. Cserénél ez be is bizonyosodott kopott volt, mondjuk a lánc az csak nagyon minimálisan volt nyúlva.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Tomsy07 #117543 üzenetére
Üdvw,
Azért amiket felsoroltál nem olyan egetverő problémák szerintem.
Nekem Golf 4 2003-as. Eddig lekopogom hibátlan, bár a 150e km nem sok.
Sajnos már ennél is alkalmazták a longlife olajszervíz periódust. 30e/2év.
Addig a pillanatig nem is tudtam ezt, még nem láttam a szervízkönyvet. annyiban viszont szerencsém volt, hogy 2évente mentek vele 18-22e km-t, Castrol 5w30-al szervizelték végig.
Én meg 8e után ledobom az 5w40-et(total quartz ineo), ekkor még átlátszó az olaj bőven,és nem is fogy, tehát a motor rendben van.
250ekm-ig tervezem használni, azaz még 100at beleteszek. Nekem ez ~6év kb.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz ACAB95 #117644 üzenetére
Lehet találni, gondolom a küszöb ahol kezdődik ott volt.
Kerékjárati műanyag takaró mögött megül a retek. Ha nincs kitakarítva akkor el lesz a sorsa.
3torx csavar fogja. Kerékcserénél érdemes kitakarítani. Nem nagy dolog 5-10perc oldalanként.
Én hoztam magamnak kintről 2003 as golfot, abba is volt kosz bőven, szerencsére teljesen hibátlan, fújtam azért bele alvázvédőt is biztos ami biztos.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
-
-
lenko
aktív tag
válasz #89874944 #118138 üzenetére
A te dolgod..
Tudok példát más ilyen garázsban tartott passatot használt valaki újkorától 5w40-es el szervizelte, teljesen normálisan használva. Mire eladta 170e km-el, már a 10w40et csipegette. 1l litert hozzá kellett önteni 10e alatt. Nekem meg a 8 e alatt semmit, és az enyém végig 10w40el volt szervizelve. Csak elfogyott maxról a minre.
Van hidegoldal is, a motor károsodásának 60-70%-a a hidegindításból ered.
Márpedig a 8v-ben nagyobbak a hézagok, hidegen sokkal véknyabb olajat nem tudja mindenhova eljuttatni.
Tehát te magad válaszoltad meg a meleg oldal kb. azonos, de a hideg korántsem! 10w40 sem fog elnyírodni 1év/10e km alatt.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz tresh #118159 üzenetére
Igen egy kicsi.
Az alábbiakra gondoltam, de nem azt írtam, viszont a végredményen nem változtat, ugyanúgy nem való 8v be 5w40 olaj."a szintetikus olajra történő váltásnál - ami általában egyúttal alacsonyabb téli fokozatra történő váltást is jelent - a megnövekedő olajfogyasztást több dolog is okozhatja. Ennek okai röviden: a szintetikus olaj jobban tapadó olajfilm-rétegét a (kissé) kopott hengerben az olajlehúzó gyűrű kevésbé hatékonyan tudja eltávolítani a hengerfalról, így az az égéstérbe jut és ott elég. Alacsony hőmérsékleten - az ásványi olajhoz képest - folyósabb szintetikus olaj a régebbi gyártású, nagyobb illesztési hézagokkal készült motor üzemi hőfokra történő melegedéséig könnyebben bejuthat az égéstérbe akár az előbb vázolt ok miatt, akár például a szelepvezetők-, szelepszár- és szelepszárszimmeringek alacsony hőmérsékleten - a sokat futott motornál a használattól már egyébként is - megnövekedett illesztési hézagain keresztüli átfolyás miatt. A harmadik ok, ami miatt nagyobb mértékű olajfogyást tapasztalhat az autótulajdonos: az alacsonyabb téli fokozatú olaj párolgása. Számottevően kisebb a szintetikus és félszintetikus olajok párolgási vesztesége az ásványi olajokkal összehasonlítva egy adott viszkozitási osztályon belül. Azonban két, azonos melegoldali viszkozitási osztályú és azonos eredetű olaj között annak lesz magasabb a párolgási vesztesége, melynek téli fokozata alacsonyabb. Ezért előfordulhat az, hogyha az autótulajdonos az ásványi 15w-40-es olajról átvált egy kevésbé minőségi fél- vagy (erősen kétes minőségű) teljesen szintetikus 10w-40-es vagy 5w-40-es olajra, akkor annak párolgási vesztesége nagyobb lesz, mint a korábban használt 15w-40-es ásványi olajé. A megnövekedett olajfogyasztás bár nem jó, de egy bizonyos mértékig - ennek nagysága a gépjármű gyártója által meg van adva - tolerálható.
Nagyobb viszkozitású (magasabb w "értékű") olajra történő váltás: nem ajánlott, az előzőekben már kitárgyalásra került miért nem. Kopott motor esetén sem javallott. Hidegindítás során nagyobb mértékben növelné tovább a kopást, mint egy folyósabb. Elképzelhető, hogy az olajfogyasztás a motor bemelegedéséig csökkenne (jobban kitöltené a hidegben megnövekedett illesztési hézagokat). Inkább fogyassza kissé az olajat a motor a bemelegedéséig, minthogy a körülolajozáshoz szükséges időt a "vastagabb" olajjal megnöveljük!"
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Dr.Zoo #118247 üzenetére
Azért ez kevés, hogy ellenőrizni, ki kell takarítani levél+egyéb szemét ne legyen benne+ pl. drótot átdugni a leeresztő nyíláson, mert kicsi, és az tömődik el. Utána bele kell önteni 1-2 liter vizet, és ha szépen le fog folyni akkor jó munkát végeztünk.
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz mazacar #119532 üzenetére
Első ülés előretol, mögé földre lerak, biztosítod(olyan mint a spray), bezárod az autót levegő visszaforgatóra hidegen max. áramlással állítva(elvileg klíma nem kell menjen), pollenszűrő ekkor nincs benne. 10perc alatt kifújja ami benne van, utána félóra szellőztetés. Új pollen sz. be.
Minden tavasszal befújok 1et, aztán ennyi. Ha nagyon büdös a klíma 2-t is be lehet esetleg.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz zsolt19900 #119546 üzenetére
Szerintem jobban jársz egy ilyesmivel, mint azzal a tömör "csodával". +17" elég, arra az autóra ezekre az utakra.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz zsolt19900 #119554 üzenetére
Miért lenne drága? Én is vettem 65e-ért 18"-os BBS-t. A 2 link csak példa, nem azt mondtam, hogy pont ezeket kell megvenni.
Ezek ugyanolyan nehezek mint bármilyen más felni. Ami drága BBS-ben az magnesium és/vagy többrészes felni.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen