-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lenko
aktív tag
Felcseréltem a 6100 Synergie+
10W-40-el.. ez már autóba való olaj, de ez sem rosszabb, sőt!PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.862
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 100.0 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 157
Pour point ASTM D97 -30°C / -22°FTehát a megadott értékek szerint ez még egyértelműen jobb is mint az 5w30-as mobil...
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Mágus2 #111257 üzenetére
5w30, de tudod miért? Mert ezeknek kisebb a hamu tartalma.
Másrészt linkeltem videot, youtube tele van tesztekkel, Pl. -50fokon is van vagy 6féle olaj egymás mellett, és tisztán látszik, az adalékolástól függ az olaj tulajdonsága, nem xWy. 3ből 2 5w30 ugyanúgy folyik mint 3ból 2 5w40, ezt mivel magyarázod? Olaj és olaj között óriási különbségek vannak. Mert az alapolaj minden esetben kb azonos minőségű, minden az adalékokon áll v bukik.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz szőröscica #111287 üzenetére
A nagyobb szám nagyobb viszkozitást jelent, ezek a számok egyébként csak mutató számok, képletbe behelyettesítve kapod az értéket.
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz lenko #111288 üzenetére
Akit érdekel a téma részletesebben...
[A motorolaj összetétele, fajtái,előállítása,föbb adalékok]
[Az ásványi és szintetikus motorolajok közti főbb különbségek]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz szőröscica #111290 üzenetére
Jelen esetben az 1.2 HTP ről volt szó, annak biztos nem ezért fogy belőle sok, mert túl folyós neki az olaj üzemhőn, ezért írtam a 5w40et bele, abból is van 100féle mert mindegyik máshogy adalékolt.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz VR6-Fan #111292 üzenetére
Korszerű dízelmotornál nem jó, mivel kisebb réseken kell áromlni az olajnak, másrészt, a hőtermelése kisebb, ezért nem kell hozzá olyan nagy hőbírású olaj. Egyszerű benzinesbe pedig nagyobb rések vannak, tehát hidegen viszkózusabb olaj is elég, ami ebből adódóan nagyobb hőmérsékleten még eléggé viszkózus. Mondjuk pályán felmegy akár 110-120 fokra is az olajhőfok. Az 5w30 annyira vékony ott, egy sima szívó benzin esetén, hogy ekkor már nem hiszem, hogy teljesen megfelelő kenés van.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz VR6-Fan #111301 üzenetére
Hol írtam én, hogy tölts 15w vagy 20w olajat? Szerintem sehol sem. A polodba 5w40 kell, de 5w30 semmi képp sem, ugyanúgy a fabiaba sem kell 5w30.
Megnéztem a gyári ajánlást hozzá 5w40/10w40.
Ettől nem kell eltérni, max márkát választasz, az adalékolástól függő tulajdonságok alapján.
Én 8e után cserélek olajat, az olaj ezalatt még pont nem nyírodik el szinte semnnyire sem, ezáltal a hidegindítás sem olyan vészes Tehát nem kell ultra hiper szuper olaj, hogy ne legyen Baja a motornak. 2.3 v5 be én total quartz 9000 5w40 energy-t használok(átlag középgategóriás olaj).Ezek a görbék meg átlalános adatok, nem derül milyen olajról van szó pontosan. Lehet egy gyártó olajai.
Választasz egy másik gyártót jobb adalékokkal máris máshogy mutatna a görbe, nagyságrendbeli változás ugyan nem lesz, de azért el sem lehet hanyagolni.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz focvis #112037 üzenetére
Nincs az a pénz amiért feltenném, akkor építsetek be motor melegítőt, ha annyira lényeg, amúgy meg nem Skandinávia ez, hogy indokolt legyen. -20-30 foknál talán, de amíg csak pár napra van -8-10 utána -2+4 ezért inkább csak unalom űző szerintem...
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
Van 2km-es körzetbe 3 bolt is, de én oda nem megyek kocsival, hanem a 6-7km-re lévőbe nagybevásárlásra. Mert nem teszem tönkre a kocsit. Ha meg csak 1-1 dolog kell, gyalog megyek az utcában van kisbolt, vagy 2buszmegállóra van a másik legközelebb, azt is gyalog teszem meg ilyen időben, amúgy bicikli.
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
Te meg a pénztárcád ellen Vagy ha milliomos vagy akkor nem szóltam...
I-sty: Nekem 10km a munkahely. de hidegben is kb fél úton beáll 90re a mutató, ami persze semmit se jelent, az olaj jó ha 50fokos ekkor, és még nem nyújtja a max kenést.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
Úgy hogy kb. 100e km alatt szét vágod a motort 500m-re való hidegindításokkal, ha neked ez megér pár100e Ft-ot, a te dolgod, ezért vagy a pénztárcád ellen(legjobb esetben sz*pik vele a következő tulaj).
Én mindent fél vagy 3/4 úton cserélek, mert vigyázok rá, hosszú távra veszek egy autót, és még értéke legyen eladáskor is.
Olaj 8e km után. Gyertya 35-40e után. Benzin-pollen-légszűrő minden 15e km után(minden tavasszal)
Vezérlés ha szíjas 60-70ekm vagy 4-5év, ha láncos 140-150e, ja fékfolyadék és szervóolaj pedig 2évente csere[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Mágus2 #112116 üzenetére
Mindenki úgy használja ahogy akarja, én is megteszek havi 1400-1500km-t ebből 1x legalább 2x200km-t pályán. Ha ki van iktatva a rövid táv, akárhogy is nézzük, később fog tönkremenni. Ha meg sok a rövidtáv akkor a haverom/szerelőm szerint szigorúan 7500nál le kéne cserélni az olajat. Évekkel ezelőtt hallottam ezt még tőle. Akkor legyintettem, de simán elnyíródik az olaj.
Az embereknek fáj az igazság!
-
-
lenko
aktív tag
válasz Mágus2 #112124 üzenetére
Már ez a 3. Vw-m, családban is volt 3-as 4es 5-s golf most Passat B7. Ez már 7 vw, sok mindent tudok róluk.
aláírom konszernen kívül nem sokat tudok, de csak mert nem is érdekelnek.
B5 passatomon is megjavítottam az ülésfűtést, találtam leírást neten, az alapján meg tudtam csinálni(szét kellett szedni az ülést) és működött.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz K Norbi #112133 üzenetére
Még amikor megvettem akkor lőttem pár képet, ültetéssel és polír óta nincs még (most mint az új), tavasszal lövök vagy 50et ahogy szoktam.( Ami jól is jön, mert pár éve a 3-ast ellopták, majd meglett, kicsit hiányosan, később a BBS felniket hirdetésben megtaláltam, és korábban lőtt képek alapján be lehetett azonosítani, vissza is kaptam a felniket is.)
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
-
lenko
aktív tag
válasz K Norbi #112141 üzenetére
Majd kb. március végén töltök fel képet újra nyári kerékkel. Tempomat is van. Jó pár évig elleszek vele. Valós 145e km van most benne, én mentem ki érte életembe először. Szépen jár a motor, üzemhőn alapjáraton kívülről sem hallani szinte semmit (csendesebb mint az 1,6). Ha nyomod azért megjön a hang gyári kipuffal is. Egy chip tuning 180lóra még tervben van.
Aztán ennyi.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Morris #112148 üzenetére
"A motor és a benne keringő olaj nem tud kellően átmelegedni, akkor a motortérben és a kipufogórendszerben kicsapódó kondenzvíz nem tud elpárologni, ehelyett reakcióba lép az amúgy is dús keverék töménytelen mennyiségű égéstermékével, és egy savas löttyöt alkotva beveszi magát az olajba és a kipufogórendszerbe. A tulajdonos mindebből nem vesz észre semmit, sőt még örömmel meg is állapíthatja, hogy az autója nem eszi az olajat, ami azért lehetséges, mert az folyamatosan hígul az elégetlen üzemanyagtól és az imént emlegetett kondenzvíztől. A savas és szennyezett olajnak megvan az a rossz tulajdonsága, hogy csökken a kenőképessége, de ami a legrosszabb, belülről korrodálja a motor elemeit, így olyan kopást hozhatunk össze rövid idő alatt, mintha megkerültük volna a Földet.
Egy hidegindítás kábé akkora terhelést jelent a motornak, mintha Budapestről lemennénk a Balatonra, nem véletlen, hogy a mechanikai kopásainak mintegy 70 százalékát hidegen szenvedi el egy blokk az életciklusa során. Minél többet áll egy autó, annál nagyobb az indítás utáni kopás, hiszen az olaj teljesen visszafolyik a motortér aljába, és jó pár másodpercnek kell eltelnie, mire mindenhova eljut. Nagyon fontos, hogy a motornak legyen ideje elérni az üzemi hőfokát, mert enélkül nagyon hamar elöregszik az olaj a koromtól és a kicsapódó kondenzvíztől. Sok olyan autó motorját szedtük már szét, amit csak néhány kilométeres utakra használtak, és ezek - kortól és futott kilométertől függetlenül - borzalmasan néztek ki, olajsár borított mindent vastagon."Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Mágus2 #112151 üzenetére
Valamennyi olaj film marad, de nem igen biztosít teljesen megfelelő kenést.
Mennyi km volt a 60e után benne?
Ha az olaj ki van cserélve 7-8e után, akkor is van károsodás, csak kisebb mértékű, azaz később jön ki a hiba, lehet csak 200-250e km alatt.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz bitpork #112155 üzenetére
Azért nem ragadtam ki az egészet, de minden oldalra igaz ez.
Elég kényes téma ez a tribologia, sőt az egyik legnagyobb tudomány a bolygón.
Én azért megmaradok a napi 2x indítás majd 10-10km megtétel.
Vagy néha 1x-2x visszafelé félúton megállok.
Rövidebb távra én nem ülök autóba.Meglátásom szerint ha kímélve van az auto, és gyakori az olajcsere, akkor is hamarabb előjön a sok hidegindítás, pl kipufogó elrohad idő előtt.
A motor meg mondjuk 100e-150e km-el kevesebbet megy el mint kevés hidegindítással, és rövidtávval.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Morris #112160 üzenetére
Hát így nehéz
Viszont 2 lehetőség van.
1. Ha sokáig megtartod a dízelt, én vennék mellé valami olcsó swiftet vagy golf 2-t max. 150e ért.
2. Ha nem marad sokáig a jelenlegi akkor mindegy.
Mivel nálam legalább 5évig van meg egy auto (a jelenlegi 7 évre van tervezve), így nekem az első opció maradna.
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz bitpork #112178 üzenetére
Micsoda illegalitás jujj( a dízel meg egyébként is alapból 100x szennyezőbb, mindkét auto benzines amiről szó van esetemben 328 és 2.3)...ha stabilabb az auto, akár egy balesetet is el tudsz kerülni, még egy szar berugózó gyári futóművel nem.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
Szélvédő mosó, és fagyálló fagyás teszt
(Amelyik nem felelt meg, megfagyott magasabb hőmérsékleten értelemszerűen)
A sonax amit használok nincs rajta, de én meg vagyok vele elégedve.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
-
lenko
aktív tag
válasz Khaosz55 #112292 üzenetére
Nekem passatba volt, 168-e nél még a gyáriak voltak benne mikor eladtam...Attól függ ki, hogy vezet. Ha kerülöd az aknafedőket nagyobb úthibákat 150-200e-t simán elmegy.
A lemförder szett, meg 140e ft kedvezménnyel, ha kell is a csere...Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz mazacar #112525 üzenetére
Hátra olcsóbb tárcsa is elég kemény betéttel, mivel így elkerüli az ember a csíkokban rozsdás marad effektet.
Nekem most ferodo tárcsa van hátul textar betéttel(jó, csak eső után induláskor első fékezésnél besípol, utána viszont ok), Elől ATE textar betéttel.(ezek jók)
Előző autómon jurid tárcsa volt mintex betéttel hátul, ez jól is kopott, és nem is sípolt.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
-
lenko
aktív tag
válasz atos19881101 #112615 üzenetére
Ezek a tények, vagy megfogadod vagy nem. ( Ez tuti, kb. csukott szemmel befűz egy TDI blokkot )
Az embereknek fáj az igazság!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Politika
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Mobil flották
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Filmvilág
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen