-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Winchester95
őstag
Egy gyors kérdés hátha:
Adott egy ülés fűtéses ülés.Ugyebár a csatlakozó meg van csak a kapcsolók és a kábelek nincsenek.
Hogyan tudnám kipróbálni hogy működik e az ülésfűtés vagy sem?
-
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #173897 üzenetére
Sima 12v-os akkuról egyik lábra + másikra -
?
Aztán ha melegszik akkor jó?
Elvileg két kivezetése van a csatlakozónak.Mert holnap megpróbálnám külön akkuról, csak nem akarok kárt csinálni.
Értelemszerűen ha mindkét ülésen jó akkor veszek kapcsolókat, a kábelezést meg meg tudnám oldani egy kis segítséggel.
Eléggé idegesítő hogy ott lóg egy kábel ülésenként, meg a tudat hogy mi van ha működik. -
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Hülye kérdés, nyilván én is tudom, de adok az itteni emberek véleményére:
1.9TDI ASV 110 LE
Most futotta meg a 200 ezredik hivatalos km-t.
175 ezer környékén teljes motorgenerál, ha még emlékeztek. :) (új dugattyúk csapágyak stb..)
Tehát a motorban kb 30 ezer km-t van.1. Olajcsere felújítás után 1500km
2.Olajcsere 180 ezernél (turbocsere miatt)
3. Olajcsere 190 ezernél kb 4 hónapja!
4. Olajcsere Most lenne.Castrol TurboDI 5w40 megy mindig a motorba.
Szerintetek belefér 205 ezernél az olajcsere (15 ezrenként)
Vagy maradjak a 10 ezres csereperiódusnál?Castrol maradhat vagy gondolkodtam még:
LIQUI MOLY (LM2195)Top Tec 4100 5W-40 4+1L
Elvileg ez teljesen szintetikus.
Árban kiszerelésben ugyan az.
Szűrőkből csak is Mann Filter.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #175725 üzenetére
10 ezer km-ből kb 7 ezer hosszú táv volt, 1-2-3 órás utakn
, többi városi.Még mindig Renault csavar van a leeresztőnél....
Kellene egy szerszám. Arra gondoltam racsnis toldószárat leköszörülöm és kész:D -
Winchester95
őstag
válasz MunezXBK #175729 üzenetére
Oké akkor megy ez, kárt nem teszek szerintem, maximum lesz tapasztalatom ezzel is.
Seatos fórumokon olvastam valami midland olajról, nagyon dícsérik.Muszáj kicserélni az első lengéscsillapítókat is, ezek a magyar utak tönkretették.
Bárdi Autósat rendeltem, remélem kitart egy darabig, 15k/db szeretném otthon megcsinálni, vettem rugó összehúzót is.
Remélem légkulcs nem kell a cseréhez csak ajánlatos. :DKöszi mindenkinek a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz atos19881101 #175734 üzenetére
2db rugó összehúzót rendeltem elvileg neten a srác ugyan ilyennel csinálta, először krovával, aztán légkulccsal.
Eltökölök vele, nehéz lesz de nem lehetetlen nem igaz?Lényeg a biztonság.
Igazából a hideg miatt jobban aggódom. Meg az esetleges berohadó csavarok miatt. -
Winchester95
őstag
Szia Mágus!
Jól gondolom hogy itt van valahol a hiba elásva?Reggeli indítás.(Nagyon hideg van, sokat állt az autó).
Ha gyújtásra rakom izzítok, elalszik és indítok fordul egyet az önindító alig akar beindulni csak kb 3mp-re.
Utána minden szép és jó pöcc röff.
Viszont ha ugyan így kimegyek az autóhoz ráindítok másnap reggel, viszont már 3x izzítok akkor olyan mint ha melegen indítanék pöcc röff.
Hibalehetőségek:
Izzítógyertya, izzító kábelek.
-
Winchester95
őstag
Csak kérdés szinten, nem akarom lecserélni. :D
De szerintetek!Milyen újabb alternatíva lenne egy Seat Toledo 1.9tdi helyett?(110le asv)
Megbízhatóság, fogyasztás, menetteljesítmény stb....?
Persze ha több a fogyasztás 1-2 literrel no para.
Nagyobb autó is jöhetne.Jó dolgomba nem tudok mit kitalálni már:D
De komolyan foglalkoztat a a kérdés.
Nyilván van egy 3 milliós max 4 a határ.
Más márka is jöhet.
Ford ecoboost motorokról már letettem. -
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #176040 üzenetére
2.0 tdi?
Melyik motorkód?
Benzines esetleg?
Mondjuk már ott is common rail van. -
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #176044 üzenetére
Köszi.
2.0- hány LE a motor? Motorkód? (Hogy rákeressek) gondolom több változat van.DPF gondolom adott, ad blue meg ilyenek?
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Aki már cserélt....Nekiálltam az első lengéscsillapító cseréjének légkulcs nélkül. Sima ügy volt. Már mint a bal oldal:D
Elvileg az tökéletes lett, de a jobb...
Alapból kicsit ferdébben állt a lengéscsillapító.
Alig tudtam kiütni a perselyből amibe beleül az alja a lengéscsillapítónak. (Bocs a kifejezésért)
(De sikerült)
Átcseréltem a lengéscsillapítót vissza a rugó, anya meghúzva (imbusz+21) (csapágy+szilent is)
Aztán visszaraktam, felül becsavar a 21+imbuszal. (Bitfejjel, mindegy...)
Lengéscsillapító alját alig bírtam visszarakni, de nagy nehezen sikerült, vissza a csavar ami fogja a gátlót (18) vissza a stabilizátor (16)
Kerék fel...
De ha forgatom a kormányt kopog a jobb oldalt... és fent mozog a szilentnél.Már este is volt és hideg, meg már a tököm ki volt, holnap újra neki látok a jobb oldalnak.
De elvileg mindent jól csináltam.
Kérdés:
Mikor rajta van a kerék nincs felemelve akkor nem mozog a toronynál.
Mikor fel van emelve fel le tudom mozgati pedig 100% jól van fent minden a toronyszilentnél.
Vajon mit ronthattam el szerintetek?
Van valami amit máshogy kell csinálni a két oldalt?
Anyám mindenhol rendesen meghúzva és a többi.....
Youtube-on autodocot videókat végig néztem nem találtam hibát..
Illetve annyit hogy a jobb oldalt máshogy csinálják mint a balt.
De lényegében ugyan azt csinálja csak másféle képpen.Nyilván sokan nem értik amit írok, de aki csinált már ilyet lehet tud valamit mondani.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #176295 üzenetére
Toronycsapágyat gumival együtt nem.
Semmi baja nem volt.
Igen helyesen.
Esetleg arra tudok gondolni hogy a toronyszilentet fordítva is vissza lehet rakni....
És mint írtam....hideg volt és kellett a pénzt....mármint hideg volt és siettem:DSzerinted is valami ilyesmi lehet igaz?
Holnap megnézem hogy jól raktam össze.De a lényeg az hogy mindkét oldalt ugyan úgy kell cserélni igaz?
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #176295 üzenetére
Abból gondoltam hogy nem cserélem, mert sokadik autón láttam, hogy nem cserélték a 2 alkatrészt, mármint a számlán sosem volt felrüntetve, nemrég márkaszervizes számlán sem. (Másik autó).
Igen ez az még én sem tudom hogy fordítva tettem, be vagy sem.
99%-ra azt mondanám hogy nem, mert direkt figyeltem rá, de holnap kiderül, csak ne essen az eső...Köszi a segítséget, holnap megnézem és azért leírom mi volt a baj.
-
Winchester95
őstag
Amúgy ez alapján csináltam pontosa így ahogy a srác is: (kivéve hogy légkulcs nélkül)
[link]Sajnos a jobb oldalit nem tudtam fotózni mert kerék levéve, minden szétszedve, innen meg gondolom nem tudod megmondani hogy fordítva lett összerakva vagy sem....Kép:
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #176310 üzenetére
Elvittem szerelőhöz, mindent jól csináltam meg rajta, a kopogás a kormány összekötő gömbfej miatt van mert a jobb oldali ki van szakadva, valószìnű hogy a lengéscsillapítók miatt nem hallottam, vagy már hozzá voltam szokva.
Érdekes módon, megyek egyenesen, (jó úton) és a jobb oldalából hallatszódik kopogás, minél gyorsabban megyek annál jobban.Erre azt mondták stabilizátor szilent lesz. (Rendeltem is 2 db-ot) .
Holnap neki látok a cserének, ez már könnyen fog menni remélem.Bár van egy olyan sejtésem, hogy nem fog megszűnni az egyenesben lévő kopogás.
Anno a fordomnál volt ilyen régen, de az hátul volt, végén már olyan hangos volt, hogy azt hittem szétszakad az autó.
Ott kerékcsapágy gond volt...Olyan érzésem van, hogy nem kellett volna megütni a
Kalapáccsal a lengéscsillapító cserekor a kerékagy környékét mint ami a videóban volt.... -
Winchester95
őstag
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Hátha fordult már valakivel elő ilyen.
Kivillant a hibalámpa, ezt produkálta.
Csati a helyén, semmi szakadás. (Bal kerék (szemből) jobb oldali csatlakozó.)
Van egy baloldali szál is, szerintem az fékbetét kopásjelző lehet. (Az nincs a helyén nem is volt.)
Íme a hiba: (Nem törölhető).Kerékfordulatszám (ABS) jeladó:
Találtam ilyet bárdinál, ezt kellene kicserélni, vagy rosszul gondolom?
Gondolom ez a jeladó nagyon érzékeny lehet minden kis koccanásra ütésre igaz?
Köszönet mindenkinek! :) -
Winchester95
őstag
Isteneeeem....marhajó....
Szét kell bombázni mindent ezaz.....
Köszi a segítséget.
Nem cserélném ki szívesen.... most...
Most volt komplett lengőkar, kormány összekötő lengéscsillapító, toronycsapágy+szilent , stabilizátor szilentek.... -
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #179057 üzenetére
Köszi.:)
Elindultam vele. (Mint eddig mindig mostanában)
Annyi kivétellel, hogy benyomram a kipörgésgátló gombot. Ne kérdezzétek meg hogy miért. (Lehet köze sincs az egészhez.
Kitolattam a kapun. Mentem volna egyenesen.
Egyfolytában blokkolt a kerék sebességben.
Megálltam....aztán elindulni már nem tudtam. :W
Ahogy sebességbe rakom a gépet, elkezd ütni a kerék felől 1cm se mozdul a kerék, blokkol.
Hiába állítom le, vagy nyomom a gombot semmi....
Üresben hazahúztuk....
Ötlet?:)
Nagy help kellene most.
Tehát a kocsival nem lehet elindulni mert leblokkol a kerék....
Már azon is gondolkodom hogy a hibakód törlés miatt lehetett ez...[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #179063 üzenetére
Így este alá nem néztem, örülök hogy haza tudtam húzni...
Akkor az abs hiba biztos nem lehet az oka igaz?....
De azt nem értem, egyik percről a másikra?
Főleg úgy hogy tolattam hátra majd mentem előre... fékeztem, elindultam kb 5. Kerékfordulásra volt kattogó hang leálltam, onnantól nem is indult.....
Tuti viszem vissza szerelőhöz mert így nem jó...mármint húzom vissza.. -
Winchester95
őstag
Olyan hangja van mint amikor jégen fékezek és visszaüt.
Videóban is lehet hallani.
De az első hajtás meg nem mozdul ugyebár ...
Nézem a videókat...már a szívroham kerülget, váltó csere féltengely stb.... :W -
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Toledo 1.9 tdi asv 2004
Lenne egy kérdésem, hátha valaki találkozott ilyennel.Turbónyomásnak annyi. Néha mint ha vissza térne , de lehet hogy csak beképzelem.
Vele együtt a fék 4-5 lenyomás után bekeményedik. Aztán visszaáll.
Vákum cső a turbónál most lett cserélve kb 2 hónapja, megnéztem semmi baja az újnak.
Többit vákum csövet is átnéztem főleg a fék környékén jó állapotban vannak.Rádugtam a gépet, 0 hibakód.
Jól gondolom hogy a Turbónyomás és a fék szarakodása az n75 szelep cseréről árulkodik?
Feleslegesen nem akarom kicserélni, gondoltam megkérdezlek titeket, hátha. :)
Köszi előre is a segítséget. -
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Szeretnék kérdezni, hátha valaki jártas ebben a témában.
1.6 Passat 97 évj AHL.
Alapjárat minimálisan ingadozik.
Van mikor elsőre nem indul be. (100 ból 2x)
Egyes kettes néha hármasba váltásnál megtorpan.
Volt mikor le is állt kanyarodás közben, feldobta az alapjáratot majd leesett és leállt.
Semmilyen hibakódot nem dobott.
Kicsit mint ha erőtlen lenne.Nézegettem folytószelep tisztítás segítene, vagy csere.Bowdenes még.
Ezt fel kell tanítani vcds-el?
Jól látom hogy EGR nincs benne?Most kapott új olajat szűrőket üzemanyag szűrőt, szelepfedél tömítést.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #182256 üzenetére
Sziasztok!
Valaki erre?
Hátha..:) -
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Adott egy 1.9 tdi 2004 asv toledo.Menet közben egyszer csak elkezdett elmenni a világítás, kívül belül...
Leállítottam majd nem sikerült beindítani.
Ez a látvány fogadott:Megtisztítva vissza rakva minden hiba nélkül műkódik.
Természetesen a helyszínen be lett bikázva. Más lehetőség nem volt.Töltés ok, akku új.
Valakinek valami tippje?
Szervízben a komplett egész dobozt akarják cseréltetni elvileg gyárira.( Természetesen jó sok pénzért)Nem tudom mitöl lehett ez...
(Kép csak netről szedett, de ugyan az a kábel égett meg, vele együtt a műanyag doboz teteje is).
Csoda hogy nem gyulladt ki. -
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Kérdésem:
Adott egy 1.9 TDI ASV 2004. Évj. Seat Toledo 1M
Fűtést rákapcsolom hidegen melegen jön be a kipufogószag/ égett motorolajszag az autóba.20 ezer km-alatt egy kis víz is fogyott a kiegyenlítőtartályból.
Felnyitva a motorháztetőt érezni ugyan azt a szagot.
Víz nem szivárog.
Motorolaj párlat van a bezöltőnyílásnál és a szelepfedél hátsó részén.Vagy lehet hogy csak a műszerfal alatti fűtőradiátor hibás és a fagyálló szagát érzem?
-
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #187053 üzenetére
Megnéztem a flexit, alapjáraton sem, de gázadásra sem jött ki füst és semmi.
Kartergáz szűrőnél sem volt semmi. (Amúgy ebbe 12ezer km van)
Szelepfedél csavaroknál volt olajpárlat (turbó felöli oldalon) -
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #187059 üzenetére
Annyi ha bekapcsolom a fűtést akkor érezni.
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
1.-es fábia-ba bele lehet rakni egy 3 ágú passat bőrkormányt + légzsákot?
(Csatlakozóra és magára a felfogatásra gondolok)Köszi előre is.
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
(1.9 TDI 2004 ASV SEAT TOLEDO 1M)
Hátsó féktárcsa 50% van kihasználva. (Maradék 50% rozsdás)
Fékbetétnél a beépítő lemez nincs benne (kép) (így vettem már az autót)
Vettem hozzá tárcsát+ fékbetétet.
Kérdés:
Ezek nélkül is beépíthető?
Vagy aki előzőleg szerelte nagy hülyeséget csinált hogy nem építette be? -
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #187958 üzenetére
Valaki erre?
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Valakinek ötlet mi lehet?
(1.9 tdi asv 2004 toledo 1m)A hiba a következő:
Kuplung pedált nyomva tartom, berakom 1.-be vagy hátramenetbe, engedem fel és mikor elindulna az autó fura hangot ad ki valami. Kattogást hallok.
(Üresbe nyomkodom a kuplungot semmi hangja).Menet közbe sem.
Beindításkor leállításkor is van egy kattogó hangja .De mind ez csak akkor van ha mentem pár km-t az autóval. Tehát hidegen nincs meg ez a jelenség.
Valakinek valami tipp?
Előre is köszi. -
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #189649 üzenetére
Látom, ide már nem érdemes jönni segítségért.
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Valakinek valami ötlet?
2004 1.9 tdi toledo asvNéha már szarakodott az index, (nem villant a müszerfalon és nem kattant) most már teljesen megadta magát.
Elakadásjelzőre működik az index.Hol keressem a hibát?
Gondolom vagy relé vagy maga a kar hibás.
(Minden funkció működik csak az index nem )...
Új hozzászólás Aktív témák
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Escape from Tarkov
- Windows 11
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Call of Duty: Black Ops 6
- Proxmox VE
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs